IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote "Moslims in het nieuws" topic.... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 13:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Aangezien (extreme) moslims met de regelmaat van een atoomklok met iets schokkends of raars het nieuws weten te halen mogen ze wel een eigen topic hebben lijkt me...

hier is weer een heel mooi voorbeeld... Ik zou het wel weten overigens. Mijn voorstel zou zijn: ja jullie mogen aparte wetten hebbe nmaar die worden wel opgesteld door de niet-moslims.


Zweedse moslims willen eigen wetten

De grootste moslimorganisatie in Zweden, met 70.000 leden, wil dat er een aparte wetgeving voor moslims in Zweden wordt ingevoerd. In een zeven pagina’s lange brief aan de politieke partijleiders stelt de organisatie dat echtscheidingen moeten worden goedgekeurd door een imam, moslimkinderen apart onderwijs moeten krijgen en dat moslims vrij moeten krijgen voor het vrijdagsgebed.
Ook moeten jongens en meisjes gescheiden zwemles krijgen en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
De eisen van de organisatie hebben tot veel ophef in Zweden geleid. „Ik ben bang dat het de kloof tussen verschillende groepen in Zweden vergroot”, aldus de partijleider van de liberalen.

Politici maken zich met name zorgen over de rechten van moslimvrouwen. Zo staat er in de brochures van de moslimorganisatie dat „de man het hoofd van het gezin is” en dat „vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 13:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

HAHAHAHAHAHAHA

Wat een humoristen die moslims ..



EDIT:


Trouwens, dit zou je als een immens revolutionaire actie kunnen zien waarmee de moslims een eigen staat binnen de Zweedse willen stichten ...

Zou het gaan beginnen? De strijd voor een europese moslimstaat?

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 02-05-2006 13:29]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 13:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 13:25 schreef Jenje het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA

Wat een humoristen die moslims
In Canada is dit ze, bijna (?), gelukt. En dat vind ik zeer zorgwekkend.
In snap sowieso niet want zulk soort mensen 'hier' doen als ze onze maatschappij zo decadent en verwerpelijk vinden. Ga aub massaal in Syrie en Iran wonen met je geitenneukcultuur.
Vooral die eis tot rente vrije leningen is natuurlijk van de zotten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 02-05-2006 13:29 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

Dit is al tegen artikel 1 van de grondwet (ik neem aan dat deze in Zweden ongeveer hetzelfde zal zijn)
Dit is pure discriminatie! What`s next?


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 13:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 13:29 schreef Digerdoden het volgende:
Dit is al tegen artikel 1 van de grondwet (ik neem aan dat deze in Zweden ongeveer hetzelfde zal zijn)
Dit is pure discriminatie! What`s next?
Ach, naar mijn mening is het progressieve belastingstelsel ook discriminatie...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 02-05-2006 13:32 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 2 mei 2006 13:30 schreef kwelgeest het volgende:
Ach, naar mijn mening is het progressieve belastingstelsel ook discriminatie...

ja, klopt wel een beetje.. maar is dan, met deze kijk, niet de gehele verzorgingsstaat gericht op discriminatie?


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 13:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 13:28 schreef kwelgeest het volgende:
In Canada is dit ze, bijna (?), gelukt. En dat vind ik zeer zorgwekkend.
In snap sowieso niet want zulk soort mensen 'hier' doen als ze onze maatschappij zo decadent en verwerpelijk vinden. Ga aub massaal in Syrie en Iran wonen met je geitenneukcultuur.
Vooral die eis tot rente vrije leningen is natuurlijk van de zotten.


denk jij dat ze zo een grote bek kunnen opzetten in die landen??? Ik denk het niet en dat beantwoord gelijk je vraag lijkt me

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-05-2006 13:35]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 13:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dit soort acties moet resoluut en direct keihard afgewezen worden, zo niet dan geef je ze gewoon een ruimte, en die nemen ze dan ook.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 02-05-2006 14:00 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 2 mei 2006 13:56 schreef Jenje het volgende:
Dit soort acties moet resoluut en direct keihard afgewezen worden, zo niet dan geef je ze gewoon een ruimte, en die nemen ze dan ook.

En zo gaan ze telkens een stukje verder in hun eisen.. totdat het zover komt dat ze aan de macht zijn.
Met de zwakheid en daadkracht van de Nederlandse regering zie ik dat hier nog wel gebeuren ook

[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 02-05-2006 14:08]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-05-2006 14:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 mei 2006 13:33 schreef attila_de_hun het volgende:
denk jij dat ze zo een grote bek kunnen opzetten in die landen??? Ik denk het niet en dat beantwoord gelijk je vraag lijkt me
Ja, want als ze dat niet kunnen is het discriminatie. En ja, want ze zetten zo'n grote bek op.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-05-2006 14:09 by Aaaarco Profiel van Aaaarco



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 14:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 13:33 schreef attila_de_hun het volgende:
denk jij dat ze zo een grote bek kunnen opzetten in die landen??? Ik denk het niet en dat beantwoord gelijk je vraag lijkt me
Dit soort onzin komt toch aardig overeen met de publieke opinie in die landen?
Daarbij was het een aardig retorische vraag.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-05-2006 14:22 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Afstraffen met wetten die tegen het moslimgeloof ingaan


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 02-05-2006 14:24 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

juist, er mag hier best een verbod op hoofddoekjes komen, en minaretten zijn horizonvervuiling, dus die mogen er ook niet meer komen!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 14:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 14:24 schreef Digerdoden het volgende:
juist, er mag hier best een verbod op hoofddoekjes komen,


hoezeer ik die dingen ook haat.... dat kan dus niet he. (ze moeten wel af in openbare ruimten waar gevraagd wordt om alle hoofddeksels af te nemen).


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 02-05-2006 14:33 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 2 mei 2006 14:29 schreef attila_de_hun het volgende:
hoezeer ik die dingen ook haat.... dat kan dus niet he. (ze moeten wel af in openbare ruimten waar gevraagd wordt om alle hoofddeksels af te nemen).


op dezelfde manier dat je per land ook geen verschillende wetten kan hebben voor verschillende religies?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 14:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 14:29 schreef attila_de_hun het volgende:
hoezeer ik die dingen ook haat.... dat kan dus niet he. (ze moeten wel af in openbare ruimten waar gevraagd wordt om alle hoofddeksels af te nemen).
En een verbod op hoofddoekjes voor 'ambtenaren'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 14:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 14:33 schreef chriz het volgende:
op dezelfde manier dat je per land ook geen verschillende wetten kan hebben voor verschillende religies?


ik weet niet of ik je helemaal snap. maar in openbare ruimte kan de overheid slechts heel beperkt bepalen wat jij wel of niet aan mag. burka's, bivaksmutsen,... kunnen bedreigend zijn dus dat is wat anders. Maar als iemand die wil dragen is dat haar keuze. Maar dan moet ze niet gaan janken als dat bepaalde consequenties heeft. Als ze niet wordt aangenomen door een bedrijf omdat ze zo een ding weigert af te zetten heeft het bedrijf het volste recht haar niet aan te nemen of te ontslaan. ik kan het me goed voorstellen overigens. ik zie op bepaalde plekken ook niet graag iemand zitten met alleen een penikoker omdat dit van zijn geloof moet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 14:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 14:36 schreef kwelgeest het volgende:
En een verbod op hoofddoekjes voor 'ambtenaren'.


zie voorgaande post.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 mei 2006 14:36 schreef kwelgeest het volgende:
En een verbod op hoofddoekjes voor 'ambtenaren'.
Nee, maak het legaal dat een werkgever mag bepalen of een hoofddoek wel of niet gewenst cq verboden is ..


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 02-05-2006 14:45 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 2 mei 2006 14:42 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet niet of ik je helemaal snap. maar in openbare ruimte kan de overheid slechts heel beperkt bepalen wat jij wel of niet aan mag. burka's, bivaksmutsen,... kunnen bedreigend zijn dus dat is wat anders. Maar als iemand die wil dragen is dat haar keuze. Maar dan moet ze niet gaan janken als dat bepaalde consequenties heeft. Als ze niet wordt aangenomen door een bedrijf omdat ze zo een ding weigert af te zetten heeft het bedrijf het volste recht haar niet aan te nemen of te ontslaan. ik kan het me goed voorstellen overigens. ik zie op bepaalde plekken ook niet graag iemand zitten met alleen een penikoker omdat dit van zijn geloof moet.


ik bedoelde dit niet letterlijk, ik bedoel dat als iemand zo nodig zijn eigen wetten 'moet' hebben, daarmee ook zijn/haar rechten opgeeft



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 14:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 14:44 schreef Jenje het volgende:
Nee, maak het legaal dat een werkgever mag bepalen of een hoofddoek wel of niet gewenst cq verboden is ..
Dan gaat een werkgever wel meer mogen bepalen. Dat vind ik zeker niet wenselijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-05-2006 14:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 mei 2006 14:44 schreef Jenje het volgende:
Nee, maak het legaal dat een werkgever mag bepalen of een hoofddoek wel of niet gewenst cq verboden is ..


Precies.

Probleem opgelost, en een moslim/geen moslim discussie is hier niet eens nodig.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-05-2006 14:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 mei 2006 14:46 schreef kwelgeest het volgende:
Dan gaat een werkgever wel meer mogen bepalen. Dat vind ik zeker niet wenselijk.
Zoals?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 14:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 14:46 schreef Chelman het volgende:
Precies.

Probleem opgelost, en een moslim/geen moslim discussie is hier niet eens nodig.






ik ben niet helemaal thuis in deze materie maar een werkgever mag toch al wel wat voorschiften opleggen?????


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 14:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 mei 2006 14:50 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben niet helemaal thuis in deze materie maar een werkgever mag toch al wel wat voorschiften opleggen?????
Tot fatima sbs6 belt...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen