IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 10:42 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm. In hoeverre is het niet legaal om promo's te koop aan te bieden.. ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-08-2006 10:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 augustus 2006 10:41 schreef Judge M. het volgende:
Het zou fijn zijn als de mods eens wat zouden doen aan het te koop aanbieden van promo's wat o.a. hier nog steeds gebeurt. Dank u.

Idd wat Illu zegt... Overal worden promo's te koop aangeboden. Bands verkopen ze zelf ook wel eens.
En wij hebben daar ook zeker niet altijd zicht op...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 10:47 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 10:42 schreef Illusione het volgende:
Hmm. In hoeverre is het niet legaal om promo's te koop aan te bieden.. ?
Omdat promo's eigendom zijn van de label, deze labels deze promo's ten alle tijden terug op kunnen eisen en deze nagenoeg altijd voorzien zijn van de tekst "For promotional use only. Not for sale!".

Daarbij zullen labels de promoverkoop aangrijpen om nog meer kutgeintje uit te gaan halen zoals bliepjes een andere flauwekul wat het voor goedwillenden niet meer te doen maakt er fatsoenlijk naar te luisteren en er een fatsoenlijke review over te schrijven.

Ik weet niet of het echt illegaal is maar ongewenst is het zeer zeker. Het zou ZM sieren als dit in de policy werd opgenomen.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 10:49 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

We zullen het zeker bespreken.
Ik ben het zelf geheel met je eens dat het verkopen van promo's compleet kansloos is, maar als het niet illegaal is kan het moeilijk zijn hier direct actie op te ondernemen.
Je hoort van ons!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 10:50 by Heiden Profiel van Heiden

Het is ieders recht om te verkopen wat ze maar willen. Voor mijn part ga je doosjes zonlicht verkopen op een straathoek, als er een gek is die er geld voor wil geven, waarom niet? Dat hou je toch niet tegen.
Het niet verkopen van een promo moet uit jezelf en het respect voor "de scene" voortkomen en niet van bovenaf worden opgelegd.
Moet ZM straks ook maar gaan reguleren aan wie ik mijn gebruikte slipjes verkoop?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 10:52 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het gedeelte over respect ben ik compleet met je eens, Heiden.
Verkoop van promo's is echter een onderwerp dat we zeker gaan bespreken, aangezien ik me best kan voorstellen dat het technisch gezien niet legaal is. Als dat het geval is, zullen we dat ook als regel moeten invoeren (in mijn optiek). Zullen we even moeten uitzoeken.

Edit: Waar ik het niet mee eens is het gedeelte 'Het recht om te verkopen wat je wil'. Daar zijn namelijk wettelijke bepalingen voor, net als voor het kopen van bepaalde dingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 10:53]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 10:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Promo's krijg je in bruikleen .. mag je dus niet verkopen ...

Demo's is dan weer een ander verhaal.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 10:59 by Heiden Profiel van Heiden

Op CD's staat ook dat je het materiaal niet mag vermenigvuldigen en dat soort praat, in principe mag je nog geen teepje maken voor een vriend.
Ik denk niet dat het voor labels juridisch haalbaar is om iets tegen het verkopen van promotiemateriaal te ondernemen.
Die promo staat gewoon in jouw platenkast, als jij dat ding voor 5 pleuro doorsluist wil ik wel eens zien wie daar dan een stokje voor moet gaan steken.
Je doet er gewoon niets aan zolang er gierige mensen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 24-08-2006 11:01]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dus als jij mij een boek leent mag ik die doorverkopen?

Je bent namelijk geen eigenaar van die promo ...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 11:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 10:52 schreef Illusione het volgende:
Het gedeelte over respect ben ik compleet met je eens, Heiden.
Verkoop van promo's is echter een onderwerp dat we zeker gaan bespreken, aangezien ik me best kan voorstellen dat het technisch gezien niet legaal is. Als dat het geval is, zullen we dat ook als regel moeten invoeren (in mijn optiek). Zullen we even moeten uitzoeken.
Laat ik het anders stellen: Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 label graag zijn promo's ter review naar een e-zine (ZM dus) stuurt op wiens forum promo's te koop aangeboden worden.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 11:03 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 24 augustus 2006 11:00 schreef Jenje het volgende:
Dus als jij mij een boek leent mag ik die doorverkopen?

Je bent namelijk geen eigenaar van die promo ...


Ten eerste zou ik jou niets lenen, Jenje.
Promotiemateriaal is gewoon weggegeven materiaal ter promotie, juridisch gezien is de term misschien "bruikleen" maar juridische termen zijn bullshit, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:03 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Points taken. We gaan het bespreken. Dank!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 11:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 11:02 schreef Judge M. het volgende:
Laat ik het anders stellen: Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 label graag zijn promo's ter review naar een e-zine (ZM dus) stuurt op wiens forum promo's te koop aangeboden worden.
Nha, we hebben dat naar aanleiding van eerdere zaken al eens contact met een zwikkie labels over gehad ... even goed duidelijk gemaakt dat het e-zine daar weinig tegen kan doen ... contacten zijn gelukkig goed genoeg dat men dat inziet.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 24 augustus 2006 11:03 schreef Heiden het volgende:
Ten eerste zou ik jou niets lenen, Jenje.
Promotiemateriaal is gewoon weggegeven materiaal ter promotie, juridisch gezien is de term misschien "bruikleen" maar juridische termen zijn bullshit, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen.


Als het gaat om materiaal aangeboden op het forum, zijn juridische termen echter zeker wel van belang.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 11:04 by Chelman Profiel van Chelman

Promo's verkopen is niet illegaal.

Er zijn zat casussen die dat aantonen. De 'For Promotional Use Only' heeft geen enkele juridische waarde.


Of het wel of niet 'netjes' is, is een hele andere kwestie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 11:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 10:50 schreef Heiden het volgende:
Het is ieders recht om te verkopen wat ze maar willen. Voor mijn part ga je doosjes zonlicht verkopen op een straathoek, als er een gek is die er geld voor wil geven, waarom niet?


Goedzo. Je wordt nog een kapitalist.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:06 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Als het neerkomt op simpelweg 'niet netjes', kunnen we er niet zoveel aan doen. Als het (aantoonbaar) illegaal is, is het weer een andere zaak.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 11:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 11:03 schreef Jenje het volgende:
Nha, we hebben dat naar aanleiding van eerdere zaken al eens contact met een zwikkie labels over gehad ... even goed duidelijk gemaakt dat het e-zine daar weinig tegen kan doen ... contacten zijn gelukkig goed genoeg dat men dat inziet.
Dat is dan doordat je daar zelf hard genoeg voor gewerkt hebt en dan heb je bij labels een streepje voor (ik spreek uit ervaring) maar als het hier een vrijplaats wordt voor dit soort praktijken zonder dat er een haan naar kraait dan vrees ik het ergste.

En dan wordt het spul nota bene ook nog eens te koop aangeboden door iemand die zelf een "zine" gerund heeft. Die zou toch echt wel beter moeten weten



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 11:08 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 24 augustus 2006 11:05 schreef Chelman het volgende:
Goedzo. Je wordt nog een kapitalist.


Daar zat ik al op te wachten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 11:08 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 11:06 schreef Illusione het volgende:
Als het neerkomt op simpelweg 'niet netjes', kunnen we er niet zoveel aan doen. Als het (aantoonbaar) illegaal is, is het weer een andere zaak.
Er is ook niks illegaals aan het posten van foto's van vrouwen in hun blote doos maar ook dat mag niet. Meten met 2 maten wellicht?



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:10 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 24 augustus 2006 11:08 schreef Judge M. het volgende:
Er is ook niks illegaals aan het posten van foto's van vrouwen in hun blote doos maar ook dat mag niet. Meten met 2 maten wellicht?


Appels en peren voorbeeld in mijn optiek. Die regel is ingesteld vanuit de optiek dat ZM ook op het werk bekeken moet kunnen worden. En nee, ik ga nu niet hier in discussie over die specifieke regel.

We zullen de desbetreffende klacht bespreken en beslissen wat we hiermee aanvangen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 11:11 by Heiden Profiel van Heiden

Maar principieel zouden dan ook alle verkooptopics gesloten moeten als we het volgens de wet willen gaan doen. Waar houd het dan op?
Mogen we straks dan ook geen titels noemen in het Now Playing topic, die titels zijn tenslotte eigendom van de respectievelijke artiest.
Wat ik al zei, het niet verkopen van promotiemateriaal moet uit de mensen zelf komen en kan niet worden afgedwongen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 11:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 11:06 schreef Illusione het volgende:
Als het neerkomt op simpelweg 'niet netjes', kunnen we er niet zoveel aan doen. Als het (aantoonbaar) illegaal is, is het weer een andere zaak.
Dat is niet waar, een forum mag ook regels opstellen die strenger zijn dan de wettelijke regels.

Als iemand die de downside van het doorverkopen voor zijn kiezen krijgt (*dit is de nieuwe cd van blablabla*, bands die zich niet met internetmagazines nilaten etc etc), lijkt het me een strakke zet als de mods er wel een regel voor opstellen. We zijn immers een metalsite die pretendeert metal te promoten.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:14 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Nee, het verkopen van iets wat jouw eigendom is is namelijk niet illegaal.

Ook is het niet illegaal om titels van nummer te noemen.

Ik ben het met je eens dat het ook een kwestie van principes is, maar als mensen die principes niet hebben en daarmee niet legaal bezig zijn op het forum zullen wij als moderators daar zeker naar moeten kijken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 11:16 by Chelman Profiel van Chelman

Je kan ook van een mug een olifant maken.

Hoeveel CD's worden via ZM verhandeld en hoeveel daarvan zijn promo's? 1 procent, wellicht twee?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen