IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Internationaal bankieren Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-01-2007 21:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 21:07 schreef Oud Vuil het volgende:
Maar het is een verplicht veld. En dat voor een shirt.
waar is het dan?


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-01-2007 21:13 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Engeland, little britain shirt.



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-01-2007 21:14 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 21:13 schreef Oud Vuil het volgende:
Engeland, little britain shirt.
Bedoel website eigenlijk (url).


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-01-2007 21:15 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl




Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-01-2007 21:24 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Als je VAT niet invult doet die het ook gewoon, staat denk ik per ongeluk in het vet.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-01-2007 22:33 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hmmm, ja, die rechterkant gaf bij mij ook allemaal rode tekens op.


Ik ga er morgen nog eens goed over nadenken, nu even bier drinken.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 12-01-2007 22:41 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Waarschijnlijk een foutje van de webmaster. Misschien is het een B2B-site (groothandel)??
Ik zou gewoon een mailtje sturen om te vragen wat ze ermee moeten.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2007 22:02 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

ktrnr.4573055130
blz.87050000

Ehm, wat is dit?
Ik moet wat centen overmaken naar Duitsland en die vent stuurt me deze gegevens (ja okee, nr iets verandert) waar staan die letters voor?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-01-2007 22:02 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 januari 2007 22:02 schreef MMayo het volgende:

blz.87050000




dat is een dik boek



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-01-2007 22:02 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 januari 2007 22:02 schreef MMayo het volgende:
ktrnr.4573055130
blz.87050000

Ehm, wat is dit?
Ik moet wat centen overmaken naar Duitsland en die vent stuurt me deze gegevens (ja okee, nr iets verandert) waar staan die letters voor?


Geen idee wat dit is, maar je heb BIC en IBAN nodig en dat is dit duidelijk niet.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2007 22:04 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 22:02 schreef Burzum het volgende:
Geen idee wat dit is, maar je heb BIC en IBAN nodig en dat is dit duidelijk niet.


Ja en dat stuurt die Duitser niet, ondanks herhaaldelijk naar vragen. Maar goed, dat is niet de vraag


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-01-2007 22:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 22:02 schreef MMayo het volgende:
ktrnr.4573055130
blz.87050000

Ehm, wat is dit?
Ik moet wat centen overmaken naar Duitsland en die vent stuurt me deze gegevens (ja okee, nr iets verandert) waar staan die letters voor?


Die eerste is zijn bankrekeningnummer en die tweede is het nummer van de bank (dat komt omdat - in tegenstelling tot hoe het bij ons geregeld is - in Duitsland hetzelfde bankrekeningnummer bij meer dan 1 bank kan voorkomen; lekker handig he?).

Maar inderdaad is bij EUR-betalingen tegenwoordig IBAN/BIC verplicht, dus je zult nog even wat harder bij 'm moeten gaan zeuren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2007 22:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hmmz, ik heb hem nog maar 5 mailtjes gestuurd daarover..


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-01-2007 22:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Kan je niet ook zonder bic/iban geld overmaken als je 5 of 10 euro extra kosten betaald?


Zenial


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2007 22:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 22:07 schreef altx het volgende:
Die eerste is zijn bankrekeningnummer en die tweede is het nummer van de bank (dat komt omdat - in tegenstelling tot hoe het bij ons geregeld is - in Duitsland hetzelfde bankrekeningnummer bij meer dan 1 bank kan voorkomen; lekker handig he?).
Precies.
Ktnr staat dan ook voor Kontonummer, en BLZ voor Bankleitzahl.

-> Oh ja. Over die IBAN/BIC codes. Duitsers noemen het vaak SWIFT in plaats van BIC. Beide correct, overigens.

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 23-01-2007 22:49]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2007 22:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 22:40 schreef Zenial het volgende:
Kan je niet ook zonder bic/iban geld overmaken als je 5 of 10 euro extra kosten betaald?


Met ABN niet stond er.

Vanaf 1 januari 2007 (na afloop van de overgangsperiode) worden betalingen zonder IBAN niet meer verwerkt. Hiermee wordt tevens voorkomen dat de betaling door de bank van de begunstigde wordt afgekeurd


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-01-2007 20:47 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Zuuuuhucht!

Die kerel zegt dus geen IBAN en BIC te hebben, potverdorie. Dus ik ben maar gaan googlen en kwam op de volgende site uit..

http://www.iban-rechner.de/bic_und_iban.0.html

Hier kan men dus IBAN berekenen en BIC opvragen voor Duitsers die geen woord engels spreken en geen idee hebben hoe geld te ontvangen uit het buitenland.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-01-2007 21:47 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

In Nederland staan die 2 codes overigens elke keer met kleine lettertjes onderaan je bankafschrift (bij de meeste banken iig). Heeft even geduurd aleer ik dat in de gaten had.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2007 22:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 22:02 schreef blonde rockgod het volgende:
dat is een dik boek




signature


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 26-01-2007 10:33 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2007 21:47 schreef Jällö het volgende:
In Nederland staan die 2 codes overigens elke keer met kleine lettertjes onderaan je bankafschrift (bij de meeste banken iig). Heeft even geduurd aleer ik dat in de gaten had.


Ook in België Je moet die codes echter wel eerst eens een keer gebruikt hebben...


Member of the iso-betawuste crew!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2007 13:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Staan vaak ookop je internetbankieren pagina ergens vermeld.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-03-2007 13:36 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Klopt het dat ik met rabo internet bankieren geen geld naar Iban nummers sturen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-03-2007 13:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2007 13:36 schreef jbassist het volgende:
Klopt het dat ik met rabo internet bankieren geen geld naar Iban nummers sturen?


Lijkt me sterk.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 13-03-2007 13:43 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 13 maart 2007 13:36 schreef jbassist het volgende:
Klopt het dat ik met rabo internet bankieren geen geld naar Iban nummers sturen?


Heb het even niet bij de hand, maar ik meen me te herinneren dat internationaal betalen een aparte optie is bij telebankieren van de Rabobank (dus je kan niet gewoon betalen kiezen)


Life doesn't get much better than this!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2007 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen