IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Gorod Volgende pagina
Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-08-2006 22:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Toch jammer dat er nog geen topic over deze band is. Gorod is een technische Death Metalband uit Frankrijk die eerst onder de naam Gorgasm door het leven ging. Deze veranderde zij in Gorod om geen verwarring met het Canadeze Gorgasm te veroorzaken.

Vorig jaar brachtte ze op hun huidige label Willowtip hun debuut 'Neurotripsicks' die bol stond van de technische riffjes, loopjes en solo's. Enig nadeel van die plaat was misschien dat ie wat klinisch was; het leek allemaal wel iets teveel uitgedacht. Zelf had ik daar niet zo'n problemen mee.



Nu komen ze dus met hun opvolger 'Leading Vision' en nu ik de eerste 4 nummers heb gehoord, moet ik meteen al zeggen dat deze plaat een enorme verbetering ten opzichte van Neurotripsicks is. Het klinkt ten eerste allemaal wat minder klinisch, de nummers zitten dus logischer in elkaar en er is gewoon betere songwriting toegepast. Nog steeds is het gitaarwerk even heerlijk en de solo's klinken een stuk beter. Productioneel is deze plaat lekker helder en crispy, maar toch rauw genoeg om als Death Metal door het leven te gaan. Voor fans van techdeath dus heerlijk, als referentiekader dient vooral Anata en Spawn of Possession. Zo, nu de cd de komende degen maar eens plaatdraaien.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-08-2006 22:26 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

De meeste Willowtip muk trek ik erg goed dus maar even checken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-08-2006 22:33 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Willowtip is sinds vorig jaar mijn favoriete label. Er zijn weinig slechte cd's daar uitgebracht, maar ontzettend veel goeie meuk. Forward.thinking.metal.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-08-2006 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 22:33 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Willowtip is sinds vorig jaar mijn favoriete label. Er zijn weinig slechte cd's daar uitgebracht, maar ontzettend veel goeie meuk. Forward.thinking.metal.



Crowpath


signature


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 08-08-2006 15:47 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 22:36 schreef Hypnos het volgende:
Crowpath


Ja is een relaxte band idd, alleen moet ik nog steeds de grens van goed naar heel goed over. Draai het regelmatig, maar nog steeds blijf ik achteraf met de opmerking: "Leuk en origineel, maar niet heel schokkend"



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-08-2006 16:33 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Willowtip heerscht ja. Heb net die plaat van Dim Mak (Knives of Ice) gekocht. Wat een knaller!

Dit Gorod zal ik eens gaan checken dan


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 08-08-2006 16:36 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2006 16:33 schreef NecRobert het volgende:
Willowtip heerscht ja. Heb net die plaat van Dim Mak (Knives of Ice) gekocht. Wat een knaller!

Dit Gorod zal ik eens gaan checken dan


Dim Mak heerscht ook idd! Ook zo'n kwaliteitsplaat, die drummer is belachelijk goed!



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-08-2006 16:37 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Longstreth ja. Een beest is het!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 28-09-2006 18:02 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Allemachtig, de nieuwe Gorod-cd "Leading Vision" trapt vele malen kont! Het debuut was al een heerlijk album maar die nieuwe slaat werkelijk alles wat Jazzy Death Metal betreft. Hulde aan Willowtip


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 19-12-2006 0:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2006 16:33 schreef NecRobert het volgende:


Dit Gorod zal ik eens gaan checken dan
Nou, eindelijk gedaan! Vette plaat indeed!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2006 0:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die moet ik es checken


soundfiles?


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 19-12-2006 0:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 19-12-2006 0:17 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

@Mutilator (mocht je dit lezen): Wat een toeval. Net nadat jij me deze band tipt wordt hier het topic door NecRo omhoog gekicked. Kan ik 't meteen checken

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 19-12-2006 0:18]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2007 16:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

gekocht en zeer aangenaam bevonden, lekker technisch en schnell!


signature


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-11-2008 11:21 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht



of

http://www.youtube.com/watch?v=Rn6jQ9EDmZI

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 28-11-2008 10:19]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-11-2008 11:24 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

grmbl

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 26-11-2008 11:25]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 18-04-2009 11:13 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

2009 wordt een feest voor technische deathmetal liefhebbers, Gorod komt halverwege dit jaar met hun derde album "Process Of A New Decline" aanzetten, uiteraard via Willowtip.

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 24-05-2009 19:29]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-04-2009 14:38 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Zal ém in de gaten houden. Eind juni spelen ze in Grunn in het voorprogramma van Immolation. Dat wordt een leuk avondje muzikaal hoogstaand geweld


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 27-05-2009 12:09 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Het was even wennen maar de nieuwe Gorod plaat is heerlijk, vooral de progrock invloeden.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-05-2009 0:55 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Het nieuwe album bevalt me erg goed.


gorerotted112
Usericon van gorerotted112
Posted 28-05-2009 1:31 by gorerotted112 Wijzig reactieProfiel van gorerotted112Quote dit bericht

Goede plaat, ik volg ze al vier jaar en geniet steeds weer van de perfecte balans tussen geniale chaos en structuur


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-10-2009 19:04 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 28 mei 2009 0:55 schreef Helvete het volgende:
Het nieuwe album bevalt me erg goed.

+ 1, knap staaltje instrumentbeheersing ook.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 21-10-2009 19:12 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Eerste reactie was een beetje van 'pfoeh jongens, moet dat nou', en vond het merendeel een beetje saai, maar Disavow Your God, The Path en Guilty of Dispersal ben ik blijven luisteren, en die bewijzen hun waarde nu wel. Toffe nummers, heerlijk technisch, lekker bruut maar bovenal gewoon goede songs.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


frontpage
Usericon van frontpage
Posted 25-10-2009 20:49 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Heel goede plaat, de nieuwe ^^

top 20 van 2009 sowieso


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2010 1:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ah mooi, nieuwe Gorod ontwikkeling:

GOROD Recording New EP - Jan. 28, 2010

French death-tech metallers GOROD have entered the studio to begin recording material for a new EP, to be released before the summer. The disc will include a 14-minute-long new song, one acoustic track, one cover and two re-recorded old songs from the band's first two albums. The EP will also contain a video portion consisting of an entire live performance recorded on October 31, 2009 at the Halloween Invasion at RockSchool Barbey in Bordeaux, France.

GOROD's latest album, "Process Of A New Decline", came out last year via Listenable Records. The follow-up to 2006's "Leading Vision" marked the recording debut of GOROD's new drummer, Sam Santiago.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-01-2010 1:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 28-07-2010 15:57 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik hou helemaal niet van techdeath, maar hier wordt ik wel vrolijk van. Heel blij is het.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen