IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Meshuggah Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-11-2006 17:18 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 15:46 schreef NecRobert het volgende:
Nietes. Dit is het beste Meshuggah nummer ooit:

http://www.youtube.com/watch?v=z5A0q63_gbo&mode=related&search=meshuggah

En die clip heerscht ook


Hahaha, die clip is idd ontzettend cool ! Ze hadden al een keer eerder zoiets te tijde van DEI, of die cd erna. Het nummer is vet, maar nog niet zo tof als die van None, IMNSHO !


lampje


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:38 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik vind Messugah qua gitaarriffs een ongelovelijk overschatte band...maar als je de drums erbij hoort wordt het in 1 keer wel speciaal. Raarrrrrrrrrrrrrr



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-11-2006 17:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Die combinatie maakt het juist zo geniaal. Overschat is Meshuggah op geen enkel vlak, eerder onderschat imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:45 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Nou, de gitaarriffs alleen zijn zo na te spelen. Maar het plaatje klopt als hele band wel.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 02-11-2006 17:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

en ze komen weer naar NL volgend jaar, maar dat is natuurlijk niet echt boeiend nieuws...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-11-2006 17:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 17:45 schreef blonde rockgod het volgende:
Nou, de gitaarriffs alleen zijn zo na te spelen.
Dat gaat je tegenvallen denk ik. 1 losse riff is wel te doen idd, maar een heel nummer wordt al moeilijk. Er zitten namelijk nogal wat geintjes in verstopt, qua maatsoorten, overgangen en kleine nuances.
Probeer de riffs maar eens met de drumpartijen van Tomas Haake mee te spelen...
En dan bedoel ik vooral de nummers van de latere releases!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 02-11-2006 17:50]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:52 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 2 november 2006 17:49 schreef NecRobert het volgende:
Dat gaat je tegenvallen denk ik. 1 losse riff is wel te doen idd, maar een heel nummer wordt al moeilijk. Er zitten namelijk nogal wat geintjes in verstopt, qua maatsoorten, overgangen en kleine nuances.
Probeer de riffs maar eens met de drumpartijen van Tomas Haake mee te spelen...



Ik moet zeggen dat ik qua geintjes getraind ben, ik heb 3 jaar lang met een gitarist gespeeld die steeds tot 5 telde als ik tot 4 telde. Maffe zooi hebben we toen gemaakt, hij was niet de beste gitarist van de wereld, maar ik heb er ontzettend veel van geleerd! En inderdaad, wat ik als 1e ook al postte, met de drums erbij word het een heel ander verhaal, maf.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-11-2006 18:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 17:38 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik vind Messugah qua gitaarriffs een ongelovelijk overschatte band...maar als je de drums erbij hoort wordt het in 1 keer wel speciaal. Raarrrrrrrrrrrrrr


Nou.. Daar zit hem de krux. Afzonderlijk zijn sommige gitaarriffs wellicht tamelijk eenvoudig na te spelen, maar met drums erbij wordt het toch een ander verhaal.

Een 5/16 patroon over een 4/4 maat (drums) gooi ik er niet zo makkelijk uit om maar wat te noemen. Isoleer je het gitaarpatroon kan je het echter tot een simpel kwart patroon degraderen dat elke noob kan spelen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 18:10 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 2 november 2006 18:06 schreef Snaack het volgende:
Nou.. Daar zit hem de krux. Afzonderlijk zijn sommige gitaarriffs wellicht tamelijk eenvoudig na te spelen, maar met drums erbij wordt het toch een ander verhaal.

Een 5/16 patroon over een 4/4 maat (drums) gooi ik er niet zo makkelijk uit om maar wat te noemen. Isoleer je het gitaarpatroon kan je het echter tot een simpel kwart patroon degraderen dat elke noob kan spelen.


Euh, Snaack, dat postte ik ook zo ongeveer toch?

*zet Minscan cd maar weer eens op*



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-11-2006 18:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 18:10 schreef blonde rockgod het volgende:
Euh, Snaack, dat postte ik ook zo ongeveer toch?


I love stating the abvious

quote:

*zet Mindscan cd maar weer eens op*


Goeie zaak


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 02-11-2006 20:04 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 17:46 schreef Spirit In Black het volgende:
en ze komen weer naar NL volgend jaar, maar dat is natuurlijk niet echt boeiend nieuws...


Waar? Wanneer?


Inter faeces et urinam nascimur


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-11-2006 21:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik hoop weer in de Melkweg. Dat was zo godvergeten vet twee jaar terug!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-11-2006 21:48 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Idd ja!! Ben benieuwd..


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-11-2006 0:14 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 21:44 schreef NecRobert het volgende:
Ik hoop weer in de Melkweg. Dat was zo godvergeten vet twee jaar terug!


+ 1 Ik heb echt met open mond staan kijken daar.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 03-11-2006 0:25 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 20:04 schreef Stoerbaard het volgende:

Waar? Wanneer?

+1

quote:
Op 2 november 2006 17:38 schreef blonde rockgod het volgende:

Ik vind Messugah qua gitaarriffs een ongelovelijk overschatte band...maar als je de drums erbij hoort wordt het in 1 keer wel speciaal. Raarrrrrrrrrrrrrr

Als je bedoelt dat de gitaarriffs harmonisch niet zo spectaculair zijn geef ik je volkomen gelijk, maar daar tegenover staat juist dat Meshuggah, zeker voor metalbegrippen, ritmisch ongelofelijk ver gaat. En wat daarbij verradelijk is, is dat je bij hun muziek niet 'oneven' moet tellen, maar juist heel strak in 4/4 door moet denken (behalve bij een paar fragmenten die echt in 7/8 o.i.d. staan).
Meestal worden de riffs in (oneven) groepjes van 16en geschreven en gaan ze dus, wanneer ze meerdere malen herhaald worden binnen een 4/4-structuur, steeds verder over de maat heen. Om onder al deze poly- en antimetrische 'geintjes' nog wel een duidelijke structuur te behouden zetten alle instrumenten om de (meestal) vier of acht maten hun riff of ritme opnieuw in. Daarbij slaat Tomas Haake nagenoeg altijd kwarten of achtsten mee op hihat, china of crash, waardoor je ook als luisteraar vrij eenvoudig de basisstructuur kunt volgen.

Luistertip ter illustratie: "Stengah" van 'Nothing'.


[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 03-11-2006 0:26]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2006 0:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

En de mainriff van dat nummer is nou toevallig weer net in 11/8 waardoor de kwart puls op de china om de maat verspringt van op de tel naar op de opmaat.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-11-2006 0:42 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Haha

En het groove't nog ook

(altijd lache, die lui die proberen mee te bangen maar het lukt ze niet hehe)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 03-11-2006 0:44]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2006 3:07 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 21:44 schreef NecRobert het volgende:
Ik hoop weer in de Melkweg. Dat was zo godvergeten vet twee jaar terug!


en dat zou zomaar kunnen..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2006 3:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 21:44 schreef NecRobert het volgende:
Ik hoop weer in de Melkweg. Dat was zo godvergeten vet twee jaar terug!


en dat zou zomaar kunnen..


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 03-11-2006 7:59 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2006 0:38 schreef Snaack het volgende:

En de mainriff van dat nummer is nou toevallig weer net in 11/8 waardoor de kwart puls op de china om de maat verspringt van op de tel naar op de opmaat.

*buzz* Nope. Luister maar eens naar de kwarten op de china en tel desnoods mee op je vingers ofzo: je zult merken dat er precies acht vierkwartsmaten voorbij gaan voor ze de riff voortijdig afbreken om hem op de één van de negende maat weer opnieuw in te zetten.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 8:06 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Bah, je hebt het over theorie



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 03-11-2006 9:06 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Tsk. Gij amateur.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 9:08 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 november 2006 9:06 schreef Hexegot het volgende:
Tsk. Gij amateur.


Autodidact noem je dat toch?



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 03-11-2006 9:10 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2006 9:08 schreef blonde rockgod het volgende:

Autodidact noem je dat toch?

Ik noem het gewoon slecht.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 9:11 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Dat mag ook natuurlijk



Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen