IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 10:39 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Hamas claimt absolute meerderheid in parlement

Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 09:41

GAZA-STAD - De radicale islamitische beweging Hamas is de grote winnaar van de Palestijnse parlementsverkiezingen van woensdag. Het Hamas-kopstuk Ismail Haniyah claimde donderdag dat de beweging een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Fatah erkende dat Hamas de grootste partij is geworden.

Bekijk video: Modem/ Breedband


"Hamas heeft meer dan zeventig zetels gewonnen op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever, meer dan 50 procent van de stemmen", zei Haniyah. De uitslag zou betekenen dat de kiezers massaal Fatah hebben bestraft voor jaren van corruptie, wanbeleid en vriendjespolitiek.

Fatah

Volgens stembuspeilingen van woensdagavond leek Fatah nog de grootste partij te blijven. Zowel aanhangers van Hamas als van Fatah vierden de overwinning woensdagavond op straat. De eerste officiële uitslagen komen pas donderdagavond, meldde de Palestijnse kiescommissie.

Een Palestijnse regering met Hamas aan het roer is voor Israël en de Verenigde Staten het slechtst mogelijke scenario. De Israëlische waarnemend premier Ehud Olmert nam hierop alvast een voorschot en waarschuwde dat Hamas geen deel mag gaan uitmaken van de Palestijnse Autoriteit, omdat ze de vernietiging van Israël nastreeft.

Bush

Ook de Amerikaanse president George Bush zei woensdag dat Hamas geen gesprekspartner kan zijn zolang zij niet haar doel opgeeft om de staat Israël te vernietigen. "Een politieke partij moet, om levensvatbaar te zijn, voorstander van vrede zijn."

De eerste parlementsverkiezingen in tien jaar verliepen zonder incidenten. Een internationale waarnemer noemde de gang van zaken een voorbeeld voor de rest van de Arabische wereld. De opkomst onder de 1,4 miljoen kiesgerechtigden was met 77,7 procent beter dan verwacht.

Abbas

Vooraf bestond de vrees dat militanten zouden proberen de verkiezingen te verstoren, maar op veel plaatsen heerste een uitgelaten stemming. Abbas zei dat de verkiezingen "een nieuw tijdperk inluiden" en hij riep Israël op het vredesproces te hervatten.

De uitslag betekent een grote omslag voor de Palestijnse politiek. Fatah domineert de Palestijnse Autoriteit sinds de instelling in 1994. Zij heeft nu nog de absolute meerderheid in het 88 zetels tellend parlement. Het nieuwe inspraakorgaan gaat 132 zetels tellen.

Hamas

Hamas deed in 1996 niet mee aan de verkiezingen, maar is al jaren een van de populairste organisaties en heeft dat nu omgezet in politieke macht. Het probleem is dat Hamas een gewapende strijd voert tegen Israël, al houdt ze zich al ruim een jaar aan een bestand. Bovendien erkent ze de joodse staat niet.

Hamas heeft zich tijdens de verkiezingscampagne gepresenteerd als de tegenpool van Fatah. De partij toonde zich een gedisciplineerde beweging. Zij geniet verder veel steun door haar sociale programma's en rond haar hangt niet een geur van fraude, crisis en onvermogen.

Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.

In het partijmanifest van de Hervormings- en Veranderingslijst, de naam waaronder Hamas aan de verkiezingen deelnam, werd ook niet gerept over de vernietiging van Israël. President Abbas hoopt dat Hamas eenmaal in de regering de gewapende strijd definitief zal opgeven.



Daar gaat een eventueel vredesverdrag. Ik hoop dat Israel de komende jaren een harde politiek drijft tegen de Palastijnen. De eikels hebben het zelf gewild.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 11:07 by Chelman Profiel van Chelman

Dit wordt inderdaad interessant....




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 11:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 januari 2006 10:39 schreef kwelgeest het volgende:
Hamas claimt absolute meerderheid in parlement




ja en fatah zegt hetzelfde. zullen de palestijne eerst elkaar onderling uitdunnen vrees ik. verkiezingen in het Midden-Oosten, her blijft altijd een verhaal apart.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-01-2006 11:13]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 26-01-2006 11:18 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Hehehehe, Amerika is toch 's werelds grootste strijder voor democratie en vrije verkiezingen in de wereld?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 11:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 januari 2006 11:12 schreef attila_de_hun het volgende:
ja en fatah zegt hetzelfde. zullen de palestijne eerst elkaar onderling uitdunnen vrees ik. verkiezingen in het Midden-Oosten, her blijft altijd een verhaal apart.
Volgens mij staat er ergens in dat bericht dat Fatah haar nederlaag toegeeft. Zo niet dan heb ik het net in de Volkskrant gelezen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 11:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 januari 2006 11:22 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij staat er ergens in dat bericht dat Fatah haar nederlaag toegeeft. Zo niet dan heb ik het net in de Volkskrant gelezen.


ik dahct dat het 55-45 was ongeveer. maar goed, lekker dus met die apen van Hamas


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 11:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 januari 2006 11:24 schreef attila_de_hun het volgende:
ik dahct dat het 55-45 was ongeveer. maar goed, lekker dus met die apen van Hamas




Kan niet vaak genoeg gepost worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-01-2006 11:29 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 26 januari 2006 11:22 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij staat er ergens in dat bericht dat Fatah haar nederlaag toegeeft. Zo niet dan heb ik het net in de Volkskrant gelezen.

dat zeiden ze ook bij RTLZ idd.


En iemand die ontploft is in Ridderkerk.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 11:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Man zwaargewond door explosie Ridderkerk

Uitgegeven: 26 januari 2006 08:08
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 09:28

RIDDERKERK - Een man heeft donderdagochtend zijn arm en een deel van zijn been verloren bij een explosie in de St. Jorisstraat in Ridderkerk. Het slachtoffer ligt in een ziekenhuis, aldus een woordvoerster van de politie Rotterdam-Rijnmond. De exacte omstandigheden van het incident zijn nog onduidelijk.

De politie weet alleen dat de voetganger rond 02.00 uur iets wilde oppakken van straat en dat er toen een ontploffing plaatsvond. De man had het explosief vermoedelijk zelf bij zich. Wat het precies was, wilde de politie niet toelichten.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 11:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Nee Kwellie, we moeten ze een kans geven, misschien valt er met ze te praten nu ze in de regering zitten!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-01-2006 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja voor de palastijnen is hamas een liefdadigheids instelling die voor medicijnen en scholen zorgt.

maarja vanavond is de echte uitslag pas.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 14:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 januari 2006 13:45 schreef ElitE het volgende:
tja voor de palastijnen is hamas een liefdadigheids instelling die voor medicijnen en scholen zorgt.

maarja vanavond is de echte uitslag pas.
En ze geven ook jaarlijkse zomerkampen voor de kids!



[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 26-01-2006 14:14]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 26-01-2006 17:19 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Verdonk geeft meer verblijfsvergunningen dan voorgangers

STRAATSBURG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft tot dusver veel meer verblijfsvergunningen afgegeven op humanitaire gronden dan haar voorgangers.

De minister heeft inmiddels circa zevenhonderd van deze uitzonderlijke vergunningen verleend. „Mijn voorgangers deden dat elk maar enkele tientallen keren”, zei de minister donderdag tijdens een bezoek aan de Raad van Europa, de organisatie voor mensenrechten en democratie.

Verdonk lichtte toe dat het grote aantal samenhangt met het afhandelen van een grote groep oude asielaanvragen. „Ik heb toen gezegd: ik zal met mijn hart kijken”, zei Verdonk. „En zo zit ik dus elke avond met een stapel dossiers thuis, om ze te bekijken.”


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-01-2006 17:24 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Nieuwe man bestaat niet


(Belga) Vrouwen spendeerden in 2005 wekelijks gemiddeld veertien uur en een kwartier meer aan huishoudelijke taken dan mannen. Typisch "vrouwelijke taken" als strijken, schoonmaken of maaltijden bereiden komen ook vandaag nog meestal op vrouwelijke schouders terecht. Dat blijkt uit een rondvraag van het onderzoeksbureau Bekx&X in opdracht van Procter & Gamble België. De "nieuwe man" lijkt dus nog niet opgestaan.

Werkende vrouwen besteden gemiddeld 4.30 uur per dag aan huishoudelijke taken, terwijl dat voor mannen gemiddeld 2.38 uur is. Bij de vrouwen gaat die tijd vooral naar "typisch vrouwelijke" taken als het bereiden van maaltijden (gemiddeld een uur per dag), wassen en strijken (37 minuten) en schoonmaken (57 min.). Mannen houden zich meer bezig met verbouwingen en herstellingen (24 min.) en in de tuin werken (17 min.). Boodschappen doen (36 min. voor vrouwen, 26 min. voor mannen) en zorgen voor de kinderen (35 min. voor vrouwen, 19 min. voor mannen) lijken vandaag eerder "genderneutrale" bezigheden. Gek genoeg spenderen vrouwen vandaag nog altijd dubbel zoveel tijd aan de afwas als mannen (22 min tegenover 10 min.), terwijl dat nochtans geen typisch vrouwelijk klusje lijkt. De situatie ziet er in Vlaanderen net iets minder uitzichtloos (voor de vrouwen dan) uit dan in Wallonië. In het zuiden van België gelooft immers één op de drie vrouwen niet dat de nieuwe man bestaat (33 pct), terwijl dat in Vlaanderen en Brussel slechts een op de vijf is (resp. 20,4 en 20 pct). (svr) (Belga 17:06)


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-01-2006 18:26 by Schaep Profiel van Schaep

Zie je wel, ze doen niet meer maar zijn gewoon langzamer.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 18:30 by Chelman Profiel van Chelman

'Nieuwe man', Orweliaanse newspeak. BAH.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 18:37 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 26 januari 2006 14:14 schreef Misanthrope het volgende:
En ze geven ook jaarlijkse zomerkampen voor de kids!




Dat de domme Amerikaanse propaganda hier net zo hard uithaalt naar ons Europeanen is zeker niemand opgevallen?
Ik vind het erg kortzichtig van jullie om dit soort Yankenspul hier te gaan zitten posten, de Ieren en andere onderdrukte volkeren worden ook opgevoed met een wapen in de hand.
Amerikaantjes leren ook trouw aan de vlag zweren vanaf de kleuterschool en worden volgepompt met Rambo en G.I. Joe, wat is het verschil? De indoctrinatie is precies hetzelfde.


Dat Amerika de Mujaheddin zelf heeft getraind is iedereen maar even fijn vergeten, opeens?
Stelletje sukkels!

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-01-2006 18:39]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 18:41 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 januari 2006 18:37 schreef Heiden het volgende:
Dat de domme Amerikaanse propaganda hier net zo hard uithaalt naar ons Europeanen is zeker niemand opgevallen?
Ik vind het erg kortzichtig van jullie om dit soort Yankenspul hier te gaan zitten posten, de Ieren en andere onderdrukte volkeren worden ook opgevoed met een wapen in de hand.
Amerikaantjes leren ook trouw aan de vlag zweren vanaf de kleuterschool en worden volgepompt met Rambo en G.I. Joe, wat is het verschil? De indoctrinatie is precies hetzelfde.

Helaas worden de Palestijnen gefinancierd door de EU (ook door de VS, dat zal ik niet ontkennen). Veel van dat geld komt bij dit soort taferelen terecht.
Het verschil is natuurlijk dat Amerikanen zodra ze meerderjarig zijn zelf kunnen kiezen om het leger in te gaan, terwijl het verzet van de Palestijnen tegen Israel een culturele achtergrond heeft. De Amerikanen zijn nationalistisch (waar niets mis mee is), terwijl de Palestijntjes letterlijk worden gedwongen de wapens op te nemen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-01-2006 18:42 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

niet echt. dat is gewoon normaal voor ze en hun eigen keus


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 18:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 januari 2006 18:37 schreef Heiden het volgende:
Dat Amerika de Mujaheddin zelf heeft getraind is iedereen maar even fijn vergeten, opeens?
Stelletje sukkels!
Nee, en ik ben ook niet vergeten dat Saddam Houssein een probleem is dat door Amerika zelf is gecreeerd, en wel doordat de Amerikanen Sadam hebben verraden. Ik laat mij niet indoctrineren door de Amerikanen, echter, ik kijk er wel naar waar voor ons het grootste gevaaar ligt.

+ Tjeempie Heiden, wat een bloed komt er onder je nagels vandaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 26-01-2006 18:44]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 18:49 by Heiden Profiel van Heiden

Dan moeten jullie eens ophouden om met die hamer op mijn vingers te meppen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 18:55 by Heiden Profiel van Heiden

Amerika is het grootste gevaar, want zij creëert al deze wantoestanden en probeert ons Europeanen letterlijk en figuurlijk wat voor zich uit te duwen als kanonnenvoer, zoals ze nu in Afghanistan willen doen.
Laat die Amerikanen het toch zelf uitzoeken als ze overal in de wereld hun democratie willen opdringen en willen stoken is dat hun probleem.
Wie de bal kaatst kan hem verwachten, laat ons Europeanen er in ieder geval buiten. Wij hebben hier alleen een "terrorismedreiging" (ik vind het zwaar opgeklopte bangmakerij) omdat de yanks ons slim zijn uit aan het spelen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 19:00 by Heiden Profiel van Heiden

De grootste jongen van de klas Amerika is nu toch een beetje bang aan het worden voor de resultaten van zijn pesterijen en probeert nu opeens in de massa op te gaan en de andere grotere jongens uit de klas, de Europese landen, tussen zichzelf en de grote groep gepeste klasgenootjes te krijgen.
Raar gezegd, maar zo is het gewoon.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-01-2006 19:01]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 19:13 by Heiden Profiel van Heiden

Donner haalt 'terreurzenders' uit de lucht

Uitgegeven: 26 januari 2006 15:06
DEN HAAG - Nederland heeft twee haatzaaiende satellietzenders uit het buitenland laten blokkeren. De doorgifte van zowel de Libanese zender Al Manar als de Iraanse zender Sahar TV1 is gestaakt. Dat heeft minister Donner van Justitie donderdag aangekondigd in een overleg met de Tweede Kamer over de bestrijding van terrorisme.

Volgens hem zijn er nog enkele andere buitenlandse zenders die zich mogelijk ook schuldig maken aan het uitzenden van antisemitische uitspraken en radicale uitingen. Dat zijn Al Alam (Iran) en Art Iqraa (Saudi-Arabië). Deze zenders vallen in de Europese Unie net als de al geblokkeerde zenders onder Frans toezicht.

De organisatie die daarmee is belast, houdt de zenders nauwlettend in de gaten. Het Commissariaat voor de Media heeft contact met die Franse instelling, aldus Donner. Dit jaar nog wordt de Mediawet volgens hem aangepast om maatregelen te kunnen nemen tegen dergelijke zenders.

* Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
* Zoek nieuws over dit onderwerp
* Foto bij dit bericht? Stuur hem op!
* NU.nl homepage


En weer een zogenaamde anti-terrorisme maatregel om de vrijheid van meningsuiting verder aan banden te kunnen leggen. Hier zijn ook wij het slachtoffer van, ook de GBK-fans die hier Amerikaanse propaganda lopen te spammen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-01-2006 19:39 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 26 januari 2006 17:19 schreef Psychonaut het volgende:
Verdonk geeft meer verblijfsvergunningen dan voorgangers

STRAATSBURG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft tot dusver veel meer verblijfsvergunningen afgegeven op humanitaire gronden dan haar voorgangers.

De minister heeft inmiddels circa zevenhonderd van deze uitzonderlijke vergunningen verleend. „Mijn voorgangers deden dat elk maar enkele tientallen keren”, zei de minister donderdag tijdens een bezoek aan de Raad van Europa, de organisatie voor mensenrechten en democratie.

Verdonk lichtte toe dat het grote aantal samenhangt met het afhandelen van een grote groep oude asielaanvragen. „Ik heb toen gezegd: ik zal met mijn hart kijken”, zei Verdonk. „En zo zit ik dus elke avond met een stapel dossiers thuis, om ze te bekijken.”


het was te mooi om waar te zijn


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2006 0:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 januari 2006 14:14 schreef Misanthrope het volgende:
En ze geven ook jaarlijkse zomerkampen voor de kids!
***

ik weet het, ik wou alleen maar aangeven dat palastijnen Hamas als goede organisatie zien, en dat ze niet alleen maar haatzaaiers zijn.

Ik denk trouwens dat hamas wat zal matigen omdat het op andere manieren hun doel kunnen bereiken, natuurlijk zal het niet vredelievend verlopen maar misschien hebben de kinderen dan een wat fijner kamp zonder wedstrijdjes steenwerpen en zware riemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen