IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws, feitjes, ditjes, datjes en overig gejank Deel DCLXVII Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-08-2006 10:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik neem aan dat de salarissen in Scandinavië ook wel hoger zijn. Of worden daar geen auto's verkocht???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-08-2006 11:00]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-08-2006 11:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 augustus 2006 10:57 schreef varanus het volgende:
Alsof iemand Citroen C5 wil rijden. Voor 500 pleuro verkoopt die ook niet


Dat is het punt niet. Diezelfde auto kost in Nederland (toch ook al niet goedkoop) zo'n €10.000,- minder.

quote:
Op 2 augustus 2006 10:58 schreef attila_de_hun het volgende:
ik neem aan dat de salarissen in Scandinavië ook wel hoger zijn. Of worden daar geen auto's verkocht???


Laten we zeggen dat de marktaandelen van bepaalde 'dure' merken auto's daar aanmerkelijk lager liggen dan elders in Europa. In Denemarken zijn de inkomens zo'n 13-14% hoger dan in Nederland maar een C5 (enorme middenklasser dus) is daar 30% duurder (en Nederland is zoals gezegd ook een topper wat autobelasting betreft).

Denemarken - $34.600 (GDP/capita)
Nederland - $30.500 (GDP/capita)

En nog een leuk artikeltje dat dit mooi illustreert:

quote:

Wat het gevolg van de diverse belastingmaatregelen zijn, wordt bij een aantal modellen goed duidelijk. Een Fiat Punto kost in Denemarken zonder belastingen € 6.932,–. In Duitsland kost diezelfde auto ruim € 3.000,– meer. Maar na belasting ligt de verhouding ineens omgekeerd. Denen betalen voor de Punto dan een totaalbedrag van € 16.058,–, terwijl de Duitsers slechts € 11.540,– van hun bankrekening hoeven halen.

Voor een auto als de BMW 320d is het resultaat nog schokkender. In Denemarken kost deze auto na belasting ruim € 71.920,–. En dat is zo maar € 40.000,– duurder dan in Duitsland. En Nederland? In ons land kost de BMW 320d weliswaar ruim € 10.000,– meer dan in Duitsland, maar is hij altijd nog zo’n € 30.000,– goedkoper dan bij de Denen.



Een Fiat Punto is nou niet bepaald een topper zeg maar...


En zelfs al zouden de inkomens hoger liggen. Als jij meer gaat verdienen dan ga je toch ook niet akkoord met een makelaar die zegt: "Atilla, sorry. Je verdient nu 50% meer dan vorig jaar en je huis kan ik niet meer voor €200.000 verkopen, het kost nu €300.000"? Probleem ligt hem in dat de overheid mensen ertoe kan dwingen om met zulke huichelaarij akkoord te gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 02-08-2006 11:26 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Ok dan maar hier

School mag leerling weigeren om tv

(Novum) - Een reformatorische mbo-school in Amersfoort mag een leerling weigeren omdat zijn ouders thuis een internetaansluiting en televisie hebben. De aanwezigheid van de jongen ondermijnt de identiteit van de school. Dat heeft de rechtbank in Utrecht dinsdag bepaald in kort geding. De rechter oordeelt dat de school een toelatingsbeleid mag voeren dat steunt op de uitleg die zij zelf geeft aan religieuze normen.

De leerling, Thomas Roest uit Veenendaal, wil aan het Hornbeeck College de opleiding volgen tot onderwijsassistent. Om de school tegemoet te komen, hebben de ouders thuis een filter geplaatst op de internetaansluiting. De televisie willen ze houden.

Het gezin vulde als onderdeel van de toelatingsprocedure van de school een vragenlijst in en meldde dat thuis televisie en een internetaansluiting aanwezig zijn. De school stelde na een gesprek met de ouders vast dat de opvattingen over 'tal van onderwerpen die van wezenlijk belang worden geacht voor de identiteit van de school te ver uiteenlopen'.

Volgens het schoolbestuur gaat het om 'hoofdzaken die aan de kern van de identiteit van de school raken'. Daarbij wordt er onder meer op gewezen dat het zusje van Thomas wel eens een broek draagt, terwijl de school zich op het standpunt stelt dat met kleding het 'Bijbelse onderscheid tussen man en vrouw' tot uitdrukking wordt gebracht.

Ook andere leerlingen van de school en docenten zouden de beschikking hebben over een televisie. De school ontkent dat niet, maar stelt dat het niet zijn taak is na te gaan of de vragenlijst naar waarheid is ingevuld. De rechter stelt dat niet duidelijk is dat andere leerlingen of docenten zondigen tegen de regels.

Volgens de ouders van Thomas is alleen sprake van 'accentverschillen' en niet van een fundamenteel verschil van inzicht. De school zou geen objectieve en controleerbare criteria gebruiken bij de toelating. Bovendien behoren de redenen van afwijzing volgens de ouders tot de persoonlijke levenssfeer. "Het Hoornbeeck College biedt kennelijk geen ruimte voor nuance en eigen interpretatie." De familie overweegt een spoedappèl.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-08-2006 11:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 augustus 2006 11:26 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ok dan maar hier




Kijk op vorige pagina...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2006 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heerlijk antieke school .. zouden ze nog lijfstraffen kennen daar>


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-08-2006 16:16 by Hexegot Profiel van Hexegot

MOTORRIJDER GLIBBERT ONDERUIT IN SLAGROOM

Uitgegeven: 2 augustus 2006 14:06

ZELHEM - Een 48-jarige motorrijder uit Lisse is bij een tochtje in Zelhem (Achterhoek) uitgegleden over een enorme plas room op de weg. De motor is daarbij beschadigd, aldus de politie woensdag.

Door het roomspoor te volgen ontdekten agenten de herkomst van de smurrie. In een vrachtwagen was een tank vol room aan het schuimen geslagen. De inhoud ontsnapte via de ontluchtingspijpen.

De chauffeur had er niets van gemerkt.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2006 16:21 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

van nu.nl

Politie wil eind maken aan 'verticaal drinken'

Uitgegeven: 2 augustus 2006 12:08
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2006 12:11
LONDEN - De politie in de Britse stad Preston wil een eind maken aan 'verticaal drinken'. Zij bedoelt daarmee dat het verboden moet worden staand aan de bar in een café te drinken, door velen beschouwd als dé natuurlijke houding om bier in te nemen.

Velen denken ook dat het grootste bezwaar tegen 'verticaal drinken' is dat je harder en sneller valt als je teveel hebt gedronken dan wanneer je zittend inneemt. De politie van Preston ziet echter een veel groter bezwaar: het is een van de belangrijkste oorzaken van openbare ordeverstoring.

Mensen die staand drinken, gebruiken meer omdat de drank gemakkelijker naar binnen glijdt als de slokdarm geheel gestrekt is, zei projectmanager alcohol van de politie, Andy Hobson, tegen de krant The Times van woensdag. Daar komt volgens hem nog eens bij dat er in een groep staande drinkers gemakkelijker een biertje uit iemands hand gestoten wordt, waarna er heibel ontstaat, waarbij klappen uitgedeeld worden.

Zitten

De redenering is dat zittende drinkers niet zo gemakkelijk in een handgemeen betrokken raken. De maatregel zou in de herfst van kracht moeten worden. De Prestonse kasteleins zien het niet zitten.


Je moeder.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-08-2006 16:22 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2006 16:24 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

dikke onzin eigenlijk. en verder kun je vaak zat nergens zitten


Je moeder.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-08-2006 16:25 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 augustus 2006 16:24 schreef karnivoor het volgende:

dikke onzin eigenlijk. en verder kun je vaak zat nergens zitten

Huh... huhuh... huhuhuhuhuhuhuhuhuh...

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 02-08-2006 16:25]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2006 16:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

huhuhuhuhuhuhuhuhuh :D


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-08-2006 16:30 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Hohohoho, jij bent echt erruuuug.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 02-08-2006 16:30 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

En hoe willen ze dat doen op een festival?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-08-2006 16:34 by Heiden Profiel van Heiden

Op festivals is iedereen veels te stoned om te vechten, zelfregulatie.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 02-08-2006 16:35 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 2 augustus 2006 16:30 schreef Leviathanica het volgende:
En hoe willen ze dat doen op een festival?
je krijgt een rolstoel bij de ingang



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 02-08-2006 16:38 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 2 augustus 2006 16:35 schreef Mies het volgende:
je krijgt een rolstoel bij de ingang

Aha, klinkt logisch.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-08-2006 10:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Bal(en)
Een dagje strand is voor de Kroaat Mario Visnjic wel heel pijnlijk afgelopen. Nadat Mario was gaan naaktzwemmen, ging hij in een strandstoel liggen. Waar Mario alleen niet aan had gedacht was het feit dat er nog wel eens wat wil krimpen in het koude water. Zijn ballen bijvoorbeeld, die door de houten latten van de strandstoel gleden. Toen Mario op wilde staan bleek dat zijn ballen weer normale proporties hadden aangenomen. Hij kreeg ze niet meer tussen de latjes vandaan en moest de hulp inschakelen van het strandpersoneel. Die stuurden iemand om de stoel doormidden te zagen.



LOL


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 03-08-2006 11:03 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 3 augustus 2006 10:59 schreef Chelman het volgende:
LOL


eerder 0wn3d


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-08-2006 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Aemrikanen zijn een heel zielig volkje:

Frietjes
Na een afwezigheid van drie jaar staan er weer Franse frietjes op het menu van het restaurant van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. De volks- vertegenwoordigers hadden de friet formeel omgedoopt tot Vrijheids Friet (Freedom Fries) omdat Frankrijk zich in 2003 tegen de oorlog in Irak had gekeerd. De Amerikaanse Senaat wijzigde de naam van de patat overigens destijds niet.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-08-2006 12:17 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ja, tis wat met die Aemrikanen. Raar land, dat Aemrika.


spelfout weggehaald...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-08-2006 12:21 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Och, hier in Europa is ook vaak genoeg opgeroepen tot het boycotten van Amerikaanse producten en bedrijven. Enige verschil is dat de Amerikanen doen wat ze zeggen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-08-2006 12:22 by Chelman Profiel van Chelman

Volgens mij is Jenje in zijn jeugd door een Amerikaan geridiculiseerd. Ik zie enige parallelen met het ZOG-paranoia wat hier door een andere, omwille van ridiculisatie, niet nader te noemen ZM'mer tentoongespreid wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-08-2006 12:24 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 3 augustus 2006 12:22 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij is Jenje in zijn jeugd door een Amerikaan geridiculiseerd. Ik zie enige parallelen met het ZOG-paranoia wat hier door een andere, omwille van ridiculisatie, niet nader te noemen ZM'mer tentoongespreid wordt.
Jij Naftaniel, dat je andere mensen daar meteen van beschuldigt!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2006 12:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 augustus 2006 12:22 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij is Jenje in zijn jeugd door een Amerikaan geridiculiseerd. Ik zie enige parallelen met het ZOG-paranoia wat hier door een andere, omwille van ridiculisatie, niet nader te noemen ZM'mer tentoongespreid wordt.


ik ben blij om te merken dat het gebruik van het woord "ridiculisatie" toendertijd door mij zo een diepe indruk heeft gemaakt.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-08-2006 12:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 augustus 2006 12:22 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij is Jenje in zijn jeugd door een Amerikaan geridiculiseerd. Ik zie enige parallelen met het ZOG-paranoia wat hier door een andere, omwille van ridiculisatie, niet nader te noemen ZM'mer tentoongespreid wordt.
Nee, nee, zeker niet, veel van mijn favoriete bands zjin amerikaans, maar vooral het conservatievere deel van dat land heeft volgens mij ene plank voor de kop net zo dik als de vervilting op ijsregens hoofd!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen