IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-03-2006 13:28 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

politiek spel idd.. maar 't is geen spel ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 13:30 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 13:28 schreef FRNK het volgende:
politiek spel idd.. maar 't is geen spel ..


Oh nee? Wat is het dan wel?

Een politicus die het spelletje niet kan spelen krijgt nooit iets voor elkaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-03-2006 13:34 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Nee dat is zo idd, maar als je naar dat Katrina-verhaal kijkt.. die gast is veel te egoistisch imo

[edit]Ik verdiep me btw niet echt veel in politiek hoor, maar gebaseerd op wat je hier weer leest..

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 02-03-2006 13:35]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 13:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 13:34 schreef FRNK het volgende:
Nee dat is zo idd, maar als je naar dat Katrina-verhaal kijkt.. die gast is veel te egoistisch imo


Egoïstisch? Leg uit. Ik zie de link niet direct.

Incompetent had ik nog kunnen volgen...maar egoïstisch? Welk persoonlijk belang had hij bij een ramp in Louisiana?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 13:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

DE politiek zou geen spel moeten zijn maar het is het natuurlijk wel moeten zijn. In een boedhistisch klooster nog spelen die zich nog wel af (en ook op de werkvloer, vriendenkring etc etc).


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-03-2006 13:38 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 2 maart 2006 13:35 schreef Chelman het volgende:
Egoïstisch? Leg uit. Ik zie de link niet direct.

Incompetent had ik nog kunnen volgen...maar egoïstisch? Welk persoonlijk belang had hij bij een ramp in Louisiana?
Nou zal echt wel iets zijn wat voor hem zelf belangrijker was dan dat volk daar gezien ie er niet direct mee kwam maar een beetje gaat 'chillen' in TExas. Maar nogmaals, ik lees alleen wat hier staat en heb dr weinig verstand van hoor


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-03-2006 13:41 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 maart 2006 13:38 schreef FRNK het volgende:
Nou zal echt wel iets zijn wat voor hem zelf belangrijker was dan dat volk daar gezien ie er niet direct mee kwam maar een beetje gaat 'chillen' in TExas. Maar nogmaals, ik lees alleen wat hier staat en heb dr weinig verstand van hoor
Het beeld dat hier in de media over Bush wordt opgewekt, is nou niet bepaald het meest objectieve beeld...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 13:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 13:35 schreef Chelman het volgende:
Egoïstisch? Leg uit. Ik zie de link niet direct.

Incompetent had ik nog kunnen volgen...maar egoïstisch? Welk persoonlijk belang had hij bij een ramp in Louisiana?


Incompetent is inderdaad het juiste woord. Ik begrijp er ook helemaal geen fluit van overigens op de manier waarop gereageerd zijn. Onderschatting zal wel een rol spelen of een manier van interpretren van bepaalde regeld (daar weet jij vast meer van als ik). Maar bij een ramp van zo een omvang schuif je die gewoon aan de kant en ga je helpen. maar mogelijk zal er een enorm gebrke aan communicatie hebben opgetreden waardoor de juiste info niet op de juiste lek is gekomen??

of willen ze natuurlmijk echt dat alle negers vertrekken/wegspoelen uit New orleans


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2006 13:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 maart 2006 13:41 schreef Misanthrope het volgende:
Het beeld dat hier in de media over Bush wordt opgewekt, is nou niet bepaald het meest objectieve beeld...
Media heeft altijd invloed, maar je kunt ontkennen dat dit fout is ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 13:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 13:41 schreef Misanthrope het volgende:
Het beeld dat hier in de media over Bush wordt opgewekt, is nou niet bepaald het meest objectieve beeld...

ach, de samenzweringtheorie. sorry maar ik spreek veel amerikanen en die hebben nagenoeg allemaal een enorme hekel aan Bush. en die vertrouw ik toch eerder als de media (zitten dichter bij het vuur...)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-03-2006 13:44 by Snaack Profiel van Snaack

Haha, wat geniet ik hier weer van:

Kamer in de bres voor Taida Pasic

Er vormt zich mogelijk een kleine meerderheid in de Tweede Kamer die vindt dat het Kosovaarse meisje Taida Pasic haar vwo-examen in Nederland moet kunnen doen. Dat bleek gisteren tijdens het tv-programma Barend en van Dorp toen LPF-fractievoorzitter Gerard van As toespelingen in die richting maakte.

In ieder geval zullen D66, PvdA, Groenlinks, SP en Christenunie minister Rita Verdonk oproepen Taida hier te laten blijven tot haar examen. Als de LPF-fractie ook steun geeft, ontstaat er een Kamermeerderheid; de fractie moet zich daar echter nog over beraden. De advocate van het meisje heeft inmiddels al beroep aangetekend tegen de eerdere beslissing van Verdonk om haar uit te wijzen. Zij wil dat Taida de uitspraak in Nederland mag afwachten.

Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat de Nederlandse bevolking sterk verdeeld denkt over de kwestie: 50% steunt Verdonk; 45% vindt dat Pasic hier voorlopig mag blijven en 5% heeft geen mening/maakt het niet uit.

'Taida liet examenaanvraag schieten'
De Telegraaf meldt vandaag dat Taida Pasic gelijk met haar oude klasgenoten in mei het gewone Nederlandse vwo-examen had kunnen doen in Kosovo. Ze had daarvoor dan wel vóór 1 januari een aanvraag moeten indienen. Dat deed ze echter niet omdat ze er voor koos om in Nederland opnieuw de strijd aan te gaan met de IND en minister Verdonk.

Toen Taida met haar ouders in september met een vertrekpremie van 7.000 euro terugging naar haar vaderland, had ze de mogelijkheid om mee te doen aan het Centraal Schriftelijk Eindexamen in den vreemde. Dat is er speciaal voor leerlingen die zich ver van huis bevinden. De examens worden dan onder toezicht afgenomen op Nederlandse ambassades of militaire bases. Vorig jaar maakten vijf leerlingen gebruik van de mogelijkheid.




Zag gister op dat nieuws dat dat kind ook valsheid in geschrifte heeft gepleegd doordat ze een visum heeft GEKOCHT. "Ik kon niet anders", uh-huh!

Nu blijkt dat ze oprotpremie hebben gekregen, dat ze in Kosovo gewoon het Nederlands staatsexamen kan doen, what the fuck is the problem? Ze mag blij zijn dat ze geen gevangenisstraf krijgt wegens het plegen van valsheid in geschrifte..

Verdonk kennende houdt ze haar poot stijf

Toestaan dat dit kind hier mag blijven zou imsfho een zéér verkeerd signaal afgeven en de deur openzetten voor nog meer vergelijkbare kneuzen.

Opkankeren dus, vind dat ze nu al enorm gematst is.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2006 13:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik snap al dat gezeur op Verdonk niet, eindelijk iemand die handelt ipv lult.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 13:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 13:44 schreef Snaack het volgende:
Haha, wat geniet ik hier weer van:...., vind dat ze nu al enorm gematst is.


Maar Snaack, geef haar nog een kans!!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-03-2006 13:46 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 maart 2006 13:43 schreef Jenje het volgende:
Media heeft altijd invloed, maar je kunt ontkennen dat dit fout is ...
Ik zal niets ontkennen, maar ook niet bekennen, omdat ik te weinig van de situatie weet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-03-2006 13:46 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 maart 2006 13:44 schreef Snaack het volgende:
Haha, wat geniet ik hier weer van:

Kamer in de bres voor Taida Pasic

Er vormt zich mogelijk een kleine meerderheid in de Tweede Kamer die vindt dat het Kosovaarse meisje Taida Pasic haar vwo-examen in Nederland moet kunnen doen. Dat bleek gisteren tijdens het tv-programma Barend en van Dorp toen LPF-fractievoorzitter Gerard van As toespelingen in die richting maakte.

In ieder geval zullen D66, PvdA, Groenlinks, SP en Christenunie minister Rita Verdonk oproepen Taida hier te laten blijven tot haar examen. Als de LPF-fractie ook steun geeft, ontstaat er een Kamermeerderheid; de fractie moet zich daar echter nog over beraden. De advocate van het meisje heeft inmiddels al beroep aangetekend tegen de eerdere beslissing van Verdonk om haar uit te wijzen. Zij wil dat Taida de uitspraak in Nederland mag afwachten.

Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat de Nederlandse bevolking sterk verdeeld denkt over de kwestie: 50% steunt Verdonk; 45% vindt dat Pasic hier voorlopig mag blijven en 5% heeft geen mening/maakt het niet uit.

'Taida liet examenaanvraag schieten'
De Telegraaf meldt vandaag dat Taida Pasic gelijk met haar oude klasgenoten in mei het gewone Nederlandse vwo-examen had kunnen doen in Kosovo. Ze had daarvoor dan wel vóór 1 januari een aanvraag moeten indienen. Dat deed ze echter niet omdat ze er voor koos om in Nederland opnieuw de strijd aan te gaan met de IND en minister Verdonk.

Toen Taida met haar ouders in september met een vertrekpremie van 7.000 euro terugging naar haar vaderland, had ze de mogelijkheid om mee te doen aan het Centraal Schriftelijk Eindexamen in den vreemde. Dat is er speciaal voor leerlingen die zich ver van huis bevinden. De examens worden dan onder toezicht afgenomen op Nederlandse ambassades of militaire bases. Vorig jaar maakten vijf leerlingen gebruik van de mogelijkheid.




Zag gister op dat nieuws dat dat kind ook valsheid in geschrifte heeft gepleegd doordat ze een visum heeft GEKOCHT. "Ik kon niet anders", uh-huh!

Nu blijkt dat ze oprotpremie hebben gekregen, dat ze in Kosovo gewoon het Nederlands staatsexamen kan doen, what the fuck is the problem? Ze mag blij zijn dat ze geen gevangenisstraf krijgt wegens het plegen van valsheid in geschrifte..

Verdonk kennende houdt ze haar poot stijf

Toestaan dat dit kind hier mag blijven zou imsfho een zéér verkeerd signaal afgeven en de deur openzetten voor nog meer vergelijkbare kneuzen.

Opkankeren dus, vind dat ze nu al enorm gematst is.
Erg mooi ook dat een meerderheid in Nederland het standpunt van verdonk steunt, maar een meerderheid in de tweede kamer niet...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 13:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 13:36 schreef attila_de_hun het volgende:
DE politiek zou geen spel moeten zijn


Waarom?

Wat is een spel? Een systeem waar je volgens bepaalde regels een bepaald doel moet bereiken. Je mag daartoe beperkte middelen gebruiken. Meestal wordt er tussen meerdere spelers gespeeld die een tegenstrijdig doel nastreven.

De politiek IS dus ook een spel. Je hebt namelijk een systeem waar je:

beperkte middelen (geld, land, etc.) hebt
en
miljoenen individuen hebt die allemaal een ander belang bij die middelen hebben
en
waar je je aan bepaalde regels moet houden
en
waarbij je bepaalde (maatschappelijke, economische etc.) doelen wilt bereiken


Om iets gedaan te krijgen moet je dus tussen die miljoenen individuen laveren om DRAAGVLAK te creeëren en daartoe moet je de beperkte middelen aanwenden. Het lijkt net een MMORPG en dat is het in feite ook.

Als je denkt dat je een postulaat kan publiceren, die theoretisch goed is, en dat de mensen dan allemaal in koor gaan roepen: "Ja!" dan zit je er behoorlijk naast....en of dat een wenselijke situatie is, vraag ik me ook af.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-03-2006 13:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 maart 2006 13:45 schreef Jenje het volgende:
Ik snap al dat gezeur op Verdonk niet, eindelijk iemand die handelt ipv lult.




Precies. En iemand die standvastig is.

Verdonk f0r t3h w1n!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 13:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 13:44 schreef Snaack het volgende:
Haha, wat geniet ik hier weer van:

Kamer in de bres voor Taida Pasic




Zijn die geitenwollensokken ook verontwaardigd over haar afwijzing t.a.v. Kalou? Dat zou eigenlijk ook wel moeten als ze consequent waren....

Maar ja...ze passen weer inkomensdiscriminatie toe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-03-2006 13:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 maart 2006 13:50 schreef Chelman het volgende:
Zijn die geitenwollensokken ook verontwaardigd over haar afwijzing t.a.v. Kalou? Dat zou eigenlijk ook wel moeten als ze consequent waren....

Maar ja...ze passen weer inkomensdiscriminatie toe.


Geitenwollensokken en consequent, ha


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 13:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 13:47 schreef Chelman het volgende:
Waarom?

Wat is een spel? Een systeem waar je volgens bepaalde regels een bepaald doel moet bereiken. Je mag daartoe beperkte middelen gebruiken. Meestal wordt er tussen meerdere spelers gespeeld die een tegenstrijdig doel nastreven.

De politiek IS dus ook een spel. Je hebt namelijk een systeem waar je:

beperkte middelen (geld, land, etc.) hebt
en
miljoenen individuen hebt die allemaal een ander belang bij die middelen hebben
en
waar je je aan bepaalde regels moet houden
en
waarbij je bepaalde (maatschappelijke, economische etc.) doelen wilt bereiken


Om iets gedaan te krijgen moet je dus tussen die miljoenen individuen laveren om DRAAGVLAK te creeëren en daartoe moet je de beperkte middelen aanwenden. Het lijkt net een MMORPG en dat is het in feite ook.

Als je denkt dat je een postulaat kan publiceren, die theoretisch goed is, en dat de mensen dan allemaal in koor gaan roepen: "Ja!" dan zit je er behoorlijk naast....en of dat een wenselijke situatie is, vraag ik me ook af.


Ik denk helemaal niet dat ik een postulaat publiceer om iedereens goekeuring te krijgen. Ik zit hier niet om te scoren ofzo. Ik geef gewoon mijn mening, that's it, en als is niemand het er mee eens , dat kan he?

Maar goed, het gaat natuurlijk over HOE die dingen voor elkaar komen. Met veel gelobby, gekonkel etc. Ik vind dat de politiek daarboven zouy moeten staan, dat is redelijk belangrijk voor mij. Maar ik weet ook wel dat het een theoretisch wens is want de politiek is niks minder (of meer) dan een afspiegeling van de menselijke interactieprocessen. En die zijn soms niet altijd even netjes.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-03-2006 13:53 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 2 maart 2006 13:41 schreef Misanthrope het volgende:
Het beeld dat hier in de media over Bush wordt opgewekt, is nou niet bepaald het meest objectieve beeld...
O ja, dat sowieso.. eigenlijk is alles een spel he


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 13:57 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 13:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk helemaal niet dat ik een postulaat publiceer om iedereens goekeuring te krijgen. Ik zit hier niet om te scoren ofzo. Ik geef gewoon mijn mening, that's it, en als is niemand het er mee eens , dat kan he?



Dude. Leer begrijpend lezen.

Met 'je publiceert een postulaat' had ik het over ene politucs die zo te werk zou gaan om zijn doel te realiseren. Dat was toch duidelijk uit de context lijkt me...
quote:

Maar goed, het gaat natuurlijk over HOE die dingen voor elkaar komen. Met veel gelobby, gekonkel etc. Ik vind dat de politiek daarboven zouy moeten staan, dat is redelijk belangrijk voor mij. Maar ik weet ook wel dat het een theoretisch wens is want de politiek is niks minder (of meer) dan een afspiegeling van de menselijke interactieprocessen. En die zijn soms niet altijd even netjes.


Maar wat is er mis met gelobby? Dat heeft niks met netjes of niet netjes te maken....hoe zie jij een besluitvormingsproces zonder menselijke interactie? Een supercomputer die heilzame directieven uitspuugt? I don't think so HAL!

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 02-03-2006 13:57]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2006 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Lobbyen kan goed zien, zie mijn baas, die heeft goed gelobbyd ,..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2006 14:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 maart 2006 14:00 schreef Jenje het volgende:
Lobbyen kan goed zien, zie mijn baas, die heeft goed gelobbyd ,..
Veerman? Met zijn inentingstoestemming?

Goed gedaan idd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2006 14:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 maart 2006 13:57 schreef Chelman het volgende:
Dude. Leer begrijpend lezen.


Dude, leer eenduidig, duidelijke te schrijven zelfs een slimmerik als ik raak door jou kronkels helemaal van slag


quote:

Maar wat is er mis met gelobby? Dat heeft niks met netjes of niet netjes te maken....hoe zie jij een besluitvormingsproces zonder menselijke interactie? Een supercomputer die heilzame directieven uitspuugt? I don't think so HAL!


deels, in de politiek moeten beslissingen genomen worden die het algemene belang dienen. Niet diegene die het meest in de oor fluisteren of meer hun standpunt naar voren mogen brengen (al dan niet vergezeld door lekkere etentjes, enveloppen die onder de tafel door worden geschoven). En interactie is er natuurlijk. gropen moeten hun standpunten in principe gelijkwaardig presenteren waarna wijze mensen een eerlijk beslissing kunnen nemen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen