IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-06-2006 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Postrock. Trage, lange gitaarnummers met lange composities. Dynamisch, depressief, uplifting, ...
Ik ben er zelf nog niet zo vertrouwd mee, maar tips zijn zeer welkom.

Pelican, Jesu, ... ze verdienden reeds hun plaat(s) in mijn kast. Welke groepen verdienen nog een vermelding?

TESTIFY!










[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-06-2006 17:09]


signature


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-06-2006 17:10 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Mogwai!



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-06-2006 17:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Postrock:

Explosions in the Sky
Mogwai

Het wat zwaardere werk:

Neurosis
Isis
Cult of Luna
Callisto
Minsk
Transmission 0
Buried Inside
Overmars
...

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 28-06-2006 17:28]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-06-2006 17:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Isis en cult of Luna liggen mij echt niet. Minsk is zaalig!
Blijkbaar is Isis een topband, maar mij ligt het zo niet echt


signature


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 28-06-2006 17:49 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Cult of Luna
Knut
Khoma
ISIS
Mono
Neurosis
Oceansize
Pelican
Transmission0
This will destroy you
Yakuza
Red Sparowes

zegt mijn c:/media/music/postcore


Inter faeces et urinam nascimur


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-06-2006 17:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Red Sparowes idd!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 28-06-2006 17:53 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Red Sparowes, Knut en Cult of Luna


Member of the iso-betawuste crew!!


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-06-2006 17:53 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Tja, ik zou een band als Neurosis dus nooit postrock willen noemen. Samen met band als ISIS en CoL zou ik het meer in de postcore-scene willen gooien omdat de hardcore (beukeffect) er sterk aanwezig is. In postrock draait het gewoon niet om beuken. Maar goed, Knut zou ik bijv ook geen postcore willen noemen, omdat het totaal niet posty te noemen is, dan noem ik dat dan weer Noisecore Ach, zo hou je zelf een beetje bezig he.

Daarnaast is er ook nog zoveel interferentie met sludge, doom en stoner.....

Typerende postrock bands zijn voor mij: GYBE!, Sigur Ros, Mogwai, Explosions in the Sky, etc.

Edit: Hoe kon ik Red Sparowes vergeten....maar dat is ook weer een geval apart, omdat het postcore lui zijn die postrock spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 28-06-2006 17:54]



slome
Usericon van slome
Posted 28-06-2006 17:56 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2006 17:27 schreef NecRobert het volgende:
Postrock:

Explosions in the Sky



Isis

...





Het meerendeel van de rest van je lijst wou ik toch nog eens fatsoenlijk uitchecken.

Valt Sigur Ros ook niet onder de post rock?

Edit: Cainam Ladicius meent van wel.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 28-06-2006 17:57]


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-06-2006 18:01 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja, Sigur Ros lijkt me duidelijk post-rock.

Hier is nog een mooi lijstje:

http://www.last.fm/tag/post-rock

Pelican was eerst postcore, maar maken nu inderdaad meer postrock. En waarom Radiohead erbij staat

Laat men trouwens ook Mono niet vergeten!



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-06-2006 18:05 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Zo, eens kijken of pandora iets met een van deze namen kan


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-06-2006 18:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2006 17:53 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Samen met band als ISIS en CoL zou ik het meer in de postcore-scene willen gooien omdat de hardcore (beukeffect) er sterk aanwezig is.

Daarnaast is er ook nog zoveel interferentie met sludge, doom en stoner.....



dat is het! dat beukeffect me doesn't like

Mono is ook zeer aangenaam!

Monno vind ik dan weer iets te, noisy, maar kan soms leuk zijn


signature


slome
Usericon van slome
Posted 28-06-2006 18:11 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Volgens mij mag Bohren Und Der Club Of Gore ook vermeld worden. Ik meende altijd dat de muziek onder het genre "dronende ambient met jazz meuk er door" viel, maar misschien dekt postrock de lading ook wel. Ik hoor het wel.


Deze kent pandora iig wel

Edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 28-06-2006 18:11]


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 28-06-2006 21:31 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

De meesters der postrock: Godspeed You! Black Emperor


She Said Destroy in Black New York


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 28-06-2006 21:38 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Ah, topic om in de gaten te houden, hehe. Nieuwe namen om op te zoeken!


Randy
Usericon van Randy
Posted 29-06-2006 0:00 by Randy Wijzig reactieProfiel van RandyQuote dit bericht

Inderdaad,
ook een aanrader Russian Circles


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-06-2006 0:20 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ah goed topic! Begin me steeds meer te interesseren in deze muziekstijl.


zo kan ie wel weer


R.
Usericon van R.
Posted 29-06-2006 0:20 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Is Sigur Ros ook post rock?


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-06-2006 0:20 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Duidelijk


zo kan ie wel weer


R.
Usericon van R.
Posted 29-06-2006 0:36 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2006 0:20 schreef Babylon het volgende:
Duidelijk


Okey.

Sigur Ros is tevens ge-ni-aal! Er is een tijd geweest dat ik elke doordeweekse dag circa 1 uur met de bus moest voordat ik bij mijn school was. En Sigur Ros hielp mij om deze rit niet saai te maken, vooral in combinatie van het landschap (Flevolandse polder).

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 29-06-2006 0:39]


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-06-2006 0:38 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ja Sigur Ros is meesterlijk. Die laatste cd vind ik wat minder, iets te cachy, maar () en Agaetis Byrjun (ofzo) zijn echt goed.


zo kan ie wel weer


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-06-2006 1:44 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

en GY!BE en 65daysofstatic, ook postrock?


Faustian Spirit of the Earth


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-06-2006 1:48 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Nee die dan weer niet



zo kan ie wel weer


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-06-2006 2:54 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

ok

wat zijn ze dan wel?


Faustian Spirit of the Earth


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 29-06-2006 10:55 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Dat 65daysofstatic is inderdaad ook een maffe zooi (de eerste ken ik niet)... en ik heb ook geen enkel idee hoe je die muziek zou moeten noemen. Maar het is in ieder geval te elektronisch om er postrock danwel -core van te maken, I guess.... Alhoewel ik het dan nog wel kan begrijpen dat men het gooit op invloeden van Explosions in the Sky.


Inter faeces et urinam nascimur


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 29-06-2006 10:57 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Kent er iemand Noi of iets in die aard?


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen