IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Oorlog in Afghanistan & aanverwante zaken. Vorige pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-06-2006 22:57 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:34 schreef Jenje het volgende:
Vind ook dat Nederland daar niets te zoeken heeft ...


Hopsakee, als nu het cabinet nu ook even tot inkeren komt is iedereen blij.
Laat de Amerikanen hun eigen werk maar doen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 22:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:57 schreef jbassist het volgende:
Hopsakee, als nu het cabinet nu ook even tot inkeren komt is iedereen blij.
Laat de Amerikanen hun eigen werk maar doen
Ja want Afghanistan is gelukkig geen VN oorlog. Die is puur Amerikaans. Ga aub weer knikkeren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2006 23:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:57 schreef jbassist het volgende:
Hopsakee, als nu het cabinet nu ook even tot inkeren komt is iedereen blij.
Laat de Amerikanen hun eigen werk maar doen
Laat die Amerikanen dat inderdaad maar doen, eens kijken hoe lang Europa het dan uithoudt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2006 23:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Oja, ik vraag me trouwens nog steeds af waarom men zo loopt te klagen over die Amerikanen en nooit iets over de Fransen zegt. De Fransen gaan helemaal los in West Afrika, daar hoor je niemand over.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 23:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 23:10 schreef Misanthrope het volgende:
Oja, ik vraag me trouwens nog steeds af waarom men zo loopt te klagen over die Amerikanen en nooit iets over de Fransen zegt. De Fransen gaan helemaal los in West Afrika, daar hoor je niemand over.
En die hadden allerlei dubieuze oliedeals met Saddam. De ware rede waarom zij tegen de aanval op Irak waren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2006 23:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dat ook ja. Maar ik erger mij eraan dat zodra er in Irak een 'onschuldig' moslimmetje wordt doodgeschoten door de Amerikanen de gehele media eropduikt, terwijl je er nooit iets van hoort dat de Fransen de negertjes in West Afrika als wandelende schietschijven beschouwen. En ja, de Fransen kunnen nog best goed richten ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 01-06-2006 23:16]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-06-2006 23:34 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zijn negers


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2006 23:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

En Amerikanen schieten op woestijnnegers, what's the difference?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-01-2007 23:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/ncrv/dokument/bb.20061120.asf

Documentaire over het werk van de Nederlands commando's in Uruzgan. Voor de mensen die vinden dat het leger niets doet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Cees
Usericon van Cees
Posted 06-04-2009 23:07 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

R.I.P

AMSTERDAM - Soldaat der eerste klasse Azdin Chadli (20) is maandag om het leven gekomen door een raketaanval op de basis Kamp Holland in de Afghaanse provincie Uruzgan. Vijf andere militairen raakten gewond. Hun toestand is stabiel.

Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm maakte dat maandagavond in Den Haag bekend. Het is de eerste keer dat mensen geraakt zijn bij een raketaanval op Kamp Holland.

Het betekent de negentiende Nederlandse dode sinds het begin van de missie in Afghanistan in 2006.


Raketten

De aanval had maandag plaats om 18.00 uur Afghaanse tijd. Vermoedelijk gaat het om een beschieting met twee 107 mm-raketten.

Een van deze raketten raakte het kamp van het Afghaanse leger en zorgde voor lichte verwondingen bij twee Afghaanse militiaren.


Gewonden

De andere raket kwam terecht op Kamp Holland. De gewonden, onder wie een vrouw, variëren in leeftijd van 19 tot 24 jaar. De families van de betrokken militairen zijn inmiddels ingelicht.

De slachtoffers zijn afkomstig van de Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot. De gesneuvelde Chadli en vier van de gewonde militairen zijn afkomstig van het 42 Pantserinfanteriebataljon van de Limburgse Jagers, de vijfde gewonde komt van de 413 Pantsergeniecompagnie.

Chadli was pas kort in Afghanistan. Hij maakte deel uit van de groep die op 30 maart is begonnen.


Aanvallen

Maandagavond deden zich nog twee beschietingen voor, een op Kamp Holland en een op Kandahar Airfield. Deze beide beschietingen richtten geen schade aan.

Volgens Commandant der Strijdkrachten Van Uhm geven ze wel aan hoe reëel de dreiging van deze projectielen is.

"De raketten zijn uiterst onnauwkeurig en treffen zelden doel", zei generaal van Uhm. "Vandaag is daarop helaas een trietste uitzondering."


Van Middelkoop

Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) noemde het bericht over de aanslag op Kamp Holland een grote schok.

''Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden, de gewonden en de eenheid van soldaat eerste klasse Azdin Chadli'', zei de minister vanuit de Roemeense havenstad Constanza.


Rustig

''De afgelopen maanden was het rustig in Uruzgan en werd hard gewerkt aan veiligheid en opbouw.''

De minister bezoekt in Roemenië een internationale marine-oefening en werd vlak na aankomst van het slechte nieuws op de hoogte gesteld.


Mark Weijdt

Op 19 december viel er voor het laatst aan Nederlandse zijde een slachtoffer te betreuren. De 24-jarige Mark Weijdt kwam in Uruzgan om het leven toen hij tijdens een vuurgevecht vermoedelijk op een bermbom stapte.


[Dit bericht is gewijzigd door Cees op 06-04-2009 23:07]


The trend is dead.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 07-04-2009 0:19 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Je wilt nog steeds soldaat worden Cees?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-07-2010 21:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 01-07-2010 21:54 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

blegh gaat mn broertje ook heen, eind vd maand


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-07-2010 21:57 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Respect!

Ik ben blij dat ik die tijd van uitzenden ruim achter de rug heb.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-07-2010 11:35 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Een maat van me was betrokken bij de bermborm die twee militairen doodde op 18 april 2008 in Afghanistan (o.a. de zoon van de opperbevelhebber van de nederlandse strijdmachten) en die zou niets liever willen dan terug te gaan en de klus te klaren.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-07-2010 11:55 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Kennis van mij is twee keer geweest en wil ook graag terug. Morgen gaat een andere bekende van mij. Heeft er ook geen moeite mee.
Maat van mij, oud-militair, nu burger in dienst van defensie, had er ook nooit moeite mee uitgezonden te worden (Bosnië, Irak, Afghanistan). Is toch het werk waar je willens n wetens voor kiest. Al kan ik me voorstellen dat wanneer zo'n uitzending dichterbij komt sommigen'm gaan knijpen.

Wel's samengewerkt met een oud-commando die geraakt is door een Taliban-kogel (niets ernstigs, erin-->eruit) en daar was niets mee aan de hand. Aan de andere kant ook meerdere keren met een jongen gewerkt die getraumatiseerd is door een ongeval (dus geen gevechtshandeling) in Bosnië waarbij een van zijn collega's omkwam.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-07-2010 12:12 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Jammer voor soldaten die gewoon hun klus willen klaren is dat ze de speelbal zijn van politici.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-07-2010 22:36 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

'Soldaten faken drugsprobleem'

Om uitzending naar Afghanistan te voorkomen hebben militairen jarenlang drugsproblemen voorgewend. Dat claimt voorzitter van de militaire vakbond Jan Kleian vandaag in het AD. Het aantal ontslagen om drugs stijgt sinds de missie in Uruzgan van start ging, blijkt uit gegevens van Defensie.

Meerdere militairen die zouden moeten worden uitgezonden weigerden in 2006 dienst. Zij werden vervolgd en gestraft. Sindsdien zijn er volgens de krant geen gevallen meer bekend van dienstweigering. Een andere manier om onder uitzending uit te komen is zeggen dat je een drugsprobleem hebt. De militair wordt dan alleen oneervol ontslagen en hoeft geen vervolging te vrezen. In 2007 waren er 55 ontslagen om drugsgebruik, in 2008 waren dat er 79. Halverwege vorig jaar stond de teller al op vijftig. Het is niet duidelijk in hoeveel gevallen het gaat om militairen die alleen 'doen alsof' om onder de uitzending uit te komen, want dat vertellen ze er niet bij.


bron: SN


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 22:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

En hoeveel militairen als gevolg van een eerdere uitzending naar drugs gegrepen hebben?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 22:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hoeveel militairen zaten al wat met drugs te experimenteren voordat ze het leger in gingen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-07-2010 22:55 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Het zou ook eens mooi zijn dat degenen die zo voor die oorlogen zijn, eens hun money putten waar hun mouth is en zich opgeven voor het leger. Maar ja, stoere praatjes kosten weinig moeite.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen