IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Gelaatsscans alle Nederlanders in databank Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-04-2006 17:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2006 17:16 schreef chaoss het volgende:
Ik vind het eng. Ik ben niet bang voor de overheid. Ik heb niets te verbergen. Maar als ik zie dat de Amerikanen van plan zijn mensen op te pakken voor terrorisme in landen die niet in oorlog zijn met Amerika (Nederland bijvoorbeeld), er duizend illegale CIA vluchten gehouden zijn in Europa met mensen die verdacht zijn van terrorisme en maar gewoon ontvoerd zijn met medeweten van de overheid en ik weet dat Nederland in WOII wel heel erg graag mee hielp met het uitleveren van mensen en dat dat heel makkelijk was omdat iedereen geregistreerd stond, voel ik mij daar niet prettig onder.
Bang voor de Amerikaanse regering?

Overigens heeft ongeveer elk land dat soort praktijken lopen in het geheim, dat is echt niet alleen Amerika.

quote:
Ik vind het nu al geen prettig idee dat alles wat ik hier neer zet opgeslagen word en alles wat via de gsm besproken wordt afgetapt en ook opgeslagen word.
De enige overheid die dergelijke ingrepen nodig heeft, is een overheid die bang is voor de eigen onderdaan (en over het algemeen zijn dat dictaturen).
Hier ben ik het mee eens. De overheid is geen onfeilbare instantie en ik vrees dan ook wie bepaald wat en wanneer er iets met informatie over mij wordt gedaan.

quote:
Welk recht heeft de overheid om mijn privacy te schenden? Terrorisme? Alsof een terrorist zonder gezichtsmasker een aanslag pleegt. [quote]Eigenlijk wel ja. Hakbartjes hebben vaak zo'n theedoek om.

[quote]Met deze stappen schendt de overheid de wet.
Daar gaat de discussie niet over. Niet alles hoeft binnen de huidige wetgeving opgelost te worden.

Verder schendt de overheid zo vaak wetten, zoals wanneer veelplegers een graties huis, uitkering en opleiding krijgen, dat is namelijk je reinste discriminatie ten opzichte van andere burgers. En weet je wat volgens de wet verboden is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2006 17:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2006 17:16 schreef chaoss het volgende:
Welk recht heeft de overheid om mijn privacy te schenden? Terrorisme? Alsof een terrorist zonder gezichtsmasker een aanslag pleegt. Met deze stappen schendt de overheid de wet.
Ach man, zeur niet zo, overal is van jou al genoeg bekend, tig pasfoto's heb je in moeten leveren, en een gelaatscan is menig meer dan dat. Wat een heisa om niks zeg. Zal mij weinig boeien wat ze van me weten ...



chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 27-04-2006 19:50 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Overigens heeft ongeveer elk land dat soort praktijken lopen in het geheim, dat is echt niet alleen Amerika.

Ach ja, was even een actueel voorbeeldje.

En natuurlijk hebben ze al pasfoto's van me, daar gaat het me ook niet om. Ze weten toch al bijna alles van me. Daarom vraag ik me af waarom dit er ook nog bij moet dan. Zodat ze de gegevens makkelijker en completer kunnen afgeven mocht daar een buitenlandse regering (om welke reden dan ook) om vragen?


don't fuck the system, change it


trol
Usericon van trol
Posted 29-04-2006 10:06 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

quote:
Op 27 april 2006 16:31 schreef WMP het volgende:
1984 is dus 2006 geworden.


Hehehe dit was ook het eerste wat ik dacht..


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-09-2009 14:13 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Waar dit topic in 2006 mee opende is vandaag werkelijkheid geworden voor wat betreft de vingerafdrukken. Voor nieuwe paspoorten en ID bewijzen moet je vanaf vandaag vier vingerafdrukken inleveren:

http://www.nu.nl/algemeen/2086095/voortaan-vingerafdrukken-in-paspoorten.html

Ik krijg er een benauwend gevoel bij... wat als een crimineel jouw vingerafdrukken 'steelt' en achterlaat bij zijn plekken van misdaad? Bewijs maar eens dat je er niet bent geweest. Da's nog maar een voorbeeld. Eng, eng, eng!

Gelukkig is mijn ID nog tot ergens in 2012 geldig en dan was er toch iets met een apocalypse ofzo?



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-09-2009 14:17 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

....

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 21-09-2009 14:18]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2009 14:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als als als?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 14:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 14:18 schreef Jenje het volgende:
Als als als?

Moet je ongesteld worden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2009 14:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha ik houd niet van da achterdochtige.

Er is ook ergens een database van al je bankgegevens incl toegangscodes .. ALS iemand die jat .. tja ..

Niet teveel overal iets achterzoeken, is beter voor je gemoedsrust denk ik dan maar ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 14:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 14:30 schreef Jenje het volgende:
Nha ik houd niet van da achterdochtige.

Er is ook ergens een database van al je bankgegevens incl toegangscodes .. ALS iemand die jat .. tja ..

Niet teveel overal iets achterzoeken, is beter voor je gemoedsrust denk ik dan maar ..

Tja. Je staat sowieso al in duizenden databases. Zelfs als je van allerlei regelingen gebruik maakt waardoor je uit bestanden wordt gehouden dan sta je nog op heel veel plekken geregistreerd. Dus als ze daarmee veel kwaad kunnen doen, zouden ze dat dan niet allang gedaan hebben?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-09-2009 15:10 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Een gezonde dosis achterdocht is nooit verkeerd (let op het woordje 'gezond' ) Beter dan als een schaap hersenloos de kudde achter na lopen. Hebben jullie dan echt helemaal niet iets van dat zo'n databank wel erg ver gaat?

Bij vingerafdrukken, irisscans, gelaatscans, DNA gaat het om lichaamseigen materiaal.En da's wat anders dan rekeningafschriften, je boodschappen of wachtwoorden. Uniek materiaal wat in principe maar aan 1 persoon kan toebehoren. Heel verleidelijk om een databank van dergelijke gegevens als 'leidend' en 'de waarheid' te beschouwen. Gevolgen van geklooi met dergelijke gegevens zijn dan volgens mij niet te overzien.

Gelukkig zijn er meer mensen die een vinger aan de pols houden. Bijvoorbeeld de chaos computer club heeft enkele politici in Duitsland wakker gemaakt, daar is de vingerafdruk nu optioneel:
http://tweakers.mobi/nieuws/52684



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 15:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als ze willen klooien kunnen ze dat toch al. Vooral omdat je overal onder je Burger Service Nummer geregistreerd staat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 15:17 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Tja. Je zal al die antifa maskertjes maar eens kunnen traceren he?

Heel bijzonder dat juist de linkse kraakwereld er een probleem mee heeft.

Kampen zeg ik. Hebben ze meteen huisvesting


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-09-2009 15:20 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Wat een onvolwassen reactie.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 15:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:17 schreef bastianus het volgende:
Als ze willen klooien kunnen ze dat toch al. Vooral omdat je overal onder je Burger Service Nummer geregistreerd staat.


Niet helemaal correct. Je staat op veel plaatsen onder een BSN geregistreerd. Of je een correct en aan jou behorend nummer doorgeeft is een tweede.

Zo moeilijk is het niet at random een geldig nummer te maken.
Als dit zo belangrijk is, is het mij nog immer een raadsel waarom men niet het BSN oproept en vervolgens controleert of het opgegeven BSN juist is.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 15:21 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:20 schreef Schaep het volgende:
Wat een onvolwassen reactie.


Krakers wassen zich immers niet.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 15:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:20 schreef Argus het volgende:
Niet helemaal correct. Je staat op veel plaatsen onder een BSN geregistreerd. Of je een correct en aan jou behorend nummer doorgeeft is een tweede.

Zo moeilijk is het niet at random een geldig nummer te maken.
Als dit zo belangrijk is, is het mij nog immer een raadsel waarom men niet het BSN oproept en vervolgens controleert of het opgegeven BSN juist is.

Ja dat klopt. Maar ik las laatst dat ook vingerafdrukken te vervalsen zijn op allerlei manieren. Dus geen enkel systeem is waterdicht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-09-2009 15:38 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:24 schreef bastianus het volgende:
Ja dat klopt. Maar ik las laatst dat ook vingerafdrukken te vervalsen zijn op allerlei manieren. Dus geen enkel systeem is waterdicht.


En dat bedoel ik dus, geen enkel systeem is waterdicht. Maar als dat systeem ook nog is gevuld met 'absoluut individuele' kenmerken (DNA, vingerafdruk, irisscan) dan zijn gevolgen van geklooi niet meer te overzien. Ga maar eens bewijzen dat echt niet op plaats delict was als ze daar vingerafdrukken van je vinden. En dat is het eerste wat ik zou doen als ik een crimineel was, zorgen dat je vingerafdrukken van een onschuldig burger te pakken krijgt (zie voor een voorbeeld de link in mijn vorig bericht) en die achterlaten. Dan kun je heel lang vrij uit.

Ookal wordt de vingerafdrukkendatabase nu aangelegd om fraude met identiteitsbewijzen te bemoeilijken, de stap is maar klein om 'm te gebruiken bij onderzoek naar misdaden.

Ik snap werkelijk niet dat er hier zo lichtzinnig over wordt gedaan! 1984 anyone???



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 15:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:38 schreef 1i1ith het volgende:
1984 anyone???

Ja maar, 1984 is al lang bezig. Zo hoorde ik, nadat ik officiƫel een relatie met mijn huidige vrouw begon, dat mijn hele verleden gecheckt was. Omdat mijn schoonvader een nogal belangrijke baan had i.v.m. de staatsveiligheid. Gelukkig wist ik al dat er niks meer stond, omdat ik al een keer op paleis Soestdijk had gewerkt en daarvoor ook gecheckt was, en ze toen ook niks hadden gevonden.
Dus het is, m.i., een illusie om te denken dat zo'n nieuwe database daar veel aan gaat veranderen of het erger gaat maken. Want ze weten toch al alles van je.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 15:47 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:24 schreef bastianus het volgende:
Ja dat klopt. Maar ik las laatst dat ook vingerafdrukken te vervalsen zijn op allerlei manieren. Dus geen enkel systeem is waterdicht.


Dat klopt. Er zijn ook nog eens zat trucks om te zorgen dat je tijdelijk geen afdrukken meer hebt of dat ze in ieder geval dusdanig verminkt zijn dat je onherkenbaar bent. Genoeg opties dus.
Voor een moordzaak is eea toch al niet spannend. Een beetje dna onder de nagel van een lijk stoppen is al decennia standaard in de betere huurmoord kringen.
Aangezien dat een stuk makkelijker is dan dingen hacken of vervalsen lijkt me misbruik van eea dan ook niet alleen heel dom maar ook erg onwaarschijnlijk. Het kan zo veel simpeler.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 15:49 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:45 schreef bastianus het volgende:
Ja maar, 1984 is al lang bezig. Zo hoorde ik, nadat ik officiƫel een relatie met mijn huidige vrouw begon, dat mijn hele verleden gecheckt was. Omdat mijn schoonvader een nogal belangrijke baan had i.v.m. de staatsveiligheid. Gelukkig wist ik al dat er niks meer stond, omdat ik al een keer op paleis Soestdijk had gewerkt en daarvoor ook gecheckt was, en ze toen ook niks hadden gevonden.
Dus het is, m.i., een illusie om te denken dat zo'n nieuwe database daar veel aan gaat veranderen of het erger gaat maken. Want ze weten toch al alles van je.


Ook dat gaat weer redelijk nat. Je kan in Nederland, legaal, maar zo weinig checken dat de waarde die je aan zo'n controle kan hechten ook erg gering is.
Bij een niet nader te noemen erg, erg groot internationaal bedrijf waren die checks voor Nederland ook opgegeven. Een, eveneens zinloos, bewijs van goed gedrag vroegen ze nog wel aan maar de rest was zonde van de tijd.
In de USA kan je iemand pas echt lekker doorhalen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 15:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:49 schreef Argus het volgende:

In de USA kan je iemand pas echt lekker doorhalen

Ik zeg niet hoe ik het weet, maar ik weet dat de USA ook mensen van hier doorhaalt als het om bepaalde dingen gaat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 15:54 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:17 schreef Argus het volgende:
Heel bijzonder dat juist de linkse kraakwereld er een probleem mee heeft.



Rechtse kakkers hebben veel meer op met een politiestaat (ordnung muss sein!), dus die vinden zo'n database ook niet zo'n probleem.
En natuurlijk plegen rechtsen geen misdaden. Enzo.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-09-2009 15:58 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:45 schreef bastianus het volgende:
Dus het is, m.i., een illusie om te denken dat zo'n nieuwe database daar veel aan gaat veranderen of het erger gaat maken. Want ze weten toch al alles van je.


Zeker, ik begrijp ook wel dat die nieuwe database een volgende aanvulling is op alles wat ze al van je weten. Dit vind ik echter verder gaan dan telefoonverkeer of bankregekening gegevens.

Dit zijn biometrische gegevens, persoonlijkere gegevens zijn er niet te krijgen. Behoorlijk 'basic' gegevens dus, bij geklooi met dergelijke gegevens blijft er niets over om te bewijzen dat er geklooid is, als je begrijpt wat ik bedoel.

@Argus: veiligheid voor alles of niet dan, fijne struisvogel. Het is nog maar een kleine stap van vingerafdrukken naar DNA opslaan en dan kunnen ze daar ook mee aan de haal. Ow nee, nu ben ik een paranoide linksch mensch die allerlei dingen te verbergen heeft....allemachtig...



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-09-2009 16:00 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 21 september 2009 15:54 schreef WMP het volgende:
En natuurlijk plegen rechtsen geen misdaden. Enzo.
geen midadaden waarbij hun vingerafdrukken tegen hen gebruikt kunnen worden



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen