IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Singer Songwriters Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-01-2006 23:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

nog meer mensen hier waarvan het hart niet alleen op hol slaat bij het horen van een fatsoenlijke pot metal, maar ook van mooi gearrangeerde muziek?

Ik doel dan niet alleen op, met respect, oude zakken als Nick Drake, Jeff Buckley, Roy Harper en bijv. Leonard Cohen. Maar ook de moderne varianten als Sufjan Stevens, Andrew Bird, Hayden, Jose Gonzales & Elliot Smith...

Hier wel namelijk.....de laatste paar jaar zijn er werkelijk tig pareltjes uitgekomen op dit gebied, alsof het genre zichzelf herontdekt...

Wat jullie?


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 23-01-2006 23:41 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Als je Jeff Buckley ook onder singer/songwriter verstaat... Zijn album Grace is echt gewoon zo belachelijk goed


But there is no real me: only an entity, something illusory................


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-01-2006 23:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Op "Grace" zijn anders lang niet alle nummers door Buckley zelf geschreven, dus dat valt volgens mij dan niet helemaal in de categorie singer/songwriter.

Spirit in Black, wat vind je van een artiest als Steve Earle?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-01-2006 23:45 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 23:41 schreef *Sander* het volgende:

Als je Jeff Buckley ook onder singer/songwriter verstaat... Zijn album Grace is echt gewoon zo belachelijk goed

+ 1.000


Heb verder niet zoveel met zogenaamde singer/songwriters. Zou in ieder geval niemand van mijn persoonlijke favorieten onder dat kopje scharen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-01-2006 23:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Singer Songwriter is een lastige benaming, maar goed, mensen weten meestal wat er bedoeld wordt.

Steve Earle; ja, lekker, meer graag! Heb zo'n 4 platen van de man, en nog een paar op mp3. Niet alles even sterk, maar met Taneytown mag je me altijd wakker maken!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-01-2006 23:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

En wat vind je van James Blunt dan

Hehe. Singer/songwriter, een vriend van me is redelijk expert op dit gebied (als je het één gebied kunt noemen) en heeft me ook aardig wat laten horen. Steve Earle vind ik wel mooi doorleefd, maar over het algemeen is het niet zo mijn ding.

Bob Dylan?

Je komt al snel in de Americana/country-hoek volgens mij als je naar dit soort muziek op zoek gaat, niet?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-01-2006 0:03 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 23:59 schreef M. het volgende:
En wat vind je van James Blunt dan

Je komt al snel in de Americana/country-hoek volgens mij als je naar dit soort muziek op zoek gaat, niet?


Blunt mag wel met een 'botte' bijl bewerkt worden.....

Met het tweede punt ben ik het eens, echter denken mensen dan weer vaak aan gasten met een zwaar Texaans/Austin accent. Daar knappen veel mensen op af. Andrew Bird, Sufjan Stevens en nog meer kun je niet in die hoek douwen om maar wat te noemen....ook al heeft het muzikaal, niet vocaal, veel raakvlakken.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 24-01-2006 6:05 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 23:41 schreef *Sander* het volgende:
Als je Jeff Buckley ook onder singer/songwriter verstaat... Zijn album Grace is echt gewoon zo belachelijk goed




En verder weet ik nooit zo goed wat wel/niet tot singer/songwriter gerekend mag worden maarre:
John Mayer [vooral Heavier Things]
Dyzack [Rat Dance Refizz]

vind ik persoonlijk zeer gaaf

En James Blunt... aaaarghhhhhh wil iemand die man alsjeblieft uit zijn lijden verlossen? Zo klinkt ie in mijn oren namelijk, alsof hij extreem pijn aan het lijden is en ons daar in mee wil sleuren *pijn aan oren* hehe ik kan die stem en manier van zingen van hem echt niet waarderen


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-01-2006 9:00 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Bij de benaming singer songwriter denk ik direct aan een zielige, in zichzelf gekeerde latente homo met zo'n irritant wollen mutsje op, die alleen maar loopt te ZEIKEN.

Vermijden dus als je een muzikant wilt aanprijzen!


Dear dirty delightful old drunken old days


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-01-2006 9:04 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

ja.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 24-01-2006 9:16 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 23 januari 2006 23:43 schreef M. het volgende:
Op "Grace" zijn anders lang niet alle nummers door Buckley zelf geschreven, dus dat valt volgens mij dan niet helemaal in de categorie singer/songwriter.

Spirit in Black, wat vind je van een artiest als Steve Earle?


Maakt het uit hoeveel nummers je schrijft als singer/songwriter?


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-01-2006 11:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2006 9:00 schreef Schaffelaer het volgende:
Bij de benaming singer songwriter denk ik direct aan een zielige, in zichzelf gekeerde latente homo met zo'n irritant wollen mutsje op, die alleen maar loopt te ZEIKEN.

Vermijden dus als je een muzikant wilt aanprijzen!


da's natuurlijk onzin, je hebt teveel de neiging hippies af te willen schieten hehehe...


SHS
Radiant, sir, radiant
Usericon van SHS
Posted 24-01-2006 12:06 by SHS Wijzig reactieProfiel van SHSQuote dit berichthttp://www.thedustconnection.com

Ik vind Billy Joel erg goed.
En Natalie Merchant roeleert zo mogelijk nog harder



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-01-2006 12:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Lisa Loeb is het coolst


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2006 12:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2006 9:00 schreef Schaffelaer het volgende:
Bij de benaming black metal artiest denk ik direct aan een zielige, in zichzelf gekeerde latente homo met irritant corpse paint en spikes op, die alleen maar loopt te ZEIKEN.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2006 12:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Robert Johnson is da bomb...maar dat is niet precies wat je zoekt denk ik.

Ik vind veel werk van Neil Young goed te pruimen net als Joni Mitchell of een Cat Stevens (tegenwoordig bekend als Muammar Bin El Muslim Al Hallal El Potato ibn Muhammad Varkensvlees), Joan Baez, Billy Joel...damn en vele andere.

Eens in de krochten van mijn verzameling spitten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 24-01-2006 12:45 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Die gast van NERD..ok niet mijn muziek maar het zit altijd wel goed inelkaar


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-01-2006 12:48 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik zeg Neil Young.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-01-2006 12:54 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2006 6:05 schreef Devilicious Pem het volgende:

En James Blunt... aaaarghhhhhh wil iemand die man alsjeblieft uit zijn lijden verlossen? Zo klinkt ie in mijn oren namelijk, alsof hij extreem pijn aan het lijden is en ons daar in mee wil sleuren *pijn aan oren*
Hield jij niet van Pain of Salvation?

(maar ik snap je punt )


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-01-2006 16:52 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 23 januari 2006 23:41 schreef *Sander* het volgende:
Als je Jeff Buckley ook onder singer/songwriter verstaat... Zijn album Grace is echt gewoon zo belachelijk goed
die is donders mooi ja.

Nu ook een of andere S/S-er () op de radio.. maar die's weer


Argh
Usericon van Argh
Posted 24-01-2006 16:55 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Paolo Conte natuurlijk!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 25-01-2006 6:03 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2006 12:54 schreef Daops het volgende:
Hield jij niet van Pain of Salvation?

(maar ik snap je punt )


Ik de jouwe niet....


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 25-01-2006 6:19 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Boudje natuurlijk


Bruce Banner


Daops
Usericon van Daops
Posted 25-01-2006 13:21 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 6:03 schreef Devilicious Pem het volgende:
Ik de jouwe niet....
Nou, een zanger die klinkt alsof ie vreselijk pijn aan het lijden is, en daarover zingt. Dat is zo´n beetje de samenvatting van alle POS muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 25-01-2006 13:23]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 25-01-2006 14:19 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Justin King
Jewel



Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 25-01-2006 14:23 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Leonard Cohen of course, en Angels Of Light.
De nieuwe band van Michael Gira (ex-Swans)


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen