IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Hirsi Ali Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 11:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 11:11 schreef Jenje het volgende:
Jammer


Vind ik ook ja. Maar goed, het kan niet altijd meezitten

quote:
Sta gelukkig op de gastenlijst, scheelt weer ...


Je moet maar zin hebben een uur of 3 in de auto te zitten, haha. Zo'n fan ben ik nou ook weer niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 11:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 11:24 schreef Snaack het volgende:
Vind ik ook ja. Maar goed, het kan niet altijd meezitten



Je moet maar zin hebben een uur of 3 in de auto te zitten, haha. Zo'n fan ben ik nou ook weer niet.
Tja, ik moet ze gewoon zien ... en de kans dat ze noordelijker ooit optreden is ook 0 ...

en het is 2,5 uur rijden


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-05-2006 12:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 19:51 schreef M. het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk en hoe meer ik erover lees, hoe schandaliger ik de hele toestand vind worden eigenlijk.

Het is niet eens een gegeven dat Hirsi Magan het land uit had gemoeten. Verdonk baseert zich op een Hoge Raad-arrest inzake een Iraakse familie die ook valse persoonsgegevens hadden opgegeven. Maar ja, de ene zaak is de andere zaak niet. Dat snapt de Hoge Raad, maar Verdonk snapt dat niet.
Iemand is verplicht zijn/haar juiste gegevens op te geven bij asielaanvraag zodat deze persoon traceerbaar is. Als iemand traceerbaar is kan de IND bepalen of iemand wel of niet een gevaar vormt voor de openbare orde en veiligheid.

Als er iemand traceerbaar is, dan is het Hirsi Magan wel. De openbare orde en veiligheid worden, door het feit dat zij zich Ali noemde ipv Magan (en loog over haar geboortejaar), niet in gevaar gebracht. Verdonk had dus op zijn minst langer dan 24 uur kunnen kijken naar dit dossier. Maar nee, de "afspraak is afspraak!"-stoomwals moet doordenderen, bovendien is er ook nog een campagne aan de gang dus haar image kan nu geen krasje oplopen.

Het trieste van dit alles is dat Hirsi Magan over enkele maanden toch al de Kamer (en Nederland) zou verlaten.
Politiek gezien betreur ik het absoluut niet dat Hirsi Magan de VVD verlaat, maar de manier waarop dit gebeurt is wat mij betreft Nederland op z'n aller-allersmalst en bekrompenst. Ik vond Verdonk al dommig met Kalou (op de stoel van de bondscoach gaan zitten -- hou het gewoon bij dat gefaalde inburgeringsexamen, dan was er niets aan de hand geweest!), ik vond haar irritant bij Pasic (zich persoonlijk in deze kwestie mengen, niet discreet en zeer onprofessioneel) en ik vind deze zaak een geblunder van de bovenste plank. Ik hoop dat Verdonk aftreedt en nooit meer terugkomt in de politiek. Iemand met als enige politieke inhoud "afspraak = afspraak" is m.i. geschikt als gevangenisdirecteur en niet als beleidsmaker.

Zo, dat is ook weer uit mijn systeem.


100 punten



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 12:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zelf denken for teh win


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 12:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:19 schreef Cainam Ladicius het volgende:
100 punten


geef je ook 100 punten als jij een bon krijgt als je door rood rijdt en daarna een andere persoon (dus geen amulance ofzo, die hetzelfde doet, ongehinderd mag doorrijden van de agent (die dan ter verdediging geeft: "de ene zaak is de andere niet")???

regels moeten consequent worden toegepast. als het soms moeilijk is mag dat geen belemmeringen opleveren.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-05-2006 12:42]


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-05-2006 12:31 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:24 schreef Jenje het volgende:
Zelf denken for teh win


zeker zeker...maar waarom zou ik 2 keer hetzelfde moeten schrijven



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-05-2006 12:37 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:26 schreef attila_de_hun het volgende:
geef je ook 100 punten als jij een bon krijgt als je door rood rijdt en daarna een andere persoon (dus geen amulance ofzo) ongehinderd mag doorrijden van de agent (die dan ter verdediging geeft: "de ene zaak is de andere niet")???

regels moeten consequent worden toegepast. als het soms moeilijk is mag dat geen belemmeringen opleveren.


Het is dan niet dat die ander dan niet strafbaar is ofzo, die moet net zo goed bekeurd worden. De politie neemt dan de bewijslast op zich om te bewijzen dat het inderdaad een ander geval is. Zo niet, dan is hij niet consequent en voert hij de wet niet uit.

In het geval van Hirsi Ali/Magan kun je wel spreken over een uitzonderlijk geval, waarbij de minister mogelijk nog speelruimte had om anders te beslissen(gezien het debat van gister dat ik bijna helemaal heb gezien) Maar ja, dat zal ze zoiezo niet doen gezien haar ad-hoc beleid van "daadkracht" en "afspraak=afspraak". Zoiezo had Verdronk de mogelijkheid om te wachten met het sturen van de brief om zo de mogelijkheden te onderzoeken, maar blijkbaar vond ze dat niet nodig en had ze zin om lekker daadkrachtig over te komen en tegelijkertijd daarmee een partijgenoot het Nederlanderschap te ontnemen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 12:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:37 schreef Cainam Ladicius het volgende:
In het geval van Hirsi Ali/Magan kun je wel spreken over een uitzonderlijk geval.
Nee hoor: ze heeft gelogen, ergo is dus geen Nederlander.

quote:
waarbij de minister mogelijk nog speelruimte had om anders te beslissen(gezien het debat van gister dat ik bijna helemaal heb gezien)


Nee hoor, de wet schrijft voor dat zo iemand het land uitmoet, ongeacht hoe zielig iemand is

quote:
Maar ja, dat zal ze zoiezo niet doen gezien haar ad-hoc beleid van "daadkracht" en "afspraak=afspraak". Zoiezo had Verdronk de mogelijkheid om te wachten met het sturen van de brief om zo de mogelijkheden te onderzoeken, maar blijkbaar vond ze dat niet nodig en had ze zin om lekker daadkrachtig over te komen en tegelijkertijd daarmee een partijgenoot het Nederlanderschap te ontnemen.
Wees blij dat een minister eens wel haar werk doet ipv slappen beloftes en nooit haar woord houden


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-05-2006 12:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:26 schreef attila_de_hun het volgende:
regels moeten consequent worden toegepast. als het soms moeilijk is mag dat geen belemmeringen opleveren.

*zucht*

Ik wil het correct toepassen van regels niet betwisten. Maar ik vind niet dat het een gegeven is dat Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit had moeten krijgen. Het feit dat er een Hoge Raad-arrest bij moet komen om tot die conclusie te komen geeft al aan dat het een vrij complexe zaak is. Iedereen roept maar "regels zijn regels" maar die regels zijn helemaal niet zo makkelijk. Ik vind de onderbouwing van Verdonk ten aanzien van de regels dan ook erg mager. Da's 1.
Dan 2. Dit hangt samen met 1. Ik vind het werkelijk zeer merkwaardig dat in een complexe zaak als deze, Verdonk binnen een weekend tot haar conclusie kan komen. Voorbeeldje: er is geen contact geweest dit weekend tussen Verdonk en de Somalische autoriteiten. Er is dus niet nagegaan of Hirsi Magan nog de Somalische nationaliteit heeft of niet. Dit is in strijd met het VN-verdrag dat Nederland ondertekend heeft, om statenloosheid van mensen tegen te gaan. Verdonk heeft dit dus niet meegenomen in haar overweging. Hierdoor valt de zorgvuldigheid van haar werk sterk te betwisten.
Dan 3. Dat gaat over de informatie die Verdonk wel of niet had. Ze zegt niet te weten dat Hirsi Magan gelogen had over haar naam. Dit is echter binnen de VVD-fractie al jaren bekend. Als Verdonk niet op de hoogte was van dit toch vrij essentiële gegeven, durf ik grote vraagtekens te zetten bij de kwaliteit van haar informatievoorziening en wederom bij de zorgvuldigheid van haar onderzoek.
Dan 4. Waarom moest dit stante pede de publiciteit in, vraag ik me af? Dit soort beslissingen hebben grote implicaties. Waarom het niet eerst in een kabinetsvergadering bespreken? Waarom niet eerst overleg met de premier?

Slotwoord van mijn betoog (op mijn vorige betoog heb ik overigens geen inhoudelijke reacties gezien, behalve een beetje van Snaack): het gaat mij er niet om dat die arme Hirsi Magan moet blijven of haar Kamer-werk moet blijven doen of zo. Ik ben haar, als VVD'er, liever kwijt dan rijk. Maar de manier waarop deze procedure loopt geeft mij de indruk dat Verdonks constatering vooral door politiek opportunisme is ingegeven. Bovendien is de internationale (imago)schade voor Nederland behoorlijk groot. Ik vind dus dat Verdonk een onzorgvuldige, overhaaste afweging heeft gemaakt en dat zij als beleidsvrouw de politieke context van haar beslissing niet in aanmerking heeft genomen. In die zin vind ik het dus een falend optreden van Verdonk.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-05-2006 12:46]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 12:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:43 schreef M. het volgende:







[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-05-2006 12:55]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:43 schreef M. het volgende:
*zucht*

Ik wil het correct toepassen van regels niet betwisten. Maar ik vind niet dat het een gegeven is dat Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit had moeten krijgen. Het feit dat er een Hoge Raad-arrest bij moet komen om tot die conclusie te komen geeft al aan dat het een vrij complexe zaak is. Iedereen roept maar "regels zijn regels" maar die regels zijn helemaal niet zo makkelijk. Ik vind de onderbouwing van Verdonk ten aanzien van de regels dan ook erg mager. Da's 1.
Dan 2. Dit hangt samen met 1. Ik vind het werkelijk zeer merkwaardig dat in een complexe zaak als deze, Verdonk binnen een weekend tot haar conclusie kan komen. Voorbeeldje: er is geen contact geweest dit weekend tussen Verdonk en de Somalische autoriteiten. Er is dus niet nagegaan of Hirsi Magan nog de Somalische nationaliteit heeft of niet. Dit is in strijd met het VN-verdrag dat Nederland ondertekend heeft, om statenloosheid van mensen tegen te gaan. Verdonk heeft dit dus niet meegenomen in haar overweging. Hierdoor valt de zorgvuldigheid van haar werk sterk te betwisten.
Dan 3. Dat gaat over de informatie die Verdonk wel of niet had. Ze zegt niet te weten dat Hirsi Magan gelogen had over haar naam. Dit is echter binnen de VVD-fractie al jaren bekend. Als Verdonk niet op de hoogte was van dit toch vrij essentiële gegeven, durf ik grote vraagtekens te zetten bij de kwaliteit van haar informatievoorziening en wederom bij de zorgvuldigheid van haar onderzoek.
Dan 4. Waarom moest dit stante pede de publiciteit in, vraag ik me af? Dit soort beslissingen hebben grote implicaties. Waarom het niet eerst in een kabinetsvergadering bespreken? Waarom niet eerst overleg met de premier?

Slotwoord van mijn betoog (op mijn vorige betoog heb ik overigens geen inhoudelijke reacties gezien, behalve een beetje van Snaack): het gaat mij er niet om dat die arme Hirsi Magan moet blijven of haar Kamer-werk moet blijven doen of zo. Ik ben haar, als VVD'er, liever kwijt dan rijk. Maar de manier waarop deze procedure loopt geeft mij de indruk dat Verdonks constatering vooral door politiek opportunisme is ingegeven. Bovendien is de internationale (imago)schade voor Nederland behoorlijk groot. Ik vind dus dat Verdonk een onzorgvuldige, overhaaste afweging heeft gemaakt en dat zij als beleidsvrouw de politieke context van haar beslissing niet in aanmerking heeft genomen. In die zin vind ik het dus een falend optreden van Verdonk.


maar goed jij ziet" duidelijke regels" niet los van allerlei schimmige randproblematiek (zoals interne partijprocessen; punt 2 en 3). Die zouden niks met de toepassing van de regels te maken mogen hebben. En punt 1 (en deesl punt 4) zegt meer over de kwaliteit van Verdonk (die idd laag is) dan van de duidelijkheid van regels.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-05-2006 12:55 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:39 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor: ze heeft gelogen, ergo is dus geen Nederlander.


Zo makkelijk ligt dat dus niet. Het zou misschien mogelijk zijn dat je straks kan zeggen: "Ze heeft gelogen, maar Verdonk zag bijzondere omstandigheden waarin Hirsi Ali alsnog genaturaliseerd kan worden, ergo is dus een Nederlander"

quote:
Nee hoor, de wet schrijft voor dat zo iemand het land uitmoet, ongeacht hoe zielig iemand is


Ten eerste, jij plakt er het predikaat "zielig" op, en ten tweede hoeft ze niet eens het land uit; ze houdt haar A-status als vluchteling voor onbepaalde tijd

quote:

Wees blij dat een minister eens wel haar werk doet ipv slappen beloftes en nooit haar woord houden


Wees blij dat een minister eens wel haar werk doet? minimaal kan worden geconcludeerd dat ze volstrekt onzorgvuldig is geweest en daarnaast sluit ik niet uit dat deze gang van zaken alleen is voor politiek gewin. Helaas kan ik dat niet bewijzen, maar het is wel vreemd dat een minister van vreemdelingenzaken jarenlang geen kennis had van een publiekelijk feit, daar afgelopen woensdagavond pas achter kwam, daar donderdag van zei dat ze niets te vrezen had, en alsnog zaterdags een onderzoek in stelde.

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 17-05-2006 12:55]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 13:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

M. je hebt een behoorlijk sterk punt Van die kant had ik het nog niet bekeken.

Als ik meer tijd heb zal ik proberen wat uitbereider op (o.a.) jouw posts in te gaan, door tijdsgebrek ben ik nu eigenlijk alleen een beetje aan het chargeren.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 13:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 12:55 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Zo makkelijk ligt dat dus niet. Het zou misschien mogelijk zijn dat je straks kan zeggen: "Ze heeft gelogen, maar Verdonk zag bijzondere omstandigheden waarin Hirsi Ali alsnog genaturaliseerd kan worden, ergo is dus een Nederlander"



Maar in wat WAS ze bijzonder?? In hoeveere onderscheid zij zich van alle andere asielzoekers VOORDAT ze werd omarmd door de politiek???? Of geldt datgene wat ze na haar toelating in Nederland heeft gedaan dan ook mee?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 13:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Wat gerelateerd nieuws...

Neelie Kroes is niet meer voor Verdonk

Prominent VVD'er Neelie Kroes heeft haar steun voor Rita Verdonk als kandidaat-lijsttrekker van de VVD ingetrokken, zo heeft ze Verdonk vanochtend laten weten. De Europees Commissaris wil dat Verdonk haar naam zo spoedig mogelijk van haar website afhaalt. Reden voor het intrekken van de steunbetuiging is de opstelling van de minister van Integratie en Vreemdelingenzaken in de kwestie-Hirsi Ali.

"Mark is een hele goede kandidaat", zo zegt Kroes nu over de belangrijkste concurrent van Verdonk, Mark Rutte. Ze heeft hem haar actieve steun toegezegd. Haar aanvankelijke steun voor Verdonk was vooral ingegeven door de wens een vrouw als lijsttrekker te krijgen, aldus Kroes. "Na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen geniet zij niet langer mijn steun. Zoals de verantwoordelijkheid de afgelopen dagen is ingevuld, kan ik niet langer zeggen dat ik daar achter sta." Kroes was één van de drijvende krachten achter de overstap van Ayaan Hirsi Ali van de PvdA naar de VVD in 2002.

Ook andere prominente vriendjes van Hirsi Ali roeren zich in het debat. Schrijver en Elsevier-columnist Leon de Winter stelt dat de minister wel al eerder wist van het feit dat Ayaan Hirsi Ali had gelogen bij haar asielaanvraag en vervolgens bij haar naturalisatie. Zo was hij er getuige van dat Hirsi Ali bij hem thuis een telefoongesprek voerde met de minister om te pleiten voor de scholiere Taida Pasić. Hirsi Ali zou daarbij klip en klaar hebben gesteld dat zij net als Pasić gelogen heeft over haar verleden, iets dat Verdonk gisteren in het Kamerdebat ten stelligste ontkende.

'Verdonk verbannen naar Texel'
Afshin EllianRechtsfilosoof en voormalig Iraans vluchteling Afshin Ellian wil dat Justitie-minister Donner een onderzoek start tegen Rita Verdonk en haar voorganger Hilbrand Nawijn. Ze zouden wel degelijk op de hoogte zijn geweest van het feit dat Hirsi Ali bij haar naturalisatie niet de waarheid had gesproken. Door de voormalige Somalische toch in de Kamer te laten plaatsnemen zouden ze zich schuldig hebben gemaakt aan een ambtsmisdrijf. "De mogelijke misdrijven die Hirsi Ali heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet", stelt Ellian, die gisteren op de televisie betoogde dat niet Hirsi Ali maar Verdonk Nederland zou moeten worden gezet. "Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op", verklaarde advocaat Gerard Spong, die samen met Ellian de kwestie onderzoekt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-05-2006 13:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ayaan kwam niet uit een land dat mogelijkheid gaf tot de status vluchteling. Als zij het werkelijke land had opgegeven was haar aanvraag sowieso adgewezen en had ze dus nooit de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen. Het is dus wel een gegeven dat Ayaan puur juridisch gezien eigenlijk nooit Nederlandse is geworden.

Ayaan had al een vluchteling status in Kenia, je kan/mag er geen twee hebben. Zij kwam ook uit Kenia. Kenia was veilig.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 17-05-2006 13:12]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 13:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 13:11 schreef kwelgeest het volgende:
Ayaan kwam niet uit een land dat mogelijkheid gaf tot de status vluchteling. Als zij het werkelijke land had opgegeven was haar aanvraag sowieso adgewezen en had ze dus nooit de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen. Het is dus wel een gegeven dat Ayaan puur juridisch gezien eigenlijk nooit Nederlandse is geworden.

Ayaan had al een vluchteling status in Kenia, je kan/mag er geen twee hebben. Zij kwam ook uit Kenia. Kenia was veilig.


heeft dit overigens gevolgen voor haar toelating in de VS?? of doen ze daar niet zo moeilijk zoals ons "schandelige land".


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-05-2006 13:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
heeft dit overigens gevolgen voor haar toelating in de VS?? of doen ze daar niet zo moeilijk zoals ons "schandelige land".
Volgens mij kan dit juridisch gezien zeker gevolgen hebben voor haar toelating. Als Ayaan idd geen nationsliteit meer heeft wordt deze toelating erg lastig. Al ben ik het niet met M. eens dat dat de schuld van Nederland/Verdonk is. Ayaan had gewoon eerlijk moeten zijn. Iets met eigen schuld dikke bult enzo.
Maar ik gellof dat haar visium al redelijk rond was en dat haar verzekerd is dat ze toegelaten wordt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-05-2006 13:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nou heeft M. daarin waarschijnlijk wel gelijk hoor. Maar ik heb het sowieso niet zo op VN-verdragen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-05-2006 13:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Persoonlijk vind ik 'iets kunnen toevoegen aan de NL samenleving' wel een goeie -extra- toelatingseis.

Tuurlijk zijn dat de regels niet, en ook al stel je regels boven alles; dan nog is -wat M. ook al aangeeft- de toepassing ervan door Verdonk, zeker in een prestigieuze zaak als dit, zeer slordig.

Omdat Hirsi Ali in de internationale spotlights staat, staat Nederland enorm voor lul.

Verdonk zelf werd behoorlijk ondergesneeuwd in het debat gisteren; zeer zwakke uitstraling voor een kandidaat lijsttrekker andanks haar bekende pokerface; Rutte lacht zich natuurlijk suf, want bij gebrek aan écht alternatief loopt hij natuurlijk gewoon binnen, niet op eigen kwaliteit, maar door de blunders van de belangrijkste rivaal.

Met zo'n baan in het vooruitzicht loopt Hirsi weg als de grote winnaar; wie van zo ver/laag komt en dát -en zo snel ook- voor elkaar krijgt behoort tot de absolute top qua carriere maken; ergo; verslaat de VVD zelf op diens eigen idealen.

Oh ironie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-05-2006 13:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 13:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 13:08 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat gerelateerd nieuws...

Neelie Kroes is niet meer voor Verdonk

Prominent VVD'er Neelie Kroes heeft haar steun voor Rita Verdonk als kandidaat-lijsttrekker van de VVD ingetrokken, zo heeft ze Verdonk vanochtend laten weten. De Europees Commissaris wil dat Verdonk haar naam zo spoedig mogelijk van haar website afhaalt. Reden voor het intrekken van de steunbetuiging is de opstelling van de minister van Integratie en Vreemdelingenzaken in de kwestie-Hirsi Ali.

"Mark is een hele goede kandidaat", zo zegt Kroes nu over de belangrijkste concurrent van Verdonk, Mark Rutte. Ze heeft hem haar actieve steun toegezegd. Haar aanvankelijke steun voor Verdonk was vooral ingegeven door de wens een vrouw als lijsttrekker te krijgen, aldus Kroes. "Na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen geniet zij niet langer mijn steun. Zoals de verantwoordelijkheid de afgelopen dagen is ingevuld, kan ik niet langer zeggen dat ik daar achter sta." Kroes was één van de drijvende krachten achter de overstap van Ayaan Hirsi Ali van de PvdA naar de VVD in 2002.

Ook andere prominente vriendjes van Hirsi Ali roeren zich in het debat. Schrijver en Elsevier-columnist Leon de Winter stelt dat de minister wel al eerder wist van het feit dat Ayaan Hirsi Ali had gelogen bij haar asielaanvraag en vervolgens bij haar naturalisatie. Zo was hij er getuige van dat Hirsi Ali bij hem thuis een telefoongesprek voerde met de minister om te pleiten voor de scholiere Taida Pasić. Hirsi Ali zou daarbij klip en klaar hebben gesteld dat zij net als Pasić gelogen heeft over haar verleden, iets dat Verdonk gisteren in het Kamerdebat ten stelligste ontkende.

'Verdonk verbannen naar Texel'
Afshin EllianRechtsfilosoof en voormalig Iraans vluchteling Afshin Ellian wil dat Justitie-minister Donner een onderzoek start tegen Rita Verdonk en haar voorganger Hilbrand Nawijn. Ze zouden wel degelijk op de hoogte zijn geweest van het feit dat Hirsi Ali bij haar naturalisatie niet de waarheid had gesproken. Door de voormalige Somalische toch in de Kamer te laten plaatsnemen zouden ze zich schuldig hebben gemaakt aan een ambtsmisdrijf. "De mogelijke misdrijven die Hirsi Ali heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet", stelt Ellian, die gisteren op de televisie betoogde dat niet Hirsi Ali maar Verdonk Nederland zou moeten worden gezet. "Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op", verklaarde advocaat Gerard Spong, die samen met Ellian de kwestie onderzoekt.


Godverdomme, wat een kermis zeg.

Ik ga het nog 100% met M. eens zijn ook zo..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2006 13:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wanneer gaat onze regering eens iets doen als .. kom zeg ... het land regeren?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-05-2006 13:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 mei 2006 13:08 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat gerelateerd nieuws...
...

'Verdonk verbannen naar Texel'
Afshin EllianRechtsfilosoof en voormalig Iraans vluchteling Afshin Ellian wil dat Justitie-minister Donner een onderzoek start tegen Rita Verdonk en haar voorganger Hilbrand Nawijn. Ze zouden wel degelijk op de hoogte zijn geweest van het feit dat Hirsi Ali bij haar naturalisatie niet de waarheid had gesproken. Door de voormalige Somalische toch in de Kamer te laten plaatsnemen zouden ze zich schuldig hebben gemaakt aan een ambtsmisdrijf. "De mogelijke misdrijven die Hirsi Ali heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet", stelt Ellian, die gisteren op de televisie betoogde dat niet Hirsi Ali maar Verdonk Nederland zou moeten worden gezet. "Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op", verklaarde advocaat Gerard Spong, die samen met Ellian de kwestie onderzoekt.


Wederom ironie als Verdonk 3 jaar zou moeten zitten in de gevangenis waar ze zelf directrice van was...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-05-2006 13:38]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2006 13:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

en nog wat meer berichtjes....

Buitenland kritisch na affaire Hirsi Ali
Nederland is door de buitenlandse pers keihard door de mangel gehaald wegens de affaire met Ayaan Hirsi Ali. De gezaghebbende Britse krant The Times noemt de behandeling van Hirsi Ali ''een trieste dag voor het Westen''. Volgens een columnist verdient Hirsi Ali ''een heldenstatus voor haar moed, haar eerlijkheid en haar niet aflatende steun voor de rechten van moslimvrouwen''.

De Franfurter Allgemeine zegt dat Hirsi Ali slachtoffer is geworden van de interne verkiezingsstrijd om het leiderschap van de VVD. ''De snelheid waarmee Verdonk de uitkomst van haar onderzoek naar de naturalisatie van Hirsi Ali heeft voltooid, wijst op een ordinaire verkiezingsstunt'', aldus de krant. De Franse krant Libération kopt, verwijzend naar de Zembladocumentaire die vooraf ging aan de val van de politica, over ''de afdaling naar de hel van Sint Ayaan''. De krant spreekt van een affaire die ''de afmetingen van een ware politieke crisis in Nederland heeft aangenomen.''

Het Italiaanse Repubblica heeft het er over dat de Nederlandse media nooit van de politica hebben gehouden. ''Ze heeft de Nederlandse regering altijd beschuldigd van het onderschatten van het islamitisch-extremisme. Ze was een symbool in de hele wereld, behalve in eigen land.'' The Financial Times plaatst de affaire Hirsi Ali in een breed perspectief, als onderdeel van een ''opmerkelijke periode van zelfonderzoek'' in Nederland waarin onderwerpen als Europa, immigratie, religieuze tolerantie en fundamentalisme ter discussie staan. De zaak legt volgens de krant een groot gebrek aan leiderschap bloot in Nederland.

De Duitse Der Spiegel noemt Hirsi Ali ''die schwarze Jeanne d'Arc.'' Volgens de krant draaien Voltaire en Erasmus zich om hun graf. In Amerika schrijft de Boston Globe dat een criticus van de radicale islam de politieke arena heeft moeten verlaten.

Eigen land
Ook in eigen land zijn de meningen over de vertoning van gisteren overigens niet mals. De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb sprak namens het gehele college schande van de affaire: ''De menselijke maat is zoek. Hirsi Ali is het slachtoffer van een verkrampte poging juridische correctheid toe te passen door de minister van Vreemdelingenzaken.'' Volgens hem is Ayaan ''Nederlandse in alles wat ze doet. Door de veiligheidsrisico's wordt de bijsmaak alleen maar versterkt.''

Aboutaleb vraagt zich af of er nu een heksenjacht wordt geopend op alle migranten die wel genaturaliseerd zijn, maar van wie we nu weten dat ze gelogen hebben. Hij zegt grote meningsverschillen te hebben met Hirsi Ali over de wijze waarop zij het debat vormgaf, maar hij geeft haar steun: ''De gang van zaken is ronduit kranzinnig. Het is dat Amsterdam geen republiek is, anders hadden we Hirsi Ali asiel aangeboden.''

VVD-burgemeester Geert Dales van Leeuwarden sprak gisteren eveneens schande van de gang van zaken. In het Radio 1 journaal liet hij weten verbijsterd te zijn. Volgens hem waren de feiten reeds in 1997 bekend. Ook in 2002 is deze materie al uitgebreid in de media geweest. Dales snapt dan ook niet waarom er pas nu actie op ondernomen werd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2006 13:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

SENSATIE, JEUJ!




KOTS!


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen