IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : effectenapparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 30-01-2004 11:04 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Zie je, daar heb je het al, je wilt alweer je "hambacker"vervangen. Dit stopt nooit meer.



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 30-01-2004 17:45 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 11:04 schreef Azagthoth het volgende:
Zie je, daar heb je het al, je wilt alweer je "hambacker"vervangen. Dit stopt nooit meer.


Oeps hambucker. Nou ja je begreep me vast wel. Overigens zag ik vandaag ook van die stemknoppen die je kan locken. Die waren maar 60 euro. Met die dingen kan je toch je tremelo zoveel gebruiken als je zelf wilt? Verder zag ik ook een hele mooie Fender ( zwart ) met humbucker. En misschien koop ik volgende week ook een Reverb pedaal...


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 30-01-2004 17:52 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Je bedoeld een nutlock? Die heb je wel nodig als je een beetje divebomb maakt.



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 30-01-2004 17:54 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 17:52 schreef Azagthoth het volgende:
Je bedoeld een nutlock? Die heb je wel nodig als je een beetje divebomb maakt.


Een nutlock is toch zo'n klem die boven op je hals moet waar je fretboard ophoudt? Dit waren tuners die je vast kan zetten, ofzo? Ik heb er wel eens van gehoord dat het hetzelfde werkt alleen dan op een iets andere manier. En overigens met mijn trem kan je geen divebomb maken. Het is zo'n Fender achtige trem.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 02-02-2004 15:44 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Ik worstel ook nog altijd met zo een typisch gitaarprobleem: hoe boost je je geluid voor solo's ...
Marcel heeft hier ergens gepost dat je daarvoor best je middle omhoog smijt (en volume verhoogt) en dat stuurt me richting equalizer-pedaal. Maar ik merk dat de meesten hun equalizer enkel gebruiken in serie met distortion-pedaal (wat bij mij dus niet de bedoeling zou zijn). Dus ik vraag me af of zo een equalizer nut heeft indien je hem als enige pedaal op versterker hangt.
En nog iets: voor solo's met de zogenaamde "beepjes-die-het-langer-doen" heb je dan niet ook nog een compression/sustainer nodig of zou het volstaan met zo een equalizer ?
Advies welkom !


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 02-02-2004 17:20 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 15:44 schreef X-Act het volgende:
Ik worstel ook nog altijd met zo een typisch gitaarprobleem: hoe boost je je geluid voor solo's ...
Marcel heeft hier ergens gepost dat je daarvoor best je middle omhoog smijt (en volume verhoogt) en dat stuurt me richting equalizer-pedaal. Maar ik merk dat de meesten hun equalizer enkel gebruiken in serie met distortion-pedaal (wat bij mij dus niet de bedoeling zou zijn). Dus ik vraag me af of zo een equalizer nut heeft indien je hem als enige pedaal op versterker hangt.
En nog iets: voor solo's met de zogenaamde "beepjes-die-het-langer-doen" heb je dan niet ook nog een compression/sustainer nodig of zou het volstaan met zo een equalizer ?
Advies welkom !


Op zich kan je je geluid via veel verschillende effecten harder laten klinken. En zo kan je ook je toon langer laten klinken met verschillende effecten. Ik vind persoonlijk een Delay een erg mooi effect om je solo tonen langer te laten doorklinken. Verder heb ik op dit gebied niet zoveel verstand dus laat ik de rest over aan de deskundigen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-02-2004 0:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ligt eraan wat je gebruikt.. Om het leadkanaal van een buizenamp wat extra te boosten is een TubeScreamer erg geschikt..

Ibanez gaat de TS808 trouwens weer maken, een reissue volgens de orginele specs (zelfde chip..)


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-02-2004 9:11 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Valt een distortion pedaal ook te boosten met een Tubescreamer? Bij mij krijgt ie dan een hele vage wisselende toon.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 04-02-2004 1:28 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 17:20 schreef goblinjester het volgende:
Ik vind persoonlijk een Delay een erg mooi effect om je solo tonen langer te laten doorklinken.

maar op delay-pedaal heb je normaal gezien geen mogelijkheid om 'level' in te stellen zeker, zodat je dan nog volumepedaal nodig hebt voor solo's ?

quote:
Op 3 februari 2004 0:47 schreef Snaack het volgende:
Ligt eraan wat je gebruikt.. Om het leadkanaal van een buizenamp wat extra te boosten is een TubeScreamer erg geschikt..

Ibanez gaat de TS808 trouwens weer maken, een reissue volgens de orginele specs (zelfde chip..)

ha, dat ga ik ook eens proberen uitzoeken volgende week


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 04-02-2004 9:26 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 1:28 schreef X-Act het volgende:
maar op delay-pedaal heb je normaal gezien geen mogelijkheid om 'level' in te stellen zeker, zodat je dan nog volumepedaal nodig hebt voor solo's ?


ha, dat ga ik ook eens proberen uitzoeken volgende week


Over dat delay heb je gelijk. Ik gebruik alleen de delay uit mijn multibakje en daar zit geen level instelling bij. Verder heb ik de TS-9 en vind hem helemaal te gek. Succes met uitproberen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 04-02-2004 13:05 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 30 januari 2004 17:52 schreef Azagthoth het volgende:
Je bedoeld een nutlock? Die heb je wel nodig als je een beetje divebomb maakt.


Een nutlock ouch, dat klinkt pijnlijk zo'n WWF greep

Ff ontopic, gebruikt iemand hier een Rocktron Intellifex? Ben wel benieuwd naar wat instelling mbt harmonizen voor solo's

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 04-02-2004 13:05]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 10-02-2004 22:02 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Vandaag heb ik een tweedehands Danelectro DJ-4 Corned Beef Reverb gekocht. Ik heb jammer genoeg maar 2 minuten de tijd gehad om hem uit te proberen. Maar hij ziet er in ieder geval leuk uit.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-02-2004 22:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 13:05 schreef *Sander* het volgende:
Een nutlock ouch, dat klinkt pijnlijk zo'n WWF greep

Ff ontopic, gebruikt iemand hier een Rocktron Intellifex? Ben wel benieuwd naar wat instelling mbt harmonizen voor solo's


Marcel Coenen gebruikt zo'n apparaat volgens mij..


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 23-02-2004 11:28 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Hey mensen,

In de handleiding van mijn digitech RP50 stond dat ik er ook een passief volume pedaal op aan kan sluiten. Nou ben ik benieuwd wat passieve en wat actieve zijn. Wat is bijvoorbeeld de Cry Baby of de Boss FV50H. Die laatste ziet er wel mooi en goedkoop uit. Heeft er iemand ervaring mee?



Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 24-02-2004 14:53 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

quote:
Op 2 februari 2004 15:44 schreef X-Act het volgende:
Ik worstel ook nog altijd met zo een typisch gitaarprobleem: hoe boost je je geluid voor solo's ...
Marcel heeft hier ergens gepost dat je daarvoor best je middle omhoog smijt (en volume verhoogt) en dat stuurt me richting equalizer-pedaal. Maar ik merk dat de meesten hun equalizer enkel gebruiken in serie met distortion-pedaal (wat bij mij dus niet de bedoeling zou zijn). Dus ik vraag me af of zo een equalizer nut heeft indien je hem als enige pedaal op versterker hangt.
En nog iets: voor solo's met de zogenaamde "beepjes-die-het-langer-doen" heb je dan niet ook nog een compression/sustainer nodig of zou het volstaan met zo een equalizer ?
Advies welkom !


een equalizer kan hier zeker uitkomst bieden, meer midden betekent zowiezo langere sustain, en dan vooral het gebied rond de 600 - 1200 hrtz. Je kan de level van zon EQ ook aanpassen, je kan ervoor kiezen de EQ alleen te gebruiken bij solo's of juist andersom. Ik zelf deed het vroeger toen ik met pedalen werkte ook zo, ik had een EQ tussen mijn distortion pedalen en de effecten (delay pedaal en chorus) en ik trapte de EQ dus UIT als ikging soleren, mijnbasis geluid had dus veel midden en met de EQ scoopte ik destijds het midden gebied een beetje om zo dat vettere metal geluid te krijgen voor riffs, de EQ zette ik dan ok iets zachter dan het basisgeluid, zodat de solo's harder naar voren kwamen.

Hopelijk heb je hier wat aan.




mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 24-02-2004 14:54 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

quote:
Op 10 februari 2004 22:07 schreef Snaack het volgende:
Marcel Coenen gebruikt zo'n apparaat volgens mij..


Nope, ik heb de Replifex, heb wel ooit een intellifex gehad, goed apparaat, mist alleen nuttige dingen zoals EQ en speaker simulator (handig voor line opnamen)



X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 25-02-2004 17:04 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 14:53 schreef mcoenen het volgende:
<knip: hele uitleg>

Hopelijk heb je hier wat aan.


zeer zeker
kga me binnenkort eens zo een equalizer pedaal aanschaffen en beetje met experimenteren


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2004 18:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik zoek een leuk distortion pedaal voor m'n basgitaar, volgens mij is dit wel een goede
ODB3 Bass Overdrive
Regeling: Level, EQ Low, EQ High, Balance & Gain



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-02-2004 18:47]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 25-02-2004 19:02 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

quote:
Op 25 februari 2004 17:04 schreef X-Act het volgende:
zeer zeker
kga me binnenkort eens zo een equalizer pedaal aanschaffen en beetje met experimenteren


een pedaaltje heeft maar een beperkt aantal in te stellen frequenties, een rackEQ is wat veelzijdiger, maar wel duurder


grind on . . . . . . . cerebral tumor


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 25-02-2004 19:08 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb vandaag een Proel Volume pedaal gehaald. Ik zat afgelopen zondag een beetje aan te klooien met mijn Digitech RP50 en kwam erachter dat er ook een passief Volume pedaal op kon. Ik heb nu voor 22,50 euro de beschikking over een Wah, Volume pedaal en een Whammy. Best grappig. Het ding is natuurlijk niet top en volgens mij zou die zeker overlijden bij een optreden maar het is wel leuk voor een kneus zoals ik om er een beetje mee te klooien.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-02-2004 19:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2004 18:47 schreef ElitE het volgende:
ik zoek een leuk distortion pedaal voor m'n basgitaar, volgens mij is dit wel een goede
ODB3 Bass Overdrive
Regeling: Level, EQ Low, EQ High, Balance & Gain




Probeer eens een Russische Big Muff!

Dat apparaat is legendarisch als bassdistortion en is ook nog eens vrij goedkoop (rond de 70 euro, nieuw!)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2004 19:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 februari 2004 19:30 schreef Snaack het volgende:
Probeer eens een Russische Big Muff!

Dat apparaat is legendarisch als bassdistortion en is ook nog eens vrij goedkoop (rond de 70 euro, nieuw!)


Russische Big Muff


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 25-02-2004 19:58 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2004 19:57 schreef ElitE het volgende:
Russische Big Muff


Hahaha


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-02-2004 16:20 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik had drie weken geleden op marktplaats een Danelectro DJ-4 Corned Beef gekocht maar dat ding zoog ontzettend. Ik heb hem gelukkig voor 5 euro meer kunnen verkopen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 26-02-2004 16:27 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

ik zoek een wah wah pedaal dat vanzelf terugveert. suggesties iemand?


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen