IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2006 12:58 by Chelman Profiel van Chelman

Goede actie van Zalmpje


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 13:09 by Iskariot Profiel van Iskariot

Nouja, vind het meer van het niveau Pechthold...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2006 13:12 by Chelman Profiel van Chelman

Hoezo? De gemeentes houden zich niet aan de wet.

In goede traditie van burgerlijke ongehoorzaamheid gestoeld op de gedachten van Henry David Thoreau ropet hij op tot opschorting van betaling.

De gemeentes moeten zich net zo hard aan de wet houden als de burger.


[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-02-2006 13:12]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 13:19 by Iskariot Profiel van Iskariot

Ik vind dat je dat als minister niet kan maken, en er zijn wettelijke manieren om dit aan te kaarten.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2006 13:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Die manieren duren te lang, hier plukt de burger direct de vruchten van.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 13:33 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 20 februari 2006 13:23 schreef Greycloak het volgende:
Die manieren duren te lang, hier plukt de burger direct de vruchten van.

Als ik jou was zou ik ook gaan solliciteren naar een positie als minister onder Balkenende, hersenloze opmerkingen kunnen maken schijnen het nogal goed te doen bij hem


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2006 13:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2006 13:33 schreef Iskariot het volgende:
Als ik jou was zou ik ook gaan solliciteren naar een positie als minister onder Balkenende, hersenloze opmerkingen kunnen maken schijnen het nogal goed te doen bij hem


Jouw ad hominem argumentatie duidt inderdaad op een veel hoger niveau!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 13:41 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 20 februari 2006 13:35 schreef Chelman het volgende:
Jouw ad hominem argumentatie duidt inderdaad op een veel hoger niveau!
Zijn argumenten waren wel een beetje van jou niveau?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2006 13:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2006 13:41 schreef Iskariot het volgende:
Zijn argumenten waren wel een beetje van jou niveau?


Jep. Een onrechtmatige daad aankaarten vind ik inderdaad een goed argument.

Lees eens wat over burgerlijke ongehoorzaamheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-02-2006 13:50 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Eerst lullen over hoe men (cda) de politiek transparanter wil maken en dan roepen dat dit soort zaken binnenskamers geregeld moeten worden...



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 20-02-2006 13:53 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 20 februari 2006 13:19 schreef Iskariot het volgende:
Ik vind dat je dat als minister niet kan maken, en er zijn wettelijke manieren om dit aan te kaarten.


Das net zoiets als tegen iemand die met meer dan 50km/pu te hard rijdt zeggen dat hij net zo goed 150km/pu te hard kan gaan rijden want zijn rijbewijs is hij toch al kwijt.


[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 20-02-2006 13:54]


Een kleine snol zit zo vol.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 13:53 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 20 februari 2006 13:43 schreef Chelman het volgende:
Jep. Een onrechtmatige daad aankaarten vind ik inderdaad een goed argument.

Lees eens wat over burgerlijke ongehoorzaamheid.

Nouja, eigen rechting bedrijven om het anders te lang duurt vind ik nou niet een van de sterkste argumenten.

Maar mijn oorspronkelijke reactie ging er over dat Zalm dat zei terwijl die minister is, vind ik dus niet kunnen, maar daar verschillen onze meningen over dus duidelijk.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2006 13:57 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 20 februari 2006 13:33 schreef Iskariot het volgende:
Als ik jou was zou ik ook gaan solliciteren naar een positie als minister onder Balkenende, hersenloze opmerkingen kunnen maken schijnen het nogal goed te doen bij hem
Dus je geeft me ongelijk begrijp ik?



-sorry-


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-02-2006 14:02 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

[edit]

Ja, het is misschien wettelijk niet de mooiste manier maar wél waar het het volk om gaat; centjes binnenshuis houden en dingen lekker vlot regelen. Daar win je een hoop sympathie mee, en is goed voor stemmen op de juiste plaats.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-02-2006 14:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Reacties van de gemeentes melden dat Zalm bruto dit jaar met netto vorig jaar vergelijkt ....


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-02-2006 14:18 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 20 februari 2006 14:02 schreef Greycloak het volgende:
[edit]

Ja, het is misschien wettelijk niet de mooiste manier maar wél waar het het volk om gaat; centjes binnenshuis houden en dingen lekker vlot regelen. Daar win je een hoop sympathie mee, en is goed voor stemmen op de juiste plaats.
Goedkope stunt om stemmen binnen te trekken dus. En als dat bericht van Jenje waar is, macht die in het vervolg wel beter kijken voor dat die zulke opmerkingen maakt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2006 14:55 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Het goede recht van Zalm, sterker nog, de plicht van Zalm, om de burger op door gemeenten gepleegde strafbare feiten te wijzen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2006 14:56 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 20 februari 2006 14:18 schreef Iskariot het volgende:
Goedkope stunt om stemmen binnen te trekken dus. En als dat bericht van Jenje waar is, macht die in het vervolg wel beter kijken voor dat die zulke opmerkingen maakt.
Gemeentes gaan allerlei smoesjes verzinnen, omdat ze hun inkomen omlaag zien gaan en er dus problemen gaan ontstaan met het betalen van allerlei nutteloze ambtenaren. Ze willen zichzelf in stand houden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-02-2006 21:40 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 februari 2006 13:12 schreef Chelman het volgende:
Hoezo? De gemeentes houden zich niet aan de wet.

In goede traditie van burgerlijke ongehoorzaamheid gestoeld op de gedachten van Henry David Thoreau ropet hij op tot opschorting van betaling.

De gemeentes moeten zich net zo hard aan de wet houden als de burger.

Dat klopt, maar ik vind de actie van Zalm ook een beetje een Pechtoldje.
Ten nulde vind ik hem erg voorbarig; de brief is vrijdag pas op de post gedaan en Zalm komt in het weekend meteen met zijn bommetje. Dat kan je op zijn best voorbarig noemen, ik vind het ietwat onbeschoft.
Ten eerste had hij dit bij de rechtbank moeten aankaarten; als je vindt dat iets onwettig is, is dat de weg die je in Nederland dient te bewandelen.
Ten tweede gaat het hier over cijfers; jij hebt bij verschillende financiële instellingen gewerkt dus jij weet ook wel hoe dat zit met cijfers. Die zijn allerminst hard en de manier van presenteren bepaalt heel veel over de interpretatie. Daarom moet je er zorgvuldig mee omgaan. Verder heeft Zalm de cijfers uit de tweede hand: het ministerie van Financiën heeft de cijfers van Binnenlandse Zaken en die heeft ze weer van het COELO (Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden). Één van de samenstellers, een onderzoeker van het COELO zelf, heeft gezegd dat Remkes' ministerie de cijfers verkeerd geïnterpreteerd heeft. We praten hier dus over complex cijfermateriaal, uit de tweede hand, verkeerd geïnterpreteerd.... en het ministerie van Financiën heeft ze, voordat het uit de school klapte, niet eens nagerekend. Dat kan je op zijn best onzorgvuldig noemen, ik vind het gewoon slordig. Dat moest ik eens proberen op mijn werk.

Ten derde; in de brief aan de gemeenten heeft Remkes het over "een mogelijke overschrijding van de tarieven" die "indien correct" niet rechtsgeldig is. Dat is een heel andere toon dan de stellige toon die Zalm aanslaat.

Slechte beurt van Zalm wat mij betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 20-02-2006 21:41]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2006 21:45 by Chelman Profiel van Chelman

Indien het cijfermateriaal niet goed beoordeeld was, is het inderdaad slordig.

In het algemeen ben ik echter wel van mening dat hij juist handelde. Het principe van burgerlijke ongehoorzaamheid zoals die schitterend verwoord is door Thoreau is een van mijn 'guiding lights'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-02-2006 7:13 by M. Profiel van M.

quote:
DEN HAAG - Minister Zalm van Financiën betreurt het dat hij zondag voor de televisie de "suggestie" heeft gedaan dat burgers te hoge ozb-tarieven niet moeten betalen.

Zijn uitspraken over de gemeenten kwamen voort uit "persoonlijke motivatie en irritatie", gaf Zalm toe. "Als de informatie dan niet deugt dan sla je de plank volledig mis", zei Zalm maandag voor de NOS-televisie. De bewindsman zei in NOVA dat hij even heeft overwogen om af te treden vanwege zijn uitspraken.

Bezwaar

Hij schrijft in een maandag uitgeven verklaring: "Ik had die suggestie beter achterwege kunnen laten en in plaats daarvan mensen kunnen wijzen op hun mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tegen een te hoog ozb-tarief".

Zalm erkent dat maandag een inderhaast uitgevoerd onderzoek heeft uitgewezen dat de berekeningen over de te hoge ozb "niet absoluut eenduidig zijn". "Zo blijkt bijvoorbeeld dat door afrondingsverschillen sommige gemeenten net boven de wettelijk toegestane stijging van 2 procent uitkomen.

Het aantal gemeenten dat te hoge ozb-tarieven hanteert is hoogstwaarschijnlijk minder groot dan eerder aangenomen. Bovendien ziet het ernaar uit dat meer gemeenten ontheffing van de provincie hebben gekregen dan bekend was", aldus Zalm.

Zekerheid

Hij wil samen met het ministerie van BZK, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en het COELO, dat onderzoek doet naar gemeentelijke financiën "absolute zekerheid en duidelijkheid krijgen" over de stijging van de OZB-tarieven in gemeenten. Hij acht dit "verstandig" omdat door reacties van gemeenten daarover twijfel is gerezen. "Ik betreur het dat ik gemeenten wellicht in een verkeerd daglicht heb gesteld," aldus Zalm.

Protesten

Zalm zei maandag voor de camera van RTL, dat hij "veel protesten" had gehad over zijn uitlatingen en bood zijn verontschuldigingen aan aan de gemeenten. Hij noemde zijn uitspraken "minder gelukkig". "Dit was niet mijn beste dag," aldus Zalm.

Zalm verwacht dat "die gemeenten die een belastingverordening hebben in strijd met de wet, die zullen aanpassen."

Irritatie

Zalm zei maandagavond dat zijn uitlatingen voortkwamen uit irritatie. De VVD wil al jaren de ozb helemaal afschaffen, maar dat laten de overheidsfinanciën tot dusver niet toe. Nu het gebruikersdeel in de ozb op woningen dit jaar is afgeschaft, ontstond de indruk dat gemeenten de ozb-heffing "verschoven" naar eigenaren van woningen en bedrijfspanden, maar dat wordt dus bestreden.

Grootmoedig

CDA-fractieleider Verhagen vindt dat minister Zalm "grootmoedig erkent dat hij een stap te ver is gegaan" met zijn omstreden uitlatingen over de OZB. "Zo kennen we Zalm ook," aldus Verhagen maandagavond.

Blamage

PvdA-fractieleider Bos noemt het ook na de excuses "verbijsterend dat Zalm zulke vergaande uitspraken deed op basis van verkeerde cijfers. Dit is een blamage voor de minister van Financiën. Hij heeft hiermee veel gezag verspeeld. Deze kwestie is slecht voor de minister van Financiën, het kabinet en de Nederlandse economie," aldus Bos.

Kijk, dat bedoel ik. Iedereen maakt wel eens fouten, daarom moet je ook je zaken controleren voordat je iets naar buiten brengt. Beetje dom dat Zalm dat na zoveel ervaring nogmaals moet leren.

Overigens vind ik verder het gemorrel aan de OZB een bijzonder nobel initiatief en deze kiezer is hij in ieder geval niet kwijt .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-02-2006 18:33 by Nimbus Profiel van Nimbus

Vage berichten over de gevangenname van Mladic


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-02-2006 18:37 by Nimbus Profiel van Nimbus

Goed nieuws voor Chelman, Misantrophe en M. :

Verbod op kraken in stroomversnelling

Uitgegeven: 21 februari 2006 18:24

DEN HAAG - Minister Dekker (VROM) zet vaart achter plannen om het antikraakbeleid aan te scherpen. Het CDA en haar eigen VVD zetten haar deze dagen onder druk om daar eindelijk werk te maken. Het CDA verwijt Dekker (VROM) een lakse houding.

VVD-collega Kamp (Defensie) zal woensdag tijdens een verkiezingscampagne in Nijmegen een fors pleidooi houden voor het tegengaan van kraakpraktijken. Minister Dekker kondigde vorig jaar zomer aan dat zij samen met minister Donner (Justitie) scherpere regels tegen het kraken aan.


Kraakpanden en leegstaande gebouwen veroorzaken verloedering van wijken, was haar redenering. Bovendien lossen kraakpraktijken het tekort op de woningmarkt niet op.



[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 21-02-2006 18:38]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2006 19:15 by Chelman Profiel van Chelman

jep.

Wou het ook net posten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-02-2006 19:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zie kraaktopic


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen