IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Geluidsniveau tijdens concerten Vorige pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 15-07-2007 18:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Eindelijk naar de kno-arts geweest. Verassend genoeg bleek m'n gehoor nog uitstekend te zijn, de piep in m'n oor bleek bij meer dan 16.000 Hz te liggen, op mijn leeftijd dien je dat meestal niet meer te kunnen horen. Nu maar hopen dat dat niet erger wordt...

Moldex spark plugs ftw!!!1!!


Dear dirty delightful old drunken old days


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 25-09-2007 15:22 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Vandaag gaan mijn 'fabriekslawaai'-EARmo's even terug naar de fabriek om d'r 'muziek'-filters in te zetten. Eens zien hoe het geluid dan wordt. De filters die er nu inzitten nemen vooral veel hoge tonen weg waardoor er bij concerten alleen bas overblijft
Tot die tijd gebruik ik mijn schiet-pluggen uit dienst. Over het hele spectrum demping en de hele dag comfortabel...en dat al bijna 15 jaar


10.10.1942 - 20.11.2011


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 25-09-2007 17:15 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 10 juli 2007 0:42 schreef Johnieboy het volgende:
ik ga binnenkort deze doppen halen zodat ik later nog kan genieten tijdens concerte
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HALEPMS

die dingen vallen toch nie makkelijk uit je oren ofzo ?

wees maar niet bang. Ik kreeg ze er amper in.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-09-2007 8:55 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wel eerst je oren schoonmaken met wattenstaafjes goorlap, anders glijden die alpines er zo weer uit...


Dear dirty delightful old drunken old days


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2007 9:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2007 8:55 schreef Schaffelaer het volgende:
Wel eerst je oren schoonmaken met wattenstaafjes goorlap, anders glijden die alpines er zo weer uit...


Uit ervaring:

In tegendeel, Je oorsmeer blijft dan achter de ribbeltjes van die dingen zitten als je ze er uit haalt. ff schoonmaken met lauw water en je bespaart en passant ook nog eens op wattenstaafjes.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fire
Usericon van Fire
Posted 26-09-2007 9:19 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Heb twee setjes alpines, maar de oordopjes op maat zitten een stuk prettiger. Geen iritaties aan de oren en je kan ze prettig meerdere malen in en uit doen. Iets dat ik met die musicsafe dingen niet graag doe.




Weerlicht
Mask of Ignorance
Usericon van Weerlicht
Posted 28-09-2007 15:52 by Weerlicht Wijzig reactieProfiel van WeerlichtQuote dit bericht

tja, mijn muziekcafé heeft vaak optredens live, maar daar is het geluidsniveau best te doen, niemand klaagt, als je wat harder praat kan je elkaar nog horen, dus iedereen is blij

als je van hard geluid houd ga je bij de mensen staan die hun oren op de box gelegd hebben.


Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-05-2011 17:49 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Akkoord over geluidsnorm bij optredens
Uitgegeven: 20 mei 2011 10:53
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 11:04

LEIDEN - De brancheverenigingen van evenementen, festivals en poppodia hebben in samenspraak met de Nationale Hoorstichting een akkoord bereikt over een geluidsnorm bij concerten. Het aantal decibels mag tijdens een meting van een kwartier niet hoger zijn dan 103.

© NU.nl/Harold VersteegEen woordvoerster van de Nationale Hoorstichting bevestigde vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf.

Organisatoren van festivals en concerten zijn daarnaast verplicht oordoppen beschikbaar te stellen en voorlichting aan het publiek te geven over geluidsniveaus en de gevolgen daarvan.



De tekst van het convenant over het geluidsbeleid wordt volgens een woordvoerster van de Nationale Hoorstichting in juli gepresenteerd aan minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Het plan was oorspronkelijk een initiatief van CDA-Kamerlid Sabine Uitslag. De Hoorstichting verwacht niet dat het systeem nog dit jaar op de festivals wordt ingevoerd.

© ANP / Nu.nl

Een beetje oordop dempt ca 15dB.

Hoe makkelijk kan het zijn om het volume gewoon zo in te stellen dat het geluidsniveau die 15dB minder is?


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-05-2011 17:52 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dan hoor ik geen reet meer, hehe.

ps. Er is toch een gigantisch verschil of je buiten op een festival of binnen in een klein zaaltje naar een band staat te kijken?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 20-05-2011 17:53]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-05-2011 18:00 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ben benieuwd of ze ook in de ijselhal komen kontroleren 29 oktober hehehehe


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 18:01 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Waar meten ze dat? Vooraan bij het podium of achterin bij de bar?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-05-2011 18:06 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 18:01 schreef bokaj het volgende:
Waar meten ze dat? Vooraan bij het podium of achterin bij de bar?




Meestal door de hele zaal heen maar of dat die avond wat uit zal maken, ik denk van niet huhuhuhuhuh


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2011 4:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 mei 2011 17:49 schreef Forever After het volgende:


Hoe makkelijk kan het zijn om het volume gewoon zo in te stellen dat het geluidsniveau die 15dB minder is?




Dat is toch anders, met 15 dB minder op de set is de geluidsspeiding ook anders. en de bas voelen is ook wel lekker.

Er zijn veel tentjes die te hard draaien idd, vooral bij metal staat alles al snel te schel. Maar ik draag liever oordopjes dan dat ze alles iets zachter doen, Nu kan ik het zelf beter regelen.

Sowieso een goed idee om tentjes te verplichten oordoppen aan te bieden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen