IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Hirsi Ali Vorige pagina | Volgende pagina
Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 18-05-2006 12:31 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 18:55 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind dat Zalm ook niet helemaal kosher zit als hij iemand in partij opneemt waarvan hij weet de gegevens niet kloppen.


Mee eens, de VVD heeft zich daarmee een ongelovelijk geloofwaardigheidsprobleem aangemeten. Ben het vaak met de ideologie van de VVD niet eens, maar vond het wel altijd een betrouwbare partij. Je wist altijd wat je aan ze had, maar ja, als je gewoon kamerleden aanstelt waarvan je weet dat ze hebben gesjoemeld met hun identiteit dan ben je gewoon fout bezig. Dit is echter niet te wijten aan AHA/AHM, omdat zij dit altijd heeft verkondigd.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 13:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2006 16:41 schreef Chelman het volgende:
De rechter oordeelde niet dat iemand op grond van deze wet moest vertrekken. De rechter oordeelde dat de beslissing van de minister om iemand volgens deze wet te laten vertrekken juist was. Een wezenlijk verschil. Een rechter mag namelijk niet in deze kwestie beslissen (zie lid 3 van artikel 14*), hij mag wel bepalen of een uitspraak van de minister/IND juist was.

Het woordje KAN staat in die wet juist om aan de beslissers de bevoegdheid te laten om elk geval afzonderlijk te bestuderen. De wet is geen IF...THEN...ELSE lus. Het is iets vloeibaarder dan dat. Het punt wat M., en ik via hem , maak(t) is dat het geen incosnequente toepassing van de wet is, om Hirsi Ali haar Nederlanderschap te ontnemen.

De minister heeft in deze weldegelijk keuzevrijheid al deed ze vermoeden dat dat niet zo is. Daarnaast heeft ze (zoals al eerder gezegd is) in strijd met Lid 4** gehandeld. Dit deed ze door haar onzorgvuldigheid in deze.



*Lid 3: 3. Het Nederlanderschap wordt niet verloren dan krachtens een van de bepalingen van dit hoofdstuk.
**Lid 4: 4.Met uitzondering van het geval, bedoeld in het eerste lid, heeft geen verlies van het Nederlanderschap plaats indien staatloosheid daarvan het gevolg zou zijn.



Ook al is het woord 'kan' ik deze tekst bewust vrijblijvend gekozen dat betekent nog niet dat bij vergelijkbare/gelijke zaken er verschillend geoordeeld kan worden.

En ik vraag mij af of lid vier opgaat. Waarom zou Ayaan eigenlijk haar eerste nationaliteit niet meer hebben? Heeft ze die ooit opgegeven oid? En als lid vier niet opgaat blijft mijn verhaal gewoon correct.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 18-05-2006 13:58]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 13:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 12:31 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Mee eens, de VVD heeft zich daarmee een ongelovelijk geloofwaardigheidsprobleem aangemeten. Ben het vaak met de ideologie van de VVD niet eens, maar vond het wel altijd een betrouwbare partij. Je wist altijd wat je aan ze had, maar ja, als je gewoon kamerleden aanstelt waarvan je weet dat ze hebben gesjoemeld met hun identiteit dan ben je gewoon fout bezig. Dit is echter niet te wijten aan AHA/AHM, omdat zij dit altijd heeft verkondigd.
Met Rutte als lijstrekker heb ik geen idee wat ik aan de VVD heb.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2006 14:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 13:58 schreef kwelgeest het volgende:
Met Rutte als lijstrekker heb ik geen idee wat ik aan de VVD heb.


waarschijnlijk een iets gematigdere partij als onder Verdonk .


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 14:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:08 schreef attila_de_hun het volgende:
waarschijnlijk een iets gematigdere partij als onder Verdonk .
Ook al stem ik geen VVD dan nog zit ik niet te wachten op een VVD die verder afzakt naar het midden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2006 14:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:08 schreef attila_de_hun het volgende:
waarschijnlijk een iets gematigdere partij als onder Verdonk .
aka nog grotere meeloper ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2006 14:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:09 schreef kwelgeest het volgende:
Ook al stem ik geen VVD dan nog zit ik niet te wachten op een VVD die verder afzakt naar het midden.


Ik vermoed dat je Wilders dan of zo stemt, maar is het stratgeisch gezien nietbeter voor je om op de VVD te stemmen.???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 14:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vermoed dat je Wilders dan of zo stemt, maar is het stratgeisch gezien nietbeter voor je om op de VVD te stemmen.???
Veel andere opties zijn er niet heh.
Maar waarom zou de VVD voor mij beter zijn? Wilders is rechtser dan de VVD. Verdere afschaffing van subsidies en uitkeringen, stop van ontwikkelingshulp, belastingverlaging.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2006 14:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:30 schreef kwelgeest het volgende:
Veel andere opties zijn er niet heh.
Maar waarom zou de VVD voor mij beter zijn? Wilders is rechtser dan de VVD. Verdere afschaffing van subsidies en uitkeringen, stop van ontwikkelingshulp, belastingverlaging.


omdat je misschien beter kunt gaan voor een halve buit binnen in plaats van helemaal niets.
overigens, ik hang bovenstaande theorie ook niet aan (dus ik stem ook niet op de PVDA)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 14:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:32 schreef attila_de_hun het volgende:
omdat je misschien beter kunt gaan voor een halve buit binnen in plaats van helemaal niets.
overigens, ik hang bovenstaande theorie ook niet aan (dus ik stem ook niet op de PVDA)
Vind ik een onzin theorie. Een stem blijft maar een stem Of ik'm nou aan de PvdA of aan Groep Nawijn geef. Het gewicht van mijn stem blijft gelijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2006 14:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:34 schreef kwelgeest het volgende:
Vind ik een onzin theorie. Een stem blijft maar een stem Of ik'm nou aan de PvdA of aan Groep Nawijn geef. Het gewicht van mijn stem blijft gelijk.


Groep Nawijn.... dan kun je net zogoed je stembiljet als WC-papier gebruiken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2006 14:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2006 14:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Groep Nawijn.... dan kun je net zogoed je stembiljet als WC-papier gebruiken.
Het ging om het voorbeeld.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-05-2006 10:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

'Hofstadgroep' brengt bloemen bij Vara

Uitgegeven: 19 mei 2006 20:05
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 20:28

AMSTERDAM - Een aantal jonge mannen heeft donderdagmiddag bloemen bezorgd bij de Vara om de omroep te bedanken voor de uitzending van Zembla vorige week over Hirsi Ali. Op het kaartje bij de bloemen stond 'groetjes, de 'Hofstadgroep'. Een woordvoerster van de politie bevestigde vrijdag een bericht hierover op de website van de Volkskrant.

Volgens de Volkskrant was Jermaine W. een van de mannen die de bloemen aanbood. Een zegsvrouw van de politie benadrukt dat er geen sprake was van een bedreigende situatie. "De jonge mannen hebben geen strafbaar feit begaan."

Hirsi Ali

Het Openbaar Ministerie klaagde Jermaine W. eerder dit jaar aan voor het onmogelijk maken van het werk van Hirsi Ali. Hij zou een moordaanslag op de politica hebben voorbereid. De rechtbank sprak hem in maart vrij.

De Volkskrant schrijft dat de mannen naast bloemen ook Marokkaanse koekjes en chocolade en hun naam en telefoonnummer achter hebben gelaten. De Vara heeft nog niet op het voorval gereageerd.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-05-2006 13:26 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ja, hehehe. toffe actie was dat.


Fuck the world and fuck you


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-05-2006 23:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

"Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe opdracht in Amerika, ik heb zelfs een nieuwe persoonlijke sponsor"
aldus Ayaan Hirsi Cola


signature


Bloodline
Usericon van Bloodline
Posted 23-05-2006 8:51 by Bloodline Wijzig reactieProfiel van BloodlineQuote dit berichthttp://www.facebook.com/mendelian

vraagje:

Als Mohammed van necrophagist zou liegen om in nederland te kunen wonen.
zouden wij dat dan erg vinden of niet :D



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2006 8:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 8:51 schreef Bloodline het volgende:
vraagje:

Als Mohammed van necrophagist zou liegen om in nederland te kunen wonen.
zouden wij dat dan erg vinden of niet :D
Aan de vraag kon ik je leeftijd al schatten. En het antwoord is natuurlijk ja.; Tyft op met je ongeinspireerde 'muziekanten'. Laat ze es gaan werken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2006 8:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

'Kamer wil onderzoek dossiers vreemdelingen'

Uitgegeven: 23 mei 2006 07:00
Laatst gewijzigd: 23 mei 2006 07:04

AMSTERDAM - Alle dossiers van vreemdelingen die sinds 1989 onder gelijke omstandigheden als Ayaan Hirsi Ali hun paspoort kwijtraakten, moeten worden onderzocht. Een Kamermeerderheid van coalitiepartijen CDA, VVD en D66 wil dat minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) de dossiers gaat onderzoeken, meldt De Telegraaf dinsdag.

Verdonk moet daardoor naar schatting honderden dossiers opnieuw gaan bekijken. "Ayaan hoeft niet beter behandeld te worden dan de rest maar ook niet minder", zegt CDA-Tweede-Kamerlid Mirjam Sterk in het dagblad. D66-Kamerlid Ursie Lambrechts is het daar mee eens. "Het zou toch te gek zijn als het alleen voor Ayaan zou gelden."


Hirsi Ali vroeg in 1992 asiel aan in Nederland, maar gaf daarbij een valse naam en geboortedatum op. Dat bleek twee weken geleden in een uitzending van het televisieprogramma Zembla. In een brief aan Hirsi Ali schreef Verdonk vervolgens dat haar partijgenote vooralsnog wordt geacht 'het Nederlanderschap niet te hebben verkregen'. Hirsi Ali legde per direct haar Kamerlidmaatschap neer. Na een motie van de Tweede Kamer moet Verdonk de zaak opnieuw onderzoeken.



En bedankt VVD en andere Ayaan knuffelaars!
Ik blijf erbij dat Verdonk wetmatig gehandeld heeft en dat Ayaan haar Nederlandse nationaliteit nooit verkregen heeft. En hier heb je het gezeur al wat volgens sommige hier niet opging omdat er in de wettekst 'kan' staat. We merken het.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2006 9:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 8:58 schreef kwelgeest het volgende:
'

En bedankt VVD en andere Ayaan knuffelaars!
Ik blijf erbij dat Verdonk wetmatig gehandeld heeft en dat Ayaan haar Nederlandse nationaliteit nooit verkregen heeft. En hier heb je het gezeur al wat volgens sommige hier niet opging omdat er in de wettekst 'kan' staat. We merken het.


Ik vind zo een vage omschrijving zeer ernstig. dat betekent dat er willekeur kan worden toegepast. en dat moet niet kunnen. Ik vind ook dat Verdonk (hoe een vunzig varken het verder ook is) wel gelijk heeft.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2006 9:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 9:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zo een vage omschrijving zeer ernstig. dat betekent dat er willekeur kan worden toegepast. en dat moet niet kunnen. Ik vind ook dat Verdonk (hoe een vunzig varken het verder ook is) wel gelijk heeft.
Die willekeur gaat dus, zoals ik al eerder typte, niet op.
En wwaro is Verdonk een vunzig varken? Ze doet gewoon haar werk en dat doet ze goed. En je moet ook niet vergeten dat dit niet haar eigen of een VVD beleid is wat zij uitvoert. Maar een PvdA(/Paars) beleid dat de PvdA in een vd laatste weken van PaarII en nog even doorheengedrukt heeft.
Verder mag het van mij allemaal nog wel wat strenger/rechtser/conservatiever.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2006 9:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 9:31 schreef kwelgeest het volgende:
Die willekeur gaat dus, zoals ik al eerder typte, niet op.
En wwaro is Verdonk een vunzig varken? Ze doet gewoon haar werk en dat doet ze goed. En je moet ook niet vergeten dat dit niet haar eigen of een VVD beleid is wat zij uitvoert. Maar een PvdA(/Paars) beleid dat de PvdA in een vd laatste weken van PaarII en nog even doorheengedrukt heeft.
Verder mag het van mij allemaal nog wel wat strenger/rechtser/conservatiever.


omdat ze uiteindelijk slecht is. ik kan me situaties herinneren waarin ze de kamer slecht of niet heeft ingelicht en mensen op uiterst twijfelachtige manier het land heeft uitgeschopt.en dat hele gedoe met Ali is ook niet de scoonheidsprijs (ook al heeft ze nu in principe wel gelijk). de motivatie is natuurlijk ook gewoon om te scoren, iets wat mogelijk averechts heeft uitgepakt.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-05-2006 9:34]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-05-2006 9:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 9:34 schreef attila_de_hun het volgende:
ik kan me situaties herinneren waarin ze de kamer slecht of niet heeft ingelicht en mensen op uiterst twijfelachtige manier het land heeft uitgeschopt.

+1!!!

Vergeet ook niet het gebrek aan politieke inhoud ("afspraak is afspraak" ), de ongevoeligheid voor politieke context, het niet in aanmerking nemen van internationale belangen, het vergeten dat je binnen een kabinet opereert waarin jouw beslissingen het werk van anderen beïnvloeden etc.

Wat een slecht politicus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2006 9:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 9:34 schreef attila_de_hun het volgende:
omdat ze uiteindelijk slecht is. ik kan me situaties herinneren waarin ze de kamer slecht of niet heeft ingelicht en mensen op uiterst twijfelachtige manier het land heeft uitgeschopt.en dat hele gedoe met Ali is ook niet de scoonheidsprijs (ook al heeft ze nu in principe wel gelijk). de motivatie is natuurlijk ook gewoon om te scoren, iets wat mogelijk averechts heeft uitgepakt.


Dat Verdonk niet met ieder dossier bekend is is natuurlijk begrijpelijk. En je zult altijd hebben dat er twijfelachtige gevallen toch uitgezet worden. De (linkse) media melkt dit alles alleen wel heel hard uit.
En scoren, scoren... Nawij kwam ermee. Die zit niet bij de VVD of in het kabinet. En in mijn opinie kon Verdonk weinig anders wilde ze niet keihard op haar bek gaan. Dat de VVD opeens een emotionale PvdA vertakking blijkt wanneer om een van haar eigen leden gaat kan zij natuurlijk ook niets aan doen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2006 9:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik denk dat iedere VVD-er nu moet bidden voor de overwining van Rutten. Ik denk dat die heel wat meer zieltjes voor deze partij kan winnen dan Verdonk (die niks meer is dan het niveau Nawijn, Herben,...)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2006 9:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 9:36 schreef M. het volgende:
+1!!!

Vergeet ook niet het gebrek aan politieke inhoud ("afspraak is afspraak" ), de ongevoeligheid voor politieke context, het niet in aanmerking nemen van internationale belangen, het vergeten dat je binnen een kabinet opereert waarin jouw beslissingen het werk van anderen beïnvloeden etc.

Wat een slecht politicus.
Er zouden juist eens wat meer politici moeten komen die minder gevoellig zijn voor de politieke context en altijd maar internationaal denken.
En als een kabinet voor een bepaald beleid kiest heeft zij dat beleid uit tevoeren of desnoods te veranderen als het niet werkt. Maar niet opeens binnen haar beleid een wettekst anders gaan benaderen waardoor met terugwerkende kracht opeens een hele boel hersteld moet worden. En dat alleen maar omdat het om een ex-kamerlid gaat. Als dit bij een 'gewone' burger was gebeurd dan had je de VVD niet horen janken. Stelletje inconsequente mietjes.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen