IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Supersilent
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-03-2006 20:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

iemand bekend met deze geniale band? Geheel geimproviseerde jazz/ambient/rock die staat als een huis. Trippy acdi stukken worden afgewisseld met af en toe noise (live album 7.0 laat dit extra goed horen) en Godspeed You! Black Emperor stukken.


Disco:

7 [dvd] (2005)
6 (2003)
5 (2001)
4 (1998)
1-3 (1997)

(geen typfouten, de titels zijn gewoon chronologisch genummerd).
Ik heb geen mp3tjes ter beschikking maar ga er eens achter heen. Ik ken alleen '6.0' en een paar nummers van 7.0 en dat smaakt naar meer!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 17-03-2006 20:33 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ja.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-03-2006 20:33 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 17 maart 2006 20:33 schreef Psychonaut het volgende:
Ja.


oh, vertel?


Suck my piss


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-05-2006 19:34 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb maar een nummertje online gezet van hun live DVD 7. Die is veel meer jazz/noise dan hun andere platen (die meer Jazz/ambient zijn). maar hoe vaker ik deze improvisatiesessies luister, hoe beter ik het waardeer. Misschien heel wazig maar ze weten in elk nummer lijn te vinden na minuten van zoeken. Schitterend!

http://media.putfile.com/Supersilent---74


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-10-2007 8:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ga naar Scorch Trio. Hun laatste album Luggumt is héél goed. De 19e kan ik helaas niet.



Oooh wat is de nieuwe Supersilent goed!
Dit is het zwaarste en meest donkere Supersilent album. Misschien is het ook wel een van de meeste zware CD's die ik tot nu toe gehoord heb.Weinig gefreak en gepingel, de eerste paar nummers lijken echt de soundtrack van een ruimtereis.

Het begint al bij 8.1 die langzaam onder je huid kruipt en me zelfs aan KTL doet denken. 8.2 houdt je op die donkere plek maar geeft je meer ruimte om je vervolgens verpletterd te laten worden door 8.3 waarin het ingewikkelde drumritme van Jarle centraal staat. de volgende 2 tracks zijn melodieuzer en laten je eventjes varen op bekender water. 8.6 kan ik eigenlijk nog weinig mee totdat Arve Hendriksen zijn trompet aanslingerd. 8.7 is de sloopkogel van deze plaat en laat je eigenlijk niet echt meer heel. MOKERHARD. Maar als je nog leeft mag je nog even opkrabbelen van de grond op 8.8 Technisch gezien heb ik nog weinig beters gehoord dan dit. De analoge opnamen zijn subliem. Ieder instrument, iedere sample etc. krijgt genoeg aandacht en de dynamiek is gigantisch.

Plaat van het jaar. En dat is moeilijk met welhaast perfecte cd's in hun genre (Between The Buried and Me, Ulver, Neurosis, Neil Young, en Magnolia Electric Co). Hulde voor Supersilent


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen