IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Televisies enzo (LCD TV, plasma, etc.) Vorige pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-12-2010 23:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

is ie dan echt zoveel beter dan de andere mediaspelers in die prijsklasse?


 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-12-2010 23:50 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dat ding leek me ook een totaaloplossing, totdat ik dit op wiki las:

quote:
There have been complaints regarding the Boxee Box by D-Link in several aspects. As of the current version it does not provide support for VUDU, Netflix, or Hulu as was strongly implied by Boxee and/or D-Link previously. Also that the Boxee Box software / firmware is not production ready but rather behaves like an Alpha or Beta version, especially when compared to the older desktop version of Boxee which can be freely downloaded and installed on commodity PCs. This viewpoint is furthered by the user interface development changes that took place between the beta version and the version 1.0 software shipped with the Boxee Box, with very little public user testing or input. These interface changes place greater emphasis on streaming content versus local downloaded content. Coupled with the removal of the BitTorrent client that was present in the beta version, these changes have led users to believe there is an active shift towards subscription/pay content.[74] As well, there are allegations from the open source community that D-Link has gone the way of tivoization on the Boxee Box on purpose, implementing hardware restrictions to prevent users from running modified versions of the software on the D-Link hardware, and these restrictions raise questions if they are allowed under Boxee's, XBMC's, and the Linux based operating system kernel open source licenses of the software used by the Boxee Box.[75][76][77][78][79][80][81]


Toch m'n eigen htpc bouwen maar, dat kan zowat voor hetzelfde budget inclusief hdd.


Dear dirty delightful old drunken old days


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-12-2010 0:00 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 december 2010 23:46 schreef Forever After het volgende:
is ie dan echt zoveel beter dan de andere mediaspelers in die prijsklasse?


Ligt er uiteraard ook aan wat je wil.. Wil jij gewoon simpel een DivXje afspelen dan kun je met andere bakkies net zo goed af. Wil jij handmatige lipsync, netwerk-mogelijkheden, 1080P zonder haperen, online-mogelijkheden etc. dan is dit denk ik wel de beste in zijn klasse..

quote:
Op 26 december 2010 23:50 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat ding leek me ook een totaaloplossing, totdat ik dit op wiki las:


Toch m'n eigen htpc bouwen maar, dat kan zowat voor hetzelfde budget inclusief hdd.


Zo goed als al die punten zijn opgelost in de nieuwe firmware.. Focus kun je zelf leggen op locale óf online content, VUDU en Netflix zouden moeten werken (gebruik ik niet), ding is bij mij nog nooit vastgelopen, ik heb er niks geen problemen mee.. Stabiel als wat, van DivX tot 1080P! Downloaden kan geloof ik ook, heb al usenet-apps voorbij zien komen.

Zit ook een vrij grote community achter die apps maken en eventuele bugs melden die dan ook snel weer worden opgelost..

Wilde ook eerst een HTPC, maar zo'n ding bouwen die zonder problemen 1080P uitspuugt lukt je niet voor 229 euro.. Komt bij dat ik uiteindelijk Boxee als software wilde gaan draaien, en dan heb ik liever een dedicated doosje.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2010 11:00 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Een HTPC bouwen voor ca 225 euro lukt mij ook niet nee.


 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 11:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:

Asrock A330ION € 95,41

Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB € 49,50

Silverstone SG05 € 82,80

Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G € 22,50


Dit is totaal 250 pleuro, kom je toch een heel end mee of niet?


Dear dirty delightful old drunken old days


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 27-12-2010 11:21 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Een mediaspeler zou ik nooit nemen omdat het té afhankelijk is van de producent van het apparaat. Zelf hebben we thuis een Asrock met Bluray als mediaspeler draaien en dat werkt fenomenaal, temeer vanwege de uitgebreide community op i-net.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 11:29 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Nadeel van mijn voorgestelde config is dat de blu-ray nog mist, maar er moet een slim-line model is verplicht in die silverstone case. Vervolgens blijkt bijna geen fabrikant die krengen te leveren. Ervaring iemand?


Dear dirty delightful old drunken old days


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-12-2010 11:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 27 december 2010 11:21 schreef Naturens Galleri het volgende:
Een mediaspeler zou ik nooit nemen omdat het té afhankelijk is van de producent van het apparaat. Zelf hebben we thuis een Asrock met Bluray als mediaspeler draaien en dat werkt fenomenaal, temeer vanwege de uitgebreide community op i-net.


Vanwege de community heb ik juist voor de Boxee gekozen..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2010 11:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2010 11:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Dit is totaal 250 pleuro, kom je toch een heel end mee of niet?
Zeker al niet onaardig, maar ik wil dan natuurlijk wel een HTPC behuizing met ab.

Btw als je dat al meer dan genoeg vindt kun je ook zoiets kopen:

http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330Pro

Kant en klaar voor ca 231 euro. Wel een kleine HD maar goed.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-12-2010 11:36]


 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 11:38 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik switch ook continue tussen zelfbouw en ready-made.

kant-en-klaar is kant en klaar! :-)

Maar bij zelfbouw kan ik altijd LATER nog modden, tweaken, uitbreiden enz, zowel soft- als hardware matig.

Keuzes, keuzes...


Dear dirty delightful old drunken old days


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 27-12-2010 11:41 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2010 11:35 schreef Forever After het volgende:
Zeker al niet onaardig, maar ik wil dan natuurlijk wel een HTPC behuizing met ab.

Btw als je dat al meer dan genoeg vindt kun je ook zoiets kopen:

http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330Pro

Kant en klaar voor ca 231 euro. Wel een kleine HD maar goed.



Simpel uit te breiden naar in totaal 1TB, of is dat ook niet voldoende?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2010 11:43 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

@Schaffelaer
He he... Mij voorkeur heeft over het algemeen ook zelfbouw. Waarom heb je net zelf al opgesomd.

Het grote voordeel is dat je dan alle componenten naar eigen keuze hebt. Kant en klaar moet je toch regelmatig nog concessies doen.

@hierboven
Lijkt me wel mogelijk ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-12-2010 11:44]


 


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-12-2010 9:51 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Geloof trouwens dat het met zelfbouw/nettops/etc. toch lastig is om 1080P zonder haperen af te laten spelen.. Zeker als je Windows draait. Via Ubuntu gaat het al iets beter (heb ik gelezen, zelf geen ervaring mee). Was voor mij ook een vereiste.. Gisteren Despicable Me op 1080P gekeken, damn


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 10:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dude, er zit gewoon een atom-chipje in die boxee van je, zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Dat ITX-bordje wat ik zo-even hierboven liet zien heeft ook een atom onboard en is gemaakt voor 1080p content. Met 2G geheugen er bovenop is er geen centje pijn, zelfs bruter.


Dear dirty delightful old drunken old days


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-12-2010 12:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 december 2010 10:21 schreef Schaffelaer het volgende:
Dude, er zit gewoon een atom-chipje in die boxee van je, zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Dat ITX-bordje wat ik zo-even hierboven liet zien heeft ook een atom onboard en is gemaakt voor 1080p content. Met 2G geheugen er bovenop is er geen centje pijn, zelfs bruter.


Ik weet er alles van, en toch lees je veel verhalen op oa Tweakers dat mensen zelf een HTPC bouwen met beste specs, die moeite hebben om full HD uit te spugen. Ook de Asrock Ion schijnt er moeite mee te hebben onder Windows. Je besturingssysteem vreet ook eea aan resources..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-02-2012 16:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik wil mijn televisie op mijn computer aansluiten, van DVI naar HDMI.

Nu twijfel ik tussen deze kabel:



http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Product-4751703/Hdmi-Dvi-kabel-verguld-10-meter.html

En een combinatie van een koppelstuk en een kabel:



http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Product-1712965/Hdmi-female-DVI-D-male-adapter.html



http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Product-4368738/Hdmi-kabel-verguld-10-m.html

De DVI-aansluiting is in beide gevallen wel single link, is dit goed merkbaar bij HD-beelden?

Anders is het nog te overwegen om een dual link koppelstuk aan te schaffen in combinatie met een HDMI-kabel, maar daarmee ben ik toch twee keer zoveel geld kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 27-02-2012 16:51]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-02-2012 21:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

BEDANKT HÈ!

Single link DVI-HDMI geeft zonder kwaliteitsverlies 1080p60 door en het signaal wordt ook nog goed doorgegeven via een dubbel afgeschermde kabel van 7,5 meter.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-02-2021 18:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik heb besloten toch maar een smart tv te gaan aanschaffen.
Waar ik nu echter tegen aan loop.. ik zoek een tv met een afstandsbediening met geïntegreerd toetsenbord. De meeste hebben dat niet kom ik nu achter en dan zit je dus heel irritant te kloten met van die pijltjes als je een woord in wil tikken. Iemand tips welke tv's dit hebben zo'n toetsenbord?

Achteraf een los toetsenbord oid kopen zie ik niet zitten met de kans op connectiviteitsproblemen. Of via je foon kan het natuurlijk ook maar moet je ook steeds eerst weer connecten, geen zin in die ongein.

Het moet gewoon een kwestie zijn van aanzetten en dan heel makkelijk iets op kunnen zoeken met de afstandsbediening zelf. Dus zoiets zoals dit:



Iemand tips? Formaat ergens rond de 40-50 inch. Ik zit op 2,5 meter afstand dus dan is 50 inch wel de max wat ik begreep. Een maat van me heeft een LG met een magic remote waar je in praat, maat dat lijkt me ook niet echt wat.

Qua merk... voorkeur gaat wel uit naar Samsung, maar als het iets anders is dat voldoet aan mijn eisen ben ik ook al lang blij.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 09-02-2021 18:50]


... hoe de hazen lopen ...


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 09-02-2021 23:11 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2021 18:28 schreef faalhaas het volgende:
Ik heb besloten toch maar een smart tv te gaan aanschaffen.
Waar ik nu echter tegen aan loop.. ik zoek een tv met een afstandsbediening met geïntegreerd toetsenbord. De meeste hebben dat niet kom ik nu achter en dan zit je dus heel irritant te kloten met van die pijltjes als je een woord in wil tikken. Iemand tips welke tv's dit hebben zo'n toetsenbord?

Achteraf een los toetsenbord oid kopen zie ik niet zitten met de kans op connectiviteitsproblemen. Of via je foon kan het natuurlijk ook maar moet je ook steeds eerst weer connecten, geen zin in die ongein.

Het moet gewoon een kwestie zijn van aanzetten en dan heel makkelijk iets op kunnen zoeken met de afstandsbediening zelf. Dus zoiets zoals dit:



Iemand tips? Formaat ergens rond de 40-50 inch. Ik zit op 2,5 meter afstand dus dan is 50 inch wel de max wat ik begreep. Een maat van me heeft een LG met een magic remote waar je in praat, maat dat lijkt me ook niet echt wat.

Qua merk... voorkeur gaat wel uit naar Samsung, maar als het iets anders is dat voldoet aan mijn eisen ben ik ook al lang blij.

Wij hebben eind 2019 een smart-tv gekocht van Philips met ingebouwde soundbar. Deze tv heeft aan de onderkant van de afstandsbediening een volwaardig toetsenbord zitten. Hebben ook 50 inch tv (geen OLED) en zijn er zeer tevreden van. Er is ook de mogelijkheid om commando's in te geven door te praten tegen de afstandsbediening. Heb wel geen idee of Philips ook OLED tv's heeft van 50 inch. Toen we de onze kochten was de kleinste OLED 55 inch, wat te groot was voor in onze living. Maar er zijn wel al merken die OLED's van 50 inch en kleiner hebben. Wat zit ik hier eigenlijk te zagen over OLED, je haalt nergens aan dat je daar naar op zoek bent

Hebben trouwens iets van een € 1100 betaald voor die tv. Er zijn trouwens merken die al OLED's aanbieden vanaf € 1600 heb ik tijdje geleden gezien (geloof dat LG er zo eentje had).


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-02-2021 23:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hallo, ik ben Wim en ik heb een 65 inch 4k LG smart tv, ondertussen alweer een paar jaar. Groot? Jazeker. Te groot? Vast wel, maar heerlijk, omdat.

Hier wel een Logitech wireless keyboard, met zo'n klein USB dongeltje of hoe heet zo'n ding. Geen probleem, gewoon inpluggen en gaan.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 09-02-2021 23:18]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen