IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel 14. Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 04-02-2006 20:10 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Zojuist op het nieuws was er ook weer zo'n behaarde gehaktstaaf aan het prediken, als je die prenten niks vind, dan kijk je er toch gewoon niet naar om.


Against God and Government


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-02-2006 20:11 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Noore ambasade staat trouwens ook al een tijdje in de fik.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-02-2006 20:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik zal misschien wel een bord voor mijn kop hebben hoor. Maar wat is er in Alla'snaam beledigend aan die prenten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 21:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moslims zijn nou niet een volkje met een gedegen gevoel voor humor Kwelgeest


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-02-2006 21:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 februari 2006 21:00 schreef Jenje het volgende:
Moslims zijn nou niet een volkje met een gedegen gevoel voor humor Kwelgeest
Ik zie er niet eens humor in. Tering zeg. Die tekeningen zijn echt toaal niet gewaagd oid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-02-2006 21:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Door eeuwen sandalen dragen hebben ze extreem lange tenen gekregen...


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 21:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 februari 2006 21:02 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zie er niet eens humor in. Tering zeg. Die tekeningen zijn echt toaal niet gewaagd oid.
Moslims ken zelfkritiek niet


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-02-2006 22:03 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 4 februari 2006 12:49 schreef Chelman het volgende:
Dat bedoelt hij niet...

Hij bedoelt dat als je hoge winsten gaat bestraffen dat die bedrijven dan Nederland vaarwel zeggen.


Moeten we dan ook maar onze lonen terugbrengen naar het niveau van 1955 zodat de bedrijven niet gaan lopen?
Bedrijven opereren alleen maar in winstbejag en lappen de maatschappelijke kant van de medaille, werkgelegenheid en investeringen helemaal aan hun laars en zijn verworden tot losgeslagen King Kong's op jacht naar winst.
Die winst van Shell komt sowieso terecht in de zakken van mensen die nu al meer geld verdienen dan je in een gemiddeld mensenleven kunt opmaken.
Dus ik ben wel voor het verdelen van monsterwinsten.
Maar wat er hier werd gezegd klopt ook wel, alle politieke uitspraken op het moment zijn te verwaarlozen, omdat ze 9 van de 10 keer verkiezingspraat en loze beloften zijn die in de maanden en weken voorafgaand aan verkiezingen gebezigd worden. Alle partijen pretenderen dan idealen te hebben die snel weer vergeten worden als de stemmen geteld zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 04-02-2006 22:05]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 22:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat wil je dan Heiden, dat bedrijven geen winst meer mogen maken? Zou jij dan nog een bedrijf beginnen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-02-2006 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

In Turkije wel ja

met winstbejag natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-02-2006 22:13]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 22:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Krant met spotprenten beginnen daar


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-02-2006 22:15 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 4 februari 2006 22:07 schreef Jenje het volgende:
Wat wil je dan Heiden, dat bedrijven geen winst meer mogen maken? Zou jij dan nog een bedrijf beginnen?


Heb je me dat horen zeggen dan?
Maar genoeg is genoeg, klaar. Dus het idee om een deel van echte monsterwinsten terug te laten vloeien in de maatschappij vind ik helemaal geen fout idee.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 22:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 februari 2006 22:15 schreef Heiden het volgende:
Heb je me dat horen zeggen dan?
Maar genoeg is genoeg, klaar. Dus het idee om een deel van echte monsterwinsten terug te laten vloeien in de maatschappij vind ik helemaal geen fout idee.
Als jij een bedrijf zou starten, zou je dat dan in Nederland doen als je zulke regels voor je krijgt?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-02-2006 22:26 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 4 februari 2006 22:17 schreef Jenje het volgende:
Als jij een bedrijf zou starten, zou je dat dan in Nederland doen als je zulke regels voor je krijgt?


Ik wel ja. Ik start geen bedrijf om alleen mijn eigen beurs te spekken, ik wil ook werkgelegenheid creëren en een aanwinst zijn voor Nederland.
Het ondernemerschap begint steeds meer op gelegaliseerde afpersing te lijken, die letterlijk en figuurlijk over lijken gaat. Waar zijn de tijden gebleven dat bedrijven werden opgericht om de mens een dienst te verlenen of om aan een bepaalde vraag te voldoen?
Tegenwoordig is het bedrijfsleven gewoon gelegaliseerde maffia.
Ik snap dat niet, gierigheid is iets dat ik sowieso niet in me heb.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 22:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Een bedrijf beginnen doe je om je beurs te spekken, dat is de grondbeginsel ervan. Iets doen waar je thuis in bent en waarvan je verwacht dat je daar je brood mee kunt verdienen. Een bedrijf beginnen om werkgelegenheid te kweken is onzinnig, daar een bedrijf altijd begint met een kleine hoeveelheid medewerkers en met een hoge onzekerheid. Je ideeën zijn mooi maar onwerkelijk.

Tevens leiden grote winsten tot grote investeringen en dus tot meer banen, afromen van grote winsten zorgt voor vertrekkende bedrijven.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-02-2006 22:59 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 4 februari 2006 22:47 schreef Jenje het volgende:
Een bedrijf beginnen doe je om je beurs te spekken, dat is de grondbeginsel ervan. Iets doen waar je thuis in bent en waarvan je verwacht dat je daar je brood mee kunt verdienen. Een bedrijf beginnen om werkgelegenheid te kweken is onzinnig, daar een bedrijf altijd begint met een kleine hoeveelheid medewerkers en met een hoge onzekerheid. Je ideeën zijn mooi maar onwerkelijk.

Tevens leiden grote winsten tot grote investeringen en dus tot meer banen, afromen van grote winsten zorgt voor vertrekkende bedrijven.


Dat vind ik dus niet. Je brood verdienen is wat anders als monsterwinsten maken die verdwijnen in de derde Mercedes van de echtgenotes van de bedrijfstop.
Dat bedrijven als Philips alleen nog maar produceren in Verweggistan is gewoon een voorbeeld van hoe koud en harteloos het grote bedrijfsleven is. Het zijn hufterige organisaties die zich helemaal boven de mensheid hebben gesteld en alleen het verhogen van de winstmarges tot doel hebben gesteld. Ik vind dat fout, bedrijven moeten dichter bij de mens komen en zich minder als vijandige bloedzuigers gedragen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 23:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat bedrijven als Philips in Verweggistan produceren ligt niet aan Philips, dat ligt aan de hoge kosten van productie in Nederland.

Als jij een TV voor 50 euro in Polen kunt laten maken en naar nederland kunt vervoeren en hem voor 75 euro in Nederland kunt laten maken, dan is de keuze simpel.

De regering moet het makkelijker maken voor bedrijven om winst te maken, dat leidt tot meer bedrijven in Nederland, meer nieuwe bedrijven en tot meer mulitnationals die in Nederland willen investeren, alleen daarvan profiteert de gewone burger op de lange duur, een eenmalige uitkering doordat de bedrijven megawinst van Shell van 50 euro wordt toch opgezopen door gemiddeld Nederland, daar heeft niemand wat aan. Shell moet toch al genoeg belasting betalen dus de staat vangt genoeg van ze.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-02-2006 23:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 februari 2006 22:26 schreef Heiden het volgende:
Ik wel ja. Ik start geen bedrijf om alleen mijn eigen beurs te spekken, ik wil ook werkgelegenheid creëren en een aanwinst zijn voor Nederland.
Het ondernemerschap begint steeds meer op gelegaliseerde afpersing te lijken, die letterlijk en figuurlijk over lijken gaat. Waar zijn de tijden gebleven dat bedrijven werden opgericht om de mens een dienst te verlenen of om aan een bepaalde vraag te voldoen?
Tegenwoordig is het bedrijfsleven gewoon gelegaliseerde maffia.
Ik snap dat niet, gierigheid is iets dat ik sowieso niet in me heb.
De overheid doet er gelukkig ook alles aan om mensen die een bedrijf starten om andere mensen aan het werk te krijgen zo hard mogelijk te verneuken. Het is echt een f*ckin vooroordeel dat een ondernemer het zo simpel heeft en de maatschappij uitbuit, een f*ckin vooroordeel dat ik te vaak heb gehoord en uit eigen hand heb meegemaakt dat het in de echte wereld anders werkt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-02-2006 23:05 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 4 februari 2006 22:47 schreef Jenje het volgende:
Een bedrijf beginnen doe je om je beurs te spekken, dat is de grondbeginsel ervan. Iets doen waar je thuis in bent en waarvan je verwacht dat je daar je brood mee kunt verdienen. Een bedrijf beginnen om werkgelegenheid te kweken is onzinnig, daar een bedrijf altijd begint met een kleine hoeveelheid medewerkers en met een hoge onzekerheid. Je ideeën zijn mooi maar onwerkelijk.

Tevens leiden grote winsten tot grote investeringen en dus tot meer banen, afromen van grote winsten zorgt voor vertrekkende bedrijven.
Sommige bedrijven worden wel vanuit dit ideaal gestart, totdat de ondernemer door de overheid en andere 'ideaaldenkers' weer even met beide benen op de grond wordt gezet en hard verneukt wordt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 23:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 februari 2006 23:05 schreef Misanthrope het volgende:
Sommige bedrijven worden wel vanuit dit ideaal gestart, totdat de ondernemer door de overheid en andere 'ideaaldenkers' weer even met beide benen op de grond wordt gezet en hard verneukt wordt.


Of totdat hij door zijn lieftallige medewerkers keihard genaaid doordat ze de kas leegjatten of zich pertinent ziekmelden.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-02-2006 23:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Overigens komt slechts een irrelevant klein deel van de winst van Shell terecht bij die hoge pieten waar Heiden het over heeft. Over het algemeen in de vorm van bonussen, waar dit soort lui hun reet voor af moeten werken. Het overgrote deel wordt in de toekomst van het bedrijf geinvesteerd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 23:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nha die gasten verdienen wel lomp veel, maar ach, verschil moet er wezen, ik kan me daar niet zo druk om maken, zou het best zelf willen verdienen

Gaat er imho hier om dat het klimaat wat zo gekweekt wordt in Nederland bedrijven wegjaagd, en dan met name de lagere banen, de banen waar Heiden volgens mij het meest op doelt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-02-2006 23:18 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Je sais.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-02-2006 23:20 by Heiden Profiel van Heiden

Dat ideaal mag van mij heel hard uitsterven en iedereen die er in gelooft ook.

Het bedrijfsleven moet ten dienste van de mensheid staan en niet ten dienste van winst. Ik vind het moreel verwerpelijk en achterbaks. Als ik bakker zou worden doe ik dat om brood voor iedereen te bakken en er zelf ook een lekkere cent aan te verdienen. Ik zou smeerlapperij en uitbuiting om maar meer en meer rijkdom voor mezelf te vergarenn nooit als een doel zien, ik vind het zelfs een verwerpelijk idee dat een nekschot hoort te krijgen.
Gierigheid is iets verwerpelijks en iets waar ik van walg! En deze hele maatschappij is erop gebouwd. De moraal van het bedrijfsleven is verdorven tot op de kern. En dat jullie dat lopen te verdedigen vind ik heel triest.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2006 23:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Staat veel geld verdienen dan gelijk aan gierigheid?

Gierigheid is geld hebben en het vertikken het uit te geven .... ik denk niet dat jij wete hoeveel geld Shell uitgeeft aan bijvoorbeeld ondersteuning van onderwijs.

Denk dat jij een beetje praat puur uit overtuiging zonder realistische basis. Een zaak.bedrijf met jouw opzet zal nooit groot worden daar het de agresiviteit mist om de concurrentieslag aan te gaan, als het al niet met een jaar failliet is.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen