IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Mew
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-03-2006 14:24 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Wie kent de Deense band Mew?

met hun nieuwe album: "And the Glass Handed Kites" blazen ze mij compleet omver!

beetje placebo achtig met een vleugje Sigur Ros.

Schitterend!!!!!

check het zelf: http://www.mewsite.com/site_fr.html

"A cat walks through a forest, playing a fiddle. A swarm of glutinous, fleshy sea aliens with nipples for eyes come gobbling out of the deep. A column of electric space lightning spasms laser bolts out of the screen. J Mascis with the irises of a devil. Such are the weird, Coleridgian visions that crowd Jonas Bjerre's nightmares night after night, and varied are the ways he battles them. Some become animations projected onto a backdrop while his band - immense Danish space pop innovators Mew - pick their way through their complex and turbulent soundscapes from skeletal guitar arpeggio to universe-quaking crescendo. Others, like the baseball-capped mini-Durst of The Zookeeper's Boy, become the heroes of the poppiest song on 2005's most boundary shattering new album."


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-03-2006 14:32 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

eigenlijk moet dit topic in Muziek Algemeen aangezien het geen heavy metal is....


Ow ja, doet me ook aan Mercury Rev denken! Schitterend album, spacy mooi, gave atmosfeer, vet mooi!


I Find That I Am Not There...


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 09-03-2006 14:40 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ja.

Beluisterd, maar 't beviel me toch niet echt.
Misschien is 't idd dat placebo-achtige erin dat mij afstoot.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 09-03-2006 19:43 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Veel mensen al over gehoord. Vind Sigur Ros en Placebo beide erg goed, dus ga deze band zeker ff checken!



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-03-2006 21:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

mooie plaat inderdaad, doe mij echter toch maart No Balance Palace van Kashmir, ook Deens he? Zouden samen eens moeten gaan optreden. Leuke package.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-03-2006 21:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denemarken?

WHELM!

http://www.whelm.dk !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-03-2006 22:01 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

deense doom?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-03-2006 22:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nou nee, het is een postcore band die ontstaan is uit een funeraldoom band

Erg gaaf


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-03-2006 22:03 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ben al de mp3 aan het neerhalen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-03-2006 22:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hmm Danish Neurosis, met zwaardere grunt...klinkt lekker idd.

tot zover off-topic


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-03-2006 22:55 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik ken Mew via NRK radio en vind ze erg goed. Had trouwens ook geen idee dat het een zanger betreft en geen zangeres (ken de reden ook wel hoor). Leuke muziek!

[Metal image? Me? What metal image?]

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 09-03-2006 22:57]



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 10-03-2006 9:22 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

wat een pracht cd is dit zeg! draai hem non stop!!! uber relaxed!

maar ook de tip WHELM was erg welkom!


I Find That I Am Not There...


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 16-03-2006 1:34 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Oude en nieuwe plaat maar meteen gedraaid, allebei erg goed hoor! Heel relaxed allemaal. Ga ik zeker nog vaker draaien!



Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 16-03-2006 1:40 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 14:32 schreef rvanderholst het volgende:
eigenlijk moet dit topic in Muziek Algemeen aangezien het geen heavy metal is....


Done.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-07-2009 10:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

http://www.myspace.com/mew

Staat een track van het nieuwe album online



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen