IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Geluidsniveau tijdens concerten Vorige pagina | Volgende pagina
Johnieboy
Usericon van Johnieboy
Posted 15-05-2007 22:43 by Johnieboy Wijzig reactieProfiel van JohnieboyQuote dit bericht

dat is best duur ..zijn er ook goedkopere ? die je voor een keer draagt en daarna kan weggooien ?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-05-2007 22:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 22:43 schreef Johnieboy het volgende:
dat is best duur ..zijn er ook goedkopere ? die je voor een keer draagt en daarna kan weggooien ?

Voor een pleuro of zo kan je bij de meeste zalen wel doppen krijgen. Van die schuimrubberen, oncomfortabele klotedingen. Dan kan je net zo goed een propje wc-papier in je oor doen.

Die alpine-doppen gaan jaren mee.

100 euro voor pluggen op maat vind ik weer wat te duur, zo briljant is het geluid op concerten meestal toch niet.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-05-2007 22:46]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-05-2007 22:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 19:15 schreef M. het volgende:
Afgelopen zondag bij Immolation c.s. in Hengelo stond het geluid trouwens allejezus loeihard. Zeer overdonderend, maar niet bepaald goed voor je oren, tering jantje. Even zonder doppen geprobeerd, no fuckin' way.


Ik vond het vooral bij Krisiun erg hard staan, gelukkig de hele tijd doppen in gehad. Had het idee dat het daarna iets zachter stond, bij Immolation zelf viel het ook wel mee ook al stond ik bijna vooraan.
Als je ziet dat mensen zonder gehoorbescherming pal voor de speakers staan, ik moet er niet aan denken.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-05-2007 10:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 14:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Met dat soort dingen in je oren kun je net zo goed niet naar een concert gaan, aangezien je dan weinig meekrijgt behalve wat "ver weg" lawaai dat klinkt alsof je bovenbuurman aan het proberen is om z'n stereo op te blazen met een grindcore CD.

Als je zoals ik de godganse dag met een piep in je oren loopt, wil je liever dat dat niet erger wordt -> maximale demping.

Bovendien zijn mijn oren al zo gevoelig (gvd) dat ik al pijn heb als ik in een kroeg sta met de muziek iets harder... Ik ga nooit meer de deur uit zonder doppen.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-05-2007 10:16 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 22:46 schreef M. het volgende:
Die alpine-doppen gaan jaren mee.


De alpines heb ik ook een tijdje gehad, maar ze dempen simpelweg niet genoeg voor mij. Ik had nog steeds last naderhand na een concert. Dus ga ik nu voor de zwaarste demping...


Dear dirty delightful old drunken old days


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-05-2007 10:40 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tering, dat klinkt alsof je oren al flink naar de kloten zijn.

Ik heb laatst een gehoortest gedaan bij de bedrijfsmilf/arts hier. Niks aan het handje, tot mijn grote verbazing. Heel maf want ik drum al 16 jaar zonder oordoppen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-05-2007 14:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Volgens mij valt het wel mee... hoop ik...

Ik heb een afspraak bij de KNO, maar dat duurt dus 2,5 maand(!) voordat ik daar terecht kan... De huisarts zei dat m'n oren d'r niet goed uitzagen, waarschijnlijk iets met de buis van eustatius die verstopt is...


Dear dirty delightful old drunken old days


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-05-2007 14:17 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hmm, klinkt kut. Simpelweg uitspuiten helpt niet?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-05-2007 14:18 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Nee, da's al gedaan, de oortjes zijn van buiten schoon.


Dear dirty delightful old drunken old days


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-05-2007 14:24 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-05-2007 14:27 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Heh-heh...


Dear dirty delightful old drunken old days


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2007 16:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2007 10:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Als je zoals ik de godganse dag met een piep in je oren loopt, wil je liever dat dat niet erger wordt -> maximale demping.

Bovendien zijn mijn oren al zo gevoelig (gvd) dat ik al pijn heb als ik in een kroeg sta met de muziek iets harder... Ik ga nooit meer de deur uit zonder doppen.


Okay, jij bent dan een uitzondering denk ik. De meeste mensen vinden die Alpines perfect.

Maar ik vraag me wel het volgende af: kun jij met zulke dingen in je oren eigenlijk wel ooit echt genieten van een optreden?

Da's niet lullig bedoeld overig, het is een oprechte vraag.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 16-05-2007 19:33 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Ik heb net mijn nieuwe gegoten doppen binnen , 25 dB lineaire demping. Als een concert te hard is, klinkt het mij vaak als een dikke brij in de oren. Met die doppen in klinkt het juist duidelijker.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 16-05-2007 19:34 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 16 mei 2007 14:24 schreef Heiden het volgende:



Johnieboy
Usericon van Johnieboy
Posted 10-07-2007 0:42 by Johnieboy Wijzig reactieProfiel van JohnieboyQuote dit bericht

ik ga binnenkort deze doppen halen zodat ik later nog kan genieten tijdens concerte
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HALEPMS

die dingen vallen toch nie makkelijk uit je oren ofzo ?


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 10-07-2007 0:50 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

sinds zondag last van oorsuizen en piepen, ik moet die dingen ook gaan aanschaffen


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 10-07-2007 1:14 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Hehe, kwam er na een tijdje amper concerten pas achter hoe verschrikkelijk hard die meuk wel niet staat.
Misschien idd maar een keer van die oordoppen aanschaffen.


Life doesn't get much better than this!


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-07-2007 1:27 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

afgelopen zaterdag mn oren ook behoorlijk toegetakeld bij Meshuggah op Wâldrock, het was het deze ene keer wel weer waard... maar goed, beetje oppassen in de toekomst

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 10-07-2007 1:27]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-07-2007 1:34 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Aborted hakte er bij mij trommelvliesgewijs nogal in. Vooral gitaarsolo's, jezus. En toen viel het geluid uit Wel lullig.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-07-2007 1:44 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Bij Sirenia op Graspop stond vooral de basdrum verschrikkelijk hard. Bij hardere bands nochtans niet, maar bij Sirenia sneed het echt de adem af bij momenten. Erg vervelend was dat.


Faustian Spirit of the Earth


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-07-2007 6:51 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 0:42 schreef Johnieboy het volgende:
ik ga binnenkort deze doppen halen zodat ik later nog kan genieten tijdens concerte
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HALEPMS

die dingen vallen toch nie makkelijk uit je oren ofzo ?


Absoluut niet. Ik heb ze nu bijna een maand en ze bevallen prima!



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-07-2007 10:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 19:15 schreef M. het volgende:
Ziet er niet bepaald goed uit nee. Maar wie weet.

Ik ga voor deze:



Afgelopen zondag bij Immolation c.s. in Hengelo stond het geluid trouwens allejezus loeihard. Zeer overdonderend, maar niet bepaald goed voor je oren, tering jantje. Even zonder doppen geprobeerd, no fuckin' way.

Beetje laat, maar heersende dingen inderdaad!

Zowel in de concertzaal als in de oefenruimte


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 14-07-2007 16:10 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

Was heel blij datk me Alpine Musicsafe's mee had naar waldrock xD

Die dingen bevallen me nogsteeds heel best, je raakt eigenlijks niks kwijt kwa geluid dat je niet kunt missen. Vaak wordt het geluid er alleen maar beter op omdat de hele hoge tonen niet meer zo zwaar overheersen.
Maar zelfs met die dingen vind ik het geluidniveau soms nog aan de hoge kant maja

Ze vallen niet uit makkelijk uit je oren Johnieboy[/b, aldus ik heb er zelfs al eens moeite voor gedaan en dusver is het nog niet gelukt

Maar ik las het laatst dat metal gewoon hard hoort te zijn dus het moet maar


kwaliteit > kwantiteit


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 15-07-2007 15:08 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik draag altijd oordopjes, of het nu bij concerten of op fuiven is, anders fluiten m'n oren nog twee dagen na en heb geen zin om op m'n 40 ste al een hoorappararaat te moeten dragen

NB : 130 db is géén uitzondering hier in België


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-07-2007 15:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Die alpine dingen zijn prima, 2 filters worden er meegeleverd. ik gebruik die dingen nu al enkele jaren en in de pit blijven ze ook gewoon goed zitten. Aanschaffen die handel als je niet doof wilt worden.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen