IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Nijmegen gaat veelplegers aan huis helpen Volgende pagina
Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 13-04-2006 7:32 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

Nijmegen gaat veelplegers aan huis helpen

De stad Nijmegen wil een nieuwe aanpak voor de zogenaamde veelplegers; criminelen die steeds weer opnieuw in de fout gaan. PvdA-burgemeester Guusje ter Horst wil ze, nadat een eventuele straf is uitgezeten, woonruimte, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs verstrekken. Het plan moet de misdaad in de Gelderse stad fors terugbrengen.

In Nijmegen is een groep van ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. De relatief kleine groep kost hierdoor de maatschappij handenvol geld, zo betoogt Ter Horst. Daarbij kost een dag in de gevangenis 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63822

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 2:50]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2006 8:26 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ja wel goedkoper, maar het gaat niet om geld maar om de veiligheid toch? Man, dit is heel debiel.



trol
Usericon van trol
Posted 13-04-2006 8:37 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Altijd mooi als iemand iets compleet niet snapt..

Een veelpleger is geen verkrachter, maar een kruimeldief die aan winkeldiefstal en kleine inbraken doet om in 99% van de gevallen hun drugsprobleem te bekostigen. Het zijn ook vrijwel altijd daklozen. Een uitkering op basis van een postadres (zogenaamde daklozenuitkering) is maar rond de 650 euro enhet leven op straat is, ook al ben je niet verslaafd, niet te betalen van deze uitkering. Je kan bijvoorbeeld niet je eigen potje koken dus bent aangewezen op cafetaria of andere dure troep. Je krijgt per maand enkele boetes voor buiten slapen. In nijmegen is er een plaatselijke verordering die buiten slapen strafbaar maakt met een boete van 75 euro. Dit terwijl er niet eens voldoende opvangplaatsen ter beschikking zijn om alle 250 daklozen in Nijmegen op te vangen.
Met dit project van de gemeente haal je mensen uit deze negatieve, neerwaartse spiraal en haal je ze met een betrekkelijk goedkope( zoals al gezegd word, een maand in de bajes kost een belachelijk hoog bedrag meer) maatregel uit de shit en uit de situatie op straat naar een veilige plek waar ze kunnen beginnen aan hun drugsproblematiek te werken en in samenwerking met de sociale dienst een reintegratie in de arbeidsmarkt krijgen.(Hier krijg je natuurlijk geen hulp mee wanneer je nog geen dak hebt.) Vraag me wel af of de gemeente ook heeft gedacht dat deze mensen wel intensieve woonbegeleiding moeten gaan krijgen. Ze gewoon in een huis pleuren en er vanuit gaan dat ze het goed zullen doen werkt natuurlijk niet.
Ik ben wel verdomd blij met dit initiatief van de gemeente, maar moet nog zien of het ook gaat gebeuren. Gemeente Nijmegen staat bekend als links, maar hebben eigenlijk nog nooit echt gegeven om de daklozen problematiek in de stad.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2006 8:41 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Maar dan nog...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 8:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Audiofiel, wat ben jij een rechtse rakker! We moeten die arme stakkers helpen! Ze hebben een slechte jeugd gehad!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2006 8:57 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 april 2006 8:51 schreef Jenje het volgende:
Audiofiel, wat ben jij een rechtse rakker! We moeten die arme stakkers helpen! Ze hebben een slechte jeugd gehad!

Sjt! Dat vergeet ik nou ALTIJD! Ik heb niks gezegd, ze mogen ook mijn pantoffeltjes hebben als ze willen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 8:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 8:57 schreef Audiophile het volgende:
Sjt! Dat vergeet ik nou ALTIJD! Ik heb niks gezegd, ze mogen ook mijn pantoffeltjes hebben als ze willen.
Doe je er wel 150 euro in? Dan kunnen ze weer een dagje leven. Nekschot voor dat tuig


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-04-2006 10:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 7:32 schreef Morghodius het volgende:
Nijmegen gaat veelplegers aan huis helpen

De stad Nijmegen wil een nieuwe aanpak voor de zogenaamde veelplegers; criminelen die steeds weer opnieuw in de fout gaan. PvdA-burgemeester Guusje ter Horst wil ze, nadat een eventuele straf is uitgezeten, woonruimte, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs verstrekken. Het plan moet de misdaad in de Gelderse stad fors terugbrengen.

In Nijmegen is een groep van ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. De relatief kleine groep kost hierdoor de maatschappij handenvol geld, zo betoogt Ter Horst. Daarbij kost een dag in de gevangenis 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63822



Je bent eerlijk en je werkt je hele leven kapot en je krijgt niks extra's


je verkracht een kind vermoord een vrouw en je krijgt woonruimte, een uitkering, een opleiding en gratis drugs.......


ZIEK!!!!!!!!!!!!!!

Het gaat niet om verkrachters. Het gaat om mensen die de gemeente en winkeliers veel kosten geven en overlast. Ik zeg Win-Win situatie. Minder kosten voor gemeente/ Winkeliers/ Minder overlast voor die beide+ het winkelend publiek, en die lui van de straat af en een kans om uit hun situatie te komen.
Niemand gaat erop achteruit.

Kun je jaloers over gaan doen, maar zeg nou eerlijk, zou jij een junk willen zijn? Het is niet zo dat mensen nu zichzelf compleet naar de klote gaan helpen voor woonruimte+ wat te eten en een kans op de toekomst? Met gezondleven heb je zonder teveel moeite minstens het dubbele + een sociaal leven.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-04-2006 10:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vraag me af of men eenmaal in dat huis zittende wel die opwaardse spiraal zal bereiken. de accomodatie is één maar de motivatie moet er ook zijn natuurlijk...


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-04-2006 10:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

jep, daarom moet het ook in de gaten gehouden, maar de woonruimte is wel en noodzakelijke voorwaarde voor de rest. En er is maar 1 manier om er achter te komen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2006 10:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 8:59 schreef Jenje het volgende:
Nekschot voor dat tuig
Altijd vol goede oplossingen die Jenje!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 10:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tuurlijk niet, die junks blijven gebruiken, daar brengt onderdak geen verschil in. Hoeveel van dit soort pruts projecten worden er jaarlijks niet verzonnen waarbij tonnen gemeenschapsgeld uitgegeven worden waarna ze jubelen dat er 3 junks afgekicked zijn ...

Maak heroïnegebruik gewoon strafbaar en stop ze in een coldturkyafkickcenter waar ze gewoon niks meer krijgen ... daar help je ze pas mee. Al dit soort sociaal gewauwel schiet niet op


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 10:35 schreef spectre het volgende:
Altijd vol goede oplossingen die Jenje!

Jaaaa zekers! Goedkoop, iedereen blij, militairen kunnen weer eens echt oefenen. Win-win!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-04-2006 10:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 10:18 schreef ghoulliette het volgende:
Het gaat niet om verkrachters. Het gaat om mensen die de gemeente en winkeliers veel kosten geven en overlast. Ik zeg Win-Win situatie. Minder kosten voor gemeente/ Winkeliers/ Minder overlast voor die beide+ het winkelend publiek, en die lui van de straat af en een kans om uit hun situatie te komen.



Puur financieel klopt dit, maar het is m.i. principeel onjuist om wangedrag in feite te belonen.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-04-2006 10:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd nu beloon je mensen voor hun criminaliteit, als je de mensen nu beloont met een huisje zolang ze clean blijven en niet meer stelen...

beetje raar als er gezegt wordt dat ze eigenlijk niet meer rond kunnen komen door die boetes voor buiten slapen, schaf dan die boete af of zorg voor wat daklozen opvang maar niet in de vorm van eigen huizen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 13-04-2006 11:01 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

gih, Jenje laat zich weer van zijn meest intelligente kant zien..


wat een kneus zeg....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


herrie
Usericon van herrie
Posted 13-04-2006 11:21 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

voor de leek en diegene die lekker populistisch wil schreeuwen kan ik begrijpen dat dit plan allemaal erg onnozel overkomt.

in zwolle is er ook zon traject. als je de achtergronden kent, dan ken ej de voordelen. zelfde geld voor gratis heroïne evrstrekking en degrelijke.

plannen die ervoor zorgen dat het dat we met z'n allen minder last hebben van mensen die problemen veroorzaken en die ons (lees: de fatsoenlijke nederlandsche belastingbetalende burger)geld bespaart.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-04-2006 11:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ga stoppen met belastingbetalen. Na vijf jaar komt de overheid met een plan: als je voortaan de helft van je verschuldigde belasting gaat betalen, laten we je met resut.

WIN-WIN.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


herrie
Usericon van herrie
Posted 13-04-2006 11:25 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

als je geen belasting wil betalen dan zou ik op een woonwagenkamp gaan wonen...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 11:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 11:01 schreef irritante klootzak het volgende:
gih, Jenje laat zich weer van zijn meest intelligente kant zien..


wat een kneus zeg....
Ik denk dat je dommer bent als je het cynisme erin niet ziet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2006 11:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 11:25 schreef herrie het volgende:
als je geen belasting wil betalen dan zou ik op een woonwagenkamp gaan wonen...
... kraakpand!!


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 13-04-2006 14:33 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 2:50]


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 13-04-2006 14:36 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 2:51]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-04-2006 14:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 14:33 schreef Morghodius het volgende:
wie zegt dat ze geen verkrachters zijn



Omdat de doelgroep waarover dit bericht gaat niet uit verkrachters bestaat...de doelgroep is namelijk goed bekend bij de pliesie.

Ik vind het ook een dom plan maar het helpt niet om nog dommere kreten ertegenaan te gooien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2006 14:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Mooi, laat ik maar eens een veelpleger worden, dan hoef ik niet meer te betalen voor mijn onderkomen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 13-04-2006 14:38 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 14:36 schreef Chelman het volgende:
Omdat de doelgroep waarover dit bericht gaat niet uit verkrachters bestaat...de doelgroep is namelijk goed bekend bij de pliesie.

Ik vind het ook een dom plan maar het helpt niet om nog dommere kreten ertegenaan te gooien.

oke verkrachters van ons belastinggeld dan


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen