IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Hirsi Ali Vorige pagina | Volgende pagina
Sataniclorents
Usericon van Sataniclorents
Posted 17-05-2006 9:55 by Sataniclorents Wijzig reactieProfiel van SataniclorentsQuote dit berichthttp://www.myspace.com/sataniclorents

k weet nie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 9:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 9:53 schreef Jenje het volgende:
Nha ik heb gisteren een stuk van het "debat" gevolgd, en het was allemaal kinderlijk gejammer over hoe goed Ali wel niet is en hoe schandalig het is dat ze weg moet. Ik vond daarbij een aantal mensen vreselijk te ver gaan waarbij het gewoon omgezet werd in een aanval op Verdonk en het niets meer te maken had met de situatie (Geloof dat da Halsema was) en Wilders maakter er (verrassend) een zege voor de extreme moslims van.

Ik schaamde me echt om Nederlander te zijn op zo'n moment, ging nergens over het respecteren van de wet puur om "ah wat zielig, de geplaagde leugenaar moet weg van de grote boze ministur".

Hele debat had zo een ZM topic kunnen zijn.

ja, en ik ben dat ook helemaal met je eens. Maar het heeft verder niks te maken met politieke voorkeur.
Ik vind dat wetten voor iedereen moeten gelden (ben het ook helemaal niet eens met "M" zijn eerdere betoog).

Verdonk liegt overigens wel denk ik. En als ze het echt niet had geweten, dan is ze zeldzaam onbekwaam(of omringd door onvbekwame mensen) want de informatie lag al tijden open en bloot op straat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar mag zij zomaar van die info uit gaan?
Ze had in principe een onderzoek in kunnen stellen, dat heeft ze dan verzuimd.

Maar dan doet ze het nu dus met een versnelde procedure, is ze weer de gebeten hond .. iedereen is er gewoon op uit om haar aan te vallen ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-05-2006 10:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Het is vrij normaal dat uitspraken vd hoge raad worden toegepast op vergelijkbare voorvallen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja .. trouwens die Wilders van jou liet gisteren weer mooi zien dat hij gewoon te keer wil gaan tegen de islam en verder weinig inhouelijks kan zeggen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:09 schreef Jenje het volgende:
Maar mag zij zomaar van die info uit gaan?
Ze had in principe een onderzoek in kunnen stellen, dat heeft ze dan verzuimd.

Maar dan doet ze het nu dus met een versnelde procedure, is ze weer de gebeten hond .. iedereen is er gewoon op uit om haar aan te vallen ..


Hirsi Ali heeft het zelf een keer, een tijd geleden al, gezegd bij Barend en Van dorp naar het schijnt.
Verder was in NOVA gisterenavond een man (en een kennis/vriend van Hisrhi (an)ali) die zei erbij te zijn geweest toen ALi dit persoonlij kaan Verdonk vertelde.

Het is allemaal schimmig in ieder geval.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar anderzijds, als dit alemaal allang bekend was, waarom is er dan niemand in de kamer geweest die daar vragen over gesteld heeft?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:41 schreef Jenje het volgende:
Maar anderzijds, als dit alemaal allang bekend was, waarom is er dan niemand in de kamer geweest die daar vragen over gesteld heeft?


Ik denk vanwege dat een schoolmeisje o.a.

En politiek????? Een pot nat, net een apenkolonie op de apenrots. Elkaar insteken, coalities vormen, er bij lappen, elkaar indekken etc etc. eigenlijk zouden ze alles achter de schermen gewoon moeten laten zien op Talpa of zo. de meest sensatinele tv ooit vermoed ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk vanwege dat een schoolmeisje o.a.

En politiek????? Een pot nat, net een apenkolonie op de apenrots. Elkaar insteken, coalities vormen, er bij lappen, elkaar indekken etc etc. eigenlijk zouden ze alles achter de schermen gewoon moeten laten zien op Talpa of zo. de meest sensatinele tv ooit vermoed ik.
Ik zei al, een ZM-topic


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:45 schreef Jenje het volgende:
Ik zei al, een ZM-topic


ik vrees dat ZM nog veel kan leren van een bende politici!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:49 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vrees dat ZM nog veel kan leren van een bende politici!
Ik vermoed dat Hirsi vrij rap gebant zou zijn hier


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:50 schreef Jenje het volgende:
Ik vermoed dat Hirsi vrij rap gebant zou zijn hier


Nee want ze is een allochtoon en een vrouw. dus worden extra positief gediscrimineerd.

Ik vermoed dat alleen heiden's eventuele beloft haar te "bewerken" met een "ijzeren staaf" diepe indruk zou maken (en mlisschein wel in positieve zin )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 10:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

. wh00ps

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-05-2006 10:55]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:54 schreef Snaack het volgende:
ARGH

AAAAAAAAAAAAARHHHHHHHHHHHHHHHHH@!!11!


TERING


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARH


wil je ons iets vertellen Snaack??? hier,; drink eerst iets,


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 10:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:54 schreef Snaack het volgende:
. wh00ps


te laat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vermoed dat alleen heiden's eventuele beloft haar te "bewerken" met een "ijzeren staaf" diepe indruk zou maken (en mlisschein wel in positieve zin )
Lintje voor Heiden dan


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 10:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:55 schreef attila_de_hun het volgende:
wil je ons iets vertellen Snaack??? hier,; drink eerst iets,


Ik vind deze hele situatie een onvoorstelbaar blammage voor vrijwel heel de NL politiek en mijn bloed kookt er van.

GATVERDAMME gewoon. Ik kan het even niet beter onder woorden brengen, misschien als ik weer wat afgekoeld ben haha.

Gooi dat biertje maar in mijn gezicht


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 10:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:57 schreef Snaack het volgende:
Ik vind deze hele situatie een onvoorstelbaar blammage voor vrijwel heel de NL politiek en mijn bloed kookt er van.

GATVERDAMME gewoon. Ik kan het even niet beter onder woorden brengen, misschien als ik weer wat afgekoeld ben haha.

Gooi dat biertje maar in mijn gezicht
Dude, ben jij zondag nog bij Down?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 17-05-2006 11:01 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

En dan zodra je m ziet dat glas bier ibn zn bek smijten, hehe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 17-05-2006 11:05 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:57 schreef Snaack het volgende:
Ik vind deze hele situatie een onvoorstelbaar blammage voor vrijwel heel de NL politiek en mijn bloed kookt er van.

GATVERDAMME gewoon. Ik kan het even niet beter onder woorden brengen, misschien als ik weer wat afgekoeld ben haha.

Gooi dat biertje maar in mijn gezicht


Zonde. Ik ben van het Bierenbevrijdingsfront en vind dat alle bieren op de juiste manier behandeld moeten worden. Te weten om te drinken.


don't fuck the system, change it


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 11:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 11:05 schreef chaoss het volgende:
Zonde. Ik ben van het Bierenbevrijdingsfront en vind dat alle bieren op de juiste manier behandeld moeten worden. Te weten om te drinken.
Ja hij gebruikt dat biertje op oneigenlijke wijze, ik zou em kraken ...


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 17-05-2006 11:10 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

wie? Dat biertje?


don't fuck the system, change it


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 11:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 10:59 schreef Jenje het volgende:
Dude, ben jij zondag nog bij Down?


Nopes, vind het te duur. Belachelijk gewoon.

Treinkaartje, entree, paar biertjes en ik ben bijna 100 euro kwijt, nee, zo graag wil ik het nu ook weer niet zien.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 11:10 schreef Snaack het volgende:
Nopes, vind het te duur. Belachelijk gewoon.

Treinkaartje, entree, paar biertjes en ik ben bijna 100 euro kwijt, nee, zo graag wil ik het nu ook weer niet zien.
Jammer

Sta gelukkig op de gastenlijst, scheelt weer ...


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 17-05-2006 11:23 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
'Verdonk wist wel eerder van leugens'
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) was wel eerder op de hoogte van het feit dat Ayaan Hirsi Ali had gelogen bij haar asielaanvraag en vervolgens bij haar naturalisatie. Dat zei schrijver Leon de Winter dinsdag in het tv-programma NOVA in reactie op beweringen van de minister in het spoeddebat dat zij daar pas eind vorige week vanaf wist.

De Winter verwees naar een telefoongesprek dat Hirsi Ali enige tijd geleden bij hem thuis voerde met Verdonk over de scholiere Taïda Pasic. Hij stond ernaast. Hirsi Ali probeerde het voor de scholiere op te nemen en zei: „Maar Rita, ik heb ook gelogen.” Daarop zou de bewindsvrouw hebben geantwoord dat zij haar ook had uitgezet, als zij destijds minister was geweest.

Verdonk zei in het spoeddebat echter dat zij in algemene zin daarover iets tegen Hirsi Ali had gezegd. „Als jij ook over je asielverhaal had gelogen, had ik je ook uitgezet”. De minister zegt dat zij juist grote spoed heeft betracht zodra zij op de hoogte was van de leugens, volgens haar vorige week.

Ook zijn er twijfels over de bewering van Verdonk dat zij nooit heeft gemaild met Hirsi Ali. Zo had zij volgens Kamerlid Halsema van GroenLinks kunnen zien dat het mailadres van haar partijgenote haar echte naam Magan bevatte. Verdonk maakte heftig bezwaar tegen die suggestie en bleef geëmotioneerd bij haar ontkenning. Maar volgens een medewerkster van Hirsi Ali is er wel gemaild en gebeurde dat via een persoonlijke assistent van de minister. Technisch gezien zou zij dus wel het mailadres onder ogen hebben gekregen.



quote:
Kamer fluit Verdonk terug over Hirsi Ali
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken gaat opnieuw bekijken of Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) de Nederlandse nationaliteit heeft. De VVD-bewindsvrouw heeft dat in de nacht van dinsdag op woensdag toegezegd in een spoeddebat in de Tweede Kamer.

Verdonk werd tot haar stap gedwongen door twee moties van VVD, CDA, D66 en de oppositiefracties PvdA, GroenLinks, SP en ChristenUnie. Daarin werd de minister opgedragen haar conclusie te „heroverwegen” dat Hirsi Ali niet de Nederlandse nationaliteit bezit, omdat ze in 1997 bij de aanvraag van haar paspoort heeft gelogen over haar personalia.

'Ik kon niet anders'

Verdonk had eerder in het debat volgehouden dat ze met het oog op een arrest van de Hoge Raad niet anders kon doen dan concluderen dat Hirsi Ali geen recht heeft op een Nederlands paspoort.

Maar onder druk van de Kamer komt ze nu toch op haar standpunt terug. Pas na lang aandringen was Verdonk bereid toe te geven dat de ruimte er is.

De minister heeft maximaal zes weken de tijd voor het uitvoeren van de motie. Lukt het niet om tot een ander besluit over de nationaliteit van Hirsi Ali te komen, dan moet Verdonk zo snel mogelijk proberen haar alsnog te naturaliseren, verlangde de Kamer.

Grote politieke problemen

VVD-fractievoorzitter Willibrord van Beek en minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken woensdagochtend vroeg na afloop van het Tweede Kamerdebat over het intrekken van de Nederlandse nationaliteit van Ayaan Hirshi Ali. Minister Verdonk gaat opnieuw bekijken of het afgetreden Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) de Nederlandse nationaliteit heeft.

Verdonk kwam dinsdag in grote politieke problemen, nadat ze de Kamer maandag onverwacht had laten weten dat Hirsi Ali niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Veel VVD'ers, onder wie vicepremier Gerrit Zalm, waren woedend over de opstelling van Verdonk.

Lijsttrekkerschap VVD

De bewindsvrouw, die met staatssecretaris Mark Rutte van Onderwijs is verwikkeld in een felle strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD, opereerde in de kwestie-Hirsi Ali met een voor Den Haag ongebruikelijke voortvarendheid.

Al binnen twee dagen beantwoordde zij Kamervragen over het onderwerp, terwijl daar een termijn van zes weken voor staat.

Zalm's sarcasme

„Als de immigratiedienst IND altijd met deze snelheid werkt, hebben we binnenkort geen achterstanden meer”, merkte Zalm sarcastisch op. VVD-kamerlid Bibi de Vries ging nog verder. Ze zei dat als Hirsi Ali, die al jaren beveiligd moet worden tegen aanslagen, iets overkomt „mensen binnen de VVD bloed aan hun handen hebben”.

Ook buiten de VVD bestaat veel verbazing over de snelheid waarmee Verdonk de affaire-Hirsi Ali heeft afgehandeld. Premier Jan Peter Balkenende liet de minister naar zijn Torentje komen voor nadere uitleg.

De nationaliteit van Hirsi Ali werd vorige week donderdag onverwacht nieuws, toen de tv-rubriek Zembla er een uitzending aan wijdde. Hoewel Hirsi Ali al jaren terug in interviews en publicaties had laten weten dat ze in de jaren '90 bij haar komst naar Nederland een deels verzonnen verhaal heeft verteld, groeide de zaak opeens uit tot een rel.

'Niet op de hoogte'

Verdonk verklaarde dinsdag in het Kamerdebat dat ze tot aan de Zembla-uitzending niet precies op de hoogte was van de leugens van Hirsi Ali over haar vluchtverhaal. Die mededeling wekte veel ongeloof bij de Kamer.

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken staat woensdagochtend vroeg de pers te woord na afloop van het Tweede Kamerdebat over het intrekken van de Nederlandse nationaliteit van Ayaan Hirshi Ali.

Hirsi Ali maakte dinsdag bekend haar functie als Kamerlid met onmiddellijke ingang neer te leggen. De mededeling van Verdonk dat ze niet de Nederlandse nationaliteit heeft, was daarvoor de aanleiding. Hirsi Ali had anders pas in september de Kamer willen verlaten. Zij vertrekt dan uit Nederland, omdat ze een functie bij een Amerikaanse conservatieve denktank heeft aanvaard.

Verdonk onderstreepte dat Hirsi Ali ondanks het feit dat ze geen Nederlandse is, hier toch gewoon kan blijven. Zij heeft een status als vluchtelinge. Die raakt ze door haar leugens over haar verleden niet kwijt. Premier Balkenende liet weten dat de beveiliging van Hirsi Ali ook gewoon in stand blijft.


Nu kan ze opeens wel een zaak twee keer bekijken.


don't fuck the system, change it


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen