IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nim Vind
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2006 22:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Eindelijk voor het eerst live gezien afgelopen weekend tijdens Fiendfest in Duitsland. Wat een band! Vreemd eigenlijk dat het niet zo is aangeslagen in Nederland, ookal valt het onder "horrorpunk" het valt ook erg goed in het straatje van Gothic/ Dark Wave te plaatsen, en het heeft soms wat weg van Adam Ant vind ik.
Anyways, ben behoorlijk verkocht aan die plaat! Het optreden in Duitsland was iets minder (te snel, maar dat was een uitzondering, misschien omdat het de laatste show van de tour was).
En voor de dames, het zijn erg mooie jongens om te zien ook nog!!

Anyways, hier wat muziek en meer:
http://www.myspace.com/nimvind



TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 18-04-2006 7:32 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

waren laatst ook in leeuwarden, met zombina: http://www.gothtronic.com/?page=23&livereviews=250


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2006 8:22 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Arghhh! Niet nog meer van die goth troep !


Fuck the world and fuck you


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 18-04-2006 9:57 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

whahahaha
tijd geleden nog in de Goudvishal gezien.

zeer reelaxte lui die wel van een biertje houden..


hahaha mooi dat ze op een gegeven moment hun eigen merchandise gingen stelen van de slapende tourmanager om dat om te ruilen voor 1 biertje... hahahaha


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2006 12:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2006 8:22 schreef mental het volgende:
Arghhh! Niet nog meer van die goth troep !

Ten eerste is het geen Gothic, ten tweede heerst het menig grind en death band de pan uit.

Ik heb ze toen jammergenoeg gemist in de goudvishal.
Was ook nog naar de Morlock gallery geweest in Den haag, maar ze waren tegen de tijd dat mijn laatste trein ging nog lang niet begonnen met spelen. zund.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2006 12:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2006 7:32 schreef TekNoir het volgende:
waren laatst ook in leeuwarden, met zombina: http://www.gothtronic.com/?page=23&livereviews=250

Zombina was wel behoorlijk ruk trouwens (speelden ook op Fiendfest). Typisch engels mokkel ook kwa uitstraling en performance, niet echt over te spreken.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2006 12:55 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

[quote]Op 18 april 2006 12:41 schreef ghoulliette het volgende:
Ten eerste is het geen Gothic, ten tweede heerst het menig grind en death band de pan uit.

Zag iets van Goth in je post staan, dus vandaar En dat het menige grind of death bandje er uit zal heersen geloof ik vast, de scene stelt weinig voor op het moment.


Fuck the world and fuck you


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 18-04-2006 13:48 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Het heeft met goth ook weinig van doen. Misschien op een oppervlakkig niveau als je kijkt naar imago etc, maar eigenlijk is het gewoon psychobilly, met vleugje hardrock. Deze bands zijn wel erg populair in een bepaalde hoek van de gothic/wave underground die liefhebber zijn van de oude jaren 80 postpunk en wave stijlen, nieuwe batcave en deathrock bandjes etc. Er is een beetje overlap. Er zit in beide ten slotte een flinke scheut punk.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2006 15:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Horror Punk heet die stroming, vrij onbekend in Nederland (met alle rare soort labels erop als gevolg), groot in de US en Duitsland.
De Misfists is een grote band in dit genre.

Fiendfest is het festival op dit gebied, gehouden in LA, en sinds 2 jaar ook in Duitsland (Solingen).


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 18-04-2006 16:24 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

jaja....allemaal reeds bekend, maar ''horrorpunk'' is dus een nieuw labeltje voor wat er al was... ;-)

overigens is deze band erg aan te raden:
the empire hideous

en ook the brides en frankenstein zijn leuk.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2006 17:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja, maar niet iedereen weet dat al

Bedoel wat me zelf betreft, de laatste 2 weken is er een nieuwe wereld voor me open gegaan! Hoe suf dat ook mag klinken natuurlijk.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 18-04-2006 17:58 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Klinkt goed Ghoulliette, ik ben meteen aan het downloaden geslagen.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 18-04-2006 19:15 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Gave muziek! Bedankt voor de tip!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2006 20:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Vooral het nummer Killer Creature Double Feature is erg oke, dat kan ik echt honderd keer achter elkaar draaien!


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen