IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kraken dus (deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 11:46 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 2:19 schreef WMP het volgende:
Ik heb eveneens geen 9-tot-5-kantoorbaan, en dat is juist precies de reden dat ik niet zomaar deze baan kan opzeggen en 100 kilometer verderop hetzelfde soort werk kan gaan doen. De mantra van Argus om dan maar ergens anders te gaan werken is dan ook niks meer dan te simpele Jip en Janneke-logica.



Ik weet dat het veel van je gevraagd is maar probeer even te hersencellen aan te zetten. Ik zeg niet dat je MOET verhuizen ik zeg dat als je dat niet doet omdat jij je baantje zo leuk vindt en de, al dan niet reeel zijnde, mening hebt dat je dat niet ergens anders zal vinden. Ik zeg dat het daar blijven en niet, om je eigen voorbeeld te nemen, achter de lopende band te gaan staan en wel een vrijstaande woning te hebben met mega tuin, je eigen bewuste keuze is.

Dus niet janken, niet huilie huilie ik ben zielig en kraken, gewoon werken en accepteren of van je reet af komen en een andere keuze maken.

quote:

Ik heb alleen het idee dat Argus niet van feiten houdt en ze daarom maar negeert.


Nee ik sta achter de lopende band natuurlijk
Overigens zou ik dat zo aanpakken als er niets beters te vinden zou zijn. Ik heb wel vervelendere dingen gedaan omdat dat het beste betaalde voor de beschikbare tijd die ik had


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 11:55 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 oktober 2009 11:40 schreef Argus het volgende:
Ik heb zelf een paar jaar op 3+ uur enkele reis gezeten.
Again, een keuze.


Inderdaad een keuze. Een keuze waarvan ik vind dat het volstrekt belachelijk is dat die überhaupt gemaakt zou moeten worden omdat er dichterbij geen woning te krijgen is. Maar daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

quote:
Dan maak je daarmee, als je niet wilt reizen, ook de keuze in een wachtrij te gaan staan.
Je hoeft de achtbaan niet in, je kan ook gewoon een biertje ernaast gaan drinken.


Ik vind het extreem simpel geredeneerd. Als er nou banen in overvloed waren zou ik zeggen, okay. Maar het is al lastig genoeg om een goede baan te krijgen c.q. vast te houden en als je er één hebt snap ik donders goed dat je die niet op wilt geven.

quote:
Op 20 oktober 2009 11:42 schreef Argus het volgende:
Dat is jou keuze. Feit is dat je er wel eentje zou kunnen krijgen als je dat zou willen.


Was niet voor mij bedoeld, maar is me ook vaker verteld. En wederom vind ik het erg simpel gebracht. Zo lang ik niet de zekerheid heb van een vast contract ga ik ook geen grote financiële risico's nemen, simpel zat. En dan kun je zeggen dat je er wel eentje zou kunnen krijgen als je dat zou willen, maar zou jij die gok wél nemen?

Sorry man, maar ik vind het allemaal wel erg kort door de bocht. En ik vind het echt volslagen absurd dat je in een land gedwongen wordt om vier uur van je werk, vrienden en familie af te moeten gaan wonen simpelweg omdat er anders pas over zeven jaar een huurwoning te krijgen valt. Daar klopt imho gewoon iets absoluut niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 20-10-2009 11:58]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 11:59 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 11:22 schreef Judge M. het volgende:
(en sowieso in of rond die klotestad wonen zou ik niet eens willen...)


Ik ook niet nee. Maar als je daar zo nodig wilt wonnen dan is dat nu eenmaal zo.
1 van onzer leveranciers zit ook in 020. Een junior medewerker heeft daar 2 kamers in zijn huis aan vrienden verhuurt en dat gaat hem prima af. Oh, hij verdient ook nog eens onder modaal.

Verder zou hij niet misstaan in het gemiddelde kraakpand alleen vind hij dat ook onethisch.
(en dat voor een SP lid! Ze zijn er wel.)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 20-10-2009 12:06 by Jelle Profiel van Jelle

Hier worden best goede argumenten gegeven ten het kraakverbod moet ik zeggen.

Wel typisch dat mensen hun gal tegenwoordig op internetfora spugen ipv op het Binnenhof en dat zo'n verbod hierdoor makkelijk door te drukken is in een tijd waar projectontwikkelaars het even niet meer voor de wind gaat. Mijn broer werkte tot voor kort overigens als lobbyist voor projectontwikkelaars in Den Haag (bij Neprom).

En tot slot not een verhaaltje uw Finse correspondent: Hier jaar was er een grote heisa in de media ivm. woonruimtegebrek voor studenten. Maar liefst 26 nieuwe studenten hadden niet een kamer in Helsinki kunnen regelen voor de aanvang van het academische jaar. Ik zie dit zelf liever door de vrije markt opgelost worden maar het lijkt in Nederland toch niet te werken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 12:06 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 11:55 schreef Ralph het volgende:
Zo lang ik niet de zekerheid heb van een vast contract ga ik ook geen grote financiële risico's nemen, simpel zat.


Vaste contracten zijn een schijnveiligheid. Ik snap je gevoel maar feitelijk maakt het weinig uit al je een intentieverklaring van je werkgever hebt.

quote:

En dan kun je zeggen dat je er wel eentje zou kunnen krijgen als je dat zou willen, maar zou jij die gok wél nemen?


Been there done that en binnen 5 jaar van slapen in portiek naar huiseigenaar.
Next?

quote:
En ik vind het echt volslagen absurd dat je in een land gedwongen wordt om vier uur van je werk,


Nog even afgezien van het feit dat je dan maastricht - harlingen ofzo zou moeten hebben, is dat echt zo'n absurde tijd voor die geweldige baan die je echt niet op kan geven? (ik ga er even van uit dat dat het geval is)
Wil je in LA werken en heb je niet de cash om daar te wonen dan zit je ook al snel 3 uur op de highway. (aangezien amerikaanse voorbeelden opeens populair zijn).


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 12:08 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 12:06 schreef Jelle het volgende:
Ik zie dit zelf liever door de vrije markt opgelost worden maar het lijkt in Nederland toch niet te werken.


Het probleem is dan ook dat er in Nederland op de huizenmarkt (en dan vooral woningen) geen vrije markt is.
De overheid had eea al verziekt met corporaties maar na de halfslachtige privatisering is het helemaal een drama.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 12:13 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 oktober 2009 12:06 schreef Argus het volgende:
Vaste contracten zijn een schijnveiligheid. Ik snap je gevoel maar feitelijk maakt het weinig uit al je een intentieverklaring van je werkgever hebt.


Daar heb je ook wel een beetje een punt, moet ik zeggen. Helemaal een schijnveiligheid zou ik het echter niet willen noemen, maar okay.

quote:
Been there done that en binnen 5 jaar van slapen in portiek naar huiseigenaar.
Next?


Kun je ook begrijpen dat niet iedereen dat risico wil nemen? Bij jou is het goed gegaan, maar het is en blijft een gok.

quote:
Nog even afgezien van het feit dat je dan maastricht - harlingen ofzo zou moeten hebben, is dat echt zo'n absurde tijd voor die geweldige baan die je echt niet op kan geven? (ik ga er even van uit dat dat het geval is)


Ik vind dat inderdaad ver, ja. In het beste geval ben je dan dertien of veertien uur per dag met je werk bezig ja, of langer bij vertraging/file, en dat vind ik een behoorlijk lange tijd. Respect voor het feit dat jij dat niet vindt en dat er wel voor over zou hebben, maar ik denk dat je daarin een minderheid bent.

quote:
Wil je in LA werken en heb je niet de cash om daar te wonen dan zit je ook al snel 3 uur op de highway. (aangezien amerikaanse voorbeelden opeens populair zijn).


Zelf houd ik het maar gewoon bij Nederlandse voorbeelden. Daar heb ik meer verstand van. Maar hier geldt natuurlijk hetzelfde voor.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 20-10-2009 12:14 by Jelle Profiel van Jelle

Oh zo dat zo. Nou gaan ze dan ook nog iets constructiefs uitvoeren op dit vlak? Alleen een kraakverbodje doorvoeren is wel erg makkelijk en zet geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Ik stel me zo voor dat de politie geen cent extra toegewezen krijgt om dit verbod in stand te houden, wat het hele verhaal nog hopelozer maakt.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 12:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 oktober 2009 11:55 schreef Ralph het volgende:
Was niet voor mij bedoeld, maar is me ook vaker verteld. En wederom vind ik het erg simpel gebracht. Zo lang ik niet de zekerheid heb van een vast contract ga ik ook geen grote financiële risico's nemen, simpel zat. En dan kun je zeggen dat je er wel eentje zou kunnen krijgen als je dat zou willen, maar zou jij die gok wél nemen?


Ik heb die onzekerheid met tijdelijke banen ook al meerdere malen gehad. Ook in de tijd dat ik mijn huis kocht.

Ik heb alleen de keus gemaakt om te kiezen voor een goedkoop huis in een minder luxe buurt met het idee dat ik dan wel iets van mezelf heb en van voortdurende huurverhogingen af ben.

Maargoed, ik snap dat niet iedereen in een vogelaarwijk wil wonen.

En qua financieel risico:

of ik nou 500 euro aan huur weggooi of 500 euro hypotheek betaal voor iets wat op termijn eigendom is maakt mij persoonlijk weinig uit.
Ik merk het verschil niet.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-10-2009 12:29]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 20-10-2009 12:28 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik woon niet in een Vogelaarwijk, maar het is wel een beetje het ghetto van waar ik woon, hehe.

Lekker boeiend ook, het is wat je er zelf van maakt.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 12:30 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 oktober 2009 12:26 schreef XXL het volgende:
Ik heb die onzekerheid met tijdelijke banen ook al meerdere malen gehad. Ook in de tijd dat ik mijn huis kocht.

Ik heb alleen de keus gemaakt om te kiezen voor een goedkoop huis in een minder luxe buurt met het idee dat ik dan wel iets van mezelf heb en van voortdurende huurverhogingen af ben.

Maargoed, ik snap dat niet iedereen in een vogelaarwijk wil wonen.



Ik heb jaren in een vogelaarwijk gewoond. Sterker nog: ik heb een tijdje gewoond in de wijk die ervoor gezorgd heeft dat we nu vogelaarwijken hebben. En inmiddels zit ik in een andere vogelaarwijk (nog steeds bij mijn ouders, duurt als het goed is niet lang meer) en ook daar is het prima toeven.

Zo hoog stel ik mijn eisen ook niet, mijn punt blijft alleen wel dat ik het belachelijk vind dat er anno 2009 gewoon niet meer gehuurd kan worden zonder wachtlijsten van minder dan vier jaar.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 12:37 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 12:30 schreef Ralph het volgende:
er anno 2009 gewoon niet meer gehuurd kan worden zonder wachtlijsten van minder dan vier jaar.


... via de sociale woningbouw in een groot gedeelte van het land. Gelukkig zijn er ook alternatieven.
(Om maar even de WMP's van de wereld voor te zijn, er zijn ook woningen die niet in de vrije sector zitten, wel huur zijn maar niet via de stichtingen aangeboden worden.)

Los hiervan. Wie zegt dat het kunnen huren van een woning een recht is? Ik zou het ook graag doen maar wij hebben jaren lang voor regeringen gekozen die het eigen huis bezit als het grote goed hebben gezien.
Met allerhande gedrochten als koopsubsidie als resultaat.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-10-2009 13:25 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 oktober 2009 12:30 schreef Ralph het volgende:
Zo hoog stel ik mijn eisen ook niet,


Nou ja, ER en ik hebben samenwoonplannen, en gezien haar haarkleur en algemene voorkomen zou ik geen seconde overwegen in een vogelaarwijk te gaan wonen. Dan maar langer thuis wonen en sparen voor iets dat duurder is in een betere wijk.

Daar zijn we overigens dan nu ook hard mee bezig.



kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-10-2009 13:35 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Waarom zou je gezien iemands haarkleur niet in een vogelaarwijk gaan wonen?
Ik woon ook in een vogelaarwijk, op 6m2, en mijn huisgenoten hebben respectievelijk roze, bruin met slag, blond, bruin met krullen, zwart haar, of dreads. Ik ben nog nooit belaagd vanwege mijn haar! Wat een onzin zeg.

Het heeft wel nadelen bij ons. We hebben weleens bakstenen door het raam gehad en ons portiek is de openbare pisplek. En dan nog ben ik voorlopig best tevreden met waar ik woon.

Ik vind dat ik na 7 jaar wachttijd als iemand zijn pand jarenlang laat leegstaan, ik het recht heb om er in te gaan wonen. Dat wil niet zeggen dat ik een pand 'steel', het blijft er gewoon staan, en als ik er uit ben, staat het er nog steeds.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 13:36 by XXL Profiel van XXL

Ik gok dat hij er op doelt dat een leuk ogend blond meisje in zo'n wijk mogelijk niet veilig is voor dagelijkse verkrachtingen en aanrandingen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-10-2009 13:38 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Ik vind mezelf anders ook een leuk ogend blond meisje, en ik ben nog niet verkracht. Zo ook niet mijn vrouwelijke huisgenotem.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-10-2009 13:39 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Angst is een slechte raadgever.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2009 13:44 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2009 13:38 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Ik vind mezelf anders ook een leuk ogend blond meisje, en ik ben nog niet verkracht. Zo ook niet mijn vrouwelijke huisgenotem.


Als ik de onderzoeken mag geloven liegen er mensen in je huis.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 13:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

@ WR en XXL:

Zoals gezegd, inmiddels heb ik twee vogelaarwijken gehad en in beide gevallen wonen/woonden er slechts een handvol allochtonen (ik neem in ieder geval voor het gemak aan dat jullie daar op doelen als je het over haarkleur hebt) die je er prima bij kon hebben en gebeurt/gebeurde er op gebied van criminaliteit amper wat. Ook als het ging om leuk ogende blonde meisjes. Wat een gelul zeg.

Het zal per vogelaarwijk misschien verschillen, en/of per stad, maar ik krijg zo'n idee dat de reputatie van die wijken in veel gevallen schromelijk overtrokken is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-10-2009 13:45 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 oktober 2009 13:36 schreef XXL het volgende:
Ik gok dat hij er op doelt dat een leuk ogend blond meisje in zo'n wijk mogelijk niet veilig is voor dagelijkse verkrachtingen en aanrandingen.


Dat bedoel ik ja.

Los van het feit of het vaak of niet gebeurt, ikzelf vind het niet prettig als ER op weg naar huis 10 keer 'pssst, meizje' moet horen van zich-vervelende hang-Antillianen met scooters.

Vooroordeel of niet, ik zou graag het gevoel willen hebben dat ze zonder gezeik later dan 8 uur 's avonds nog gewoon thuis kan komen. Een vogelaarwijk is niet voor niets een vogelaarwijk.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 13:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 oktober 2009 13:44 schreef Argus het volgende:
Als ik de onderzoeken mag geloven liegen er mensen in je huis.




http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-10-2009 13:47 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 oktober 2009 13:45 schreef Ralph het volgende:
@ WR en XXL:

Zoals gezegd, inmiddels heb ik twee vogelaarwijken gehad en in beide gevallen wonen/woonden er slechts een handvol allochtonen (ik neem in ieder geval voor het gemak aan dat jullie daar op doelen als je het over haarkleur hebt) die je er prima bij kon hebben en gebeurt/gebeurde er op gebied van criminaliteit amper wat. Ook als het ging om leuk ogende blonde meisjes. Wat een gelul zeg.

Het zal per vogelaarwijk misschien verschillen, en/of per stad, maar ik krijg zo'n idee dat de reputatie van die wijken in veel gevallen schromelijk overtrokken is.


Van Wikipedia:

"Een probleemwijk is een wijk waar zich meerdere problemen tegelijk voordoen (concentratie), die problemen zijn: werkloosheid, geweld, criminaliteit, verslavingsproblematiek en medische problemen zoals overgewicht en hogere sterftecijfers, waaronder ook een verhoogde kindersterfte."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2009 13:50 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 oktober 2009 13:47 schreef WhiteRider het volgende:
Van Wikipedia:

"Een probleemwijk is een wijk waar zich meerdere problemen tegelijk voordoen (concentratie), die problemen zijn: werkloosheid, geweld, criminaliteit, verslavingsproblematiek en medische problemen zoals overgewicht en hogere sterftecijfers, waaronder ook een verhoogde kindersterfte."


Ik weet wat een vogelaarwijk is, dank je. Heb je er zelf ervaring mee of trek je je informatie alleen van internet af?

Niet lullig bedoeld trouwens. Ervaring wijst hier echter in twee gevallen uit dat het wel meevalt c.q. kan vallen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-10-2009 13:54 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 oktober 2009 13:50 schreef Ralph het volgende:
Ik weet wat een vogelaarwijk is, dank je. Heb je er zelf ervaring mee of trek je je informatie alleen van internet af?

Niet lullig bedoeld trouwens. Ervaring wijst hier echter in twee gevallen uit dat het wel meevalt c.q. kan vallen.


Geen ervaring met wonen, wel met vogelaarwijken waar ik geweest ben en me absoluut niet thuis voelde. Het gaat erom dat ik geen 600 euro per maand ga betalen voor een woning in een fucking probleemwijk. Of het nou meevalt of niet, er is in ieder geval reden aan te nemen dat bepaalde zaken in de wijk niet in orde zijn. Anders zou het wel 'leuke-buurt-om-in-te-wonen' heten en geen 'probleemwijk'. Verbaast me enorm dat het niet willen wonen in een probleemwijk stuit op onbegrip. :')


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2009 13:56 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 oktober 2009 13:45 schreef Ralph het volgende:
@ WR en XXL:

Zoals gezegd, inmiddels heb ik twee vogelaarwijken gehad en in beide gevallen wonen/woonden er slechts een handvol allochtonen (ik neem in ieder geval voor het gemak aan dat jullie daar op doelen als je het over haarkleur hebt) die je er prima bij kon hebben en gebeurt/gebeurde er op gebied van criminaliteit amper wat. Ook als het ging om leuk ogende blonde meisjes. Wat een gelul zeg.

Het zal per vogelaarwijk misschien verschillen, en/of per stad, maar ik krijg zo'n idee dat de reputatie van die wijken in veel gevallen schromelijk overtrokken is.


Begrijp mij niet verkeerd. Ik sta niet achter het standpunt van WR.
Ik woon er zelf al jaren en mijn ervaring met dergelijke wijken, die ik zelf overigens liever volksbuurten noem, is dat de sociale controle daar doorgaans wel eens hoger kon zijn dan in 'normale' buurten. En in mijn wijk bestaat de bevolking ook nog eens voor 47% uit niet westerse allochtonen. Geen problemen hier met criminaliteit in extreme vormen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen