IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Auteur:
Topic : Syncoperen
Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 02-08-2006 16:02 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Ik persoonlijk vind het heel erg cool als een ritme het resultaat is van syncopatie, muzikanten die verschillende ritmes door elkaar heen spelen zodat er een compleet ander ritme uit voorkomt. Maar ik heb gemerkt dat een hoop metalheads dat niet kunnen waarderen.

Dus.... (en dit is niet beledigend bedoeld, maar ik wist het zo effe snel niet beter te formuleren) kan ik dan concluderen dat veel metalheads:

a. dom zijn
b. bekrompen zijn
c. iets anders ?

Want ik loop er wel vaker tegenaan dat negen van de tien metalbands die heel erg gewaardeerd wordt door andere metalheads naar mijn mening niet goed doordacht is, geen goede opbouw heeft en gewoon boring is.

Anyways.... enlighten me... mischien kan ik mezelf toch nog op jullie niveau zien te krijgen.



spectre
Usericon van spectre
Posted 02-08-2006 16:09 by spectre Profiel van spectre

Zolang het gewoon goed wordt uitgevoerd is er niks aan de hand


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2006 16:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wel in de maat, niet vals en verder moet het wel getuige van enige muzikale beleving.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 02-08-2006 16:11 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 2 augustus 2006 16:10 schreef Jenje het volgende:
Wel in de maat, niet vals en verder moet het wel getuige van enige muzikale beleving.
juist, je moet wel mee kunnen knikken



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2006 16:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 augustus 2006 16:11 schreef Mies het volgende:
juist, je moet wel mee kunnen knikken
het moet "klinken", een berg gehik en gestuiter slaat nergens op ...


Ik vind overigens een tempo maskeren zoals een immolation wel eens wil doen mooier ... net doen alsof je heel snel speelt .. maar dan is het basistempo in princpe lanmgzaam ...


Daops
Usericon van Daops
Posted 02-08-2006 16:19 by Daops Profiel van Daops

Ik weet niet hoe je erbij komt, maar er zijn zat metalbands die gebruik maken van syncopen, ongebruikelijke maat en toonsoorten etc.

Zelfs hele subgenres (prog en math-metal bijv.) zijn eromheen gebouwd. Juist bands als Dream Theater en Meshuggah (om maar wat te noemen) zijn enorm populair en hebben het bovengenoemde als handelsmerk.

Tuurlijk is iemand die dit niet tof vind niet bekrompen of dom. Gewoon kwestie van smaak. Ik kan het wel waarderen als het goed gebruikt wordt in dienst van de muziek. Geen 'kijk eens mama hoe goed ik kan spelen!' fratsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 02-08-2006 16:23]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-08-2006 16:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Meshuggah is daar inderdaad een meester in! Een drummer die vaak gewoon vierkwarts maten speelt terwijl de gitaristen hier met andere ritmes omheen wandelen totdat alles uiteindelijk toch nog samenkomt. En dat terwijl de bassdrum met de gitaar meehuppelt. Geniaal gewoon.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 02-08-2006 19:58 by grindcore Profiel van grindcore

Hoort dit niet bij de muziektheorie topic?


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-08-2006 20:00 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 02-08-2006 20:15 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
kan ik dan concluderen dat veel metalheads:

a. dom zijn
b. bekrompen zijn
c. iets anders ?



Tjaa... is dat niet een beetje makkelijk gedacht? Dat zou net zoiets zijn als zeggen "mensen die niet van klassieke muziek houden ontkennen hun afkomst" ofzo....
of "Mannen die roze dragen zijn homo"....

Ikzelf heb een behoorlijk ruime muziek smaak, en kan zowel de complexere als de iets minder uitgebreide muziek varianten van de metaal wereld wel waarderen. Maar ik vind het juist bekrompen als je gaat zeggen dat alleen complexe dingen mooi kunnen zijn om naar te luisteren

Het is gewoon een kwestie van smaak...

(klaar, slot er op, over en uit )


kwaliteit > kwantiteit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2006 20:43 by Snaack Profiel van Snaack

Juist. Dit past heel mooi in het muziektheorie topic.

Toedeledokie!


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen