IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2011 17:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

k ga even een brief op de post doen, wat zal ik opzetten?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-02-2011 17:11 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2011 17:04 schreef ElitE het volgende:
k ga even een brief op de post doen, wat zal ik opzetten?

_____________________________________________________
Rock


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-02-2011 17:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Of dat wat erna kwam


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-02-2011 17:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Misschien wel geen postrock, maar wel fucking awesome:

Nieuwe single van And So I Watch You From Afar. In de tekst staat 2 maart een nieuw album? Daar proost ik op.

http://www.nialler9.com/2011/02/new-music/asiwyfa-watch-afar-single-searchpartyanimal/


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 26-02-2011 17:59 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Eens wat anders: Maserati. Weinig GY!BE of Mono-achtige toestanden, maar meer de nadruk op rock. Instrumentaal, beetje psychedelisch, beetje math, erg leuk. The Language of Cities (2002) was leuk, Inventions for the New Season een stuk gaver en de nieuwe, Pyramid of the Sun, is ook weer een supertoffe plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 26-02-2011 18:00]


You have time. You are doing fine.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-02-2011 18:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 26-02-2011 18:14 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die Maserati, ja. Weet het niet exact, maar volgens mij waren de drumpartijen al opgenomen voor hij stierf. Geweldig goede drummer.


You have time. You are doing fine.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 09-03-2011 21:17 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Nieuw Explosions in the Sky nummer te downloaden:
http://www.explosionsinthesky.com/

Toffe hoes ook van de lp, soort bouwpakketje. Niet dat je het in je woonkamer zal zetten, maar toch tof



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-03-2011 23:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Klinkt lekker , beetje aan de korte kant en beetje standaard, maar toch erg fijn nummer. Zin in 18 april!

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-03-2011 23:51]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-03-2011 14:10 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Dorena. Vrij standaard opbouwende post-rock, maar klinkt wel fijn.



Hun laatste album About Everything and More bevalt mij minder vanwege de veel te catchy keyboard/elektronica, maar het album Holofon is een aanrader.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-03-2011 14:15 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

The Evpatoria report Report laatst ontdekt, niet heel bijzonder, maar wel fijn. Vooral het album Golevka.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-03-2011 14:16 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2011 14:15 schreef Silence het volgende:
The Evpatoria report Report laatst ontdekt, niet heel bijzonder, maar wel fijn. Vooral het album Golevka.
Die heb ik ook niet al te lang geleden ontdekt. Wel goed ja.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-03-2011 14:18 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik zal dat Dorena ook eens opzoeken.


anathema88
Usericon van anathema88
Posted 13-03-2011 17:24 by anathema88 Wijzig reactieProfiel van anathema88Quote dit berichthttp://www.chirolonderzeel.be

iemand naar Dunkfestival binnenkort? Ik ga vrijdag!

00.20h Maybeshewill (UK)
22.50h Junius (US)
21.00h God Is An Astronaut (IR)

Ziet er alvast niet slecht uit !


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-03-2011 17:25 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik kan er godverdomme niet heen , ga waarschijnlijk naar de vrijdag van Groezrock.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 13-03-2011 17:43 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 13 maart 2011 17:24 schreef anathema88 het volgende:
iemand naar Dunkfestival binnenkort? Ik ga vrijdag!

00.20h Maybeshewill (UK)
22.50h Junius (US)
21.00h God Is An Astronaut (IR)

Ziet er alvast niet slecht uit !


Jammer dat Junius niet dichter bij speelt (alleen Belgie en Maastricht), die zou ik graag eens zien.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-03-2011 18:01 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2011 17:24 schreef anathema88 het volgende:
iemand naar Dunkfestival binnenkort? Ik ga vrijdag!

00.20h Maybeshewill (UK)
22.50h Junius (US)
21.00h God Is An Astronaut (IR)

Ziet er alvast niet slecht uit !


Ik wil zo graag. Die vrijdag is te episch.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-03-2011 21:56 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2011 18:01 schreef ColdheartMinor het volgende:
Ik wil zo graag. Die vrijdag is te episch.


Yessir


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 13-03-2011 22:05 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

The Seven Mile Journey heeft ook een nieuwe (tenminste, voor mij nieuw). Vrij hoog GY!BE gehalte, maar wel erg prettig.




Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-03-2011 14:13 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Onlangs de volgende bands eens beluisterd:

* Sleeping Me - Lamenter
Heerlijk dromerige muziek. Ietwat melancholiek, doch rustig en licht. Eigenlijk zoals de naam al aangeeft. Muziek die je gerust 's nachts buiten aan zou zetten.

* Coma Cluster - Extrasolar
Geweldige EP, uitgebracht als gratis download. De naam is afkomstig van een gigantisch grote groep melkwegstelsel (circa 1000) welke gezamelijk in een cluster liggen, op ongeveer 321 miljoen lichtjaar van de aarde. De muziek is rustig, heeft iets weg van Mono, en gebruikt een goede opbouw en een degelijke climax. Zeker een aanrader mijns inziens. Gebruikt wel een drumcomputer overigens.

* Mamiffer - Hirror Enniffer
Post-rock met piano begeleiding. Het openingsnummer is geweldig, het tweede nummer wat minder. In het derde nummer voert de piano vrijwel volledig de boventoon maar de rest van het album weet post-rock en pianospel goed te combineren. Klinkt sfeervol en doet soms wat experimenteel aan.

* The Calm Blue Sea - The Calm Blue Sea
De muziek is vrij stevig, erg lijkend op Mono. Zowel qua opbouw als geluid. Echter, de band weet er toch zijn eigen draai aan te geven en niet als een volledige kloon over te komen. Leuk album in zijn algemeenheid.

* Moonlit Sailor - A Footprint of Feelings
Naast Mono, Mooncake (en de black metal band Moon) hebben we nu ook Moonlit Sailer. Echter, de maan kan trots zijn aangezien het stuk voor stuk kwalitatief goede bands zijn. Erg rustig, maar sterke opbouw. De nummers zijn kort, doch goed uitgewerkt. Je kan er rustig bij wegzinken in ieder geval.

*Startle the heavens - Find yourself here
Geweldig solo-project. Rustige en neerslachtige muziek. Heeft net als het Sloveense "Zbogom, Ajda" veelal geen duidelijk climax in de nummers, maar kabbelt rustig voort, zonder direct doel naar de plaats van bestemming. Zo nu en dan ietwat hoop doorheen de nummers, maar het blijft grotendeels rond een rustige en neerslachtige sfeer steken.

Iemand hier verder naar geluisterd?

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-03-2011 14:14]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Argh
Usericon van Argh
Posted 18-03-2011 16:02 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2011 15:56 schreef Helvete het volgende:



Klinkt fijn ja, maar kan beter in het post-rocktopic.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Argh
Usericon van Argh
Posted 25-03-2011 2:30 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Postrock/Shoegaze + IDM/Electronica =



Heerlijk

http://www.last.fm/music/Manual

Manual is the performing name of electronic musician, Jonas Munk, from Odense, Denmark. Manual’s music is considered to be in the styles of ambient dream pop and indietronica. His sound tends to contain a mix of software synthesizers, guitars (sometimes sampled or heavily processed), and various digital signal processing effects. Mixing elements of pop, glitch, and indie music, Manual is compared to artists ranging from idm artists, such as Boards of Canada, as well as shoegazer groups like My Bloody Valentine.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 25-03-2011 2:35]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-03-2011 2:32 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Jij moet ook even Byla checken.


You have time. You are doing fine.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-03-2011 17:46 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Industries of the Blind, instrumentale post-rock met viool, in dezelfde stijl als Yndi Halda.



De EP is gratis te downloaden op hun website (Flac / 320k mp3).


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 30-03-2011 12:21 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Klinkt leuk.
Ik heb laatst Dirty Three weer herontdekt. Melancholische, treurige postrock met violen. Beetje folky wel. Doen al sinds 1993 mee. Ocean Songs is een magistraal album.




[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 30-03-2011 12:23]


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen