IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Excel Vorige pagina | Volgende pagina
EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 15-02-2006 11:37 by EvilPete Wijzig reactieProfiel van EvilPeteQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.nu

Ondanks mijn totale dissaffectie voor vb, is vb toch een programmeertaal.. en excel bied onderdak voor vb. Dus ik moet toch zeggen dat er via excel te programmeren valt. Maar ondanks dat ik me niet met een discussie wil bemoeien wat wel of niet databases zijn, vroeg ik me toch af, of je nou al antwoord op je excel vraag hebt



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 11:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 20:56 schreef WhiteRider het volgende:
Haha, dit is de eerste module over database. Sterker nog: de docent zelf heeft het ook gemaakt, maar heeft dit zelf niet ingebouwd. Hij zei ook dat het er niet per se in hoeft te komen, maar dat je er wel extra punten voor krijgt.
We hebben geen uitleg gekregen, daar er 4 van de 6 lessen tot nu toe uitvielen. Dat gaat dus niet helemaal op.


quote:
Op 14 februari 2006 21:34 schreef WhiteRider het volgende:
Ik noemde Excel onder het kopje 'database' omdat dit voor ons een aanlop is tot het serieus gebruiken van databases c.q. het toepassen van databases. In principe wordt me op het gebied van Syteem- & Netwerkbeheer alles geleerd dat daarmee te maken heeft. Van het opbouwen van de computer zelf, tot het verzorgen van bepaalde internetconnecties. Van de geschiedenis van IT tot te toekomst van tele-informatica. Van datacommunicatie tot het installeren van alle besturingssystemen, van telecommunicatie tot de verschillen tusses modems en dergelijken.
Op het webmastervlak wordt ons geleerd hoe een website zou moeten draaien. We zijn begonnen in Java, en krijgen later ASP/PHP etc.
Wat we aan database krijgen? Ik heb geen idee. Ik heb tot nu toe 1 of 2 modules theorie gehad, dit is de eerste module waarin we het wat meer in praktijk brengen.


Ik geloof dat ik ze nu allemaal wel aangemerkt heb...

En die opmerking van mij over Excel en programmeren was gewoon sarcastisch bedoeld om aan te geven dat je programmeren hebt en programmeren. Maar als je al niet begrijpend kan lezen, is sarcasme natuurlijk helemaal een straat te ver.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 11:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 11:37 schreef EvilPete het volgende:
Ondanks mijn totale dissaffectie voor vb, is vb toch een programmeertaal.. en excel bied onderdak voor vb. Dus ik moet toch zeggen dat er via excel te programmeren valt. Maar ondanks dat ik me niet met een discussie wil bemoeien wat wel of niet databases zijn, vroeg ik me toch af, of je nou al antwoord op je excel vraag hebt


[mierenneuk-mode] Het is geen VB, maar VBA (Visual Basic for Applications). In VBA kun je niet alles bouwen wat je in VB kunt. Toen ik zei, je hebt programmeren en programmeren, bedoelde ik eigenlijk, je hebt programmeren, programmeren en dan ook nog programmeren...[/mierenneuk-mode]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 11:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 11:41 schreef altx het volgende:
En die opmerking van mij over Excel en programmeren was gewoon sarcastisch bedoeld om aan te geven dat je programmeren hebt en programmeren.


Precies. En daar ging het mij om. Jouw minachting voor bepaalde vormen van programmeren die stamt uit het onvermogen om in te kunnen zien dat er verschillende soorten talen zijn die verschillende doelen hebben. Geeft niet hoor. Toen ik van school ging dacht ik ook zo. Ervaring kan je niet op school leren.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 15-02-2006 11:47 by EvilPete Wijzig reactieProfiel van EvilPeteQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.nu

ja, die a kon ik ff niet opkomen.. evb/vba/vb/vbscripting bla bla. Blijf er een disaffectie voor hebben...

maar overigens, geen disrespect voor mensen die ermee werken.

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPete op 15-02-2006 11:49]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 11:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 11:45 schreef Chelman het volgende:
Precies. En daar ging het mij om. Jouw minachting voor bepaalde vormen van programmeren die stamt uit het onvermogen om in te kunnen zien dat er verschillende soorten talen zijn die verschillende doelen hebben. Geeft niet hoor. Toen ik van school ging dacht ik ook zo. Ervaring kan je niet op school leren.



Waar maak jij uit op dat ik daar minachting voor zou hebben? LEER NOU EENS BEGRIJPEND LEZEN.

Ik gaf alleen maar aan - met een sarcastische opmerking - dat er allerlei verschillende vormen van programmeren bestaan. Erg he?

In de tussentijd heeft nog niemand me uit kunnen leggen waarom programmeren in Excel relevant is als je een vak hebt dat over databases gaat, maar goed.

Jullie zijn je ei weer kwijt. Hebben je aggressie weer op mij gebotvierd. Eigenlijk zou ik er geld voor moeten vragen, als een soort van internet-forum-therapeut zijnde...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 15-02-2006 12:01 by EvilPete Wijzig reactieProfiel van EvilPeteQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.nu

knuffelen?



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 12:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 12:01 schreef EvilPete het volgende:
knuffelen?




Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 15-02-2006 12:06 by EvilPete Wijzig reactieProfiel van EvilPeteQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.nu

ben er overigens wel mee eens over dat programmeren niet altijd programmeren is... maar heeft iemand nou al een antwoord gegeven o p de excel vraag?



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 12:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 12:06 schreef EvilPete het volgende:
ben er overigens wel mee eens over dat programmeren niet altijd programmeren is... maar heeft iemand nou al een antwoord gegeven o p de excel vraag?


Dat was post 3 na de openingspost.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 15-02-2006 12:19 by EvilPete Wijzig reactieProfiel van EvilPeteQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.nu

ow oops...



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 15-02-2006 12:35 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

SLOTJE!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-02-2006 13:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Altx: je bent een grafmongool.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 14:00 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 13:55 schreef WhiteRider het volgende:
Altx: je bent een grafmongool.


Ik ook van jou.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 15-02-2006 14:15 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

SLOTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2006 14:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik wist niet dat het woord "database" zulke emoties konden losmaken!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 14:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Jij smerige tuple jij!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 15-02-2006 14:22 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

*grindcore's dikke zware piemel zwelt op* aaaaaaaaah, database


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 14:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 14:21 schreef attila_de_hun het volgende:
ik wist niet dat het woord "database" zulke emoties konden losmaken!!!!


Ach, het ging pas mis toen sommige mensen mijn vraag wat Excel en databases met elkaar te maken hebben, weer eens als excuus opvatten voor de zoveelste persoonlijke hetze tegen mij...

Ik voel me wel vereerd hoor dat mensen zo veel moeite doen om mij de grond in te proberen te boren. Het wil alleen nog niet echt lukken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 14:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Elitair geneuzel is het ALtje, Dat is het! Drommelsch!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 14:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 14:36 schreef Jenje het volgende:
Elitair geneuzel is het ALtje, Dat is het! Drommelsch!


Als je het niet kan volgen, begint het inderdaad nogal snel op elitair geneuzel te lijken...

Maar dat is mijn probleem niet.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 15:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 14:38 schreef altx het volgende:
Als je het niet kan volgen, begint het inderdaad nogal snel op elitair geneuzel te lijken...

Maar dat is mijn probleem niet.
Ah man, echt wel.


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 15-02-2006 15:50 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

All your database are belong to altx. Jippie-a-jee

Maar White Rider heeft nog steeds geen antwoord op z'n vraag gekregen.




Back to the Baumstrunk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 16:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jawel, 3e post.

Topic kan dus inderdaad op slot, zodat Altje's ego niet langer gestreeld wordt.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 16:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 15:50 schreef Tongerloft het volgende:
All your database are belong to altx. Jippie-a-jee

Maar White Rider heeft nog steeds geen antwoord op z'n vraag gekregen.





Het is idd geen goed idee om een discussie over IT-aangelegenheden te houden met mensen die niet eens kunnen lezen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen