IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Nederlandstalige metal? Vorige pagina | Volgende pagina
testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 22-12-2004 10:52 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Vandale



zzz


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-12-2004 10:59 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Da's geen metal. Maar wel gaaf.


Fluisterwoud
Usericon van Fluisterwoud
Posted 22-12-2004 11:01 by Fluisterwoud Wijzig reactieProfiel van FluisterwoudQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2004 1:26 schreef astathica het volgende:
goeie cd is dat, ja. klonk ook stukken beter dan ik had gedacht.

mijn persoonlijke nederlandstalige favorieten zijn Lugubrum, Heidenland, Letsel en Schimmelduisternis.


Kijk gewoon even op http://www.darklyrics.com/lyrics/brutus/slachtbeest.html
Echt grappige gore teksten


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 21-02-2005 19:44 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

astathica:
"terug op waar het over hoort te gaan: heeft iemand weleens van Haat gehoord? een of ander obscuur eenmansbandje, waarvan ik toevallig tegen een cd opliep. het is... niet eens meer tenenkrommend te noemen, het lijkt meer op een nieraandoening, zo slecht is het. bah."

Haat is beneden peil inderdaad.

Verval:
"Dan is Ildjarn ook wel wat voor je"

Ik snap de vergelijking met Ildjarn, maar Haat is slechts een slechte kopie die het trucje nadoet. Een jongenskamer black metal bandje.

Een vergelijking met Ildjarn is op deze manier haast een belediging.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 21-02-2005 20:08 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2004 10:59 schreef CoenV het volgende:
Da's geen metal. Maar wel gaaf.


vandale is geen metal?



spectre
Usericon van spectre
Posted 21-02-2005 20:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

BMers checken wolversveen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


DUST2
Usericon van DUST2
Posted 21-02-2005 21:27 by DUST2 Wijzig reactieProfiel van DUST2Quote dit bericht

Als iedereen toch reclame maakt. :p

Dust (death metal uit Utrecht)

www.dust-music.com/Music/Internet/HYF.mp3

www.dust-music.com


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-02-2005 7:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

N-E-D-E-R-L-A-N-D-S-T-A-L-I-G

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-09-2005 10:40]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 22-02-2005 8:01 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

zo slecht is haat niet.... komt van jeroen van brussel die ook orodruin heeft.

zouk ooit nog eens een split mee doen..



zarlack
Usericon van zarlack
Posted 22-02-2005 11:46 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

HELLEBAARD


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 22-02-2005 12:05 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind




Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-02-2005 13:23 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Haat, daar heb ik Recidivus in Obscurum van. Het lijkt mijns insziens ook best veel op Ildjarn. En zo Nederlandstalig is het nou ook weer niet. De naam Haat, side Uitroeien en side Vernietigen en de nummers Uit Pure Haat en Een Nachtelijke Bijeenkomst op het Kerkhof is eigenlijk alles. De rest is Engelstalig. Verder ken ik trouwens ook niks van Haat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 23-02-2005 13:59 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Ik heb van Haat een promo en 't merendeel van de nr.'s is Nederlandstalig. Ik vind 't materiaal vrij zielig en kinderachtig, misschien dat het daaropvolgende materiaal volwassener was, maar na dit gehoord te hebben wil ik er uit principe niet meer van hebben.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 23-02-2005 14:04 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ik heb er ook een lp van en dat ding is echt kut!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 23-02-2005 18:52 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

In tegenstelling tot de meeste andere "bed room black metal" projectjes heeft hij 'keurig' zijn echte naam op 't hoesje vermeld, ik zou niet mijn eigen naam bij zo'n slecht project laten vermelden

Hij zit ook achter Orodruin, naar ik meen. Dat leek me nog wel een 'grappig' project.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 23-02-2005 18:57 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik denk niet dat het zou klinken,een metalplaat in het Nederlands. Ten eerste: geen kat verstaat je en ten tweede: wie het wel verstaat,schiet af en toe in een lachstuip imho.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 23-02-2005 19:56 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Beginnende band: Ravenstorm (www.ravenstorm.nl).
Folkmetalband. Zijn nu met NL-talige nummers bezig, ook nummers in het Engels.
Voor de geïnteresseerden, maandag 28 maart treden ze in dok 19 te Breda op. Gratis metalfestival, geloof ik. Al heb ik nog geen verdere info over wat er verder nog speelt (komt nog).

@madeline usher, ik luister zelf graag naar o.a Finntroll, ook al versta ik geen zak van dat Zweeds.

[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 23-02-2005 19:57]



neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 23-02-2005 20:17 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Madeline, op zich, de tijden dat metal persé in het engels moest, zijn lang vervlogen.

Van scandinavische bands is het al lang en breed geaccepteerd. Ook al verstaat geen kip hier waar ze het überhaupt over hebben De klank van die talen past soms erg goed. Neem Enslaved bijvoorbeeld. Het nummer als 'Slaget om Lindisfarne' moet wel in het Scandinavisch. Sowieso alleen vanuit de optiek van de tekst, maar ook de klank geeft het echt dat vikingsfeertje mee.

En onze Amerikaantjes verstaan ook geen bal van Rammstein en toch werd het daar mateloos populair. Duits past gewoon perfect bij die militante machine-metal van ze. Wat te denken van In extremo. Die zingen over het algemeen ook in het duits, maar verdomd. wat past dat goed bij hun muziek!

Ik zelf luister erg graag naar japanse thrash en japanse avantgarde metal. De klankleur van die taal geeft net dàt tikkeltje extra!

Ik moet beamen, ik hou niet van het nederlanstalige levenslied en ook de Heideroosjes e.d. kan ik helemaal niets mee (ja, het nummer 'ze smelten de paashaas' is wel leuk)
Maar er is een hoop goede en mooie nederlandse troubadour muziek die gewoon prachtig klinkt, ook al is het in het nederlands. Er is sowieso veel goede echte folk in het nederlands te krijgen ('Rapalje' bijvoorbeeld)

Ik heb zelf met 2 vrienden in '99 een EP gemaakt onder de bandnaam State Control met nederlandstalige Avantgarde Grindcore/punk en dat ding verkocht echt in no-time uit in het oostblok en via enkele distro's in Japan. Die lui daar verstonden en geen fuck van, maar blijkbaar vonden ze de muziek samen met de klank van de taal absoluut de moeite waard.

Het zou goed kunnen als veel nederlandse black- en folkmetal bands, Heidevolk, Fluisterwoud, Hellebaard etc etc over de grenzen goede distro krijgen, dat men aldaar ervan zal smullen. Folkloristische metal, in de taal van herkomst, spreekt tot de verbeelding.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-02-2005 3:24 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2005 13:59 schreef Cryptogram het volgende:
Ik heb van Haat een promo en 't merendeel van de nr.'s is Nederlandstalig. Ik vind 't materiaal vrij zielig en kinderachtig, misschien dat het daaropvolgende materiaal volwassener was, maar na dit gehoord te hebben wil ik er uit principe niet meer van hebben.


Vergeten in mijn post erbij te zetten; het is inderdaad kansloze kutmuziek.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 25-02-2005 8:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2005 18:57 schreef madeline usher het volgende:
Ik denk niet dat het zou klinken,een metalplaat in het Nederlands. Ten eerste: geen kat verstaat je en ten tweede: wie het wel verstaat,schiet af en toe in een lachstuip imho.




jezus... jij bent echt wel HEEL ERG DOM!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-02-2005 10:02 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 23 februari 2005 18:57 schreef madeline usher het volgende:
Ik denk niet dat het zou klinken,een metalplaat in het Nederlands. Ten eerste: geen kat verstaat je en ten tweede: wie het wel verstaat,schiet af en toe in een lachstuip imho.


Er zijn genoeg Nederlandstalige bands die het tegendeel bewijzen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 25-02-2005 10:08 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Sacriligieuze Heiligschennende Godslasterende Blasfemiën in de Naam van de Gekloven Hoef!


Je kan me de bout hachelen!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 25-02-2005 20:34 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2005 10:08 schreef Legatius het volgende:
Sacriligieuze Heiligschennende Godslasterende Blasfemiën in de Naam van de Gekloven Hoef!


En nou nog de naam proberen te onthouden.



De botoxhobbit
Elk zaadje, een verschrikkelijk mooi resultaatje
Usericon van De botoxhobbit
Posted 28-02-2005 10:15 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

Nederlandstalig deathmetal kotsen is al snel lachwekkend, nederlandstalig blackmetal kotsen is fijn!


Pokkuh neetuh


Siemn SikFuk
rumboon
Usericon van Siemn SikFuk
Posted 28-02-2005 10:30 by Siemn SikFuk Wijzig reactieProfiel van Siemn SikFukQuote dit bericht

Bezetan (R.I.P.)
De cd 'Des Duivelsch' komt binnen niet al te lange tijd uit op Gearfetter Records.

Bloed, Zweet en Tranen ...


Emiel, wat was ook alweer die smehrkant?


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen