IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bitter Hærvest (NL death/doom) - Harvest, Haervest Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-04-2006 21:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Sorry voor de rare topic titel, maar ja, dat krijg je met die rare bandnaam (Bitter Hærvest is de correcte spelling).

Doom metal band Bitter Hærvest heeft tijdens een lange periode van schijnbare afwezigheid hard gewerkt aan haar eerste full length opname. Na de goed ontvangen demo "Amaethon Weeps and Turns away" uit 2002, wordt 2006 het jaar van debuut album "Wilt".



Genre-beschrijving van de site:
"Some have tried to classify the new Bitter Hærvest as some specific kind of metal. Most agree that "melodic death" really does not apply anymore, but opinions vary about whether to call it doom or death and whether it is melodic, symphonic or progressive. Even attempts to classify the greatest common divider of the band's influences has proven to be hard, i.e. finding what Opeth , My Dying Bride and Philip Glass have in common - to name just a few - is not easy. Bitter Hærvest is a metal band. That much is certain."

Line-up:
Philip K. F. Hölzenspies - vocals
Stefan Klein - guitar, keyboard
Vincent N. Jeronimus - bass
Diederik Telman - drums
Renate Vörös - guitar

Upcoming gigs:
*check site voor updates*

Reviews Wilt (2006):
Zware Metalen (9,2)
Vampire Magazine
Lords of Metal (80/100)
Quintessence (5/6)

Quotes reviews:
"Voor zover er in de ruwe metalstemmen van nachtegaaltjes gesproken kan worden, gooi ik [zanger] Philip in deze categorie." -ZM

"De muziek is deels lekker herkenbaar en deels een eigen sound, wat als voordeel heeft dat het geen muziek is waar je veel moeite voor hoeft te doen om aan de muziek te wennen, maar op geen enkel moment heb je het gevoel dat je een goedkope kloon van een My Dying Bride zit te luisteren." -ZM

"Bitter Haervest, to me, is like good wine, it needs some time to ripe, but when it is you'll get piss drunk and a true addict..." -VM

Daar voegen ze een lekker massieve productie aan toe met sfeervol opgebouwde, lànge nummers (acht nummers in 65 minuten) die bol zitten van afwisselende, groovende, melodieuze death metaldoom. -LOM

Sites:
http://www.bitterharvest.net/
http://www.myspace.com/officialbitterhaervest

Downloads:
Out of the Dark (Amaethon Weeps and Turns away)
Black Melody (Amaethon Weeps and Turns away)
Mid-Evil (Wilt)
Awaken (Wilt)

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 24-11-2008 15:06]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-04-2006 21:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vergeet ff niet te vermelden dat de band éémn van de beste metalzangers van Nederland in de gelederen heeft ...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 21-04-2006 21:33 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

En wie mag dat wezen dan ?


Fuck the world and fuck you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-04-2006 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Philip ...

Jammer dat er geen samples online staan ...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 21-04-2006 21:37 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ach, het zal toch niet mijn ding zijn


Fuck the world and fuck you


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 21-04-2006 23:13 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 21 april 2006 21:34 schreef Jenje het volgende:
Philip ...

Jammer dat er geen samples online staan ...
Die Philip heeft ook een demo van een neef van me ingezongen...(is de broer van zijn vrouw ook)

Die demo heeft met Metal NIKS van doen, dus grunts zul je niet horen. Maar goed, hij zingt op de MP3's die je http://www.sonopoly.net/Paramour.html kunt vinden.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2006 0:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Philip heeft naast BH ook een Counting Crows coverband (5AM), en een Celtisch folk duo (Trinity Knot). Erg gevarieerde zanger en dat hoor je op Wilt zeer goed terug! Ik zal dat Paramour eens bekijken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-04-2006 13:44 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

26 mei wel aanwezig in de Little Devil. Ben benieuwd.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 24-04-2006 1:13 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

@Jenje:
Dat "beste metal zanger van Nederland" zal nog moeten blijken; binnenkort NK Grunten... we zullen zien

edit: en er staan wel samples online: www.bitterharvest.net -> downloads -> multimedia -> music, toegegeven; het ziet er (nog) niet erg overzichtelijk uit. Er wordt aan gewerkt.

@Myth:
Neef van Joris joh? Leuk Die demo is trouwens een work-in-progress album. Ik geloof dat ik ook wel tevreden ga zijn met dat projekt; bijzonder inspirerend om met Joris (EN Bart Soeters, de bassist) samen te werken.

[Dit bericht is gewijzigd door poliepje op 24-04-2006 8:01]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 9:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehe, hopelijk win, anders ga ik weer zo op me bek ....



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-04-2006 9:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 1:13 schreef poliepje het volgende:
edit: en er staan wel samples online: www.bitterharvest.net -> downloads -> multimedia -> music, toegegeven; het ziet er (nog) niet erg overzichtelijk uit. Er wordt aan gewerkt.

Samples? Twee volledige nummers van elke release!

Succes op NK! Gaaf.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 9:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha vaagjes, heb flink gezochjt maar kon niks vinden ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-04-2006 9:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2006 9:42 schreef Jenje het volgende:
Nha vaagjes, heb flink gezochjt maar kon niks vinden ...
Volgens mij deed het het eerst ook nog niet, want ik had het eerder ook geprobeerd en toen 'loopte' de site.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 9:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja dat kreeg ik idd ook ....


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 28-04-2006 22:22 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 24 april 2006 1:13 schreef poliepje het volgende:
@Myth:
Neef van Joris joh? Leuk Die demo is trouwens een work-in-progress album. Ik geloof dat ik ook wel tevreden ga zijn met dat projekt; bijzonder inspirerend om met Joris (EN Bart Soeters, de bassist) samen te werken.
Yup, neef van me. En Joris zal denk ik meteen weten welke neef...hij heeft er maar 1 die metal luistert.
Ben benieuwd wat ik van zijn "produktie" vindt



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-05-2006 2:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

nu de cd aan staan, klinkt erg lekker

quote:
Op 21 april 2006 21:22 schreef Jenje het volgende:
Vergeet ff niet te vermelden dat de band éémn van de beste metalzangers van Nederland in de gelederen heeft ...


idd, erg gave strot op verschillende gebieden

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 07-05-2006 2:50]


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-05-2006 21:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Goed zo


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-05-2006 14:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Gaat dat optreden in de Little Devil nou nog door?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 22-05-2006 19:40 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2006 14:17 schreef Mark Z het volgende:
Gaat dat optreden in de Little Devil nou nog door?


Helaas, er was een miscommunicatie bij het boeken, blijkbaar. Deze vrijdag dus geen BH@LD. We krijgen een goedmakertje ergens in november geloof ik, maar dat wordt nog bevestigd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-05-2006 20:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 19:40 schreef poliepje het volgende:
Helaas, er was een miscommunicatie bij het boeken, blijkbaar. Deze vrijdag dus geen BH@LD. We krijgen een goedmakertje ergens in november geloof ik, maar dat wordt nog bevestigd.

Dat hebben wij nou ook altijd! Elke zaterdag zijn we ergens in het land, en elke keer krijgen we weer te horen dat we helemaal niet geboekt zijn!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 22-05-2006 20:17 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 22 mei 2006 20:06 schreef ZelThoR het volgende:
Dat hebben wij nou ook altijd! Elke zaterdag zijn we ergens in het land, en elke keer krijgen we weer te horen dat we helemaal niet geboekt zijn!
Misschien toch zulk soort dingen van te voren regelen ipv naar een willekeurige zaal toe te rijden


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-05-2006 20:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 20:17 schreef Hades het volgende:
Misschien toch zulk soort dingen van te voren regelen ipv naar een willekeurige zaal toe te rijden
Volgens mij zit daar de miscommunicatie. Wij gaan van "geen nieuws is goed nieuws" uit...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 22-05-2006 20:25 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Zal ik dat "goede nieuws" nog inkoppen?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-05-2006 23:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 20:25 schreef Hades het volgende:
Zal ik dat "goede nieuws" nog inkoppen?

Ik houd wel van open deuren, kom maar!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 23-05-2006 10:06 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 22 mei 2006 23:19 schreef ZelThoR het volgende:
Ik houd wel van open deuren, kom maar!
Ik neem aan dat de deur voor me openstaat als ik kom?


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 23-05-2006 10:32 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Hey.... wie spelen er op dit moment eigenlijk in BH?


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen