IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws, hoe boeiend ook ... Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2006 0:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Poolse jongen bekent Brusselse mp3-moord
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: De Standaard / ANP
Gepubliceerd: dinsdag 25 april 2006 @ 00:30
Een 16-jarige jongen van Poolse afkomst heeft de geruchtmakende moord op Joe Van Holsbeeck bekend. Dat melden de Belgische media. De verdachte die door een beveiligingscamera was gespot (zie foto) zou de hele maandag zijn verhoord. Zijn aanhouding volgde op een aantal getuigenissen van onderwijzers op Franstalige Brusselse scholen.

De bekentenis is opmerkelijk omdat tot dusver alom werd aangenomen dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren. De politie zou ook een tweede verdachte op het oog hebben, maar deze is nog spoorloos. Het parket van Brussel wilde de informatie maandag niet bevestigen of ontkennen.

De 17-jarige Van Holsbeeck werd op woensdag 12 april op het Centraal Station van Brussel doodgestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven. Zijn dood leidde tot veel media-aandacht. Een volksvertegenwoordiger die zelf van Marokkaanse afkomst is, stelde in de pers dat de roofmoord mogelijk racistisch getint was, omdat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Afgelopen zondag gingen in Brussel ongeveer 80.000 mensen de straat op voor een mars tegen zinloos geweld.


signature


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-04-2006 6:34 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Tiener wilde foetus van zwangere ex doden

Een tiener uit Berlijn is vandaag tot 3,5 jaar celstraf veroordeeld wegens het slaan en schoppen van zijn 15-jarige zwangere ex. De rechtbank achtte bewezen dat de 16-jarige Hassan met de actie de door hem verwekte foetus probeerde te doden. Hij werd daarbij geholpen door zijn vriend Oktan (15), die voor zijn aandeel drie jaar gevangenisstraf kreeg.

De zes maanden zwangere Angelina werd begin december door het tweetal naar een schoolplein gelokt, waar ze werd aangevallen. Hassan en zijn vriend trapten en sloegen voornamelijk in de buikstreek en rug van het meisje, en stopten slechts om af en toe te vragen of de baby al dood was. Uiteindelijk werd Angelina gedwongen van een drie meter hoge stellage af te springen. Ze liep daarbij verwondingen op aan kin en lippen. Haar aanvallers lieten haar vervolgens op het schoolplein achter, overtuigd dat het ongeboren kind dood moest zijn.

Angelina wist echter een nabijgelegen sportzaal te bereiken, waar ze hulp kreeg. Ze werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht, waar ze werd geopereerd en via een keizersnede een gezond kind ter wereld bracht.

De rechter veroordeelde de twee jongens op basis van een poging tot het afbreken van een zwangerschap en mishandeling. Een derde aanklacht wegens roof werd afgewezen. Weliswaar achtte de rechter bewezen dat de jongens het mobieltje van het slachtoffer meenamen, maar dat was niet met de bedoeling om het te stelen maar om te voorkomen dat Angelina snel alarm kon slaan. Een poging tot doodslag of moord had geen gerechtelijke grond, aangezien het om een ongeboren leven ging. De twee tieners mogen hun straf in een jeugdgevangenis uitzitten.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2006 6:45 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

"Nou gelukkig maar" @ die laatste alinea!
We zouden toch niet willen dat die jongens lang achter de tralies blijven of niet dan?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 25-04-2006 7:56 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
Op 25 april 2006 0:40 schreef Hypnos het volgende:
Poolse jongen bekent Brusselse mp3-moord
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: De Standaard / ANP
Gepubliceerd: dinsdag 25 april 2006 @ 00:30
Een 16-jarige jongen van Poolse afkomst heeft de geruchtmakende moord op Joe Van Holsbeeck bekend. Dat melden de Belgische media. De verdachte die door een beveiligingscamera was gespot (zie foto) zou de hele maandag zijn verhoord. Zijn aanhouding volgde op een aantal getuigenissen van onderwijzers op Franstalige Brusselse scholen.

De bekentenis is opmerkelijk omdat tot dusver alom werd aangenomen dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren. De politie zou ook een tweede verdachte op het oog hebben, maar deze is nog spoorloos. Het parket van Brussel wilde de informatie maandag niet bevestigen of ontkennen.

De 17-jarige Van Holsbeeck werd op woensdag 12 april op het Centraal Station van Brussel doodgestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven. Zijn dood leidde tot veel media-aandacht. Een volksvertegenwoordiger die zelf van Marokkaanse afkomst is, stelde in de pers dat de roofmoord mogelijk racistisch getint was, omdat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Afgelopen zondag gingen in Brussel ongeveer 80.000 mensen de straat op voor een mars tegen zinloos geweld.



Polen, de nieuwe berbers.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-04-2006 8:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

gek, toen ik die beelden van de daders (mp3-moord) zag nam ik ook gelijk aan dat het noord-afrikanen waren geweest!!!!

die Polen die ik ken lijken niet in de verste verte op een noord-afrikaan (okee, het zijn er ook niet heel veel)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-04-2006 8:40]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-04-2006 8:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 april 2006 8:37 schreef attila_de_hun het volgende:
gek, toen ik die beelden van de daders (mp3-moord) zag nam ik ook gelijk aan dat het noord-afrikanen waren geweest!!!!

die Polen die ik ken lijken niet in de verste verte op een noord-afrikaan (okee, het zijn er ook niet heel veel)

Brainwash!

Het zogenaamde "bassie en adriaan" effect


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 25-04-2006 8:43 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Ze hadden toevalligerwijze beelden van die Berbers laten zien (die zouden t wel gedaan hebben). Gisteren heeft men nieuwe beelden laten zien, waar die Polen wel op te zien waren.

Belgen.....

Verdachte mp3-moord aangehouden

Uitgegeven: 25 april 2006 06:39
Laatst gewijzigd: 25 april 2006 07:00

BRUSSEL - De politie van Brussel heeft maandag een 16-jarige Poolse jongen aangehouden als verdachte van de mp3-moord op de 17-jarige Joe Van Holsbeeck, elf dagen geleden. De jongen is de hele dag ondervraagd. Hij zou inmiddels hebben bekend bij de moord betrokken te zijn.

Dat meldde de Vlaamse publieke radiozender VRT maandag. De politie zou ook een tweede verdachte hebben geïdentificeerd. Hij is ook van Poolse origine. Hij zou degene zijn die het slachtoffer heeft doodgestoken. Aanvankelijk werd er van uit gegaan dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren.


Joe werd woensdag voor Pasen in Brussel op het Centraal Station doodgestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven. Ter nagedachtenis aan de moord op de Brusselse jongen, betoogden zondag 80.000 mensen, ook om te vragen om meer veiligheid op straat.

Nieuwe beelden

De twee verdachten zouden geïdentificeerd zijn aan de hand van nieuwe beelden uit het metrostation Beurs", die dinsdag op televisie zouden uitgezonden worden. Schooldirecteurs kregen de beelden maandag reeds te zien en een van hen zou de twee herkend hebben.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-04-2006 8:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 april 2006 8:41 schreef ghoulliette het volgende:
Brainwash!

Het zogenaamde "bassie en adriaan" effect


even binnenkant van je ogen kijken"???

denk je niet dat, als je die beelden van de twee daders liet zien aan mensen (zonder de context te vermelden) en zou vragen: uit welke streek komen deze twee jongens?

noord-afrika
polen
etc etc

dan vermoed ik dat een groot percentage keuze a zou nemen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 8:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh jee, straks geeft kafka België aan bij onze regering als rascistische organisatie!

OH JEE!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-04-2006 8:51 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 april 2006 8:44 schreef attila_de_hun het volgende:
even binnenkant van je ogen kijken"???

denk je niet dat, als je die beelden van de twee daders liet zien aan mensen (zonder de context te vermelden) en zou vragen: uit welke streek komen deze twee jongens?

noord-afrika
polen
etc etc

dan vermoed ik dat een groot percentage keuze a zou nemen.



Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat we zelf niet meer kunnen nadenken.
Hoe zien Finnen eruit?
Hoe zien Nederlanders eruit?

Het bassie en adriaan effect is dat je als iemand A roept iemand anders B denkt/roept.

Roep maar eens bassie tegen een schoolklas
Heeft met associaties te maken, en met mp3 moord associeren we dat met marrokanen, seizoensarbeid associeren we met polen, stereotypen dus

Maarre hoe geniaal net op Goedemorgen Nederland, Nederlandsafschaffen en "SMS/ MSN"taal als taalcreatief bestempelen.

Nee hoor, het is niet dat ik geen Nederlands kan, ik ben taalcreatief....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-04-2006 11:18 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 april 2006 8:51 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat we zelf niet meer kunnen nadenken.


Het bassie en adriaan effect is dat je als iemand A roept iemand anders B denkt/roept.

Roep maar eens bassie tegen een schoolklas
Heeft met associaties te maken, en met mp3 moord associeren we dat met marrokanen, seizoensarbeid associeren we met polen, stereotypen dus

Maarre hoe geniaal net op Goedemorgen Nederland, Nederlandsafschaffen en "SMS/ MSN"taal als taalcreatief bestempelen.

Nee hoor, het is niet dat ik geen Nederlands kan, ik ben taalcreatief....



Nou...in dit geval had het weinig met stereotypen in de trant van 'moord-->mocro' te maken. Die beide jongens waren poepbruin, met pekzwart haar, dat is goed op de beelden te zien en bovendien verklaarde het vriendje van de slachtoffer dat het om Noord Afrikanen ging. Een bruine huidskleur is normaliter geen kenmerk van Noord Europeanen...de vergissing is dus volledig begrijpelijk.

Het kutte van dit verhaal is dat het koren op de molen van Abou Jah Jah is, die nu gaat roepen: 'Zie je wel! Wei sein gediscriemieniert!'

quote:

Hoe zien Finnen eruit?
Hoe zien Nederlanders eruit?


Nou. Ik kan je wel vertellen dat sommige bevolkingsgroepen heel makkelijk te onderscheiden zijn op uiterlijk. Joego vrouwtjes, Russische vrouwtjes, jaja Finse vrouwtjes dus ook en al helemaal Nederlandse vrouwen (die hebben vaak geen kin en een enorm gebit).

Het valt me op dat het mij bij vrouwen beter afgaat om ze te plaatsen dan bij de mannen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-04-2006 11:22 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Poolse vrouwen hebben toch allemaal een snor?



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-04-2006 11:34 by Iskariot Profiel van Iskariot

Dat zijn de Turkse, zit wel een paar kilometer tussen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Marokkaanse toch?



(en zo zie je maar weer: lelijke vrouwen zijn universeel)

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 25-04-2006 11:34]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-04-2006 11:35 by Schaep Profiel van Schaep

Ach, die zwat'n, allemaal één pot nat.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 11:35 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 april 2006 11:35 schreef jbassist het volgende:

.. en net als je het over ugly bitches hebt ...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 11:41 by jbassist Profiel van jbassist

Ghehehe... ik heb jou al eem geen foto's zien post'n hehehe Tandenpoetsen hielp niks?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 11:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mijn provider vond al die mails niet zo fijn.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 11:45 by jbassist Profiel van jbassist

Fanmail of Dierentuinen/Kinderboerderijen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 11:47 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Sharon Stone heeft advies voor vrouwen: 'Als je er echt niet onderuit kan, bied dan een pijpbeurt aan'
Sharon Stone is van mening dat de jeugd van tegenwoordig meer orale seks moet beoefenen. Stone ventileerde haar opmerkelijke mening in Groot-Brittannië bij de promotie van de film Basic Instinct 2.

Sharon Stone zegt dat tieners meer bereid zouden moeten zijn om orale seks te gebruiken als een manier om aan gedwongen geslachtsgemeenschap te ontsnappen. De actrice kwam niet zomaar tot die conclusie. "Jonge mensen komen constant naar mij om raad te vragen over seks."

Een veel voorkomende vraag is wat ze moeten doen als ze gedwongen worden tot geslachtsgemeenschap. Dan zeg ik altijd: 'Als je er echt niet onderuit kan, bied dan een pijpbeurt aan. Ik schaam me niet om dat te vertellen. Op die manier valt de seksuele druk weg en word je niet gedwongen tot iets wat je niet wil."




"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-04-2006 11:53 by Chelman Profiel van Chelman

'Als je er echt niet onderuit kan, (...) word je niet gedwongen tot iets wat je niet wil.'

Ik snap die logica niet helemaal....maar goed.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 11:54 by jbassist Profiel van jbassist

Tja, en ze schijnt nog behoorlijk intelligent te wezen ook


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2006 11:55 by Mark Profiel van Mark

Kijk wel uit, en dan gaan ze halverwege zeker bijten. Dan is de lol er ook snel af dunkt me.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 25-04-2006 11:55 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen