IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Geluidsniveau tijdens concerten Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 28-01-2007 12:21 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

De ellende is dat het gros van de geluidsmannen gewoon slecht hoort juist omdat ze veel aan geluid blootgesteld staan. Met doppen in mixen kan niet en dus komt die decibel meter er maar bij.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-01-2007 13:04 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 28 januari 2007 12:16 schreef Davidian het volgende:

Ik denk dat dat ook grotendeels aan de band lag maar nog steeds.



Vooral in kleinere zalen begint het probleem vaak met een te hard podiumgeluid. Als een band hun eigen volume weten te beheersen kan je er als geluidsman tenminste wat mee.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-01-2007 13:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 13:04 schreef skarmoon het volgende:
Vooral in kleinere zalen begint het probleem vaak met een te hard podiumgeluid. Als een band hun eigen volume weten te beheersen kan je er als geluidsman tenminste wat mee.
Daar is de 'metal-cursus' voor geluidsmensen dan weer uitermate geschikt voor. Gewoon direct beginnen te dreigen dat ze geen bier meer krijgen als ze hun geluid niet zachter zetten!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2007 13:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het wordt gewoon tijd dat er eens controles komen in zalen die evenementen organiseren.

Harder dan de volgens de normale arbowet toegestane 80 DB = forse boete opleggen.
En dan geen gezeik meer over dat werknemers wetteijk gezien bescherming dienen te krijgen van hun werkgever en deze dienen te dragen bij een geluidsniveau van meer dan 85 DB ( als ik het goed heb).


"Ja, maar dan is het geluid achter in de zaal erg zacht."

Misschien dan gelijk eens kijken of je de boxen niet wat over de zaal kunt verdelen inplaats van alles naast het podium te flikkeren.

Hij lijkt mij toch dat men met de huidige surround systeempjes wel in staat moet kunnen zijn een redelijke geluidsverdeling in de hele zaal te creëren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 28-01-2007 13:51 by Davidian Wijzig reactieProfiel van DavidianQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 13:04 schreef skarmoon het volgende:
Vooral in kleinere zalen begint het probleem vaak met een te hard podiumgeluid. Als een band hun eigen volume weten te beheersen kan je er als geluidsman tenminste wat mee.


Mmmm, Hier in simplon speelde een band ik geloof dat het northgate was die had een zeer acceptabel geluids volume.

De drumster speelde ook wat kalmer. De gitaar amp was geloof ik niet eens gemiced en dat was ook niet nodig want je hoorde het genoeg. Jammer dat ik wat aan de brakke kant was dus er niet veel van hebt onthouden.

[Dit bericht is gewijzigd door Davidian op 28-01-2007 13:52]


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-01-2007 15:10 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 28 januari 2007 13:22 schreef XXL het volgende:
Misschien dan gelijk eens kijken of je de boxen niet wat over de zaal kunt verdelen inplaats van alles naast het podium te flikkeren.

Hij lijkt mij toch dat men met de huidige surround systeempjes wel in staat moet kunnen zijn een redelijke geluidsverdeling in de hele zaal te creëren.


Dat kan dmv delaystacks, eigenlijk gewoon luidsprekers die halverwege de zaal hangen, en het geluid met een tijdvertraging doorgeven, zodat het tegelijkertijd met het geluid van het hoofdsysteem bij je oren arriveert.

Dat heeft in kleine zalen alleen niet zoveel zin, helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 28-01-2007 15:14]


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 28-01-2007 20:12 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 13:22 schreef XXL het volgende:
Harder dan de volgens de normale arbowet toegestane 80 DB = forse boete opleggen.


dat vindk dan ook wel weer wat overdreven...


kwaliteit > kwantiteit


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-01-2007 20:16 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

80dB bij een metalconcert? man, da's het geluidsniveau van groeiend gras


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2007 21:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, dus we willen zelf graag een volume wat mogelijk gehoorschade op kan leveren omdat het anders niet "metal" is?

En dan gaan we vervolgens oordoppen in doen die de hoog / laag verhouding in de muziek volledig verneuken.

Dom van me dat me dat even ontgaan is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2007 21:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hier staat trouwens wel een lijstje met vergelijkingen van het aantal DB met bepaalde situaties. 80 DB = snelweg op 10 meter afstand vind ik meer dan het volume van groeiend gras.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidsniveau


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-01-2007 21:17 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Een zaal vol drinkende, lachende, pratende mensen haalt de 80 dB al. Popconcerten en discotheken blijven gewoon link voor de oortjes.


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 29-01-2007 7:22 by Davidian Wijzig reactieProfiel van DavidianQuote dit bericht

Wat ook leuk is zijn 2 gemicte 120 watt engl bakken recht voor je neus in een zaal voor nog geen 40 mensen


Wat vinden jullie, hebben bands met 1 gitarist beter geluid als bands met 2? Ik heb laatst legion of the damned gezien en ze hadden toch wel een decent geluid(of ik begin toch erg te wennen aan me oordoppen...)

[Dit bericht is gewijzigd door Davidian op 29-01-2007 7:22]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-01-2007 9:18 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

LotD had idd geen slecht geluid, opvallend goed zelfs vergeleken de bagger die ik de laatste tijd in Vera hoor. Wel vond ik het totale geluidniveau weer idioot hard. Ik heb vrij gevoelige oren en zelfs met doppen in vond ik het maar net te doen...


Dear dirty delightful old drunken old days


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-04-2007 15:59 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Zo, gisteren naar de oordoppenboer geweest en een stel exinores besteld. Ik heb ook een gehoortest gedaan, en de schade bleek zeer minimaal te zijn. Alleen op rechts een kleine dip tussen de 1 en 2 khz. Ik had ook jarenlang altijd mijn afluistermonitor aan die kant staan bij het monitormixen. Nog 15 werkdagen wachten, en dan ga ik voortaan braaf altijd mijn doppen bij me hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 28-04-2007 16:01]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-04-2007 16:13 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik heb al tijden die alpine doppen en zonder zou ik niet eens meer naar een concert gaan. Het staat gewoon altijd te hard.


"This one is older than shit, heavier than time!"


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 28-04-2007 16:32 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 27 januari 2007 16:40 schreef ThaTyger het volgende:
Aangezien in een nieuwe band van mij de drummer onwijs hard drumt moet ik nu wel met oordoppen spelen..../quote]

Gewoon een amp tegen z'n oor aan zetten, heeft ie de hint wel snel door


waarschijnlijk gaat ie dan juist harder slaan en dat zou ik ook doen.

quote:
Op 28 januari 2007 13:51 schreef Davidian het volgende:
Mmmm, Hier in simplon speelde een band ik geloof dat het northgate was die had een zeer acceptabel geluids volume.

De drumster speelde ook wat kalmer.


Ja teffie slaat idd als een vrouw



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-04-2007 17:30 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2007 16:13 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik heb al tijden die alpine doppen en zonder zou ik niet eens meer naar een concert gaan. Het staat gewoon altijd te hard.


Heb wel eens dat ik ze vergeet, indien mogelijk ga ik dan eerst weer terug naar huis en anders maar van die gele lawaaistoppers. Want damn, inderdaad.. het staat gewoon altijd te hard. Gebruik mijn alpine doppen nu 2 jaar, wel weer tijd voor nieuwe ondertussen hehe. Helaas stom gedoe met bestellen, duurt allemaal weer zo lang.


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 28-04-2007 17:38 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Uiteindelijk brokkelt de piekfrequentie van 18 khz af door de bass, bekkens staan ook vaak te hard.
Maar een goed of slecht gehoor is erfelijk.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-04-2007 17:39 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2007 17:38 schreef axegrinder het volgende:
Maar een goed of slecht gehoor is erfelijk.


Dat zowieso, maar geluid kan een zeer grote invloed hebben op hoe hard je oren achteruit gaan. Maar goed, na een paar jaar doppen in.. trek je het geluidsvolume zonder doppen haast niet meer.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 29-04-2007 14:16 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 28 april 2007 17:30 schreef MMayo het volgende:
Heb wel eens dat ik ze vergeet, indien mogelijk ga ik dan eerst weer terug naar huis en anders maar van die gele lawaaistoppers. Want damn, inderdaad.. het staat gewoon altijd te hard. Gebruik mijn alpine doppen nu 2 jaar, wel weer tijd voor nieuwe ondertussen hehe. Helaas stom gedoe met bestellen, duurt allemaal weer zo lang.

Een kwestie van ze gewoon in een gitaarwinkel ofzo halen.
Als ik nu even m'n doppen uit doe vraag ik me ook af hoe ik ooit concerten en repetities zonder doppen heb kunnen doorstaan.
Ik las overigens laatst iets over een therapie die ontwikkeld wordt om oorsuizen te verhelpen. Toch wel 't overwegen waard aangezien 't in 't ziekenhuis 'jammer maar helaas' is.


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 29-04-2007 15:45 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2007 16:13 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik heb al tijden die alpine doppen en zonder zou ik niet eens meer naar een concert gaan. Het staat gewoon altijd te hard.


Heb ze laatst ook gekocht, goeie dingen, waarschijnlijk een van m'n beste investeringen ooit.

Gisteren tijdens een concert, veel te hard geluid was ik echt blij dat ik ze had. Met die dingen in kan je tenminste nog relaxd luisteren zonder het idee dat je morgen doof bent.


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 29-04-2007 15:48 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Als ik tijdens een concert met iemand praat versta ik ze altijd veel beter met oordoppen valt mij op



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-04-2007 16:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 15:48 schreef blastmaster het volgende:
Als ik tijdens een concert met iemand praat versta ik ze altijd veel beter met oordoppen valt mij op


+1

behalve dan de -->


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 29-04-2007 17:20 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 29 april 2007 15:48 schreef blastmaster het volgende:
Als ik tijdens een concert met iemand praat versta ik ze altijd veel beter met oordoppen valt mij op

Het bandje zelf is meestal ook beter te volgen met doppen in.


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 29-04-2007 17:20 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

doppen zijn voor sissy's



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen