IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : David Sylvian
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-07-2006 14:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Er zullen hier vast wel mensen zijn die het zéér gevarieerde euvre van David Sylvian kunnen waarderen. In de vele jaren dat hij muziek maakt heeft hij heel wat toppertjes uitgebracht!
In eerste instantie bekend geworden als de zanger van Japan en in 1984 voor het eerst solo met Brilliant Trees. Ondanks de naam () kan die plaat me weinig boeien maar het minimalisme van Blemish, en de melancholie van Secrets of the Beehive zijn schitterend. Ook heeft hij samengewerkt met electronicasterren als Fennesz en Sakamoto. Nu nog opzoek naar Nine Horses!

Discografie
Brilliant Trees (1984)
Words with the Shaman (1985; instrumentale EP)
Gone to Earth (1986
Secrets of the Beehive (1987
Plight and Premonition (1988; met Holger Czukay)
Flux and Mutablity (1989; met Holger Czukay)
Weatherbox (1989; 5CD-box)
Rain Tree Crow (1991; reünie van "Japan")
The First Day (1993; met Robert Fripp)
Damage (1994; live, met Robert Fripp)
Dead Bees on a Cake (1999)
Approaching Silence (1999)
Everything & Nothing (2000)
Blemish (2003)
The Good Son vs The Only Daughter (remix versie van Blemish (2004)
Snow Borne Sorrow (2005; als Nine Horses)


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-07-2006 17:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Met uitzondering van zijn werk bij Japan, ken ik David Sylvian eigenlijk alleen van het grandioos mooie nummer "forbidden colours"

Heeft de rest van 's mans werk ook zo'n symphonische inslag? In dat geval moet ik toch maar eens op zoek naar wat meer werk van hem.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-07-2006 21:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Heel gevarieerd werk, misschien vind je Nine Horses gaaf omdat hij daar (ism andere artiesten) de meest varieërende muziek maakt. maar ik kan me goed inleven in je mening over forbidden colours, prachtig nummer (alleen niet op alle versies van Secrets of the beehive te vinden, staat er op sommige versies bij als bonyus track)


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-07-2006 21:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ah ok!

Is het ook terecht een bonusstrack dan, in de zin dat het nummer afwijkt van de rest van dat album?

Zo niet, dan moest ik misschien maar eens met dat album beginnen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 17-01-2012 17:35 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

18 maart in Eindhoven, de kaarten zijn binnen! genieten geblazen.


MC Hammer Smashed Face


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen