IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Baroeg in de problemen Vorige pagina | Volgende pagina
Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 19-01-2006 18:07 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 19:26 schreef Bintmeister het volgende:
vraag me af wat voor onzinnigheden wel in het cultuurplan staan en torenhoge subsidies krijgen...



Ik denk dat de subsidie,s uitgaan naar zalen waar ontzettende gaye musicals worden vertoond, de upper class bars/restaurants en niet te vergeten de commerciele discotheken/bars (leesch breezah tenten).



Ze vinden daar bij de gemeente ons nog steeds alternatieve engerds volgens mij.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2006 21:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 18:07 schreef Stormblast het volgende:
Ik denk dat de subsidie,s uitgaan naar zalen waar ontzettende gaye musicals worden vertoond, de upper class bars/restaurants en niet te vergeten de commerciele discotheken/bars (leesch breezah tenten).



Ze vinden daar bij de gemeente ons nog steeds alternatieve engerds volgens mij.


Stakker. Ga dood.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 20-01-2006 0:47 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

'Baroeg in de problemen' wat is daar nieuw aan behalve de datum?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2006 0:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 januari 2006 18:07 schreef Stormblast het volgende:
Ik denk dat de subsidie,s uitgaan naar zalen waar ontzettende gaye musicals worden vertoond, de upper class bars/restaurants en niet te vergeten de commerciele discotheken/bars (leesch breezah tenten).



Ze vinden daar bij de gemeente ons nog steeds alternatieve engerds volgens mij.




hehe yeah right

en dat laatste is ook terecht


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2006 1:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 17:24 schreef Bokbiertrol het volgende:
Ik zal even uitleggen hoe het zit.

Baroeg is nog lang niet dood en begraven, en als we de afspraak met de gemeente kunnen maken dat we het pand kunnen huren voor 1 euro per jaar (en die kans is zeer aanwezig) dan is er niet zoveel aan de hand. Dan wordt het evenwel nog een moeilijk jaar, maar dan schat ik de kans dat we het halen op 90%.

Een Stichting Baroeg bestaat al lang. Ik ben namelijk bestuurslid van die stichting. En nee, we kunnen dat pand niet kopen, want zoals al in het persbericht staat; we hebben geen geld.

En inderdaad, die huur is absurd hoog; ruim 60.000 euro per jaar. Voor dat geld kunnen we een even grote ruimte aan de Coolsingel huren, heeft iemand me wel eens voorgerekend.
Hier in het westen wordt inderdaad zeer terughoudend gedaan met geld voor dit soort zalen. Waterfront wordt gekort, wij krijgen niks meer, alleen Nighttown krijgt een bak geld.
Als ik dit vergelijk met het zuiden van het land, word ik weleens droevig. 013 krijgt tonnen voor een verbouwing, de Effenaar miljoenen voor een nieuw pand, en in Tilburg wordt binnenkort weer een zaal geopend, helemaal gesubsidieerd door de gemeente.

En dan heb ik het nog niet eens over onze hoofdstad, waar de Melkweg anderhalf miljoen per jaar krijgt, en dan is de huur er al af. Paradiso; die krijgen nog veel meer. Die hebben alleen al 13 programmeurs in dienst.

Maar goed; Baroeg bestaat nog, en zoals gezegd, als we een deal met de gemeente kunnen sluiten, dan is er in principe niks aan de hand. Dan moet het wel het hele jaar redelijk druk zijn, neem dat mee in uw overweging.


Mijnheer Bokbiertrol, dank voor de uitleg.

Maar, vandaag (eigenlijk gisteren) bereikte het verontrustende bericht mijn oren dat op 1 feb de Baroeg "schoon" opgeleverd moet worden.

Wat is hier dan van waar???

Tot zover de gossip van Privé en Story-gehalte.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2006 1:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hm meestal waren gave concerten ook wel in (het voor mij beter bereikbare) arnhem maar een paar redelijk gave dingen toch daar moeten kijken. blijft leuk zaaltje ondanks het stelselmatige kutgeluid. zou jammer zijn. black witchery/armagedda en tyrants festival bijvoorbeeld warenb erg geslaagde concerten

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 20-01-2006 1:46]


Je moeder.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-01-2006 1:46 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Baroeg is na de Goudvishal toch wel de gaafste zaal in Nederland. Zo klote zijn als het weg moet


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2006 1:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

idd...


Je moeder.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-01-2006 1:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Laten we hopen dat Bokbiertrol gelijk heeft. Ik kom er nauwelijks trouwens, ben er vroeger een paar keer naar oi-concerten geweest, dat was volgens mij nog in de vorige eeuw.
Maar Baroeg moet gewoon blijven!
En in Tilburg en Eindhoven is het draagvlak voor zo'n dingen volgens mij veel groter, de sfeer en misschien zelfs de volksaard is niet te vergelijken met Rotterdam en andere steden boven de rivieren, waar men niet meer naar de burgers wil luisteren, maar alleen naar het zoveelste onbenullige relletje in de tweede kamer en het geld vooral in de allochtonen schijnt te willen pompen om vervolgens de handen in onschuld te wassen. Het politieke correctisme heeft iedereen in een ijzeren greep in de "rijke" protestantse helft van Nederland.
The South will rise again! De sfeer is hier gewoon beter.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2006 1:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dus ik moet verhuizen naar het land van de zachte G Heiden?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-01-2006 2:06 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Precies! Ik wil eigenlijk al best lang naar België verhuizen, die doen ons Limburgers aan Nederlandse zijde van de grens nog verbleken met hun mate van schijt aan het politiek correctisme hebben en met een partij als VB doen wat men hier heel graag wilt maar gewoon niet durft uit te spreken. In ieder geval is de mentalitieit van boven de rivieren zwaar klote, men wil zich daar zo beschaafd en correct voordoen, terwijl als je naar het zuiden afzakt de mensen gewoon doen wat hun hart hun ingeeft en zich niet zo druk maken over of iets nou wel of niet kan. Veel volkser en vooral veel Nederlandser ook al beschouwen jullie ons mischien als een stel boeren die maar wat onder aan Nederland bungelen.
Maar ik dwaal af.
Baroeg moet blijven, die tent is gewoon een begrip door heel Nederland of je nu gothic, skinhead, punker, metalhead of straight edge bent. Echt een teken aan de wand van hoe het met Nederland gesteld is als zoiets zou komen te verdwijnen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 20-01-2006 6:42 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 21:00 schreef Snaack het volgende:
Stakker. Ga dood.



Een opmerking die wederom kant noch wal raakt, je bent ook geen schaamhaar veranderd he Snaackie.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 20-01-2006 6:55 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 2:06 schreef Heiden het volgende:
Precies! Ik wil eigenlijk al best lang naar België verhuizen, die doen ons Limburgers aan Nederlandse zijde van de grens nog verbleken met hun mate van schijt aan het politiek correctisme hebben en met een partij als VB doen wat men hier heel graag wilt maar gewoon niet durft uit te spreken. In ieder geval is de mentalitieit van boven de rivieren zwaar klote, men wil zich daar zo beschaafd en correct voordoen, terwijl als je naar het zuiden afzakt de mensen gewoon doen wat hun hart hun ingeeft en zich niet zo druk maken over of iets nou wel of niet kan. Veel volkser en vooral veel Nederlandser ook al beschouwen jullie ons mischien als een stel boeren die maar wat onder aan Nederland bungelen.
Maar ik dwaal af.
Baroeg moet blijven, die tent is gewoon een begrip door heel Nederland of je nu gothic, skinhead, punker, metalhead of straight edge bent. Echt een teken aan de wand van hoe het met Nederland gesteld is als zoiets zou komen te verdwijnen.


Hebben jullie limburgers een schouderklopje nodig ofzo? Boven de rivieren is nogal een ruim begrip, verklaar je nader......



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-01-2006 8:42 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 19:54 schreef trol het volgende:
Het kamerconcert voor VVD leden telt dus niet mee!



En wat is er mis met de VVD?

Linkse Hippies

Ga jullie haar wassen !


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2006 8:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 2:06 schreef Heiden het volgende:
Precies! Ik wil eigenlijk al best lang naar België verhuizen, die doen ons Limburgers aan Nederlandse zijde van de grens nog verbleken met hun mate van schijt aan het politiek correctisme hebben en met een partij als VB doen wat men hier heel graag wilt maar gewoon niet durft uit te spreken. In ieder geval is de mentalitieit van boven de rivieren zwaar klote, men wil zich daar zo beschaafd en correct voordoen, terwijl als je naar het zuiden afzakt de mensen gewoon doen wat hun hart hun ingeeft en zich niet zo druk maken over of iets nou wel of niet kan. Veel volkser en vooral veel Nederlandser ook al beschouwen jullie ons mischien als een stel boeren die maar wat onder aan Nederland bungelen.

Vindt het knap dat jij provincies als Drenthe/Overijssel/Groningen/Friesland over één kam scheert met de randstad. Kennelijk ben je hier nog nooit geweest, altjid goede sfeer bij concerten en elk klotehol heeft wel een zaaltje.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-01-2006 9:38 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ja godver, dan verhuis ik van zuid-oost brabant naar Rotterdam, en dan gaat de baroeg dicht, mooi is dat..



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2006 12:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 6:42 schreef Stormblast het volgende:
Een opmerking die wederom kant noch wal raakt, je bent ook geen schaamhaar veranderd he Snaackie.


Jouw reply getuigt van zo weinig realiteitszin dat de opmerking "Stakker, ga dood" mijnerzijds als welgemeend advies bedoeld is.

Een betere wereld begint immers bij jezelf


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 20-01-2006 13:27 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 12:36 schreef Snaack het volgende:

Een betere wereld begint immers bij jezelf



Mooi, wanneer snij je je polsen door?


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2006 14:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 13:27 schreef Stormblast het volgende:
Mooi, wanneer snij je je polsen door?


Flamen blijkt weer makkelijker dan on-topic reageren..


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2006 14:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Kreeg net een mailtje via het burgerweeshuis over een petitie betreft een popnota van Arda Gerkens "Pop naar de Top": http://www.musicfrom.nl/popnaardetop/

quote:
“Voor het publiek is pop een van de belangrijkste vormen van cultuur, maar in de cultuurnota van de regering wordt slechts 0,35 % van het budget besteed aan de popsector.”

Dit citaat komt uit de initiatiefnota “Oorstrelend en Hartveroverend” die Tweede Kamerlid Arda Gerkens in september 2005 indiende. Hierin doet zij een elftal aanbevelingen voor het creëren van een beter popklimaat in Nederland.

Zij pleit in de popnota voor betere bekendheid van Nederlandse muzikanten, onder andere door middel van:

* Fonds waar nieuw Nederlands talent ondersteuning kan krijgen voor opname, promotie en marketing.
* Meer airplay voor het Nederlandse product; ruimte op radio en televisie voor (nog) onbekende artiesten.
* Een levendig livecircuit; een kans voor iedere beginnende muzikant een plekje op het podium te krijgen.
* Subsidie voor Nederlandse acts die in het buitenland optreden.
* Erkenning van de economische waarde van popmuziek, vergelijkbaar met landen als Denemarken en Canada.

Medy van der Laan (staatssecretaris Cultuur) reageerde positief op de nota, maar volgt de voorstellen niet of nauwelijks. Op 1 februari zal de nota in de Tweede Kamer besproken worden.

Om de Kamerleden te overtuigen van het belang van de nota, roept de Nederlandse popsector een ieder op deze petitie te tekenen.


Dat citaat is behoorlijk snijdend in deze context.


Uit de popnota
quote:
Binnen één gemeente zijn soms bovendien grote verschillen als het gaat om de investeringskeuzes die gemaakt worden binnen de cultuursector. Zo bestaat de totale begroting van de Melkweg in Amsterdam voor 10% uit subsidie; bijna 9 miljoen euro waarvan 850.000 euro jaarlijkse subsidie. Door dit lage percentage subsidie wordt het personeel per definitie slechter betaald. Ook wordt er veel met vrijwilligers gewerkt. De begroting van de Stadsschouwburg bestaat voor circa 90% uit subsidie, jaarlijks meer dan 4 miljoen euro.
Landelijk bekeken sloot in 2003 twee derde van de podia het jaar af met een verlies. De podia ontvingen wel meer subsidie (13%) van de gemeentes, maar tegelijk stegen de huren (mede door verbouwingen, met 26%) en daalden hun eigen inkomsten (met 4%).17 Naast de gemeenten bestaan er op provinciaal niveau nog de zogenaamde popkoepels.18 Daartussen bestaan eveneens grote verschillen. Er zijn popkoepels die direct de provinciale popmuziek ondersteunen, andere vallen onder het kunst en cultuurbeleid van de provincie. Ze organiseren wedstrijden, festivals, doen onderzoek of subsidiëren optredens. De popkoepels functioneren wisselend. Zo zijn er popkoepels die volop bloeien en ook landelijke uitstraling hebben, anderen leveren slechts een marginale bijdrage. Toch is er een duidelijk verband te leggen tussen de aandacht die er op provinciaal niveau gegeven wordt aan de popcultuur en de kwaliteit van de popkoepels. Hoe belangrijker popmuziek gevonden wordt, hoe hoger vaak de
kwaliteit van de popkoepels is.

Da's toch bizar! 10% van de begroting in de Melkweg subsidie en 90% in het geval van de Stadsschouwburg? What the fuck!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 20-01-2006 14:44]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-01-2006 14:41 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Hoe durven ze dan nog zulke criminele prijzen te vragen bij de melkweg?


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2006 14:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Uh, gast, bij de Melkweg is het "máár" 10%


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-01-2006 15:03 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Iek moet eens leer begrijpend lees.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-01-2006 19:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 8:56 schreef Jenje het volgende:
Vindt het knap dat jij provincies als Drenthe/Overijssel/Groningen/Friesland over één kam scheert met de randstad. Kennelijk ben je hier nog nooit geweest, altjid goede sfeer bij concerten en elk klotehol heeft wel een zaaltje.


Ok, even nuanceren; mijn post was vooral gericht op de randstad. Maar ook in de oostelijke provincies boven de rivieren is het meer stijfjes als in Brabant en Limburg. Het Katholieke deel van Nederland is gewoon wat warmbloediger en spontaner, ik probeer niemand af te zeiken ofzo. Ik vind alle provincies heerschen, op Noord en Zuid Holland na, de mentaliteit daar vind ik vergelijkbaar met de Franse mentaliteit; menen dat men überveel cultuur en beschaving aan deze wereld heeft gegeven, terwijl de steden stinken en op iedere straathoek wel een negerbende staat.

Trouwens, waar heb ik gezegd dat de sfeer op concerten niet goed zou zijn? En we zijn weer af aan het dwalen van het onderwerp.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 20-01-2006 19:08]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-01-2006 21:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2006 0:47 schreef Dunne_Hein het volgende:
'Baroeg in de problemen' wat is daar nieuw aan behalve de datum?


Het zo zoiets zijn als een wc MET bril erop ofzo....


Die tent heeft echt DE meest smerige wc's die ik ken.





En Vroegah waren ze NOG erger :S


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen