IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kraken dus (deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-10-2009 15:27 by Lionheart Profiel van Lionheart

Geblesseerd raken, daar ben je goed in.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-10-2009 15:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 oktober 2009 15:27 schreef Lionheart het volgende:
Geblesseerd raken, daar ben je goed in.
Maar dat is niet constructief



kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 22-10-2009 20:48 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Offtopic.. :p
Ik ken krakers... die verkrotting hebben voorkomen door de douche uit te zetten op de avond dat ze het pand kraakten. Daar had de eigenaar natuurlijk niet mee gehoopt snel een sloopvergunning te regelen. Want dat zijn brave mensen die zich aan de wet houden en werken voor hun geld.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-10-2009 20:58 by WMP Profiel van WMP

Nu doe je het weer: je gebruikt nuance en je weet: voor de simpeltons onder ons is dat te moeilijk om te bevatten.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 23-10-2009 13:18 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Sorry. Als excuus iets toepasselijks. Wat meer recht-toe recht-aan.




[Dit bericht is gewijzigd door kaliumhyperoxide op 23-10-2009 13:19]


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 oktober 2009 20:48 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Offtopic.. :p
Ik ken krakers... die verkrotting hebben voorkomen door de douche uit te zetten op de avond dat ze het pand kraakten. Daar had de eigenaar natuurlijk niet mee gehoopt snel een sloopvergunning te regelen. Want dat zijn brave mensen die zich aan de wet houden en werken voor hun geld.


Natuurlijk net zo vies, maar wel een drogreden. Want als jij vind dat zei dat niet mogen betekent niet dat jij dan iets wel mag.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 13:33 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 23 oktober 2009 13:25 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk net zo vies, maar wel een drogreden. Want als jij vind dat zei dat niet mogen betekent niet dat jij dan iets wel mag.
Maar krakers doen meer aan cultuur dan huiseigenaren!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 13:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

alles wat je doet is toch cultuur, een huis leeg laten staan kan ook een stukje cultuur zijn, je kan het zelfs kunst noemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2009 14:23 by bastianus Profiel van bastianus

Veel krakers zitten zelf ook vol interessante culturen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 14:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hmm ik weet niet of een hogere diversiteit van bacterieen op de huid nu gezonder is of niet. Wat wel zo is is dat als je regelmatig wast en zeker met zeep je behoorlijk veel viezer af bent en veel gevoeliger voor het ontwikkelen van eczeem enzo.

Dus ik vraag me af of je nu echt viezer bent met minder wassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 14:40 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 23 oktober 2009 14:31 schreef ElitE het volgende:
Wat wel zo is is dat als je regelmatig wast en zeker met zeep je behoorlijk veel viezer af bent [...].

Dus ik vraag me af of je nu echt viezer bent met minder wassen.

Oh ja natuurlijk, op een gegeven moment treed er een zelfreinigend effect op hè.
Hardnekkig fabeltje.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 14:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja hangt af van wat voor definities je allemaal gebruikt natuurlijk. Vies wordt vaak gezien als het aantal bacterien. Maar vies kan ook verwijzen naar slechte bacterien.

Een goede huidflora is voor een normaal mens toch wel belangrijk. Was jij vaak je handen dan heeft die autochtone huidflora(voornamelijk Staphylococcus aureus) weinig kans om te overleven, en hebben slechte bacterien betere kans om te settelen. Dat wil zeggen dat je met veel wassen uiteindelijk meer slechte bacterien op je hand kan krijgen. Misschien heet het dan niet "vies" maar onhandig is het zeker. Zo hebben veel mensen in de zorg problemen met hun huid en handen omdat ze zovaak moeten wassen. En ook ik merk het meteen als ik in het lab moet werken dat ik mn handen vaak gaan jeuken omdat ik ze tevaak was en wondjes blijven langer open.

Zo zie je met veel schoonmaakmiddelen dat je moet oppassen, pas nog een onderzoek geweest dat je je douchekop beter niet met bleek kunt wassen, want je dood veel bacterien wel, maar erna waren er 3 keer zoveel van een bepaalde ziekteverwekkende bacterien(gezonde mensen hebben er niet snel last van).

Je kunt wel degelijk spreken van een zelfreinigend effect, door een hogere diversiteit aan bacterien voorkom je dat er 1 bacteriesoort is die het te goed doet en daarmee ziekte verwekkend wordt.

Was je helemaal niet tja dan ga je ook snel stinken en is het ook niet alles, maarja vroeger wasten mensen maar 1 keer in het jaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2009 15:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2009 14:31 schreef ElitE het volgende:
Hmm ik weet niet of een hogere diversiteit van bacterieen op de huid nu gezonder is of niet. Wat wel zo is is dat als je regelmatig wast en zeker met zeep je behoorlijk veel viezer af bent en veel gevoeliger voor het ontwikkelen van eczeem enzo.

Dus ik vraag me af of je nu echt viezer bent met minder wassen.

Ik denk het niet. Als je niet dagelijks wast/doucht kan je huid een afstotende laag opbouwen tegen allergenen die irritatie veroorzaken. Mijn huisarts zei dat heel veel baby's in haar praktijk huidklachten hebben doordat ze helemaal suf gebadderd worden door ouders en kraamverzorging. Wij kregen dan ook een compliment voor het feit dat wij onze kinderen niet dagelijks in bad deden. Zo zie je maar dat luiheid/ongeorganiseerdheid voordelen kan hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 15:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is volgens mij geen beschermende laag tegen allergenen, maar gewoon zorgen dan je geen allergie opbouwt tegen bepaalde stoffen.
Kinderen moet je sowieso niet te schoon houden omdat ze nog geen bacterien hebben(daarom mummificeren kinderlijkjes al snel) En daarom proppen ze zoveel in de mond, die darm bacterien moeten ergens vandaan komen.

Zo zijn kinderen opgevoed met honden ook minder snel vatbaar voor allergien gewoon omdat honden zo vies zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 17:21 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 23 oktober 2009 14:54 schreef ElitE het volgende:
Nouja hangt af van wat voor definities je allemaal gebruikt natuurlijk. Vies wordt vaak gezien als het aantal bacterien. Maar vies kan ook verwijzen naar slechte bacterien.

Volgens mij geldt in normale gevallen het volgende:
Niet vaak genoeg wassen: Niks positiefs aan, ook niet qua bacteriën.
Te vaak wassen: Op zich geen problemen met bacteriën maar oa. ontregeling van vetproductie.
(Hoewel dit laatste mede komt doordat de voornaamste functie van goede huidbacteriën vetproductie is.)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 18:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2009 17:21 schreef Jelle het volgende:
Volgens mij geldt in normale gevallen het volgende:
Niet vaak genoeg wassen: Niks positiefs aan, ook niet qua bacteriën.
Te vaak wassen: Op zich geen problemen met bacteriën maar oa. ontregeling van vetproductie.
(Hoewel dit laatste mede komt doordat de voornaamste functie van goede huidbacteriën vetproductie is.)


Nouja wassen werd vroeger maar erg weinig gedaan, juist omdat dat zoveel problemen gaf, je lichaam is niet gewent gewast te worden. Zwervers mag je ook niet zomaar met zeep wassen want die zijn dan opeens "onbeschermd" die moet je echt in speciale zeep wassen.

Nu is dit niet perse positief, want daar komt best een geur vanaf, maar je moet het evenwicht wat ze hebben niet verstoren want dan gaat het echt fout, wassen moet je langzaam aan weer toepassen.

Te vaak wassen heeft een behoorlijke impact op de huidflora en daar spelen veel meer processen dan vetproductie een rol. Er zitten namelijk ook allerlei antibiotische micropeptiden bij. Eigenlijk is het nog maar slecht begrepen, want nog steeds zijn er onderzoeken welke bacterien autochtoon bij de mens voorkomen. nu kwamen ze uit op iets van 40 a 60 waarvan er 1 soort alleen maar in de knieholte voorkomt

Hoe de ecologie op je huid is is zeer slecht bekend. En net als bij darmflora kun je daar heel veel nieuws bij ontdekken. Daarom is het inderdaad moeilijk om te zeggen wat teveel is. Ik douche 2 a 3 keer in de week en gebruik eigenlijk alleen shampoo voor mn haar. Als ik opeens meer doe ga ik ook stinken. Als ik dat natuurlijk een tijdje volhoud heb ik daar geen last van.
Deodorant geeft bij mij ook wisselende resultaten, dat gebruik ik niet structureel soms sta ik binnen een uur echt te stinken terwijl ik het daarvoor niet had.

Maar douchen met alleen water is voor de meesten (mensen met eczeem vaak uitgezonderd) niets mis mee met zeep moet je veel meer oppassen. Ik denk dat je veel van de toegenomen allergien en eczemen een groot deel te verklaren zijn door te hiegienisch leven.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2009 19:19 by M. Profiel van M.

quote:
Op 23 oktober 2009 18:51 schreef ElitE het volgende:
Er zitten namelijk ook allerlei antibiotische micropeptiden bij.

Ah ja, ik wist dat er iets miste in het verhaal. Dat waren natuurlijk die antibiotische micropeptiden. Nou ja, gelukkig kan jij het in ieder geval wel goed uitleggen.

Ik vind 2 à 3 keer per week douchen trouwens behoorlijk ranzig. Daar heb ik dan weer totaal geen last van als ik op fietsvakantie ben, maar hier thuis douche ik een keer of tien, twaalf per week. Ik wil niet ongewassen de deur uit gaan en na het sporten douche ik ook altijd. Niet altijd met zeep, dat dan weer niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 19:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2009 19:19 schreef M. het volgende:
Ah ja, ik wist dat er iets miste in het verhaal. Dat waren natuurlijk die antibiotische micropeptiden. Nou ja, gelukkig kan jij het in ieder geval wel goed uitleggen.

Ik vind 2 à 3 keer per week douchen trouwens behoorlijk ranzig. Daar heb ik dan weer totaal geen last van als ik op fietsvakantie ben, maar hier thuis douche ik een keer of tien, twaalf per week. Ik wil niet ongewassen de deur uit gaan en na het sporten douche ik ook altijd. Niet altijd met zeep, dat dan weer niet.


Hehe nouja is momenteel een hottopic binnen de microbiologie, maar er speelt nog veel meer mee. Ik geef dan ook aan dat er nog gigantisch veel onderzocht moet worden.

Nouja ik vind het ook heerlijk maar douchen is voor mij momenteel wat lastiger, dus tja dan doe je het niet zoveel. Als ik een tijdje elke dag douche en dan een paar dagen niet voel ik me ook ranzig, maar je lichaam wilt daarin gewoon wat regelmaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-10-2009 19:25 by Nimbus Profiel van Nimbus

In de Alpen gerust zonder een week douchen, onder het motto: iedereen stinkt toch, maar als er op de hut een douche is, graag.
Op de camping natuurlijk minstens elke dag.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-10-2009 19:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Mooi man, zo'n persoonlijk hygiëne topic.


Boeiender


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-10-2009 19:31 by Nimbus Profiel van Nimbus

Oja hehe


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2009 23:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2009 17:21 schreef Jelle het volgende:
Volgens mij geldt in normale gevallen het volgende:
Niet vaak genoeg wassen: Niks positiefs aan, ook niet qua bacteriën.
Te vaak wassen: Op zich geen problemen met bacteriën maar oa. ontregeling van vetproductie.
(Hoewel dit laatste mede komt doordat de voornaamste functie van goede huidbacteriën vetproductie is.)

Ja juist ja, dat was inderdaad wat de huisarts ook vertelde, dat het vetlaagje beschermde tegen aantasting van de huid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2009 1:25 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 oktober 2009 15:17 schreef bastianus het volgende:
Wij kregen dan ook een compliment voor het feit dat wij onze kinderen niet dagelijks in bad deden. Zo zie je maar dat luiheid/ongeorganiseerdheid voordelen kan hebben.


Hang er maar net van af wie het beoordeelt.

Toen wij bij jeugdzorg terecht kwamen voor een intake werd niet dagelijks douchen letterlijk vertaald als: Kind wast zich niet.
Wat vervolgens weer vertaald werd naar: Vader is niet in staat het kind goed te verzorgen --> Probleemsituatie.

Ach, ze kan gelukkig altijd nog kraker worden.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 24-10-2009 1:29]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-11-2009 17:45 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Oud verzorgingstehuis Selwerd gekraakt
GRONINGEN - Een groot voormalig verzorgingstehuis in Selwerd is zaterdagmiddag gekraakt.

Het pand op de hoek van de Eikenlaan en Iepenlaan stond al geruime tijd leeg. Om half twee verzamelde een groep van ongeveer 20 krakers zich bij het verzorgingstehuis en drongen het pand binnen.

Aan de gevel hebben de krakers spandoeken opgehangen met de mededeling dat het kraken doorgaat ondanks de wetgeving die kraken onmogelijk moet maken.

Kent iemand uit Groningen dit pand?volgens mij woonden er adhoc-ers in. klopt dat?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


peinzend
Usericon van peinzend
Posted 02-11-2009 18:28 by peinzend Profiel van peinzendhttp://www.amigosdemusica.nl

dacht ook dat dat van adhoc was, hingen al maanden posters van Adhoc. Misschien hadden ze er alleen geen mensen in te wonen, en is het gekraakt van de anti-kraak.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen