IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Gelaatsscans alle Nederlanders in databank Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 14:48 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 14:33 schreef Silence het volgende:
Over je voorbeeld: Ok, daar kan ik inkomen. Toch vind ik het geen must, om nou dat gedeelte van je "privacy" op te geven om een toch nooit waterdicht systeem iets waterdichter te maken? [quote]

Wat geef je je dan op van je privacy? Voelde je je ook geschonden in je privacy door de nieuwe pasfoto metrieken? Zo nee, waarom nu dan wel.


[quote]maar ben benieuwd waar ze hierna mee komen.



Dat hangt van de techniek af voor een groot deel.Met gelaat metrieken, irisscans en de vingerafdruk hebben de reeel betaalbare systemen wel even gehad op dit moment.
Trekken we het even heel scifi door dan kan je over gemiddelden baselines van je gehele lichaam gaan spreken. Gewicht, dichtheid, botstructuur, temperatuur, etc. Prima te meten nu al aan de deur maar nogal bewerkelijk te interpreteren op een manier die je ook een goede houvast geeft.

quote:
Ik wil het liefst gewoon mijn eigen gang kunnen gaan zonder het idee te hebben dat de overheid me in de gaten houd bij elke actie.


Hou is het veiliger maken van je paspoort hier op wat voor manier dan ook van invloed op?
Je kan je dan beter zorgen maken over je airmiles pasje. (en dat meen ik erg serieus weer overigens)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 22-09-2009 15:16 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 13:36 schreef XXL het volgende:
Bingo.

Weet je wat ik zo grappig vindt?

Laten we 1i1ith even als voorbeeld gebruiken.
+ een heel voorbeeld wat er van een persoon op internet te achterhalen valt




Net als van mijn mobieltje ben ik terdege er van bewust dat er ook van mij aardig wat info op het internet te vinden is. Maar dat is nog steeds geen vingerafdruk of DNA. Lekker belangrijk dat ik 1.80 ben, dat zijn er wel meer. In het geval van vingerafdrukken zijn dat wel zulke 'basic' gegevens, persoonlijker kan het bijna niet (DNA etc. daargelaten). Als er daar mee geklooid wordt (wat niet gaat gebeuren volgens grote zieners hier, maar toch) dan is het never nooit niet aan te tonen. En dat is maar 1 punt wat ik op die databank tegen heb. Het gaat me ook om de som van alle dingen die de laatste tijd doorgevoerd zijn of nog doorgevoerd gaan worden. Allemaal ten faveure van onze 'veiligheid', tegen terroristen, etc. Het water van deze kikker die aan de kook is gezet wordt nu echt te heet, om nog maar eens die metafoor uit de kast te halen. Het gaat me er niet om dat de overheid nu ineens inzage in mijn privacy heeft (ik snap ook wel dat dat met alleen een vingerafdruk niet echt het geval is), maar om de opeenstapeling van maatregelen die de privacy van burgers inperken.




Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 15:36 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Sorry maar ik kan alleen nog maar concluderen dat je het niet wil begrijpen.
</alu hoedjes are go>


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2009 16:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

of dat je de verantwoordelijkheid van de overheid liever niet te groot hebt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 17:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 11:10 schreef Argus het volgende:
En de grondwet kunnen we ook aanpassen om iedereen zijn of haar rechten of te nemen als er voldoende mensen voor zijn.
Een non argument dus wederom.


Zit een groot verschil in: grondwet heeft vele malen strengere eisen voor aanpassing. Theoretisch gezien kan de democratie immers ook worden opgeschort, dus een vrij non-argument. Het gaat met gemak waarmee het kan worden gedaan. Met de huidige peilingen is het absoluut geen gek idee.


quote:

Dan lees je wat je wil lezen. Ik zie alleen argumenten uit extreem linkse hoek komen. Dat vind ik persoonlijk typerend. Ik mis tot op heden een reeel argument over een daadwerkelijke verandering die daadwerkelijk misbruik in de hand speelt of zelf direct enabled.


Het kost geld en geeft een potentieel risico . Je kan je ook afvragen of er daadwerkelijk verbetering op vlakken optreedt, immers ook erg speculatief. Ik weet er het fijne niet van, maar ok, wordt het NRC als extreem-links geclassificeerd? Stond enkele weken geleden namelijk interessant artikel over de vingerafdrukkwestie in (negatief ). Geen linkse-alu-hoedjes argumenten, maar simpele praktische tegenwerpingen van een veiligheidsdeskundige: zal kijken of ik het nog terug kan vinden.


quote:

Beginnen over een wet die mogelijk aangepast kan worden en dan mogelijk tot iets engs kan uitgroeien kan ik alleen omschrijving als een uiting van paranoia. Niets in je argumenten geeft enige houvast om daar anders naar te kijken.


Mag ik ook eens in je glazen bol kijken?

Overigens heb ik nog wel wat leesvoer voor je. Ik kan je geruststellen: het komt niet van 'extreem linkse' types (wat dat ook moge zijn).

http://www.cbpweb.nl/downloads_adv/z2007-00010.pdf

EDIT: dit is niet het artikel waar ik het over had, maar zeer zeker interessant.

http://weblogs.nrc.nl/uitspraak/2009/06/11/een-nieuw-paspoort-met-vingerafdrukken/

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-09-2009 17:54]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 17:59 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 15:16 schreef 1i1ith het volgende:
Net als van mijn mobieltje ben ik terdege er van bewust dat er ook van mij aardig wat info op het internet te vinden is. Maar dat is nog steeds geen vingerafdruk of DNA. Lekker belangrijk dat ik 1.80 ben, dat zijn er wel meer. In het geval van vingerafdrukken zijn dat wel zulke 'basic' gegevens, persoonlijker kan het bijna niet (DNA etc. daargelaten). Als er daar mee geklooid wordt (wat niet gaat gebeuren volgens grote zieners hier, maar toch) dan is het never nooit niet aan te tonen. En dat is maar 1 punt wat ik op die databank tegen heb. Het gaat me ook om de som van alle dingen die de laatste tijd doorgevoerd zijn of nog doorgevoerd gaan worden. Allemaal ten faveure van onze 'veiligheid', tegen terroristen, etc. Het water van deze kikker die aan de kook is gezet wordt nu echt te heet, om nog maar eens die metafoor uit de kast te halen. Het gaat me er niet om dat de overheid nu ineens inzage in mijn privacy heeft (ik snap ook wel dat dat met alleen een vingerafdruk niet echt het geval is), maar om de opeenstapeling van maatregelen die de privacy van burgers inperken.




Moet je maar een nieuwe vinger kopen als er met je vingerafdruk is gekloot.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nergal
Usericon van Nergal
Posted 22-09-2009 18:09 by Nergal Wijzig reactieProfiel van NergalQuote dit bericht

yep, een mooi nieuw vingertje met een mooi duidelijk afdrukje


[oeps, 1i1ith onder Nergals naam]

[Dit bericht is gewijzigd door Nergal op 22-09-2009 18:10]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 18:11 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

IDENTITYTHEFT!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-09-2009 9:49 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Gevaarlijke situatie als je het mij vraagt, ik zal denk ik ook proberen om er voor te zorgen dat ik me zo weinig mogelijk hoef te identificeren, ik heb momenteel nog een oude ID kaart, mocht ik een nieuwe nodig hebben dan zal ik daar nog wel eens vaker over nadenken, ik denk zelf dat ik die boete van 50 euro wel wil riskeren om onder die kaart uit te komen, helaas is het zo dat je overal tegenwoordig een ID kaart voor nodigt hebt. Ik vind het van de zotte, nog even en het o zo tolerante Nederland is een gevangenis staat geworden, waar alles en iedereen gecontroleerd wordt. Mede dankzij de Rouvoet Jugend met zijn normen en waarden die duidelijk niet de mijne zijn, en duidelijk lak heeft aan de grondwet. Die christelijke agenda begint echt serieuse KGB vormen aan te nemen, controle over alles, ze willen zelfs weten of ik mijn kloten scheer of dat ik mijn haar netjes in een scheiding heb liggen. Alles onder het mom van fatsoen en netheid, uiteraard wel binnen de Christelijke norm. Walgelijk en ik doe er niet aan mee.


Against God and Government


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 23-09-2009 10:06 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Mensen die het er niet mee eens zijn kunnen een petitie tekenen op de pagina van Vrijbit:

http://www.vrijbit.nl/petitie

Zal het tij niet keren, maar in ieder geval kun je zo je ongenoegen kwijt.




Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-09-2009 10:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 23 september 2009 10:06 schreef 1i1ith het volgende:
Mensen die het er niet mee eens zijn kunnen een petitie tekenen op de pagina van Vrijbit:

http://www.vrijbit.nl/petitie

Zal het tij niet keren, maar in ieder geval kun je zo je ongenoegen kwijt.






Against God and Government


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-09-2009 12:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik wil je niet bang maken maar:

Ik voorspel dat jullie die zelfde gegevens straks ook moeten aanbieden als je een rijbewijs aanvraagt.

Het meest nare lijkt me dan nog dat je niet kunt afzien van een rijbewijs omdat het OV ivm registratie van je reisgedrag ook geen alternatief meer is en daar om fraude te voorkomen misschien ook wel vingerafdrukken verlangt kunnen gaan worden.

Kun je straks alleen nog maar op de fiets, als die tenminste niet voorzien is van een GPS zender om hem bij diefstal te traceren.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


invictis
Usericon van invictis
Posted 23-09-2009 12:29 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

hmmm en nu?;

mijn id kaart loopt af maar ik weiger om een gelaatscan en vingerafdrukken af te geven.



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-09-2009 12:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nu accepteer je gewoon de gevolgen die optreden omdat je geen ID-kaart hebt.
Makkelijk toch?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


invictis
Usericon van invictis
Posted 23-09-2009 12:34 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 12:32 schreef XXL het volgende:
Nu accepteer je gewoon de gevolgen die optreden omdat je geen ID-kaart hebt.
Makkelijk toch?


is dat zo?

in duitsland is het namelijk optioneel, en aangezien we europeanen moeten voorstellen?...


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-09-2009 12:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het is altijd mogelijk het gemeentehuis niet te bezoeken om een nieuwe ID-kaart aan te vragen, toch?

Of je de gevolgen van het niet hebben van zo'n ding wilt dragen is een tweede.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-09-2009 12:48 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 12:34 schreef invictis het volgende:
is dat zo?

in duitsland is het namelijk optioneel, en aangezien we europeanen moeten voorstellen?...


http://tweakers.mobi/nieuws/52684

Mooi koekje van eigen deeg.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 23-09-2009 12:53 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Het is nog maar een mensenleven geleden dat de bezetting van nazi-Duitsland aantoonde hoe gevaarlijk een ordelijke registratie van burgers plotseling kan zijn, maar hoeveel mensen zijn dat blijkbaar al vergeten? Ga eens een keer naar het Verzetsmuseum, zou ik zeggen.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 23-09-2009 12:57 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Of het Imperial War museum, was veel indrukwekkender IMHO.

K krijg iig een nare smaak in mijn mond van deze hele bedoening. Maar zoals altijd zul je op een gegeven moment wel moeten.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 23-09-2009 13:00 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Ietsje verder weg dan zou ik het Stasiarchief in Berlijn ook nog wel even willen noemen, hehe.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-09-2009 13:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ga binnenkort wel gewoon met mijn vriendin naar de vlindertuin in dierenpark emmen.
Da's veel minder ver reizen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 23-09-2009 13:06 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

dat is dus de bewuste dierentuin?


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-09-2009 16:55 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

De be all, end all van de argumentatie tegen (grote) centrale databanken: lees en huivert.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 23-09-2009 16:56]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-09-2009 17:21 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Mooi om te zien hoe Jenje en Argus dit topic systematisch mijden :').


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-09-2009 17:22 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 12:48 schreef Gemene Lepel het volgende:
http://tweakers.mobi/nieuws/52684

Mooi koekje van eigen deeg.


Lees nou eens. Die hackers, de vingerafdruk en de afkraak (die ook in het artikel genoemd wordt) is al lang geweest.
Herhalen is ook een kunst.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen