IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Favoriete klassieke muziekstuk? Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 11:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Gezien ik mij de laatste maanden wat meer in klassieke muziek aan het verdiepen ben maar eigenlijk nog niet echt veel in dit genre ken vroek ik mij af wat de favoriete stukken op ZM/onder de ZMers zoal zijn.

Mijn persoonlijke favoriet zijn de vier jaargetijden van Vivaldi. Al vind ik de Stabat Mater van Pergolesi ook erg mooi.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 21-06-2006 11:45 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Beetje standaard, maar voor klassiek gitaar vind ik Asturias van Isaac Albeniz nog steeds wel erg vet.

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 21-06-2006 11:55]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 21-06-2006 11:49 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Nogal wat verschillende keuzes..

Beethoven - Pathetique
Liszt - Etudes des Paganini
Paganini - Violin Sonates

Ik zal vanavond nog eens wat meer neerpennen, heb een hele lijst liggen die ik erg aan kan raden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 21-06-2006 12:15 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

Bolero van Ravel.

en wij hebben thuis bijna standaard classic fm opstaan en dr komt sporadisch wat leuks voorbij, vergeet alleen direct hoe het heet


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-06-2006 12:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Als je van metal houd, dan kan ik 'Le sacre du printemps' van Stravinsky aanbevelen...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-06-2006 12:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb een stukje bach als ringtone


Zenial


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-06-2006 12:19 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Beethoven - Symphony no.6
Barber - Adagio for strings (niet die gare Tieso troep )
Vivaldi - vier seizoenen (hersft, 3e deel)
En wat random werk van Offenbach, Debuddy en Braams)



Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 21-06-2006 13:23 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Mussorksky - Night on a bare mountain
Rimsky Korsakov - The flight of the buble-bee
Rimsky Korsakov - Nocturne from the golden cockerel
Gustav Holst - Mars the bringer of war


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2006 13:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

stuur me die shit eens op binnenkort


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-06-2006 13:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wat ik standaard in auto wil hebben zitten:

- Bach - cannon in d major (HET mooiste muziekstuk ooit gemaakt)
- Albinoni - adagio
- Bach - air for g string
- Bizet - Parelvissers
- Samuel Barber - Agnus Dei (Adagio for strings, maar dan gezongen, zeer hip)
- Vivaldi - Summer
- Mozart - Moonlight Sonata

Dat zijn toch wel mijn toppertjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-06-2006 13:27]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-06-2006 17:16 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Favorieten van het moment:

Mozart - Requiem (niet helemaal Mozart, niettemin altijd goed voor kippenvel en tranen in de ogen, zo MOOI!!)
Mozart - Piano Concert nr. 20 - Voor iedereen die Mozart 'te vrolijk' vindt :-)
Schubert - Impromptus - Murray Perahia (geniale muziek uitgevoerd door een geniaal pianist)
Rachmaninov - Piano Concert Nr 3 - vooral het eerste deel is van een verontrustende schoonheid. Het hoofdthema zit onmiddellijk in je hoofd en gaat er NOOIT MEER uit.


Dear dirty delightful old drunken old days


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 21-06-2006 19:48 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2006 11:45 schreef *Sander* het volgende:
Beetje standaard, maar voor klassiek gitaar vind ik Asturias van Isaac Albeniz nog steeds wel erg vet.


Erg gaaf idd! Vooral de ijzerstrakke versie van John Williams, die gast heeft echt teveel beheersing van zijn techniek

Mijn favo's:

Leo Brouwer - El Harpa Del Guerrero (uniek geluid, bijna dissonante metalshit op je akkoestische gitaar)
Leo Brouwer - Elogio De La Danza (idem)
Fernando Sor - Fantasie Élégiaque (heerlijk depressief stuk van 14 min)
Yuquijiro Yocoh - Sakura (heerlijk sereen Japans stuk)
J.S. Bach - Gigue in a mineur, een bekende Presto etc.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-06-2006 19:51 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Grieg - Peer Gynt suites


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-06-2006 23:02 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Hmmm... Ben gek op Stravinsky (de Sacre ontstijgt nagenoeg alles), Beethoven (wat dan ook), Scriabin (check out Prometheus: Le Poème Du Feu), en... en...

Nee. Te moeilijk dit.


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-06-2006 6:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

In the Hall of the Mountain King (was dat nou van Savatage?)
Danse Macabre


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-06-2006 9:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Górecki - 3e Symphonie
Smetana - Ma Vlast


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-06-2006 9:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Stond laatst bij ik meen de Action één of andere klassieke cd box met ongeveer 25 cd's. Aanrader misschien?


spelfout weggehaald...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-06-2006 9:34 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Als je nou nog wist aan welke componist(en) die gewijd was...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-06-2006 9:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2006 9:25 schreef varanus het volgende:
Stond laatst bij ik meen de Action één of andere klassieke cd box met ongeveer 25 cd's. Aanrader misschien?
Volgens mijn collega lalmlul op den campus:"Tuurlijk, bij de Action wel. Je kent die acties van de Action toch?"


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 22-06-2006 9:50 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Edvard Grieg - Die Morgenstimmung vind ik nog steeds geniaal!!
Voor de rest luister ik wel regematig klassieke muziek, maar dat is dan zowat alles door mekaar en let ik dus ook niet op wie het componeerde of uitvoerde...


Member of the iso-betawuste crew!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-06-2006 9:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2006 9:34 schreef Hexegot het volgende:
Als je nou nog wist aan welke componist(en) die gewijd was...


Vanallesennogwat....
Voor een leuk prijsje, maar ik weet dus geen namen meer...


spelfout weggehaald...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-06-2006 9:54 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2006 9:52 schreef varanus het volgende:

Vanallesennogwat....
Voor een leuk prijsje, maar ik weet dus geen namen meer...

Foei. Nou ja, als er een leuk prijskaartje aanhangt is het iig een aardige manier om kennis te maken met e.e.a.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-06-2006 11:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Oh het eerdere werk van Steve Reich vergeten


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-06-2006 12:41 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Het blijft altijd lastig met die goedkope boxen, de kwaliteit kan enorm verschillen. Zo heb ik een soort 'best of' piano concerten box van de kruidvat. Daar zit een machtige uitvoering van Rach 3 bij van Nelson Freire, maar ook dikke ruis van een pipo van 30/40 jaar terug.

Mijn ervaring is dat je met de grote merken altijd goed zit, die overigens voldoende aanbod hebben in het goedkope segment: decca, deutsche grammophon, philips... Meestal gaat het om oudere opnamen van topmusici die zijn opgelapt.

Verder vind ik 'Naxos' echt een top-label! Vooral voor de wat vagere shit (middeleeuwen, rennaissance bv.) is er veel te beleven voor hele zachte prijzen!

Tenslotte nog een goede tip: de openbare bibliotheek. Niet te geloven wat een aanbod die lui hebben!


Dear dirty delightful old drunken old days


kingdiamond
Usericon van kingdiamond
Posted 08-08-2006 3:56 by kingdiamond Wijzig reactieProfiel van kingdiamondQuote dit berichthttp://www.reptilemaniacs.nl

Alles van mozart en voornamelijk de barok en klassieke periode


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-08-2006 8:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2006 3:56 schreef kingdiamond het volgende:
Alles van mozart (...)

Sodeju! Hoe groot is jouw CD-collectie?


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen