IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Televisies enzo (LCD TV, plasma, etc.) Vorige pagina | Volgende pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-04-2006 23:18 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hahaha die lui heb je idd die ieder jaar een nieuwe moeten hebben, nogal debiel.


Fuck the world and fuck you


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-04-2006 23:24 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Mooi handig, zulke debielen. Dat scheelt ons eenvoudige stervelingen een hoop geld.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-04-2006 23:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2006 23:24 schreef Aaargh het volgende:
Mooi handig, zulke debielen. Dat scheelt ons eenvoudige stervelingen een hoop geld.


Yep, en dergelijke koopgedrag is goed voor de economie en daardoor indirect weer voor onze koopkracht


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 28-04-2006 0:10 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Zeg, Aaargh, hoeveel heb je daar toen voor betaald dan? En hoeveel was de winkelprijs? Het is een mooi schermpje!


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 28-04-2006 10:56 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Uhm... Het was een formaat dat niet in Nederland te koop was (32"), kostte destijds in het buut'nland iets van 1500 euro. Wij kochten hem voor 1000 euro. Er zat toen nog twee jaar garantie op.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-04-2006 11:47 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Toen breedbeeld TV's net op de markt kwamen wist ik zeker dat ik er 1 ging kopen. Ik heb er nu ook 1, maar pas een half jaar.
Waarom? Omdat nu LCD's/Plasma's op de markt komen en ze breedbeeld TV's weg doen voor bodemprijzen.

Ik ga me ook een plasma of LCD tv kopen. Maar pas als de volgende generatie TV's op de markt komt en ze Plasma's/LCD's voor bodemprijzen wegdoen.

De toename in kwaliteit is me de huidige prijs simpelweg niet waard.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-08-2006 23:36 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik zei het al, plasma's zijn een no-go.
Are Plasma TVs the Next BetaMax?



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-08-2006 23:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Plasma heeft anders nog steeds een betere kleurenrepresentatie dan LCD's. In die zin wint de Plasma TV het nog steeds.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-10-2006 19:42 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

En wederom...

quote:
Laser TV — the Death of Plasma?

"As reported in major news outlets yesterday in Australia (The Age, the Herald Sun), a new television technology has been developed which is touted (by the developers) as far and away superior to both plasma and LCD. From The Age: 'With a worldwide launch date scheduled for Christmas 2007, under recognisable brands like Mitsubishi and Samsung, Novalux chief executive Jean-Michel Pelaprat is so bold as to predict the death of plasma. "If you look at any screen today, the color content is roughly about 30-35 per cent of what the eye can see," he said. "But for the very first time with a laser TV we'll be able to see 90 per cent of what the eye can see. All of a sudden what you see is a lifelike image on display."' The developing company, Arasor International, is said to be listing on the Australian stock exchange shortly."



[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 11-10-2006 19:42]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 12:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Klinkt prettig maar op korte termijn geef de SED van Toshiba meer kans.

What is SED?

SED - Surface-conduction Electron-emitter Display - is een techniek waarbij simpel gezegd elk puntje op het scherm voorzien is van zijn eigen electronen-kanon. M.a.w. het lijkt heel erg op ouderwetse beeldbuizen maar je kan er platte schermen mee maken omdat je geen lange kanon nodig hebt.

Hiermeer bereik je het beeldkwaliteit van een CRT beeldbuis op een platte scherm. Toshiba gaat de eerste schermen volgend jaar aanbieden in Japan. Ze zetten gelijk fors in met 55 inch schermpjes.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 12:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 23:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Plasma heeft anders nog steeds een betere kleurenrepresentatie dan LCD's. In die zin wint de Plasma TV het nog steeds.


Volgens mij heeft Plasma niet echt een betere kleurenrepresentatie. Het heeft wel een fors hogere contrast.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 12:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2006 19:42 schreef Mikeee het volgende:
En wederom...
[laserTVverhaal]




dit is dan weer wel vet:

"Naar verwachting zal de laser tv eind 2007 in de winkels staan. De prijs voor een 130 cm diagonale laser tv moet onder de duizend euro uitkomen."


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2006 12:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ha, vet! Dan wacht ik nog ff met eeen nieuwe TV kopen


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-10-2006 17:45 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Al is het begin 2009, tot die tijd koop ik mooi 2de handse 100Hz breedbeeld CRT's (voor peanuts ). Voor LCD's en plasma's ben ik tóch nooit warm gelopen.



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-10-2006 17:49 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Tijdje terug zo'n 100hz bak, 72 cm, gekocht. Heersch beeld.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-10-2006 18:05 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Dat bedoel ik! Beter beeld heb je tegenwoordig nog niet IMO.(niet dat ik heb gezien iig)
Plasma heb niet in levende lijve gezien maar die zgn. "ghosting" wat kan gebeuren, de beperkte levensduur en hoge stroomopname houden mij VER weg van die krengen.
Het enige wat mij tot LCD aantrekt is het lage verbruik maar ja, het oog wil ook wat.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-10-2006 18:09 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Vorige week een 2e hands Philips Blackline (volgens mij wel breedbeeld) gekocht, voor 99 euries. En meer zal ik ook niet gauw betalen voor een televisie, ik gebruik hem alleen om DVD's te kijken.



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-10-2006 18:11 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Precies. Alleen hou ik niet van breedbeeld, ik zie dat nog steeds te weinig terug bij het zenderaanbod. Voor dvd's is het wel gaaf, natuurlijk. Maar ik kijk vaker en langer naar gewone televisieprogramma's dan naar dvd's.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-10-2006 18:15 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik kijk echt zelden televisie....Maar ik ga nu mijn Playstation 2 wel weer eens terug vorderen. Er zit trouwens een heel goed geluid in die televisie, maar daar heb ik niet zoveel aan aangezien ik alles door mijn Yamaha versterker jaag.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 20:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2006 18:05 schreef Mikeee het volgende:
Dat bedoel ik! Beter beeld heb je tegenwoordig nog niet IMO.(niet dat ik heb gezien iig)
Plasma heb niet in levende lijve gezien maar die zgn. "ghosting" wat kan gebeuren, de beperkte levensduur en hoge stroomopname houden mij VER weg van die krengen.
Het enige wat mij tot LCD aantrekt is het lage verbruik maar ja, het oog wil ook wat.


Tsja...'t is waty je onder beperkte levensduur verstaat. 30.000 uur is nog steeds 10 jaar lang 8 uur per dag TV kijken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-10-2006 21:20 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Precieze cijfers kan ik mij niet meer herinneren maar ik dacht dat de helderheid danwel contrast geleidelijk aan (asymptotisch?) steeds minder wordt vanaf het moment dat plasma's voor het eerst worden gebruikt



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-10-2006 21:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Nieuw speeltje van Philips en LG.



Als je het geld voor zo'n scherm hebt, dan zal je thuis wellicht ook wel de ruimte hebben.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 10-01-2007 12:57 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Om dit topic een beetje up-to-date te houden:

quote:

Nieuwe plasma-tv Pioneer 'maakt SED overbodig'

Op de CES in Las Vegas heeft Pioneer een demonstratie gegeven van een nieuwe plasma-tv, die volgens de fabrikant een betere beeldkwaliteit levert dan zowel lcd- als sed-schermen. 'Plasma 2.0' zou over enkele maanden op de markt kunnen verschijnen.

Pioneer zegt dat het de plasmatelevisie in het afgelopen jaar van de grond af aan opnieuw heeft opgebouwd. Er werd een nieuw paneel met een nieuw beeldfilter ontwikkeld, en ook de elektronica werd geheel vernieuwd. Het resultaat is een scherm dat een veel betere kleurechtheid en een dieper zwart heeft dan bestaande platte tv's, terwijl de contrastverhouding volgens Pioneer 'onmeetbaar groot' zou zijn. Hoewel er nog geen concrete details over de nieuwe technologie zijn gepubliceerd, waren bezoekers van de demonstratie die het bedrijf gaf, behoorlijk onder de indruk: de beeldkwaliteit zou zeker even goed zijn als die van sed-demonstraties. Pioneer denkt met de nieuwe techniek de concurrentie met sed en lcd makkelijker aan te kunnen gaan.

Oorspronkelijk had de introductie van de vernieuwde plasmaschermen vlak voor de Olympische Spelen in Beijing moeten plaatsvinden, maar 'doorbraken' in de ontwikkeling zorgden ervoor dat de 'onverslaanbare' nieuwe schermen nu al zo goed als marktrijp zijn. Of Pioneers verbeteringen inderdaad zo spectaculair uitpakken als het bedrijf claimt, moet worden afgewacht; het is een veeg teken dat er met geen woord over bekende plasmanadelen als stroomverbruik en warmteafgifte werd gesproken. Pioneer-manager Katsunobu Shioda wilde bovendien kwijt dat de nieuwe schermen, net als het bestaande productaanbod van het bedrijf, niet goedkoop zullen worden, maar de superieure beeldkwaliteit zou volgens hem elke cent waard zijn. In mei zal het bedrijf het vernieuwde productaanbod presenteren.



http://tweakers.net/nieuws/45856/Nieuwe-plasma-tv-Pioneer-maakt-sed-overbodig.html
http://gear.ign.com/articles/753/753836p1.html
Linkje gemaakt i.v.m. layoutverneuking

..anyhoo, ik ben voorlopig nog niet in de markt voor een nieuw TV-toestel maar hou de ontwikkelingen op technologisch gebied wel 'n beetje bij.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 10-01-2007 13:00]



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-01-2007 16:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Plasma 2.0? Net zo gay als true HD [1080p] of zelfs dubbel HD.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-01-2008 13:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat is nou het verschil tussen HD-ready en Full-HD? Toch alleen maar dat je met Full-HD ook HD-tv kunt aansluiten?

edit : al gevonden..

quote:
Full HD betekent dat het display minimaal de hoogste HD resolutie van 1920x1080 één op één kan weergeven. Het apparaat moet dan minimaal een resolutie van 1920x1080 hebben (maar meer mag ook).

Echter waar het fout gaat is bij de term "HD ready". HD ready betekent niet meer of minder dan dat een dergelijk apparaat HD-resoluties snapt als je die naar binnen stuurt. Echter HD-ready zegt niks over de resolutie waarop het weergegeven wordt. Alle apparaten met een resolutie een minimale resolutie van 1x1 pixel tot maximaal 1919x1079 kunnen zich HD-ready noemen mits ze HD signalen kunnen interpreteren.

Theoretisch zou een LCD-scherm waar je 1920x1080 naar binnen stuurt en dat weer zou geven op een scherm van 16x9 pixels zich HD-ready mogen noemen.



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-01-2008 13:24]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen