IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De moeder aller cartoonoorlogen! Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-02-2006 23:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 23:19 schreef attila_de_hun het volgende:
maar denemarken heeft 28!!! moslimorganisaties. dan moeten er toch wel wat moslims rondlopen daar. en daar hoor je helemaal niks van!!!
Of de media in Denemarken hebben door dat ze er niet teveel aandacht aan moeten spelen. Of de staat houdt het nieuws binnen. Of de Westerse media vinden het vooral interessant als buiten de Westerse wereld gereld wordt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-02-2006 23:29 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

In Denemarken wonen wel moslims, maar lang niet zoveel als in Nederland!


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-02-2006 23:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 23:02 schreef attila_de_hun het volgende:
maar ik wacht op de gematigde moslims die de activiteiten van hun wat extreme broeders in het openbaar gaan afkeuren.

ed: en net komt er zo een plaatje

Van http://www.refdag.nl/artikel/1247769/

(het gaat over het Deense parlement)

quote:
Het van origine Palestijnse parlementslid Naser Khader liet dinsdag in een open brief weten dat ook hij zich gekrenkt voelt. Niet door de cartoons, maar door de eis van fundamentalistische moslims dat de Deense regering en Jyllands-Posten hun excuses aanbieden.

„Dialoog? Ja. Excuses? Nooit”, aldus Khader, een prominent volksvertegenwoordiger van de progressief-liberale partij Radikale Venstre. Volgens Khader moet juist Saudi-Arabië zich verontschuldigen, en wel voor „zijn openlijke minachting voor de mensenrechten, minachting van de vrijheid van godsdienst en zijn systematische bestrijding van de gelijkberechtiging.”


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2006 9:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

nou, geeft die groep maar eens de aandacht in e media want ik blijf hopen dat het merendeel van de moslims normale gematigden zijn. maar ik vind het wel ene belangrijk bericht in ieder geval.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 07-02-2006 10:25 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

In België loopt het nu ook al uit de hand: een professor moraalfilosofie en de neutrale krant De Standaard hebben al hopen doodsbedreigingen gekregen, gewoon omdat ze zeggen: deze soort cartoons kan echt wel, waarom zouden we niet met godsdienst mogen lachen?

En de cartoonist Kamagurka is er eveneens niet gerust in...waar gaan we naartoe?


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-02-2006 10:48 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Die imam die spotprenten van Mohammed met een varkenskop heeft verspreid zou toch eigenlijk ook de doodstraf moeten krijgen??


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 07-02-2006 11:01 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

En nu begint het gekanker ook in Nederland:

http://www.ad.nl/binnenland/article137711.ece


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 11:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb dit topic niet echt gevolgd, ik hoor namelijk al iets te veel over de 'Cartoon-oorlog'.

Mijn stelling is dat het maar een zeer kleine groep is die zich spontaan tegen de cartoons richtte. Al die menigtes zijn m.i. op de been gebracht door allerlei figuren met snode politieke doelen die heel graag zichzelf opwerpen als vaandeldragers van de islam om veel mensen achter zich te krijgen.

De meeste betogers zijn enkel gereedschap....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 07-02-2006 11:07 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Weet ik wel zeker, beangstigende is dat al dat meeloopvolk wel voor geweldsuitbarstingen en misschien erger kan veroorzaken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 11:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-02-2006 11:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 11:31 schreef Chelman het volgende:
http://www.cafepress.com/mohammed8.46590415


Oeh die is wel gewaagd, complete merchandise op die site..

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 07-02-2006 11:37]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2006 11:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 11:06 schreef Chelman het volgende:
Ik heb dit topic niet echt gevolgd, ik hoor namelijk al iets te veel over de 'Cartoon-oorlog'.

Mijn stelling is dat het maar een zeer kleine groep is die zich spontaan tegen de cartoons richtte. Al die menigtes zijn m.i. op de been gebracht door allerlei figuren met snode politieke doelen die heel graag zichzelf opwerpen als vaandeldragers van de islam om veel mensen achter zich te krijgen.

De meeste betogers zijn enkel gereedschap....


die mening deel ik ook. de vraag is dan wie dan die snode figuren zijn. voor Libanon zal het wel syrie zijn maar voor indonesie etc???


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 12:04 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

En dan te bedenken dat in de Arabische kranten wel spotprenten worden gepubliceerd over het Jodendom en daar lachen ze dan om.

Stelletje Hypocrieten.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Walking the Thin Line

Gepost door Dyab Abou Jahjah op 4 februari, 2006 - 02:23.

Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is. Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!

In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.

Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.

Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.

Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.

Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.

Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?





Van de belgische indymedia geplukt. Ik weet niet of het een tekst is van Abou Jahjah zelf is....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-02-2006 12:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 februari 2006 12:04 schreef Smoochy het volgende:
En dan te bedenken dat in de Arabische kranten wel spotprenten worden gepubliceerd over het Jodendom en daar lachen ze dan om.

Stelletje Hypocrieten.


Ja, maar kom op zeg.. het Jodendom is toch ook geen echt geloof? Dus dat maakt niet uit dat dat belachelijk gemaakt wordt.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2006 12:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-02-2006 12:27 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

heeeeey hoooooo! heeey hooooo!


Bruce Banner


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2006 12:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het lijkt wel een carnavalshit (al dan niet gesubsidieerd he chelly??)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:23 schreef Kramy het volgende:
Ja, maar kom op zeg.. het Jodendom is toch ook geen echt geloof? Dus dat maakt niet uit dat dat belachelijk gemaakt wordt.


Kijk. Ze hebben wel een punt in zoverre dat het in onze huidige zeitgeist wel toegestaan is om alles belachelijk te maken behalve de joden en de holocaust. Dit is zelfs zo ernstig doorgetrokken dat het in onze wetgeving verankerd ligt.


M.a.w. als je anti-moslim plaatjes wilt toestaan moet je ook anti-jood plaatjes toestaan:




Neemt natuurlijk niet weg dat de protesterende moslims inderdaad hypocriete honden zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 12:30 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:23 schreef Kramy het volgende:
Ja, maar kom op zeg.. het Jodendom is toch ook geen echt geloof? Dus dat maakt niet uit dat dat belachelijk gemaakt wordt.


Waarom is het jodendom geen geloof, zover ik weet is het Jodendom juist de moeder van alle geloven. Dan kan je ook wel zeggen dat islam geen geloof is of dat katholiek zijn ook geen geloof is.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 12:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zucht ... straks worden spotprenten nog verboden ook


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:30 schreef Smoochy het volgende:
Waarom is het jodendom geen geloof,



HIj was sarcastisch....

quote:

zover ik weet is het Jodendom juist de moeder van alle geloven. Dan kan je ook wel zeggen dat islam geen geloof is of dat katholiek zijn ook geen geloof is.


Oh ja joh? Ik dacht dat het de moeder is van de drie woestijngeloven is maar toch stiekem niet van alle geloven....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 12:40 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:32 schreef Chelman het volgende:
HIj was sarcastisch....



Oh ja joh? Ik dacht dat het de moeder is van de drie woestijngeloven is maar toch stiekem niet van alle geloven....


Ja daarom zie ik toch ook zover IK weet. Maar is het christendom niet onstaan in de woestijn of komt jezus nu opeens uit europa.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 12:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ISRAEL .... 1 grote woestijn .....


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen