IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Mensen die bekend zijn met filosofie? Vorige pagina | Volgende pagina
Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 17-06-2011 13:50 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 21:11 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Misschien dat ik je daar dan nog eens tegenkom. Ik kom nog vrij regelmatig op bezoek in de kamer naast jullie.

quote:
Op 12 mei 2011 21:28 schreef Alterprince het volgende:
Wie weet ja. Normaal kom ik de buren nooit tegen, maar 's zomers kun je fatsoenlijk, op het dak, buiten zitten (hoewel ik mensen van Incognito (toch?) nooit buiten heb zien zitten, eigenlijk)

Ben zelf al een tijdlang niet meer in het FUF-hok geweest. Al mijn colleges zijn nog op de Uithof, dus het is niet echt op de route voor me. Heb er begin dit jaar nog wel vaak gezeten. Zal jullie dan ook wel daar op het dak zijn tegengekomen, of tenminste, ik heb een vermoeden van wie jullie zijn :p

EDIT: Handig, zo'n profiel, nu is het meer dan een vermoeden.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 17-06-2011 13:51]


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-06-2011 14:11 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Jammer dat we sinds vorige week het dak niet meer op kunnen. Kutbewaking



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-06-2011 14:20 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Paar dagen geleden begonnen met de baghavad gita, redelijk aan vast geplakt sindsdien, we'll see how that goes haha


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 17-06-2011 14:31 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2011 14:11 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Jammer dat we sinds vorige week het dak niet meer op kunnen. Kutbewaking

Oh, dat is kut. Nou ja, zat er wel aan te komen. Hadden ze dat kapotte raam ontdekt, toevallig, of dat niet?

Geen idee of dit te off topic is trouwens, anders verhuizen we het gesprek wel naar de PM?

EDIT: Oh, ZM doet blijkbaar niet aan PM's.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 17-06-2011 14:33]


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 17-06-2011 20:22 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Welkom op ZM


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 18-06-2011 22:34 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2011 20:22 schreef Alterprince het volgende:
Welkom op ZM

Dank je


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-06-2011 22:43 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 22:34 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dank je



Heb jij je al voorgesteld in het voorsteltopic eigenlijk?


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 19-06-2011 1:20 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 22:43 schreef nark het volgende:
Heb jij je al voorgesteld in het voorsteltopic eigenlijk?

Nope. Ik had al wat rondgekeken naar zoiets, maar geen idee waar die is. Het leek me dat er geen was. Op de meeste fora is zoiets een sticky, maar hier schijnbaar niet?

EDIT: Of ik mis het telkens, dat heb ik wel vaker bij lange lijsten met topics.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 19-06-2011 1:21]


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-06-2011 1:23 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht



Nix
Usericon van Nix
Posted 29-09-2011 17:26 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Iemand die Spinoza interessant/leuk vindt ( )en een tekst/artikel weet waarin de axiomatische opbouw van Spinoza’s Ethica en de basisbegrippen duidelijk uitgelegd wordt?


Iemand?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-09-2011 17:34 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Heb je hier wat aan? Is wel een boek(je) in het engels, maar ligt misschien wel in de bieb.

http://spinoza.blogse.nl/log/een-fraaie-inleiding-in-de-ethica.html


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-09-2011 17:36 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2011 17:34 schreef bokkie666 het volgende:
Heb je hier wat aan? Is wel een boek(je) in het engels, maar ligt misschien wel in de bieb.

http://spinoza.blogse.nl/log/een-fraaie-inleiding-in-de-ethica.html




De vraag is natuurlijk op gericht dat jullie (evt. Spinoza-kenners) aangeven of ik wat aan dit boekje heb


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-09-2011 20:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik roerbak mijn Spinoza altijd met wat knoflook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 29-09-2011 20:40 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 29 september 2011 17:26 schreef Nix het volgende:
Iemand die Spinoza interessant/leuk vindt ( )en een tekst/artikel weet waarin de axiomatische opbouw van Spinoza’s Ethica en de basisbegrippen duidelijk uitgelegd wordt?


Iemand?

Ik heb (nog) niet bijster veel Spinoza gehad tijdens de studie, dus ik vrees dat ik ook niet zo veel voor je kan betekenen. Je zou eventueel kunnen kijken of je via de SEOP verder kunt komen, bijv. hierlangs: http://plato.stanford.edu/entries/spinoza/#Eth (zie ook recommended secondary literature onderaan).


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-09-2011 22:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2011 21:57 schreef bastianus het volgende:
Mee eens. Ik vind het ook een belachelijke regel, grondig studeren lijkt me in sommige gevallen meer aan te raden dan snel studeren.
Nee, idd, iemand die CKI studeert in 8.5 jaar, daar wil de maatschappij wel voor betalen ja.


When your people matter, menstrual health matters


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-09-2011 22:52 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2011 20:40 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ik heb (nog) niet bijster veel Spinoza gehad tijdens de studie, dus ik vrees dat ik ook niet zo veel voor je kan betekenen. Je zou eventueel kunnen kijken of je via de SEOP verder kunt komen, bijv. hierlangs: http://plato.stanford.edu/entries/spinoza/#Eth (zie ook recommended secondary literature onderaan).


Die website heb ik veelvuldig gebruikt voor wetenschapsfilosofie. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-09-2011 23:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2011 22:21 schreef Fusion het volgende:
Nee, idd, iemand die CKI studeert in 8.5 jaar, daar wil de maatschappij wel voor betalen ja.
Ik geef er niks om.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-12-2011 14:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Iemand hier 'Het rijk van de schaarste' gelezen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-12-2011 14:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2011 14:47 schreef Schaep het volgende:
Iemand hier 'Het rijk van de schaarste' gelezen?
Nee. Het boek was nogal moeilijk verkrijgbaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-12-2011 14:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

HAHAHA! Oh Bastianus, you crazy mofo.


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-12-2011 15:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2011 14:47 schreef Schaep het volgende:
Iemand hier 'Het rijk van de schaarste' gelezen?


Nee, maar ik ben wel van plan het binnenkort aan te schaffen. Een paar maanden geleden ben ik naar een lezing van Hans Achterhuis geweest en ik denk dat zijn boek mij wel kan bekoren.
Gewoon proberen, en als je het niets vindt, dan stuur je het maar naar mij.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-12-2011 5:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2011 15:58 schreef Sater het volgende:
Nee, maar ik ben wel van plan het binnenkort aan te schaffen. Een paar maanden geleden ben ik naar een lezing van Hans Achterhuis geweest en ik denk dat zijn boek mij wel kan bekoren.
Gewoon proberen, en als je het niets vindt, dan stuur je het maar naar mij.




Volgend semester volg ik een keuzevak dat is opgezet aan de hand van dat boek. Ik ben dus ook wel enthousiast, maar ik vroeg me af of mensen hier het al hadden gelezen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 08-10-2012 12:46 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

En waar zijn we tegenwoordig op filosofisch gebied mee bezig?


Foucault. Makkelijk is anders.




*Terug naar het essay*


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-10-2012 12:50 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 8 oktober 2012 12:46 schreef Nix het volgende:
En waar zijn we tegenwoordig op filosofisch gebied mee bezig?


Foucault. Makkelijk is anders.




*Terug naar het essay*
Foucault is leuk. Vorige week Fraser behandelt. Zij is duidelijk door Foucault beïnvloed.

Zo eens bezig met 'posities in de sociale filosofie'. En voormezelf 'De opensamenleving en haar bijanden' van Popper. Maar ik ben nog in het Plato-rand-gedeelte.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nix
Usericon van Nix
Posted 08-10-2012 13:11 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik vind Foucault minder leuk. Hoewel ik de hoofdlijn wel begrijp zijn er zeker passages waar hij allerminst duidelijk is.

In het essay moet een koppeling van Foucault naar een andere wetenschappelijke discipine gemaakt worden. Wat in mijn geval nogal lastig is omdat mijn andere wetenschappelijke discipline relatief nieuw is en dat (zelfs volgens Foucault) niet in eerdere épistémès heeft kunnen bestaan. Omdat de mens-wetenschappen pas kon bestaan in de moderne tijd.


Verder volg ik nu Kants' transcental philosophy, Social contract Theory, Van Fraassen en een erg leuk college over filosofische interventies.

Geen tijd over voor verder leeswerk


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen