IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kraken dus (deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-10-2009 18:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 oktober 2009 7:09 schreef Mottighaerd het volgende:
Ik woon dus in 1 van die dorpen in N-H, maar wat je beweerd geld hier dus totaal niet. Hier aan de kust is het net zo moeilijk of zelfs nog moeilijker om in een klote dorp een huis te kopen of te huren. Toeristisch gebied, rustig, mooie omgeving, kindvriendelijk, ergo: de prijzen rijzen de pan uit en wachtlijsten zijn kilometers lang.


Hoe lang is de wachttijd bij jullie? En is er particulier iets onder de 500€ te vinden?


Je moeder.


invictis
Usericon van invictis
Posted 19-10-2009 18:03 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 19 oktober 2009 17:42 schreef Lalena het volgende:
Hm.. ik heb ooit in een gekraakt huis gewoond, door financiële problemen hadden we geen andere keuze dan te kraken. De eigenaars van het huis vonden het trouwens helemaal niet erg en waren zelfs bereid om mee te helpen enzo.
Dus ik ben echt niet tegen kraken, er zijn genoeg krakers die er een zooi van maken maar ook veel mensen die er wel iets van maken en echt iets met een gebouw doen dat al jaren leeg staat. Ik vind ook dat als de overheid iets tegen leegstand wil doen, ze beter een leegstand-verbod dan een kraakverbod kunnen invoeren.



helemaal goed


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 19-10-2009 18:03 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 19 oktober 2009 17:51 schreef Mutilator het volgende:
Helemaal mee eens Lalena.

Mooi voorbeeld van hoe het ook kan; er wordt nogal eens een eenzijdig beeld van krakers geschetst, wat lang niet altijd op de werkelijkheid berust. Om nog maar te zwijgen van het blindstaren op een eventueel 'crusty' uiterlijk.


wat idd erg grappig is als zg "metalheads" dit doen

mja apart idd


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-10-2009 18:30 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 18 oktober 2009 23:44 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Met mijn salaris geen hypotheek, en ja, zou jij in lutjebroek gaan wonen en je eentje lekker een sociaal isolement bezorgen. Dat is een goede manier om van een werkende mens een emotioneel wrak te maken dat van 'jullie' belastinggeld gaat leven


En wat verdien je dan? Genoeg betaalbare appartementjes in de randstad rond de ton.
Dat lukt je met een inkomen onder de 15-20K per jaar al en dan heb je nog koopubsidie ook.
NB: Daar zit je met bijstand al zo goed als in.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-10-2009 18:33 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 18 oktober 2009 23:16 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Maar ik heb gewoon een baan in Amsterdam dus dan is in Limburg wonen niet zo handig he !


Ik denk dat je de oplossing daarvoor zelf ook wel kan verzinnen he?

Nog afgezien dat ik collega's heb die dagelijks Heerlen-Den Haag en Arnhem-Den Haag doen.

Je zou dus zelfs je baantje kunnen houden als je van de 5 minuten reizen is ver mentaliteit af zou stappen. Niets in Nederland is ver.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 19-10-2009 18:34 by Lionheart Profiel van Lionheart

Pak haar maar goed aan Argus, wie denk ze wel wat ze is?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-10-2009 18:37 by M. Profiel van M.

quote:
DSB-'slachtoffers' kraken huis

Een echtpaar heeft gisteren in Breda een huis gekraakt, omdat ze in de financiële problemen terecht zijn gekomen. Naar eigen zeggen is de ondergang van DSB de reden dat ze dit hebben moeten doen.

De man van het stel is een freelancer. Hij kreeg steeds minder opdrachten waardoor hij de huur van een huis in Breda en de hypotheek van een woning in Appingedam, niet meer kon betalen. Het pand in het noorden van het land is uiteindelijk met een verlies van 80.000 euro verkocht. Bovendien staat het stel nog in het krijgt bij DSB voor een koopsompolis.

Het echtpaar kwam in contact met de Bredase kraak-scene en die heeft een huis geregeld. Het is onduidelijk hoelang de man, vrouw, hun en kind en twee honden in het pand kunnen blijven.

Wat een faalhazen.
1. Niet de ballen hebben om ergens in loondienst te gaan als het met je eigen bedrijf een keer wat minder gaat
2. 2 woningen, WTF?
3. Breda én Appingedam.... WTF?!?!?
4. Met hun stomme harses een koopsompolis gesloten bij DSB

Nee hoor, totaal geen eigen verantwoordelijkheid nemen, het is allemaal de schuld van anderen. Dit soort mensen verdient hun eigen lot. Zielig voor dat kind.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-10-2009 18:44 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 19 oktober 2009 18:33 schreef Argus het volgende:
Ik denk dat je de oplossing daarvoor zelf ook wel kan verzinnen he?

Nog afgezien dat ik collega's heb die dagelijks Heerlen-Den Haag en Arnhem-Den Haag doen.

Je zou dus zelfs je baantje kunnen houden als je van de 5 minuten reizen is ver mentaliteit af zou stappen. Niets in Nederland is ver.


Dan vraag ik me even af of jij zelf blij zou worden van twee uur heen en twee uur terug (ik roep maar even een tijd). Ik zie veel mensen op diverse fora als het over dit onderwerp altijd heel makkelijk doen (en aannames doen over de mentaliteit van een ander ). "Ach, dan ga je toch een heel eind verderop wonen" en "anders zoek je gewoon 'even' een andere baan" gaat het dan. Makkelijker gezegd dan gedaan, doorgaans.

Ik zelf heb geen problemen met reizen, maar op een gegeven moment wordt er wel een grens bereikt. En als je nou net die ideale baan hebt met een hoop toekomstperspectief, dan lijkt het me ook niet dat je dat zo makkelijk achter je laat.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 19-10-2009 19:20 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 19 oktober 2009 18:30 schreef Argus het volgende:
En wat verdien je dan? Genoeg betaalbare appartementjes in de randstad rond de ton.

Dat gaat je niet aan, maar met een tijdelijk contract is het niet zo verstandig/haalbaar om een hypotheek te nemen.
quote:

Je zou dus zelfs je baantje kunnen houden als je van de 5 minuten reizen is ver mentaliteit af zou stappen. Niets in Nederland is ver.

Het is 3 kwartier fietsen naar mijn werk, ik kom geregeld met de trein ver buiten Amsterdam, enz. Ik zou best met de trein willen forenzen op zich. Maar zoals ik al zei wil ik graag daar wonen waar mijn hart ligt. En dat is waar ik geboren ben . Dat is toch niet zo ongewoon?


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 1:42 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-10-2009 1:53 by WMP Profiel van WMP

Voor Argus is het makkelijk praten, lopende band werk (sorry, productiewerk) is door het hele land wel aanwezig.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 2:05 by XXL Profiel van XXL

Een baan is, net als de plek waar je graag wil wonen, nog altijd een keus die je zelf maakt.
Misschien heeft argus gewoon, net als ik, ook niet de behoefte aan een 8 - 5 kantoorjob?
Of denk hij: dan maar een 'lopende bandjob' ipv bij de deur te lopen lamballen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-10-2009 2:19 by WMP Profiel van WMP

Ik heb eveneens geen 9-tot-5-kantoorbaan, en dat is juist precies de reden dat ik niet zomaar deze baan kan opzeggen en 100 kilometer verderop hetzelfde soort werk kan gaan doen. De mantra van Argus om dan maar ergens anders te gaan werken is dan ook niks meer dan te simpele Jip en Janneke-logica.

Kraken is een onderdeel van een stad (in zo'n beetje elke stad ter wereld wordt gekraakt), en het verbieden heeft geen enkele zin: in New York is kraken streng verboden maar het is tevens de stad waar zo'n beetje het meest gekraakt wordt. Ik heb alleen het idee dat Argus niet van feiten houdt en ze daarom maar negeert.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-10-2009 2:27 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

+1

Daarom probeer ik het hier uit te leggen met een persoonlijke benadering, maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-10-2009 2:36 by WMP Profiel van WMP

Ik vergat trouwens nog te melden dat New York een zero tolerance beleid heeft ten aanzien van kraken en het ook uitvoert. En dan toch nog één van de meest gekraakte steden te wereld. Yup, verbieden is echt the way to go!

Wat trouwens ook opvalt (maar dat kan misschien subjectief zijn) is dat, als je in New York rondloopt, de interessantste, creatieve uitgaansgelegenheden voortkomen uit projecten in voormalige kraakpanden.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-10-2009 2:39 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Wat overigens ook het geval is in Berlijn, Budapest en Istanbul.

edit: dat van het uitgaan

[Dit bericht is gewijzigd door kaliumhyperoxide op 20-10-2009 2:40]


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 20-10-2009 7:25 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 19 oktober 2009 18:00 schreef karnivoor het volgende:
Hoe lang is de wachttijd bij jullie? En is er particulier iets onder de 500€ te vinden?


Harde cijfers heb ik niet, maar als ik afga op mezelf en verhalen van mensen om me heen die willen huren gok ik zo'n jaar of 6 of langer. Particulier onder de 500 is wel mogelijk, maar dan moet je net heel veel mazzel hebben.
Waar we nu in zitten is een illegaal zomerhuis in iemands achtertuin, en daar zijn we meer dan 550 in de maand voor kwijt, terwijl het een kippenhok formaat is in vrij rampzalige staat. De huurbaas is een regelrechte klootzak, dus we willen hier toch echt weg.

Nog even volhouden helaas.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-10-2009 7:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Doet me denken aan Terschelling, waar erg veel mensen in schuurtjes en dergelijke wonen. Mooi man, dat je er bent geboren en getogen, daar je werk hebt maar geen woonruimte op een normale manier kan vinden.

Maarja, dan moet je maar in Heerlen gaan wonen volgens Argus.

Een bord voor je kop kan zo makkelijk zijn.


Boeiender


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 20-10-2009 7:37 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Mij maakt het an sich niet ziet heel veel uit waar ik woon, maar aangezien mijn vriend een vaste baan heeft met wisselende diensten (voor 5 uur 's ochtends rijd hier echt geen bus) zullen we wel in deze omgeving moeten blijven. Voor mij gezien mijn opleiding erg onhandig, maar soit, de branche ligt momenteel sowieso aardig op zijn gat.

We hebben dus wel eens zitten denken aan kraken, maar langere tijd leegstand is hier dus niet eens (wel in de stad in de buurt) en we willen liever nu eindelijk eens iets legaals.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-10-2009 11:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 oktober 2009 2:36 schreef WMP het volgende:
Ik vergat trouwens nog te melden dat New York een zero tolerance beleid heeft ten aanzien van kraken en het ook uitvoert. En dan toch nog één van de meest gekraakte steden te wereld. Yup, verbieden is echt the way to go!




De enigen die gebaat zijn bij het verbod zijn de huizenbezitters en speculanten. Die zullen hieraan vooraf ook flink gelobbied hebben verwacht ik.
Verder blijft het symptoombestrijding. Woningnood en dakloosheid, of dat nu door speculatie, bezuinigingen of bureaucratie komt, veroorzaakt kraken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-10-2009 11:22 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 oktober 2009 1:42 schreef XXL het volgende:
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/+15km/0-150000/woonhuis/sorteer-prijs-op/
Alles leuk en wel maar dat zou impliceren (met kosten koper er nog bij) dat je 3000 pleuro per maand zou moeten verdienen. Voor Argus geen probleem uiteraard, mij lukt dat wat lastiger...

(en sowieso in of rond die klotestad wonen zou ik niet eens willen...)



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 11:38 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 19 oktober 2009 18:37 schreef M. het volgende:
Dit soort mensen verdient hun eigen lot. Zielig voor dat kind.


+1


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 11:40 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 19 oktober 2009 18:44 schreef Ralph het volgende:
Dan vraag ik me even af of jij zelf blij zou worden van twee uur heen en twee uur terug (ik roep maar even een tijd).


Ik heb zelf een paar jaar op 3+ uur enkele reis gezeten.
Again, een keuze.

quote:

En als je nou net die ideale baan hebt met een hoop toekomstperspectief, dan lijkt het me ook niet dat je dat zo makkelijk achter je laat.


Dan maak je daarmee, als je niet wilt reizen, ook de keuze in een wachtrij te gaan staan.
Je hoeft de achtbaan niet in, je kan ook gewoon een biertje ernaast gaan drinken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 11:42 by XXL Profiel van XXL

Met een modaal inkomen (pak hem beet 30.000 euro) en tegen 4.0 %, minder rente moet zelfs makkelijk haalbaar zijn op dit moment, rente voor 5 jaar vast, kun je zonder eigen geld een huis kopen van 130.000 euro. Vrijstaande woning zal misschien krapjes maar niet onmogelijk worden maar een appartement zou moeten lukken. Kun je wat eigen geld opbouwen en met een paar jaar verder kijken naar wat anders.
Lange termijndoelen FTW!!!


En modaal is ongeveer verdien en ik heb echt geen vet betaalde baan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 11:42 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 19 oktober 2009 19:20 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Dat gaat je niet aan, maar met een tijdelijk contract is het niet zo verstandig/haalbaar om een hypotheek te nemen.


Dat is jou keuze. Feit is dat je er wel eentje zou kunnen krijgen als je dat zou willen.

quote:
Maar zoals ik al zei wil ik graag daar wonen waar mijn hart ligt. En dat is waar ik geboren ben . Dat is toch niet zo ongewoon?


Dat is het ook niet. Je maakt daarmee echter ook de bewuste keuze in een wachtrij te gaan zitten / veel geld nodig te hebben voor een koopwoning.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen