IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Taïda Pasic Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2006 11:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wel sneu dat een verschil van drie dagen uitgemaakt had of ze wel of niet een vwo diploma zou hebben gehad...Ze hadden haar ook een week later kunnen uitzetten.

Zij zijn groot en ik is klein.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-04-2006 12:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

is het niet iets meer als 3 dagen? iig heeft ze nu zo'n beetje alle VWO stof afgesloten en kan ze net zo makkelijk examen doen in Kosovo. zou beetje stom zijn om hier examen te doen aangezien haar examen klaar ligt in Kosovo en het hier ongeldig wordt verklaard.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2006 0:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Propsvoorderegenboogreferentie (met dank aan de extra taaltips van Skullfuck).


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-04-2006 1:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 april 2006 18:30 schreef karnivoor het volgende:
dan komt ze toch na der examen gehaald te hebben in whereverzevandaankomt toch studeren hier of na die tijd? waarom moet het op nederlandse kosten als ze illegaal is?


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2006 4:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah joh je moet toch ergens je belastinggeld aan uitgeven


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-04-2006 17:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2006 18:29 schreef WMP het volgende:
Mensen die ondanks al het gedoe zich nog steeds kunnen concentreren op een vwo-examen worden uitgezet. Want ja, slimme mensen/doorzetters moeten we natuurlijk niet hebben in Nederland.
Mensen die niet rechtmatig in Nederland zijn, moeten worden uitgezet. Dat heeft geen fuck met intelligentie te maken. Intelligentie erbij betrekken is niet bepaald sociaal, he?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-04-2006 23:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik zou wel eens willen weten hoe lang ze al in NL zit en hoe lang die rechtzaken lopen...

Ik assisteerde eens een jongen die practicum liep bij mij, hij studeert farmacie aan de universiteit en spreekt perfect nederlands en haalt enorm goede cijfers (gaat voor cum laude). Hij komt uit Irak en wacht al bijna 10(!) jaar op een uitspraak van de rechter of hij uitgezet moet worden.

Nou is mijn vraag: stel dat hij korte tijd voor het afronden van zijn studie te horen krijgt dat hij het land uitmoet, hoe nuttig is dan om iemand uit te zetten die overduidelijk een positieve bijdrage levert aan de maatschappij en waar je bovendien al veel in ge-investeerd hebt als maatschappij.


Dear dirty delightful old drunken old days


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 23-04-2006 23:59 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Probeer het maar eens om door te voeren dat alleen de nuttige/intelligente asielzoekers mogen blijven. Als je dergelijke figuren het land uit trapt komen debielen als WiMP je verwijten dat je intelligente mensen wegdoet, maar als je een nutteloze zwartjoekel/willekeurig stuk import het land uitmikt (ruim 99% dus) staan ze je tenen kapot te schoppen omdat je een fascist bent.


Nog zo stoere internet warrior.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-04-2006 0:07 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik denk dat het voor veel mensen hier bijna niet in te schatten is wat de huidige invloed is van buitenlanders op het hoogste segment van opleidingen in Nederland.


Dear dirty delightful old drunken old days


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-04-2006 6:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 0:07 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik denk dat het voor veel mensen hier bijna niet in te schatten is wat de huidige invloed is van buitenlanders op het hoogste segment van opleidingen in Nederland.

"Buitenlanders"? Nogal wiedes, dat is een behoorlijk grote en diverse groep die je daar noemt . Bedoel je nu expats, mensen met een beurs, Antilliaanse draaideurcriminelen of iets ertussenin?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-04-2006 7:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2006 11:34 schreef ghoulliette het volgende:
wel sneu dat een verschil van drie dagen uitgemaakt had of ze wel of niet een vwo diploma zou hebben gehad...Ze hadden haar ook een week later kunnen uitzetten.

Zij zijn groot en ik is klein.

Ze zit hier natuurlijk al wat langer illegaal dan deze paar weekjes. Het was ook al lang duidelijk dat Verdonk gelijk had. En al was dit niet het geval dan nog dien je consequent te zijn, als overheid.

@Schaffelaer: Asielzoekers in Nederland die al jaren op een uitspraak wachten hebben dat er, over het algemeen, zelf naar gemaakt. Ze hebben al een paar keer te horen gekregen dat ze moeten vertrekken maar gaan steeds in hoger beroep en verder procederen. Dan kan het in NL lang duren ja.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-04-2006 8:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 7:14 schreef kwelgeest het volgende:
......


Ik denk dat de sterke argumenten hier (en op bijv. FOK) haar uiteindelijk alsnog hebben overtuigd.......

Taida Pasic verlaat Nederland vrijwillig

Taïda Pasic zal Nederland uit vrije wil verlaten. De rechter bepaalde vrijdag dat de 18-jarige Kosovaarse scholiere onrechtmatig in Nederland verblijft. Taïda kan tegen de beslissing van de rechter in beroep, maar zal de uitspraak niet in Nederland kunnen afwachten.

Het is nog wel mogelijk dat Taïda een voorlopige voorziening aanvraagt om de procedure toch in Nederland te kunnen afwachten, maar nog niet bekend is of ze dit inderdaad zal doen. Voor een dergelijk verzoek moet een datum van uitzetting bekend zijn. Minister Verdonk liet vrijdag al weten dat het meisje uiterlijk 28 april moet vertrekken, maar het is nog onduidelijk of dit dan ook de datum van uitzetting zal zijn. Maar ze zal het er niet op aan lat en komen dat men haar gedwongen uitzet, aldus de gastouder H. Meulenkamp.

De vreemdelingenpolitie heeft maandag een gesprek met Taïda over haar terugkeer. Meulenkamp weet nog niet waar Taïda heen moet na haar uitzetting, maar dit zal duidelijk blijken tijdens het gesprek. Ook zal dan duidelijk worden wanneer zij precies zal moeten vertrekken. Haar eindexamen kan ze in Sarajevo doen zoals de Inspectie van het Onderwijs al eerder had laten weten.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-04-2006 8:17]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-04-2006 8:41 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 7:14 schreef kwelgeest het volgende:

@Schaffelaer: Asielzoekers in Nederland die al jaren op een uitspraak wachten hebben dat er, over het algemeen, zelf naar gemaakt. Ze hebben al een paar keer te horen gekregen dat ze moeten vertrekken maar gaan steeds in hoger beroep en verder procederen. Dan kan het in NL lang duren ja.


Uuuhhhmm... het systeem van in hoger beroep gaan is nou eenmaal een onderdeel van het rechtssysteem in NL (wees daar maar héél blij mee) en ook asielzoekers hebben alle recht daarvan gebruik te maken.

Dat de hele procedure vervolgens zo lang duurt kan je moeilijk in de schoenen van de asielzoeker schuiven, liever in het traag werkende rechtssysteem.

@ M. Je vraagt naar een voorbeeld wat voor soort buitenlanders ik bedoel. Ik geef je toch echt een voorbeeld enige posts erboven...


Dear dirty delightful old drunken old days


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 24-04-2006 9:50 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2006 11:04 schreef Y Draig Goch het volgende:
Wat doet dit topic hier?


Ik denk dat deze vraagstelling inmiddels door de ontstane discussie kan komen te vervallen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 24-04-2006 9:52 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2006 20:45 schreef kwelgeest het volgende:
Negeer WMP maar gewoon. Die jongen is nog nooit met een steekhoudend argument gekomen.


jij was toch diegene die Zwolle als het "hoge noorden" beschouwd. Da's steekhoudend...

enfin, het mooie van deze discussie is dat je precies kunt zien welke mensen vanachter hun telegraaf "buitenlanders opgerot" lopen te bleren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 10:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 9:52 schreef herrie het volgende:
jij was toch diegene die Zwolle als het "hoge noorden" beschouwd. Da's steekhoudend...

enfin, het mooie van deze discussie is dat je precies kunt zien welke mensen vanachter hun telegraaf "buitenlanders opgerot" lopen te bleren.
Geweldige inhoudelijke reactie ... twee totaal zinloze en lege statements die niets van doen hebben met het onderwerp. Pak je DOnald Duckje maar weer ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-04-2006 11:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 8:41 schreef Schaffelaer het volgende:
Uuuhhhmm... het systeem van in hoger beroep gaan is nou eenmaal een onderdeel van het rechtssysteem in NL (wees daar maar héél blij mee) en ook asielzoekers hebben alle recht daarvan gebruik te maken.

Dat de hele procedure vervolgens zo lang duurt kan je moeilijk in de schoenen van de asielzoeker schuiven, liever in het traag werkende rechtssysteem.

Gelukkig kan is het wel terecht dat asielzoekers gaan lopen huilen 'dat ze hier al zo lang zijn en nog geen duidelijkheid hebben; Wat zijn ze/ben ik toch zielig. *Snifsnif*'Terwijl ze het zelf zo lang oprekken door geen mogelijkheid onbenut te laten.

En als rechter een en twee al hetzelfde hebben geconcludeerd, hoe vaak komt het dan voor dat rechter drie iets anders zegt?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 24-04-2006 12:29 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

Men toont hier wederom een prachtig gebrek aan realiteitsbesef en meten met twee maten.

Alleen Nederlanders mogen blijkbaar als enige aanspraak maken op een hoger beroep, waarbij over het algemeen een zaak vrij snel behandeld wordt. Wanneer vluchtelingen dit doen mogen ze niet klagen omdat ze zolang in onzekerheid verkeren. Tien jaar procederen noem ik een behoorlijk, dan wel te lange tijd. Als ik het goed heb (en wat mij nogal verbaasd in de zaak Taïda) mag ze wel in hoger beroep gaan, maar mag dat niet in Nederland afwachten. Dit afleidend naar de uitspraak dat het lange wachten 'eigen schuld, dikke bult is omdat mens steeds in beroep gaan' spreken deze twee elkaar tegen.

Feit is dat er momenteel nog duizenden aanvragen zijn voor asiel en dat de IND enorm achterloopt met de werkzaamheden. Gevolg hiervan is dat vluchtelingen jaren moeten wachten op de uitslag. Langer dan vier jaar zijn eerder regel dan uitzondering. Het is dan prijzenswaardig dat iemand de moeite neemt in te burgeren, de taal te leren en naar school te gaan (en dat laatste met het nodige succes).

De enige reden waarom mensen Taïda het land uit willen hebben is omdat ze zich niet volledig aan de wet gehouden zou hebben (dat oordeelde de rechter op 21 april).
Echter, hij vermeldde er ook bij dat Verdonk een ander standpunt in had kunnen nemen (ze had een toontje lager kunnen zingen) en ze kreeg het verwijt dat ze de zaak Taïda gebruikt had voor eigen prestige (maar goed, dat is verder geen argument).


don't fuck the system, change it


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-04-2006 12:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2006 12:04 schreef ElitE het volgende:
is het niet iets meer als 3 dagen? iig heeft ze nu zo'n beetje alle VWO stof afgesloten en kan ze net zo makkelijk examen doen in Kosovo. zou beetje stom zijn om hier examen te doen aangezien haar examen klaar ligt in Kosovo en het hier ongeldig wordt verklaard.

Oja want de examens zijn identiek


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-04-2006 12:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2006 1:45 schreef karnivoor het volgende:


Jep, en dan wil de regering haar maar al te graag hebben. Wordt namelijk nogal wat geld ingestoken om buitenlandse studenten hierheen te halen. Erg krom allemaal.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-04-2006 12:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 12:29 schreef chaoss het volgende:
Men toont hier wederom een prachtig gebrek aan realiteitsbesef en meten met twee maten.

Alleen Nederlanders mogen blijkbaar als enige aanspraak maken op een hoger beroep, waarbij over het algemeen een zaak vrij snel behandeld wordt. Wanneer vluchtelingen dit doen mogen ze niet klagen omdat ze zolang in onzekerheid verkeren. Tien jaar procederen noem ik een behoorlijk, dan wel te lange tijd. Als ik het goed heb (en wat mij nogal verbaasd in de zaak Taïda) mag ze wel in hoger beroep gaan, maar mag dat niet in Nederland afwachten. Dit afleidend naar de uitspraak dat het lange wachten 'eigen schuld, dikke bult is omdat mens steeds in beroep gaan' spreken deze twee elkaar tegen.

Feit is dat er momenteel nog duizenden aanvragen zijn voor asiel en dat de IND enorm achterloopt met de werkzaamheden. Gevolg hiervan is dat vluchtelingen jaren moeten wachten op de uitslag. Langer dan vier jaar zijn eerder regel dan uitzondering. Het is dan prijzenswaardig dat iemand de moeite neemt in te burgeren, de taal te leren en naar school te gaan (en dat laatste met het nodige succes).

De enige reden waarom mensen Taïda het land uit willen hebben is omdat ze zich niet volledig aan de wet gehouden zou hebben (dat oordeelde de rechter op 21 april).
Echter, hij vermeldde er ook bij dat Verdonk een ander standpunt in had kunnen nemen (ze had een toontje lager kunnen zingen) en ze kreeg het verwijt dat ze de zaak Taïda gebruikt had voor eigen prestige (maar goed, dat is verder geen argument).

Vind machtsmisbruik (waar dit op neer komt) behoorlijk bezwaarlijk anders.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-04-2006 12:44 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 12:30 schreef ghoulliette het volgende:
Oja want de examens zijn identiek

ze krijgt daar volgens mij ook gewoon een Nederlands examen op de ambassade...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-04-2006 12:48 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 12:44 schreef Iskariot het volgende:
ze krijgt daar volgens mij ook gewoon een Nederlands examen op de ambassade...

Yup.
Aangezien ze een Nederland examen doet op de Nederlandse ambassade krijgt ze gewoon het Nederlands landelijk examen.


Subtiel kamerolifantje


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-04-2006 13:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik volg de hele zaak niet echt maar een ding begrijp ik niet.

Waarom volgt die Taïda een vluchtelingen-asielprocedure? Ze kan met haar beheersing van de Nederlandse taal en de zogenaamde 'inburgering' toch een normale verblijfsprocedure aangaan? Hoogstwaarschijnlijk zal ze vrij probleemloos haar verblijfsvergunning krijgen. Ze is immers 'kansrijk'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


trol
Usericon van trol
Posted 24-04-2006 13:17 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Wat veel belangrijker is; is Taïda een lekker wijf?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen