IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Hirsi Ali Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 9:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hirsi Ali dinsdag uit Tweede Kamer

Uitgegeven: 16 mei 2006 08:29
Laatst gewijzigd: 16 mei 2006 09:19

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) legt dinsdag (vandaag) haar Kamerlidmaatschap neer. Hiertoe is maandagvond besloten tijdens een spoedoverleg tussen haar en de VVD-top, zo bevestigen ingewijden dinsdag.

Het overleg volgde op een mededeling van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) aan de Tweede Kamer dat Hirsi Ali waarschijnlijk geen Nederlandse is. Ze heeft tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid heeft gesproken.


Geschokt

Hirsi Ali heeft geschokt gereageerd op het nieuws dat ze mogelijk het Nederlanderschap verliest. "Ik ben sprakeloos", vertelde ze de Amerikaanse krant The New York Times nadat Verdonk haar maandagavond telefonisch had verteld dat ze mogelijk geen Nederlandse is.

Hirsi Ali noemde de maatregel van Verdonk volgens het dagblad een poging om haar tot zwijgen te brengen. "Ik ben volledig toegewijd geweest aan mijn werk in het parlement en ik heb veel risico's genomen. Anderen zullen zich hierdoor wel twee keer bedenken voordat ze zich uitspreken."

Ondraaglijk

Het idee dat ze haar Nederlanderschap verliest, lijkt haar ondraaglijk. "Als het nodig is kan ik de doodsbedreigingen, de uitzetting, de vele aanvallen op mijn persoon dragen", aldus Hirsi Ali tegen de verslaggeefster van The New York Times. "Maar ik kan niet omgaan met het idee dat ik mijn Nederlandse nationaliteit verlies."

De geboren Somalische vertelde de krant dat ze bij aankomst in Nederland haar ware identiteit had verborgen "voor het geval mijn vader of mijn broer of mijn echtgenoot met kwade bedoelingen naar mij op zoek zou zijn". Nu wordt zij er naar eigen zeggen "uitgepikt wegens liegen, maar ik heb dit al jaren toegegeven".

Wat denkt die trut zelf nou dan. Ze heeft die nationaliteit geheel onterecht. Niet meer dan normaal dat hij wordt ingetrokken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-05-2006 9:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mooi om te zien dat ze het naleven van de regels als een persoonlijke aanval ziet .. hoe hypocriet


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 10:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik vraag me wel af of Verdonk dit niet al eerder wist of dat het alleen de VVD top was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-05-2006 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Me 2, als Verdonk dit wist is, heeft ze weer eens dingen achtergehouden en moet ook zij haar functie neerleggen


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 10:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik vind het sowieso apart dat de VVD deze informatie achterhield.

Gelukkig stem ik toch geen VVD.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-05-2006 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vind het idd wel een fiks minpunt voor de VVD

Ga maar mooi weer eens niet stemmen, is geen politicus die zijn werk doet ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 10:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 10:58 schreef Jenje het volgende:
Vind het idd wel een fiks minpunt voor de VVD

Ga maar mooi weer eens niet stemmen, is geen politicus die zijn werk doet ..
Wilders, Jan, Wilders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-05-2006 11:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 10:59 schreef kwelgeest het volgende:
Wilders, Jan, Wilders.
Uit estetisch oogpunt lijkt me dat geen goede keuze. Ook politiek gezien, maar ook daar faalt hij jammer lijk


Ook zijn partijnaam is behoorlijk onserieus


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 16-05-2006 11:10 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ik vind dat zij het geld wat zij heeft verdiend de afgelopen jaren plus de kosten die er is gemaakt om haar te beveiligen moet terugbetalen. Met rente.


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 16-05-2006 11:32 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 10:59 schreef kwelgeest het volgende:
Wilders, Jan, Wilders.


In welke zin doet hij zijn werk wel dan?


don't fuck the system, change it


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 11:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Veel kritiek op Verdonk

Uitgegeven: 16 mei 2006 11:37
Laatst gewijzigd: 16 mei 2006 11:45

AMSTERDAM - Er is veel kritiek op de wijze waarop minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) omgaat met Ayaan Hirsi Ali. VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert vindt het optreden van de VVD-minister "walgelijk". "De kilte waarmee de hele VVD-top de zaak Ayaan Hirsi Ali behandelt is onwaarschijnlijk", aldus het parlementslid in een reactie.

Ze meent dat Nederland zich internationaal belachelijk maakt door Ayaan Hirsi Ali zo te behandelen. Die heeft volgens haar veel betekend voor het publieke debat. "Natuurlijk, regels zijn er om te worden toegepast. Tegelijkertijd ligt het voor de hand om verder te kijken dan je neus lang is. Is het niet Ayaan die al drie jaar een onmogelijk leven leidt? Is het niet Ayaan die onlangs te horen heeft gekregen dat zij haar huis moet verlaten omdat haar buren geen zin in haar hebben?"


Furieus

VVD-Tweede Kamerlid Bibi de Vries reageerde furieus. "Ik ben razend op Rita Verdonk dat ze Hirsi Ali opjaagt als aangeschoten wild. Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben."

Haar fractiegenoot Charlie Aptroot vond De Vries te ver gaan met haar uitlating. "Het is een schandalige opmerking. Minister Verdonk doet niet anders dan op uiterst consequente manier de wet uitvoeren."

Verbijsterd

VVD-prominent Geert Dales, burgemeester van Leeuwarden en opsteller van het beginselprogramma van de partij, toonde zich dinsdag in het NOS Journaal "verbijsterd" dat na jaren deze zaak zo opgespeeld wordt. Hij wees erop dat Hirsi Ali al jarenlang beveiligd wordt en in haar vrijheid van meningsuiting beperkt wordt. Volgens hem kan Hirsi Ali dit allemaal niet aangedaan worden. "Er zijn grenzen."

Opportunistisch

Tweede Kamerlid Geert Wilders van de Groep Wilders vindt het "schandalig opportunistisch" hoe de VVD omgaat met Hirsi Ali. Volgens de ex-VVD'er is het "buiten alle perken" dat Verdonk eerst zegt dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft, vervolgens toch een onderzoek instelt en nu meldt dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft.

Wilders is ervan overtuigd dat Verdonk "dit dossier misbruikt" voor de lijsttrekkersverkiezing die binnen de partij gaande is en waarbij de VVD-minister kandidaat is. Ook VVD-vicepremier Gerrit Zalm en partijvoorzitter Jan van Zanen hebben een kwalijke rol gespeeld, aldus Wilders. "Ayaan verdient beter."

Wilders eist dat ondanks de perikelen rond Hirsi Ali haar beveiliging optimaal blijft zolang ze in Nederland is.

Aangifte

Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt aangifte te doen tegen Verdonk, Hilbrand Nawijn (voormalig minister Vreemdelingenzaken), en andere politici, omdat zij wisten dat Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid gesproken heeft.

Op het moment is er nog geen sprake van een aangifte, maar die "intentie zou in de loop van de dag kunnen ontstaan", aldus Ellian. Volgens hem hebben de bewindslieden opzettelijk nagelaten uitvoering te geven aan bepalingen in de grondwet, door Hirsi Ali in de Tweede Kamer plaats te laten nemen.

Verdonk deelde de Tweede Kamer maandagavond mee dat Hirsi Ali waarschijnlijk geen Nederlandse is, omdat ze tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid heeft gesproken.




Donders, ik ben het een keer niet met Wilders eens.
Ik snap niet dat mensen er zo'n ophef over maken als regels nageleeft worden.

@Chaoss: Als oppositie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2006 12:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Verdonk f0r t3h w1n!!1! Top dat ze ook nu consequent blijft, denk trouwens dat ze ook geen andere keuze had.

Ik blijf het echter dubieus vinden dat Hirshi, ondanks het feit dat de partijtop op de hoogte was van het feit dat haar asielaanvraag en naturalisatie geen zuivere koffie zijn, ingelijfd is bij de facking VVD.. Een LPF-ske blunder imho.


1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 16-05-2006 12:04 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

Stomme theorie misschien, maar volgens mij heeft mevr. Ali nu wel alles gezegd wat er te zeggen viel en heeft men dr domweg niet meer nodig. Daarom gebruikt men nu een schandaaltje dat al een tijdje op de planken ligt te wachten om haar te wippen?
Sommige mensen zijn van nature bestuurders, anderen zijn criticasters. criticasters hebben niet zo'n lange houdbaarheidsdatum, als de kritiek is geuit, zijn ze namelijk overbodig geworden. Correct me if I'm wrong, maar dat zou voor mij verklaren waarom men niet eerder actie heeft ondernomen, terwijl bepaalde dingen reeds bekend waren.


Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 16-05-2006 12:05 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

@ kwelgeest. In hoeverre kan Wilders echt opositie voeren als éénmansfractie?


don't fuck the system, change it


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2006 12:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 11:59 schreef kwelgeest het volgende:
Veel kritiek op Verdonk

Uitgegeven: 16 mei 2006 11:37
Laatst gewijzigd: 16 mei 2006 11:45

AMSTERDAM - Er is veel kritiek op de wijze waarop minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) omgaat met Ayaan Hirsi Ali. VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert vindt het optreden van de VVD-minister "walgelijk". "De kilte waarmee de hele VVD-top de zaak Ayaan Hirsi Ali behandelt is onwaarschijnlijk", aldus het parlementslid in een reactie.

Ze meent dat Nederland zich internationaal belachelijk maakt door Ayaan Hirsi Ali zo te behandelen. Die heeft volgens haar veel betekend voor het publieke debat. "Natuurlijk, regels zijn er om te worden toegepast. Tegelijkertijd ligt het voor de hand om verder te kijken dan je neus lang is. Is het niet Ayaan die al drie jaar een onmogelijk leven leidt? Is het niet Ayaan die onlangs te horen heeft gekregen dat zij haar huis moet verlaten omdat haar buren geen zin in haar hebben?"



Wat een HOERRRRRRRR.. Die zou ik gelijk de partij uittrappen.. Wat een sentimentele teef zeg, wordt lid van de PvdA of GroenNix..

quote:

VVD-Tweede Kamerlid Bibi de Vries reageerde furieus. "Ik ben razend op Rita Verdonk dat ze Hirsi Ali opjaagt als aangeschoten wild. Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben."


Een vreemde uitspraak van een "liberaal" aangezien Hirsi zélf verantwoordelijk is voor haar leugens en daar de consequenties voor moet dragen.. Regels gelden voor iedereen..

Wederom, sentimentele muts, wordt lekker lid van GroenLinks of de PvdA..

quote:

Haar fractiegenoot Charlie Aptroot vond De Vries te ver gaan met haar uitlating. "Het is een schandalige opmerking. Minister Verdonk doet niet anders dan op uiterst consequente manier de wet uitvoeren."


Juist, en ik vind haar standvastigheid en rechtlijnigheid zeer lovenswaardig.

quote:

Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt aangifte te doen tegen Verdonk, Hilbrand Nawijn (voormalig minister Vreemdelingenzaken), en andere politici, omdat zij wisten dat Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid gesproken heeft.


Wat een mondool, toen was Rita nog geen minister. Volgens mij was ze toen nog niet eens lid van de VVD.

EDITHOER: maar dat is niet het punt natuurlijk Sjaak.. Je hebt meer koffie nodig

Check:
1983-1996:
carriere in het gevangeniswezen

1996-1999:
Directeur Staatsveiligheid BVD

1999-2002
directeur bij adviesbureau KPMG

2003 – heden
Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie

Ze is sinds 2002 lid van de VVD

EDit

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-05-2006 12:16]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:15 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 12:04 schreef Snaack het volgende:
Verdonk f0r t3h w1n!!1! Top dat ze ook nu consequent blijft, denk trouwens dat ze ook geen andere keuze had.

Ik blijf het echter dubieus vinden dat Hirshi, ondanks het feit dat de partijtop op de hoogte was van het feit dat haar asielaanvraag en naturalisatie geen zuivere koffie zijn, ingelijfd is bij de facking VVD.. Een LPF-ske blunder imho.


Niks verdonk f0r teh win... tenminste als ze er van wist en ik ben het met Jenje eens.. als het zo is mag ze van mij ook aftreden. (zou sowiso verstandig van haar zijn want alle vertrouwen is dan weg)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2006 12:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 12:15 schreef jbassist het volgende:
Niks verdonk f0r teh win... tenminste als ze er van wist en ik ben het met Jenje eens.. als het zo is mag ze van mij ook aftreden. (zou sowiso verstandig van haar zijn want alle vertrouwen is dan weg)


Flikker op joh linkse hippie, je ziet haar gewoon graag vertrekken.

Ik vind dat Verdonk deze kwestie correct afgehandeld heeft, ik heb juist méér vertrouwen in haar gekregen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:20 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Je ziet wel het feit over de kop dat ze mogelijk al van Hirsi's situatie wist voor het in het nieuws was.
Beetje Selectief in wat je wel en niet graag leest?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 16-05-2006 12:21 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

Toch opmerkelijk. Wat betreft Jan met de Pet die uitgezet dient te worden, hoor je niets over uitzonderingen binnen de VVD, maar nu het Hirsi Ali betreft opeens wel? Iedereen is gelijk, maar sommigen meer dan anderen. Beetje meten met twee maten.


don't fuck the system, change it


1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 16-05-2006 12:22 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

Yup, ik weet niet of ik dat nu moet veroordelen of niet, maar t stinkt idd wel. niemand heeft volgens mij echt schone handen in deze. Volgens mij wilde men dr gewoon kwijt.


Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 12:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Mocht het gene wat Afshin Ellian beweert, nmlk dat Verdonk en Nawijn hier vanaf wisten, kloppen dan wordt er wel een heel vuil spelletje gespeeld. Maar ik geef Verdonk het voordeel vd twijfel.
Sowieso heeft de VVD hiermee wel een dieptepunt bij mij berijkt; Dat hooggeplaatste leden van Ali haar leugens afwisten en het gewoon goedkeurden.

Gelukkig ben ik al een tijd VVD af dus mijn wereldje stort niet in.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2006 12:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 12:20 schreef jbassist het volgende:
Je ziet wel het feit over de kop dat ze mogelijk al van Hirsi's situatie wist voor het in het nieuws was.
Beetje Selectief in wat je wel en niet graag leest?


Dat zie ik helemaal niet over het hoofd, maar ik denk niet dat Verdonk daar veel invloed op heeft gehad heh... Ze is pas sinds 2002 lid van de VVD.

En Ayaan is in november 2002 overgestapt van de PvdA naar de VVD, ergo, als er dan een "schuldige" aangewezen moet worden neem ik aan dat de PvdA net zo goed op de hoogte was van het feit dat ze gelogen heeft tijdens haar asielaanvraag als de VVD, alleen eerder al aangezien Ayaan al sinds 1997 lid was van de PvdA.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-05-2006 12:26]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2006 12:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Doet ze wel snel btw; Van de PvdA naar een conservatieve denktank in de VS. Dat ligt politiek gezien nou niet echt naast elkaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 16-05-2006 12:27 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

quote:
Op 16 mei 2006 12:26 schreef kwelgeest het volgende:
Doet ze wel snel btw; Van de PvdA naar een conservatieve denktank in de VS. Dat ligt politiek gezien nou niet echt naast elkaar.

Zal dr volgens mij worst wezen, als ze maar een platform heeft om haar boodschap uit te dragen.


Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2006 12:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 12:26 schreef kwelgeest het volgende:
Doet ze wel snel btw; Van de PvdA naar een conservatieve denktank in de VS. Dat ligt politiek gezien nou niet echt naast elkaar.


"Voortschrijdend inzicht" noemen we dat


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen