IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Het Grote Antireligieuze Scholingstopic Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-01-2006 21:53 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Opzich heb je daar gelijk in. Maar na verwoesting moet er dan ook opbouwing komen.
En ik krijg een beetje het idee dat het idee van verwoesting een stuk interessanter is dan het gedeelte over het opbouwen. Dat mogen anderen dan wel opknappen. Voor sommigen dan. Maar mensen die zich bezig houden met opbouwen worden vaak ook nog eens als zwak gezien.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-01-2006 21:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:41 schreef ElitE het volgende:
@ spectre: Waarom vind je dat de mens niet mee doet met de evolutie,
De mens evolueert ook gewoon. We worden steeds groter, krijgen minder beharing, onze hersencapaciteit groeit. En er zijn nog een paar tekens in ons lichaam die erop wijzen: Je stuitje, je blinde darm. Ja het menselijk lichaam evolueert gewoon.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2006 21:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 januari 2006 21:50 schreef Jenje het volgende:
Passief is da keyword! Dat laat mensen namelijk in hun waarde, daar ze zelf de moeite nemen om die theorie eens te "proberen".

Ik, bijvoorbeeld, heb er geen behoefte aan, heb mijn eigen theorie, samengesteld uit de dingen die ik meegemaakt/geleerd heb in mijn leven, en dat wil ik zo houden, als mensen er naar vragen wil ik het toelichten, verder niet, zal mensen niet gaan zeggen hoe ze hun leven moeten leiden.


voor zelfontplooiing zou je toch wat meer moeten nuanceren of veranderen (of dingen alleen maar bevestigd krijgen als je theorie goed genoeg is)

ik wil mijn gedachten uitdragen om zo anderen aan het denken te zetten, of zelf nieuwe gedachtes te krijgen of om kritiek te krijgen om zo mijn wereld beeld te verbeteren, daarvoor is een forum een geweldige plaats.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-01-2006 21:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 januari 2006 21:53 schreef Heiden het volgende:
Ik laat me nu ook niet meer uit mijn tent lokken en negeer jullie persoonlijke aanvallen vanaf nu. Doe dat in een ander topic...


Aanvallen? Dude, adem in...adem uit.
Ik val helemaal niemand aan. Ik probeer gewoon een discussie met je aan te gaan.

Want wat is het nut van een topic als deze (kijk eens hoe dom religies zijn) als er geen discussie over mogelijk is?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-01-2006 21:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 januari 2006 21:56 schreef ElitE het volgende:
voor zelfontplooiing zou je toch wat meer moeten nuanceren of veranderen (of dingen alleen maar bevestigd krijgen als je theorie goed genoeg is)

ik wil mijn gedachten uitdragen om zo anderen aan het denken te zetten, of zelf nieuwe gedachtes te krijgen of om kritiek te krijgen om zo mijn wereld beeld te verbeteren, daarvoor is een forum een geweldige plaats.


Hier ben ik het 100% mee eens.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 21:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heiden, wat is overigens de bron van de lijst met dieren die men niet/wel zou mogen eten? Aangezien daar mijns inziens dieren instaan die rond het jaar 0 niet bestonden en al zeker niet rondom Israel ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-01-2006 21:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 20:36 schreef XnegativeX het volgende:
Hoe vervelend het ook mag klinken, mensen zijn nu eenmaal regels nodig.


Dat is een van de uitgangspunten van conservatisme.


Ik ben de laatste tijd een klein beetje van anarcho-liberalisme richting conservatief-liberalisme opgeschoven. Het is toch net een tikkeltje meer pragmatisch.

Maar da's niet ontopic.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-01-2006 21:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:58 schreef Jenje het volgende:
Heiden, wat is overigens de bron van de lijst met dieren die men niet/wel zou mogen eten? Aangezien daar mijns inziens dieren instaan die rond het jaar 0 niet bestonden en al zeker niet rondom Israel ....
Zoals welke?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-01-2006 22:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:58 schreef Jenje het volgende:
Heiden, wat is overigens de bron van de lijst met dieren die men niet/wel zou mogen eten? Aangezien daar mijns inziens dieren instaan die rond het jaar 0 niet bestonden en al zeker niet rondom Israel ....

Ze bestonden misschien niet, maar tegen die tijd zaten ze allang in god's strategisch plan hoor. Een slimme god, doet ook aan toekomstverbod.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2006 22:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik denk dat dit topic verkeerd begrepen wordt, dit is een topic als een soort naslagwerk van negatieve ideeen gedachtes of citaten over het christendom. (als antwoord op de positieve dingen die christenen hebben. zo blijft de wereld toch in balans)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-01-2006 22:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 januari 2006 21:59 schreef Chelman het volgende:
Dat is een van de uitgangspunten van conservatisme.


Ik ben de laatste tijd een klein beetje van anarcho-liberalisme richting conservatief-liberalisme opgeschoven. Het is toch net een tikkeltje meer pragmatisch.

Maar da's niet ontopic.


Anarchisme (No god's, no masters) is een zeer aantrekkelijke leefstijl. Maar hij zal nooit werken. Puur omdat de mens instinctief opzoek gaat naar een leider of zichzelf als leider aanwijst opzoek naar macht.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:56 schreef ElitE het volgende:
voor zelfontplooiing zou je toch wat meer moeten nuanceren of veranderen (of dingen alleen maar bevestigd krijgen als je theorie goed genoeg is)

ik wil mijn gedachten uitdragen om zo anderen aan het denken te zetten, of zelf nieuwe gedachtes te krijgen of om kritiek te krijgen om zo mijn wereld beeld te verbeteren, daarvoor is een forum een geweldige plaats.
Gedachten uitdragen kan imho op een tweetal manieren, gevraagd (bewust en onbewust) en ongevraagd. Door op een forum te reageren in een topic over religies, levensovertuigingen geef je mijns inziens aan dat je wilt weten hoe anderen er over denken (anders krijg je een topic waarin je alleen zelf kan reageren), dus dan moeten de discussiedeelnemers niet klagen dat iemand zijn visie deelt. Maar als ik gewoon op straat loop wil ik niet aangesproken worden door iemand die mij zijnlevensovertuiging of die van een organisatie op wil dringen. Als voorbeeld noem ik Jehova, maar ook Greenpeace of de dierenbescherming.

Werd ooit eens aangesproken met de geweldige vraag: Bent u ook tegen dierenmishandeling?

Toen ik vroeg wat de bedoeling van die erg onnozele en sturende vraag was had die persoon ineens de bek vol tanden. Daar hou ik gewoon niet van, laat me met rust, als ik een dierendoel wil steunen, kies ik er in alle rust 1 uit en stuur ik daar gepaste steun heen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-01-2006 22:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 januari 2006 22:01 schreef ElitE het volgende:
ik denk dat dit topic verkeerd begrepen wordt, dit is een topic als een soort naslagwerk van negatieve ideeen gedachtes of citaten over het christendom. (als antwoord op de positieve dingen die christenen hebben. zo blijft de wereld toch in balans


Maar wat is het nut? Die negatieve ideeen over religies waren toch al lang aanwezig binnen de metalscene en ze waren ook al knap diepgewortelt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 22:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:58 schreef Jenje het volgende:
Heiden, wat is overigens de bron van de lijst met dieren die men niet/wel zou mogen eten? Aangezien daar mijns inziens dieren instaan die rond het jaar 0 niet bestonden en al zeker niet rondom Israel ....


Het oude testament, dezelfde lijst die al 5000 jaar wordt gebruikt als de wetten voor het koosjere eten. Leviticus 11 staat er toch duidelijk boven? Sla het oude testament maar eens open, zou ik zeggen.
Waarom voel ik weer negativiteit ten opzichte van mijn persoon? Ik heb die nonsens niet opgeschreven, en wat er voor een beesten rond het jaar 0 in Israël rondliepen weet ik ook niet, als je nu ook maar een tikkie wist over de bijbel of het oude testament wist je sowieso dat dit eerder rond het jaar 3000 voor christus gesitueerd moet worden. Eigenlijk maak je best een domme opmerking, het soort opmerkingen waarom ik dit topic ben gestart zodat mensen een beetje weten waar ze over praten, voordat ze gaan zeuren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 21:59 schreef kwelgeest het volgende:
Zoals welke?
Roerdomp, lage landen vogel zover ik me kan herinneren. Vraag me ook af reigers in grote getalen daar voor kwamen ...

Lijkt me ook niet dat de schrijvers der geschriften het woord "konijntjes" gebruikt zouden hebben.

Door nogal veel verwijzingen naar moderne zaken vermoed ik dat de bron een bewerking is van echte geschriften waardoor je dus al met subjectiviteit te maken hebt.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:05 schreef Heiden het volgende:
Het oude testament, dezelfde lijst die al 5000 jaar wordt gebruikt als de wetten voor het koosjere eten. Leviticus 11 staat er toch duidelijk boven? Sla het oude testament maar eens open, zou ik zeggen.
Waarom voel ik weer negativiteit ten opzichte van mijn persoon? Ik heb die nonsens niet opgeschreven, en wat er voor een beesten rond het jaar 0 in Israël rondliepen weet ik ook niet, als je nu ook maar een tikkie wist over de bijbel of het oude testament wist je sowieso dat dit eerder rond het jaar 3000 voor christus gesitueerd moet worden. Eigenlijk maak je best een domme opmerking, het soort opmerkingen waarom ik dit topic ben gestart zodat mensen een beetje weten waar ze over praten, voordat ze gaan zeuren.
Niet zo aangebrand doen man, ik trek de bron in twijfel vanwege eerder genoemde argumenten.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-01-2006 22:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:05 schreef Jenje het volgende:
Roerdomp, lage landen vogel zover ik me kan herinneren. Vraag me ook af reigers in grote getalen daar voor kwamen ...

Lijkt me ook niet dat de schrijvers der geschriften het woord "konijntjes" gebruikt zouden hebben.

Door nogal veel verwijzingen naar moderne zaken vermoed ik dat de bron een bewerking is van echte geschriften waardoor je dus al met subjectiviteit te maken hebt.
Maar die dieren bestonden toen al wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2006 22:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zolang er positieve dingen van de kerk blijven komen zullen en het bepaalde mensen niet bevalt zullen er negatieve reacties op terug komen om het evenwicht te verschuiven, of in stand te houden.

whoei scheikunde toepassen op de maatschappij.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:07 schreef kwelgeest het volgende:
Maar die dieren bestonden toen al wel.
Vraag ik me af ... zeker als Heiden spreekt over geschriften die 5000 jaar oud zijn ... dan zouden er in ieder geval dieren tussen moeten staan die uitgestorven zijn ...

Dat is nou namelijk één van de dingen waarom ik me niet verdiep in religies, de oervorm van alle religies bestaan niet meer, daar elke generatie zijn versies ervan ontwikkelt heeft die telkens verder van de bron afstonden ....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:08 schreef ElitE het volgende:
zolang er positieve dingen van de kerk blijven komen zullen en het bepaalde mensen niet bevalt zullen er negatieve reacties op terug komen om het evenwicht te verschuiven, of in stand te houden.

whoei scheikunde toepassen op de maatschappij.
Klopt, en dus hoe meer men de kerk aanvalt, hoe meer de kerk zich laat horen.

ERGO: door ze te negeren zullen ze langzaam uitserven.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 22:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:07 schreef Jenje het volgende:
Niet zo aangebrand doen man, ik trek de bron in twijfel vanwege eerder genoemde argumenten.


De echtheid, bronnen of wat dan ook zijn niet van toepassing in dit topic. De Joden zweren al 5000 jaar bij die lijst en daar gaat het om, een bepaald gegeven kan voor bepaalde mensen een waarheid worden en in dit geval dus de joden, of het nu echt betrouwbare informatie is doet er verder niet toe.
De joden die op dit moment in Palestina huishouden met dit boek onder hun arm zijn wel heel erg realistisch, dus wat boeit de betrouwbaarheid van die tekst eigenlijk? Er word in ieder geval voor gemoord en geplunderd, hoe geloofwaardig wil je het hebben?
Snap je waar ik naartoe wil?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2006 22:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De Joden zijn daar geplaatst door de geallieerden ... moet je hen dan niet aanvallen? Of anders het nazi-regime van Duitsland, die hebben er immers voor gezorgd dat een Joodse staat ontstaan is?

Ik zie het gedrag niet als een link naar het jodendom. Moslims en Christenen hebben er veel grotere potjes van gemaakt in het verleden, denk dat de Joden in vergelijking grote lieverdjes zijn ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-01-2006 22:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 22:05 schreef Jenje het volgende:
Roerdomp, lage landen vogel zover ik me kan herinneren. Vraag me ook af reigers in grote getalen daar voor kwamen ...


Reigers komen volgens mij overal voor in allerlei varianten.

En wat de roerdomp betreft:
quote:
The Great Bittern (Botaurus stellaris) is a wading bird of the heron family Ardeidae.

It is a large, chunky, brown bird, very similar to the American Bittern, Botaurus lentiginosa. It is 69-81 cm (24"-34") in length, with a 100-130 cm wingspan.

It is declining in much of its temperate European and Asian range. It is resident in the milder west and south, but migrates south from areas where the water freezes in winter.





[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-01-2006 22:16]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 22:16 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Vandaar dat ik dit topic ben gestart om hun eigen schrijfsels als wapens tegen ze te gebruiken, of het nu christenen, joden of moslims zijn. Je moet ze bestrijden met hetgene waaraan ze hun hele identiteit verlenen, hun heilige boeken dus. Laat ze zien wat voor een bullshit in hun heilige boeken staat, iets anders zullen ze toch nooit willen geloven.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-01-2006 22:18 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 januari 2006 22:00 schreef M. het volgende:
Een slimme god, doet ook aan toekomstverbod.



"Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid"


ergens jaren 90.



[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 10-01-2006 22:25]


Suck my piss


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen