IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Geluidsniveau tijdens concerten Vorige pagina | Volgende pagina
skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 29-04-2007 17:36 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 29 april 2007 17:20 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
doppen zijn voor sissy's

Ik krijg hele mooie, rose met een lakleren handtasje om ze in mee te nemen.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 29-04-2007 18:20 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 29 april 2007 17:20 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
doppen zijn voor sissy's


Hoemoe



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-04-2007 18:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 17:36 schreef skarmoon het volgende:
Ik krijg hele mooie, rose met een lakleren handtasje om ze in mee te nemen.


Hebben ze die ook met glittertjes?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-05-2007 11:16 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 13:22 schreef XXL het volgende:
Het wordt gewoon tijd dat er eens controles komen in zalen die evenementen organiseren.

Harder dan de volgens de normale arbowet toegestane 80 DB = forse boete opleggen.
En dan geen gezeik meer over dat werknemers wetteijk gezien bescherming dienen te krijgen van hun werkgever en deze dienen te dragen bij een geluidsniveau van meer dan 85 DB ( als ik het goed heb).



80? ik draai eigenlijk alleen maar boven de 90


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 06-05-2007 11:56 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Bandjes mixen onder de 80 db is onmogelijk. Met alleen een drumstel zit je al wel boven de 90 db volgens mij. En dan heben we het nog niet eens over gitaristen
En als de zalen het een eetje voor elkaar hebben is er een vergunning van 100 db ofzo, maar ik weet ook niet precies hoe dat zit.

Boetes uitdelen omdat er boven de 80 db word gedraaid is onzin.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2007 11:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dan kan je niet eens stofzuigen, want die zit op 85DB hehehehe.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 06-05-2007 12:11 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

ja ik bedoel maar



Hjalmar
Heidens bloed
Usericon van Hjalmar
Posted 07-05-2007 16:00 by Hjalmar Wijzig reactieProfiel van HjalmarQuote dit bericht

Laatst bij AF in Tivoli was er een monitor van de geluidsman. 101 DB..

zoveel dus blijkbaar...


Zoals Walvader wil, zal ik alles verhalen


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-05-2007 16:02 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2007 17:20 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
doppen zijn voor sissy's


Is goed jonge, jij later niks horen, ik wel.


"This one is older than shit, heavier than time!"


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-05-2007 16:31 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

100/105 is een redelijke DBspl imo...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 07-05-2007 16:39 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

ja das hard zat



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-05-2007 16:46 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Krisiun gister was 107.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 07-05-2007 16:59 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 7 mei 2007 16:02 schreef 0Tolerence het volgende:
Is goed jonge, jij later niks horen, ik wel.


Ik ben nu toch al 60% doof

Harderrrrrrrrrrr die volumeknoppen


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 14-05-2007 1:48 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Ik ga zelden naar concerten, voornamelijk omdat mijn budget dat niet altijd toelaat en vanwege gebrek aan vervoer.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-05-2007 8:39 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht



De beste doppen op de markt, nu ook verkrijgbaar bij de Trekpleister! De Moldex Sparkplugs hebben een SNR van 35 dB, volgens mij het hoogste op de markt verkrijgbaar.

Ik vind het zelf de beste doppen die ik ooit heb gehad: zeer goede demping en ook erg comfortabel. Bovendien zitten ze helemaal in je oor, dus niet meer van die felgele stukken schuimrubber die uit je oor steken.


Dear dirty delightful old drunken old days


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 15-05-2007 14:41 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

jep, da binne de doppies....


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 15-05-2007 14:48 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik geloof er geen donder van!
Veel belangrijker dan de totale demping is het frequentiekarakteristiek ervan. Dit soort doppen dempen hoge tonen veel sterker dan lage, dat is de problem.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-05-2007 14:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 8:39 schreef Schaffelaer het volgende:


De beste doppen op de markt, nu ook verkrijgbaar bij de Trekpleister! De Moldex Sparkplugs hebben een SNR van 35 dB, volgens mij het hoogste op de markt verkrijgbaar.

Ik vind het zelf de beste doppen die ik ooit heb gehad: zeer goede demping en ook erg comfortabel. Bovendien zitten ze helemaal in je oor, dus niet meer van die felgele stukken schuimrubber die uit je oor steken.


Met dat soort dingen in je oren kun je net zo goed niet naar een concert gaan, aangezien je dan weinig meekrijgt behalve wat "ver weg" lawaai dat klinkt alsof je bovenbuurman aan het proberen is om z'n stereo op te blazen met een grindcore CD.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-05-2007 19:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ziet er niet bepaald goed uit nee. Maar wie weet.

Ik ga voor deze:



Afgelopen zondag bij Immolation c.s. in Hengelo stond het geluid trouwens allejezus loeihard. Zeer overdonderend, maar niet bepaald goed voor je oren, tering jantje. Even zonder doppen geprobeerd, no fuckin' way.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-05-2007 19:15]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-05-2007 20:57 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ik heb deze:



Earfoon, op maat gegoten in je oor (de mal dus). Zelf kan je je filter kiezen. Helaas was ik dus al te laat, blijvende gehoorschade.

Dus voor iedereen die ook 24 uur per dag die piep in z'n oren wil hebben, die je normaal alleen na een concertbezoek verkrijgt: vooral geen doppen dragen.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 15-05-2007 21:06 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 19:15 schreef M. het volgende:
Ziet er niet bepaald goed uit nee. Maar wie weet.

Ik ga voor deze:


Die heb ik ook. Klinken al stukken beter dan die schuimdopjes maar nog steeds best wel slecht. Over een tijdje wil ik daarom ook van die fancy maat gevallen.

Overigens zijn die op maat gemaakte dingen niet beter voor je oren, ze klinken alleen beter. Cheap-ass dopjes dempen de hoge frequenties relatief veel sterker. Klinkt kut, maar de hoge frequenties zijn wel de schadelijkste.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-05-2007 21:38 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Bij die op maat gemaakte kun je dus kiezen welk filter, veel hoge tonen eruit, dan krijg je een bepaald filter. Het hangt er maar vanaf waar je ze voor nodig hebt, deze doppen worden ook in het bedrijfsleven gebruikt, bijv. straatwerkzaamheden (lage tonen), maar ook bijv. bij een schietvereniging kun je ze gebruiken.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Johnieboy
Usericon van Johnieboy
Posted 15-05-2007 22:02 by Johnieboy Wijzig reactieProfiel van JohnieboyQuote dit bericht

hoeveel kost op maat gemaakte oordoppen ?
want ik ga binnenkort naar me eerste concert en ik wil geen gehoorbeschadiging nadat ik dit topic leest


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-05-2007 22:05 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 22:02 schreef Johnieboy het volgende:
hoeveel kost op maat gemaakte oordoppen ?
want ik ga binnenkort naar me eerste concert en ik wil geen gehoorbeschadiging nadat ik dit topic leest


Vanaf 100 euro wel dacht ik.
Je kunt ook beginnen met Alpine music safe, zoals M hierboven heeft gepost. Die zijn rond de 27 euro, krijg je 2 filters bij en zitten prettig (ik vergat ze op bevrijdingsfestival gewoon uit te doen steeds..). Daarbij vind ik het prettig dat je hiermee ook goed gesprekken kunt volgen, zonder dat iemand in je oor hoeft te schreeuwen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-05-2007 22:42 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 22:05 schreef MMayo het volgende:
Daarbij vind ik het prettig dat je hiermee ook goed gesprekken kunt volgen, zonder dat iemand in je oor hoeft te schreeuwen.


Dat idee heb ik ook, als de muziek aanstaat hoor je diegene toch beter met doppen in.
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Alpine doppen(de bovenstaande), ik neem ze ook mee als ik gewoon een keer in de stad uitga, vaak staat de muziek daar ook ver boven een comfortabel niveau.
Misschien wordt het eens tijd voor opmaatgemaakte doppen, maar die zijn aardig prijzig en ik wil ze eigenlijk eerst voor de schietsport hebben, en ik geloof niet dat je filters uit kunt wisselen met die dingen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen