IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2006 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kut
Ben het met de SP eens ....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-03-2006 15:15 by Snaack Profiel van Snaack

Ik niet.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-03-2006 15:15 by altx Profiel van altx

Hehe... Al die VVD-stemmers maar roepen dat de SP geen realiteitszin heeft...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 14-03-2006 15:16 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

De SP heeft geen realiteitszin.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-03-2006 15:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 14 maart 2006 15:15 schreef altx het volgende:
Hehe... Al die VVD-stemmers maar roepen dat de SP geen realiteitszin heeft...
Eh... duh!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-03-2006 15:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 maart 2006 15:15 schreef altx het volgende:
Hehe... Al die VVD-stemmers maar roepen dat de SP geen realiteitszin heeft...


Terecht.

Zoals gebruikelijk weer een buitengewoon kortzichtig standpunt van de SP.

Wanneer openen zij hun ogen eens, en heffen ze zichzelf op?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-03-2006 15:19 by altx Profiel van altx

Ik weet wie ik de schuld moet geven als de arbeidsmarkt ontwricht is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-03-2006 15:21 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 maart 2006 15:15 schreef Snaack het volgende:
Ik niet.


Waarom niet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2006 15:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vind het geen slechte ontwikkelinmg het openstellen van de grenzen, zoveel poolse arbeiders komen hier echt niet werken omdat ze ook niet dom zijn, met 5 euro kunnen ze het misschien een paar maandjes uithouden maar daarna hebben ze echt meer nodig, alles is hier gewoon erg duur. Er zullen zeker veel werknemers ontslagen worden, maar ook zullen producten goedkoper worden, een beetje concurrentie op de arbeidsmarkt is gezond. Als verwende Nederlander moet je maar beetje extra leren of wat harder werken.

dit is ihmo de beste manier om een land wat beter op weg te helpen met de economische achterstand, al is die nu niet echt groot meer(juist door deze ontwikkeling).

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-03-2006 16:15]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2006 15:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 maart 2006 15:29 schreef ElitE het volgende:
ik vind het een goede ontwikkelinmg het openstellen van de grenzen, zoveel poolse arbeiders komen hier echt niet werken omdat ze ook niet dom zijn, met 5 euro kunnen ze het misschien een paar maandjes uithouden maar daarna hebben ze echt meer nodig, alles is hier gewoon erg duur.
Fout, ze komen hier seizoenswerk doen en gaan dan het land weer uti
quote:
Er zullen zeker veel werknemers ontslagen worden, maar ook zullen producten goedkoper worden, een beetje concurrentie op de arbeidsmarkt is gezond. Als verwende Nederlander moet je maar beetje extra leren of wat harder werken.
Vind het meer oneerlijk concurrentie, daar de Nederlandse arbeider wel die extra kosten heeft, en extra werklozen in ons land lijkt me een slechte invloed op de economie hebben die nu eindelijk iets lijkt op te krabbelen.

quote:
dit is ihmo de beste manier om een land wat beter op weg te helpen met de economische achterstand, al is die nu niet echt groot meer(juist door deze ontwikkeling).
Mij juist precies tegenover gesteld. Ik zie niet waar de impuls vandaan komt, producten zullen niet aanzienlijk goedkoper worden ,de marges gewoon hoger. Meer Nederlandse werklozen leidt tot een lager uitgavepatroon wat de vraag naar Nederlandse producten doet dalen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2006 15:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmm, hier ga ik het dus echt niet mee eens zijn, laat eerst al die steuntrekkers die arbeidsplaatsen maar opvullen, in mijn ogen draagt dit niet bij aan de opbouw van de economie, komen alleen maar meer werkelozen door. Ik geloof dat we dat een jaar of 30/40 geleden ook geprobeerd hebben met turken en grieken, en kijk wat voor ellende dat uiteiondelijk opleverde...
Nederlanders zijn te verwend, dan gaan ze maar werk doen wat minder leuk is, heb ik ook wel eens gemoetenm, en ook wel eens voor langere tijd, boeiend.

edithoer: reactie op Elite dus

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 14-03-2006 15:40]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2006 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 maart 2006 15:38 schreef Murdering Monk het volgende:
Hmm, hier ga ik het dus echt niet mee eens zijn, laat eerst al die steuntrekkers die arbeidsplaatsen maar opvullen, ik geloof dat we dat een jaarb of 30/40 ook geprobeerd hebben met turken en grieken, en kijk wat voor ellende dat uiteiondelijk opleverde...
Nederlanders zijn te verwend, dan gaan ze maar werk doen wat minder leuk is, heb ik ook wel eens gemoetenm, en ook wel eens voor langere tijd, boeiend.
Daar ben ik het dan wel mee eens.

Laat steuntrekkers maar verplicht werken. An die Arbeit!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-03-2006 15:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 maart 2006 15:09 schreef Mutilator het volgende:
Poolse havenarbeiders tillen belasting voor 8 miljoen
Gepost door Dennis (Riedel1) - Bron: RTL Nieuws
Gepubliceerd: dinsdag 14 maart 2006 @ 10:35
De politie heeft vijf leidinggevenden van een uitzendbureau opgepakt. De SIOD, de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst, ontdekte dat er meer dan 8 miljoen euro aan belastingen en premies was ontdoken. Dat heeft een woordvoerder van de SIOD vandaag bekendgemaakt.

Meer dan 200 Poolse loodgieters, elektriciens, schilders en timmerlieden stonden ingeschreven als zeelui, maar bleken onderhoudswerk aan schepen te doen. Zo betaalden zij het gunstigere zeemanstarief. De Polen verbouwden schepen voor een tarief van 5 euro per uur, terwijl dat normaal 25 euro kost. Een deel werd zwart uitbetaald, en een ander deel volgens het zeemanstarief.

De fraude werd ontdekt toen de Arbeidsinspectie en Koninklijke Marechaussee bij controles steeds dezelfde Polen tegenkwamen op een schip dat maar niet vertrok.



Dat zijn de betere bedragen.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit in de Rotterdamse haven dagelijkse praktijk is voor iedereen. Ga maar naar een zeemanskroeg in Rotterdam en vraag hoe al die (met name) Engelse havenarbeiders hier tewerkgesteld zijn...allemaal zijn ze via fijne expat constructies aan het werk omd de Nederlandse en Engelse premies en belastingen te ontduiken. En het zijn er echt meer dan 200 hehe.

Dat praat de fraude natuurlijk niet goed maar geeft aan dat deze 'onthulling' puur politiek gemotiveerd is. Het is natuurlijk geen verrassing dat dit daags na de uitspraken van Van Hoof komt....

quote:

Volgens De Wit moet Van Hoof eens kijken naar de ervaringen in Ierland, dat in mei 2004 zijn grenzen openstelde. Veel werknemers van de Ierse veerboten is ontslagen en vervangen door goedkope Oost-Europese werknemers. Ook in andere sectoren is onderbetaling en verdringing aan de orde van de dag.



Dat is grappig want ondanks de instromende werkers is de werkloosheid in Ierland gedaald... Dat heeft natuurlijk niks te maken met de nieuwkomers maar met het feit dat Ierland gewoon een gezonde economie heeft dat zich goed ontwikkelt. Het geeft wel aan dat er geen sprake is van verdringing.

Onderbetaling is gewoon een non-argument aangezien men de nieuwkomers (helaas) volgens de geldende CAO's en dergelijke moet betalen.


quote:

Als Van Hoof doorzet is Nederland voor Polen het dichtstbijzijndste land met open grenzen. In Ierland is 5% van de beroepsbevolking afkomstig uit Polen. Als dat in Nederland gebeurd praten we over ruim 300.000 mensen. Je bent niet van deze wereld om te denken dat het geen ontwrichtende gevolgen heeft."


Luchtkastelen. Er gaan nooit zomaar 300.000 mensen hier aan werk geraken in de laagbetaalde baantjes. Waarom? Er zijn nu eenmaal niet voldoende vacatures in Nederland. En goedkoper zijn ze ook niet, wanneer ze hier in dienst treden want ze moeten zich toch aan de CAO/minimumloon houden. Dat gaat dus niet gebeuren.

De hoogbetaalde baantjes zijn geen probleem. Zgn. 'kenniswerkers' die 30K+ verdienen mogen hier toch al zonder vergunning aan de slag. Om maar te zwijgen van laaggeschoolde arbeiders die via Poolse bedrijven hier diensten verlenen...iets wat niet tegengehouden kan worden.

De SP is gewoon zieltjes aan het winnen onder de arbeiders...en ze weten dat de echte reden zich hierin schuilt:

quote:

It is an obvious election tactic, tell a simpleton that you fight for his job and he will tick your name on the ballot. It doesn't matter whether the risk is real or not. In reality there is in fact a risk for the labour market, but the risk is not that of underpaid fortune-seekers flooding the country. It is a risk of competitive, eager and flexible labourers and highly skilled workers who will simply defeat the weaker elements in the Dutch labour force that has become demoralized and lazy because of decades of gangrenous policies geared at creating a false sense of job security and building so-called safety nets. Employee councils, labour unions, millions of regulations; the Dutch labour market is choking. Flexibility is unheard of and the spirit of entrepreneurship is all but dead (yep, an employee is, or should be, an entrepreneur as well!). Those features are present among the Eastern European employees and that's where the real risk for the Dutch workers lies.


En nee, ik zeg dit niet omdat ik Pool ben. Persoonlijk heb ik al die gasten liever in Polen...want ik kan ze dan minder betalen...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2006 15:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 maart 2006 15:37 schreef Jenje het volgende:
Fout, ze komen hier seizoenswerk doen en gaan dan het land weer uti

ik geloof dat je nog niet veel polen hebt gezien. eigenlijk in al het ongeschoolde werk zitten nu polen, laatst kregen we een folder over een bouwbedrijf dat voor 12,50 per uur werkt. legaal. Ik denk dat je geen idee hebt waar allemaal polen zitten.

quote:
Vind het meer oneerlijk concurrentie, daar de Nederlandse arbeider wel die extra kosten heeft, en extra werklozen in ons land lijkt me een slechte invloed op de economie hebben die nu eindelijk iets lijkt op te krabbelen.

mja maar deze mensen hebben ook geen sociale voorzieningen hierzo, verzekeringen zijn slechter, dus ze hebben ook minder

quote:
Mij juist precies tegenover gesteld. Ik zie niet waar de impuls vandaan komt, producten zullen niet aanzienlijk goedkoper worden ,de marges gewoon hoger. Meer Nederlandse werklozen leidt tot een lager uitgavepatroon wat de vraag naar Nederlandse producten doet dalen.

nouja een bouwbedrijf voor 12,50 per uur is erg veel goedkoper nietwaar bovendien is dit erg tijdelijk, de polen worden na een tijdje duurder omdat ze ook niet meer rondkomen met het echt lage loon.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-03-2006 15:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 maart 2006 15:49 schreef ElitE het volgende:
ik geloof dat je nog niet veel polen hebt gezien. eigenlijk in al het ongeschoolde werk zitten nu polen, laatst kregen we een folder over een bouwbedrijf dat voor 12,50 per uur werkt. legaal. Ik denk dat je geen idee hebt waar allemaal polen zitten.


mja maar deze mensen hebben ook geen sociale voorzieningen hierzo, verzekeringen zijn slechter, dus ze hebben ook minder


nouja een bouwbedrijf voor 12,50 per uur is erg veel goedkoper nietwaar bovendien is dit erg tijdelijk, de polen worden na een tijdje duurder omdat ze ook niet meer rondkomen met het echt lage loon.


Dit zijn allemaal tijdelijke arbeiders. Grenzen open of dicht veranderen niks aan hun aanwezigheid. Die kunnen nu al aan de slag.

Open grenzen gaan wel de mogelijkheid scheppen voor individuen om zich hier te vestigen voor langere tijd...alleen gaan dat nooit 300.000 worden....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2006 15:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 maart 2006 15:49 schreef ElitE het volgende:
ik geloof dat je nog niet veel polen hebt gezien. eigenlijk in al het ongeschoolde werk zitten nu polen, laatst kregen we een folder over een bouwbedrijf dat voor 12,50 per uur werkt. legaal. Ik denk dat je geen idee hebt waar allemaal polen zitten.
Genoeg gezien, al die busjes die weer terug gaan naar Polen, dus schuif het niet daar op af ...

quote:

nouja een bouwbedrijf voor 12,50 per uur is erg veel goedkoper nietwaar bovendien is dit erg tijdelijk, de polen worden na een tijdje duurder omdat ze ook niet meer rondkomen met het echt lage loon.
Kosten voor alle werklozen mogen dan door de werkende nederlanders betaald worden, reken je die ook mee?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2006 15:57 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 maart 2006 15:49 schreef ElitE het volgende:

nouja een bouwbedrijf voor 12,50 per uur is erg veel goedkoper nietwaar bovendien is dit erg tijdelijk, de polen worden na een tijdje duurder omdat ze ook niet meer rondkomen met het echt lage loon.

Maar ga je dan niet uiteindelijk de situatie krijgen dat er meer nederlanders werkeloos raken, de polen vullen dat op omdat dat goedkoper is, en zodra die duurder worden worden ze ook buitengeflikkerd, moeten daar ook weer uitkeringen voor betaald worden, en wie betaalt die belasting?

Juist ja, onder andere ik, en het kan nooit de bedoeling zijn dat het belastinggeld niet voor Nederland gebruiikt wordt

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 14-03-2006 15:58]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2006 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 maart 2006 15:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Maar ga je dan niet uiteindelijk de situatie krijgen dat er meer nederlanders werkeloos raken, de polen vullen dat op omdat dat goedkoper is, en zodra die duurder worden worden ze ook buitengeflikkerd, moeten daar ook weer uitkeringen voor betaald worden, en wie betaalt die belasting?

Juist ja, onder andere ik, en het kan nooit de bedoeling zijn dat het belastinggeld niet voor Nederland gebruiikt wordt
Juist, krijg je hele gastarbeiders politiek opnieuw ...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-03-2006 15:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 14 maart 2006 15:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Maar ga je dan niet uiteindelijk de situatie krijgen dat er meer nederlanders werkeloos raken, de polen vullen dat op omdat dat goedkoper is, en zodra die duurder worden worden ze ook buitengeflikkerd, moeten daar ook weer uitkeringen voor betaald worden, en wie betaalt die belasting?

Juist ja, onder andere ik, en het kan nooit de bedoeling zijn dat het belastinggeld niet voor de Nederland gebruiikt wordt


Lijkt me wel...

Ik vind het persoonlijk eerlijk gezegd nogal hypocriet dat mensen die zich druk maken om al die werkeloze Marokkanen, Turken en andere medelanders, een pleidooi gaan houden om al die Polen binnen te halen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2006 16:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik snap ook niet waarom mensen bang zijn voor een invasie, de polen die hier zouden gaan werken zijn nu al in Nederland. Veel drukker zal het dus niet worden.

Legaal werken is voor polen niet heel erg aantrekkelijk. Het illegale werk wel. zo arm is het in polen niet, en hier is het zo rijk niet. Hierzo verdienen we veel maar moeten het net zo hard weer uitgeven.

De vergelijking van turken marrokanen en polen zijn niet echt op z'n plaats. marrokanen zijn niet erg westers ingesteld en kunnen zich totaal niet vinden in deze samenleving, turken al wat meer, de turken hebben hun eigen economietje hierzo, de lastige turken die je hier vind komen meestal uit de bergdorpjes. In polen zijn wel westers en kunnen ook makkelijker terug.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-03-2006 16:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 maart 2006 15:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Maar ga je dan niet uiteindelijk de situatie krijgen dat er meer nederlanders werkeloos raken, de polen vullen dat op omdat dat goedkoper is,


Als ze zich hier gaan vestigen zijn ze NIET goedkoper maar moeten conform CAO betaald worden.


De tijdelijke arbeiders die voor 12.50 werken zijn niet van open grenzen afhankelijk. Die werken hier op basis van twee constructies:

1.Pools bedrijf neemt ze in Polen in dienst en biedt hier zijn diensten goedkoop aan.
2.Ze richten een eenmanszaak op (vaak met begeleiding van een behulpzame 'local' die daarvoor een kleine fee vraagt ).

Dit is iets wat nu al kan en waar open/dicht grenzen geen invloed op hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-03-2006 16:03 by altx Profiel van altx

quote:
Op 14 maart 2006 16:00 schreef ElitE het volgende:
hehe ik snap ook niet waarom mensen bang zijn voor een invasie, de polen die hier zouden gaan werken zijn nu al in Nederland. Veel drukker zal het dus niet worden.

Legaal werken is voor polen niet heel erg aantrekkelijk. Het illegale werk wel. zo arm is het in polen niet, en hier is het zo rijk niet. Hierzo verdienen we veel maar moeten het net zo hard weer uitgeven.

De vergelijking van turken marrokanen en polen zijn niet echt op z'n plaats. marrokanen zijn niet erg westers ingesteld en kunnen zich totaal niet vinden in deze samenleving, turken al wat meer, de turken hebben hun eigen economietje hierzo, de lastige turken die je hier vind komen meestal uit de bergdorpjes. In polen zijn wel westers en kunnen ook makkelijker terug.


Stel jezelf een vraag: Hoe komen al die allochtonen hier?

Omdat mensen toen ook dachten dat het allemaal geen kwaad zou kunnen.

De geschiedenis blijft zich herhalen en mensen leren niet van hun fouten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2006 16:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 maart 2006 15:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Maar ga je dan niet uiteindelijk de situatie krijgen dat er meer nederlanders werkeloos raken, de polen vullen dat op omdat dat goedkoper is, en zodra die duurder worden worden ze ook buitengeflikkerd, moeten daar ook weer uitkeringen voor betaald worden, en wie betaalt die belasting?

Juist ja, onder andere ik, en het kan nooit de bedoeling zijn dat het belastinggeld niet voor Nederland gebruiikt wordt

er zullen zeker wel werkelozen ontstaan, als je de post van chellie eens leest zieje dat in ierland wel mensen werkeloos zijn geraakt maar de werkeloosheid is gedaald

polen zijn niet echt te vergelijken met turken en marrokanen. toen het armere spanje en portugal bij de EU kwamen hebben we er toch ook niet veel van gemerkt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2006 16:05 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 maart 2006 16:01 schreef Chelman het volgende:
Als ze zich hier gaan vestigen zijn ze NIET goedkoper maar moeten conform CAO betaald worden.



Ok, ik heb niet veel verstand van politiek, maar is het dan uberhaupt wel aantrekkelijk om een poolse werknemer in dienst te nemen? Hij is op dat moment nit meer goedkoper, en met een Nederlander is toch makkelijker communiceren. Ik heb het nu over de modaal sector he, die lui uit je voorbeeld van 30k en hoger daar verwacht ik op zn minst vanm dat ze vloeiend engels spreken...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-03-2006 16:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 maart 2006 16:03 schreef altx het volgende:
Stel jezelf een vraag: Hoe komen al die allochtonen hier?

Omdat mensen toen ook dachten dat het allemaal geen kwaad zou kunnen.

De geschiedenis blijft zich herhalen en mensen leren niet van hun fouten.


Oh ja? Is Nederland door de Spanjaarden, Grieken en Portugezen overspoeld toen de grenzen voor hun opengingen? En dat terwijl de inkomensverschillen tussen die landen en Nederland ten tijde van de toetreding hoger waren....




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen