IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : boek over geschiedenis metal Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-02-2006 2:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2006 13:59 schreef Markam het volgende:
hallo allemaal,

ik ben de vriendin van Markam en ik heb een vraag: ik moet voor een college een concept onwikkelen voor een non-fictie boek en nu vroeg ik me af of er een boek is over de geschiedenis van n'landse metal. en als die er is waar kan ik m vinden? is ie volledig? en als die er niet is zouden jullie het kopen als het er wel zou zijn? en wat zouden jullie er dan in willen zien?
het gaat dus om metal in zn algemeen in n'land.

groeten Willemijn


een boek alleen over Nederlandse metal bestaat niet zover ik weet. Misschien dat je uit de oor muziek encyclopedie info kunt plukken en ik meen me te herinneren dat er ook ooit eens een soort van metal encyclopedie is uitgeven maar dat is dan alweer een aantal jaren geleden.
Maar waarom zo een moeilijk onderwerp? doe iets over metallica of zo, dan heb je zo een groot aantal boeken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-02-2006 3:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Bij de geschiedenis van Nederlandse metal denk ik toch vooral aan Sleez Beez en Vengeance. Metal kwam volgens mij eigenlijk pas vrij laat echt op gang hier. We hadden wel bergen hardcore en punk en zelfs een van de eerste grindcorebands maar de vaderlandse extremere metal bestond de eerste jaren vooral uit Lunatics with Skateboards en meer van die grapjassen met MOSH op hun petjes. Ik geloof dat Pestilence zo ongeveer de eersten waren die serieuze extreme metal begonnen te spelen en toen was het hek ook van de dam en werd in ieder oefenhok in Nederland knetterharde deathmetal of grindcore gemaakt zonder de getoupeerde plofkapsels of omgedraaide petjes. Dat is tenminste zoals het allemaal op mij overkwam als jong mannetje die al mijn metalkennis bij Vara's Vuurwerk moest halen en wel eens wat opving van de "oudere" gasten op school.
Ik denk dat Oud Vuil wel het een en ander over de Vaderlandse metalgeschiedenis kan vertellen.
Succes ermeee in ieder geval.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-02-2006 9:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2006 3:39 schreef Heiden het volgende:
Bij de geschiedenis van Nederlandse metal denk ik toch vooral aan Sleez Beez en Vengeance. Metal kwam volgens mij eigenlijk pas vrij laat echt op gang hier. ....Succes ermeee in ieder geval.


Nee, dat is niet zo. "Vroeger" hadden "we" ook bands als Bodine, Picture, Higway chile etc, en die deden het zeer aardig(Vandenberg had ook stvige nummers naast hun kwijlballades). Natuurlijk komen die nu tam/gedateerd over maar voor die tijd was het stevige kost.
En het is moeilijk om de grens te leggen, want hoe beschouw je de oude golden earring?? Was dat primitive hardrock of niet?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-02-2006 20:57 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2006 9:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Nee, dat is niet zo. "Vroeger" hadden "we" ook bands als Bodine, Picture, Higway chile etc, en die deden het zeer aardig(Vandenberg had ook stvige nummers naast hun kwijlballades). Natuurlijk komen die nu tam/gedateerd over maar voor die tijd was het stevige kost.
En het is moeilijk om de grens te leggen, want hoe beschouw je de oude golden earring?? Was dat primitive hardrock of niet?


Zeker, zeker. Maar dan kun je de geschiedenis van de metal wel gaan terugleiden tot bij wijze van spreke de middeleeuwen. In mijn ogen begon metal toen radiovriendelijkheid en commercie geen issues meer waren en rock echt metal werd, de bluesriffjes de vuilnisbak in werden geflikkerd en het allemaal stukken inhoudelijker, harder en compromislozer werd.
Maar daar kunnen de meningen nogal over uiteenlopen, natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-02-2006 20:58]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-02-2006 21:08 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 februari 2006 3:39 schreef Heiden het volgende:
Ik geloof dat Pestilence zo ongeveer de eersten waren die serieuze extreme metal begonnen te spelen


Thanatos was een stuk eerder.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-02-2006 22:06 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2006 21:08 schreef Oud Vuil het volgende:
Thanatos was een stuk eerder.


Klopt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2006 20:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2006 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen