IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Handige Weetjes Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 10:08 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Dat als je blijft kotsen en er geen medicijn of iets dergelijks helpt, je Coca cola en naturel chips moet eten dan is het zo over.


Het is de lichtinval ;')


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 31-08-2007 12:03 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 10:08 schreef Kimmey het volgende:
Dat als je blijft kotsen en er geen medicijn of iets dergelijks helpt, je Coca cola en naturel chips moet eten dan is het zo over.


Paprikachips toch juist?



Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 12:04 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Nee naturel want paprika geeft je weer last van je maag.

De combi van zout en iets wat er in cola zit kalmeerd juist.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 12:06 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

ehm, cola doet echt van alles, maar je maag kalmeren niet.
als je een echt zuur ding tot je kan nemen.
Wat het wel doet is doordat het zo zuur is schifting tegen gaan. dus als je alcohol hebt gemengd met iets waar melk inzit is het alles behalve een slecht idee.

Maar als je last hebt van brandend maagzuur ofzo, loop dan met een grote boog om de cola heen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-08-2007 12:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 augustus 2007 12:04 schreef Kimmey het volgende:
Nee naturel want paprika geeft je weer last van je maag.

De combi van zout en iets wat er in cola zit kalmeerd juist.


hehe ik heb welleens last van mijn maag, en cola en chips zijn een hel voor je maag, suiker en zouden kunnen helpen maar als ik cola en chips eet/drink als ik misselijk ben dan is het er ook zo weer uit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 31-08-2007 12:10 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Lijkt me inderdaad geen tip die ik ooit eens ga toepassen.
*heeft visioenen van fonteintjes cola en chips kotsen *


Verrassend triviaal


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-08-2007 12:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

handige maagtip:
gebruik geen rennies tegen maagzuur, dit maakt het volgende keer veel erger en maakt je steeds verslavender aan rennies. bij de apotheek hebben ze zuiveringszout, los een teelepeltje in een glas water en drink het op, het is misschien beetje rare nasmaak maar dan kan je 1 slokje gewoon water achteraf nemen.
Je 12-vingerige darm gebruikt ook zuiveringszout om je maagsappen te neutraliseren dus veel natuurlijker zonder bijwerkingen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 31-08-2007 14:11 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Zeekomkommers ademen door hun anus.



Verrassend triviaal


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 14:46 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Mijn moeder is 30 jaar verpleegster geweest en ze heeft het al vaak zat aan patienten gegeven.
Heb het zelf ook geprobeerd toen ik van een blinde darm operatie bleef spugen en last van mijn maag kreeg door de medicijnen dus geloof me het werkt echt wel!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 31-08-2007 14:50]


Het is de lichtinval ;')


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-08-2007 14:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 12:06 schreef Pandora het volgende:
ehm, cola doet echt van alles, maar je maag kalmeren niet.
als je een echt zuur ding tot je kan nemen.
Wat het wel doet is doordat het zo zuur is schifting tegen gaan. dus als je alcohol hebt gemengd met iets waar melk inzit is het alles behalve een slecht idee.




Euh...zuren veroorzaken juist schifting in melkproducten. Dat is ook de reden dat als je zelf karnemelk wilt maken je er een paar druppels citroensap aan moet toevoegen om het proces te versnellen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-08-2007 14:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 12:06 schreef Pandora het volgende:
ehm, cola doet echt van alles, maar je maag kalmeren niet.


Cola helpt bij mij prima tegen buikpijn en misselijkheid.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:10 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 14:49 schreef Chelman het volgende:
Euh...zuren veroorzaken juist schifting in melkproducten. Dat is ook de reden dat als je zelf karnemelk wilt maken je er een paar druppels citroensap aan moet toevoegen om het proces te versnellen.


Ehm, ooit gehoord van de term emulgator?
Alcohol veroorzaakt ook schifting bij melkporducten, alleen als je er cola bij doet gebeurd dit niet omdat cola werkt als emulgator.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-08-2007 15:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 15:10 schreef Pandora het volgende:
Ehm, ooit gehoord van de term emulgator?
Alcohol veroorzaakt ook schifting bij melkporducten, alleen als je er cola bij doet gebeurd dit niet omdat cola werkt als emulgator.



Probeer eens voor de grap een glas Bailey's met een glas cola te mengen. Bailey's is een emulsie van melkzuren, vetten, alcohol en water en een of andere emulgator (waarschijnlijk een E nummer). Zodra je cola of 7UP o.i.d. eraan toevoegt gaat het schiften. Schiften is het proces waarbij een emulsie uiteenvalt in componenten. Wanneer CocaCola als een emulgator zou optreden zou dit niet gebeuren...

Het kan trouwens zijn dat onder bepaalde omstandigheden Cola als een emulgator optreedt maar ik denk dat dit eerder met de emulgatoren te maken heeft die aan Cola zelf toegevoegd zijn. Cola is namelijk ook een emulsie van olie en water.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:27 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Dat zou best goed kunnen, maar probeer maar eens een biggetje te maken zonder cola. (biggetje is een combi van alcoholhoudende drank, fristi en bitter lemon) Zonder cola gaat dat dus echt niet goed.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-08-2007 15:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 15:27 schreef Pandora het volgende:
Dat zou best goed kunnen, maar probeer maar eens een biggetje te maken zonder cola. (biggetje is een combi van alcoholhoudende drank, fristi en bitter lemon) Zonder cola gaat dat dus echt niet goed.


Dat ken ik niet. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat het zonder cola schift? Goed mogelijk maar nogmaals dit is geen bewijs voor de emulsifiërende werking van Cola in het algemeen. Daarnaast kan het zijn dat het zonder de bitterlemon of alcohol ook zou schiften en verder kan het zijn dat, zoals ik boven schreef, dat het niet de zure Cola als emulgator optreedt maar de daaraan toegevoegde kunstmatige emulgatoren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:34 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

ik zei toch dat je wss gelkijk had, maar dat je zonder drie druppels cola gewoon wanstaltig ziek wordt van het drinken van een biggetje.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 15:34 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Je moet wel de echte coca cola gebruiken trouwens, met andere cola merken werkt het dan weer minder goed.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:36 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

hmm, in biggetjes gebruiken we altijd pepsi. Al is het maar omdat als je pepsi hebt je ook lekkere bitter lemon hebt. Maar dat ligt dus aan je drank leverancier. (en vanuit gaand dat men achter een bar staat of in een kroeg is)


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 31-08-2007 15:41 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Heeft iemand een idee, hoe ik moddervlekken uit een wit shirt kan krijgen? Heb 'm al een paar keer gewassen, maar ik krijg het er niet uit.


Against God and Government


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:43 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

om te beginnen, weken in KOUD water en niet in de was stoppen als je het in de was stopt trekt het in de vezels.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 15:48 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 15:43 schreef Pandora het volgende:
om te beginnen, weken in KOUD water en niet in de was stoppen als je het in de was stopt trekt het in de vezels.


Daar is het nu beetje te laat voor hehe


Het is de lichtinval ;')


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 31-08-2007 15:50 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Iemand had het over ossengal? of bleken, maar dan wordt het embleem natuurlijk ook wit?


Against God and Government


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 15:51 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ossegal werkt ook heel goed..
maar alleen op 'verse' vlekken dan.


Het is de lichtinval ;')


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-08-2007 15:51 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Of als je vlekker in je matras hebt, bloedvlekken ofzo werkt warm water en zout ook wel.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 31-08-2007 15:52 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2007 15:48 schreef Kimmey het volgende:
Daar is het nu beetje te laat voor hehe

vandaar die opmerking ook.


maar ehm, je kunt het idd nog met ossengal o.i.d. proberen en dan nu niet in de machine maar gewoon in een emmer koud water plus oplosmiddel zetten.



O, en volgende keer als je modder of bloedvlekken hebt, eerst weken en de vlek eruit halen en dan pas wassen. Comprande? Of als je geluk hebt heeft je wasmachine een koud wasprogramma, dat werkt ook wel goed.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen