IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ierland. Volgende pagina
Sodom
Axe wielding homicidal maniac!
Usericon van Sodom
Posted 13-08-2006 14:27 by Sodom Wijzig reactieProfiel van SodomQuote dit bericht

Komende 19e augustus vertrekken ik en de alom bekende ( ) Stoomfiets naar Oost - Ierland (Dublin precies) voor 10 dagen.

Heeft iemand ervaring met reizen in dit land? Zo ja, wat was je indruk? En wat zijn dingen die je echt gezien moet hebben (omg. Dublin)?



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 13-08-2006 14:30 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

de pubs zou ik zeggen, hehehe.die mag je niet missen.


Fuck the world and fuck you


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-08-2006 15:02 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Lees eens:
"Door Ierland met een koelkast" van Tony Hawks


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2006 15:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

St. James' Gate brewery in Dublin lijkt me wel verplichte kost.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 13-08-2006 15:20 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Jamsessions in kleine pubs... fantastisch, als je zelf iets speelt meenemen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-08-2006 17:25 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ierland? Wegblijven uit Dublin!


Dear dirty delightful old drunken old days


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 16-08-2006 9:24 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Wij hebben een huisje in Ierland in het graafschap Donegal. Donegal is in het Noord-Westen van Ierland, aan de kust. De kustlijn is voornamelijk mooi. Een aantal plekken die het bezoeken waard zijn:
* Glenveagh National Park
* Horn Head
* Ards Mhuire Capuchin Friary (Ards Friary: een klooster met erg mooi wandel gebied)
* Dunfanaghy (dorpje aan kust)

Mocht men geinteresseerd zijn: ik ga binnenkort met mijn zusje naar Ierland om verder te werken aan het vakantiehuisje. We willen het binnenkort weer gaan verhuren.


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-08-2006 12:16 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

In het zuidwesten vind je imo het meest idyllische Ierland. Veel standing stones, monoliths, mooie kliffen, etc etc. Verder is het er vaak het mooiste weer (wazig effect van warme golfstroom).

Rond Kerry Peninsula zijn teveel (Amerikaanse) toeristen, dit geldt ook zeker voor het stadje Killarney. Beara Peninsula is net zo mooi en het is er een stuk rustiger.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-08-2006 12:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zuidwesten is inderdaad het mooiste gebied, de Killarney regio. De ring of Kerry en de Peninsula etc. Cork regio vond ik niet veel aan. Dublin is tof, goede kroegen!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


watery black
Usericon van watery black
Posted 16-08-2006 12:23 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2006 15:02 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Lees eens:
"Door Ierland met een koelkast" van Tony Hawks




jaaaaa dat boek is echt geweldig


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 16-08-2006 12:35 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 16 augustus 2006 12:21 schreef Mark het volgende:
Dublin is tof, goede kroegen!

yep, zoals Bruxelles , in de Voodoolounge gaan ezr veel metalgigs door
Verder in Dublin mag je de Guinness storehouse niet missen, Trinity College.
Voor de rest in Ierland:
The Hill of Tara
Trim Castle (waar ze Braveheart deels hebben opgenomen)
Newgrange
The Rock of Cashel
Sligo (de grootste stad in de streek van Knocknarea (waar Queen Meave zou begraven zijn), de begraafplaats van William Butler Yeats, Benbulben,...)
The almighty Cliffs of Moher
De Aran eilanden.
enorm veel pubs, guinness, ringheuvel(tje)s, standing stones (zoals op de Burren), steencirkels (zoals Carrowmore rond Knocknarea), maffe Ieren , geen rook meer in de pubs (volledig rookverbod), livemusic in de pubs,...


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 19-08-2006 10:00 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Bedankt voor alle tips namens mij en Sodom


I am the 1%.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 19-08-2006 13:06 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2006 14:27 schreef Sodom het volgende:
Komende 19e augustus vertrekken ik en de alom bekende ( ) Stoomfiets naar Oost - Ierland (Dublin precies) voor 10 dagen.

Heeft iemand ervaring met reizen in dit land? Zo ja, wat was je indruk? En wat zijn dingen die je echt gezien moet hebben (omg. Dublin)?




Je blijft alleen in omgeving Dublin dus?
Dat is jammer, de westkust heeft minimaal even veel.

Maar in Dublin: 2 grote musea heb je daar met veel oude dingen (huhuhuhu)
verder heb je onder dublin de wellington mountains als het goed is. Daar vond ik het 3 jaar geleden goed vertoeven.


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-01-2011 15:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

*schopje*

Ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen. Ons grootste nadeel is wel dat we met het OV reizen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 25-01-2011 15:03 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dat zijn een hoop strippen die kant op.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-01-2011 15:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vals.

Zoals in reistopic vermeld: we vliegen op Dublin en willen dan verder kijken.


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-01-2011 15:24 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik weet niet precies wat jullie willen maar je hoeft geen hardcore hiker te zijn om mooie trektochten te maken in Ierland (bijv zuid-Oost). De jeugdherbergen zitten op relaxte afstand van elkaar, zeg 10 tot 15 km, zodat je als je dat wil makkelijk kunt jeugdherberg 'hoppen'. Wildkamperen is ook toegestaan. Er zijn erg veel goed aangegeven wandelroutes, enkel- en meerdaagse.

Dursey Head, een eilandje aan de kop van Beara schiereiland, vond ik erg indrukwekkend zeg maar gerust adembenemend. Ook leuk dat je er met een gammel kabelbaantje heen kunt cq. moet.

Op het platteland is/was liften èrg gemakkelijk, zelfs als je er niet om vraagt krijg je liften aangeboden. Meestal was dit erg leuk, maar alcoholisten en snelheidsduivels heb ik ook meegemaakt.


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-01-2011 15:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Bedankt! Ik ga de plaatsnamen even opzoeken, en verder brainstormen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-01-2011 17:09 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Een slaapplaats vinden is in Ierland wel het minste probleem. Er zijn regio's waar je haast om de 300 meter een B&B hebt.

De westkust is mooi, maar om er te reizen heb je eigenlijk wel een (huur)auto nodig.

Zuid-oost wat hierboven genoemd werd is in mijn beleving dan weer een beetje een dooie boel. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik die regio muv Waterford nog niet echt bekeken heb.

Ik heb me er al een paar keer prima vermaakt en het is voor dit jaar ook weer een optie.


 


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-01-2011 17:30 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Het lijkt mij met een auto een stuk minder. Zo hoorde ik van veel toeristen dat ze Beara Peninsula in één dag aandoen met de auto... wij hebben er twee weken rondgehobbeld en ik heb me geen moment verveeld, integendeel.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-01-2011 17:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is Ierland dan een geschikt land om er twee weken lang backpackend zonder auto rond te reizen?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 25-01-2011 17:34 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

Giant's Causeway is ook zeker een aanrader! Een zeer mooie formatie van basalt-zuilen aan de noord-oostkust van Noord-Ierland (Bushmills, sowieso een win dus *maar dan Whiskey*)De treinreis vanaf Belfast deze kant op alleen is de moeite waard!
Edit: Belfast zelf is ook een zeer toffe stad!

[Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 25-01-2011 17:35]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-01-2011 17:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 januari 2011 17:33 schreef iPim het volgende:
Is Ierland dan een geschikt land om er twee weken lang backpackend zonder auto rond te reizen?


quote:
Op 25 januari 2011 17:30 schreef rotor het volgende:
Het lijkt mij met een auto een stuk minder. Zo hoorde ik van veel toeristen dat ze Beara Peninsula in één dag aandoen met de auto... wij hebben er twee weken rondgehobbeld en ik heb me geen moment verveeld, integendeel.


[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 25-01-2011 17:34]


Boeiender


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-01-2011 17:34 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 17:33 schreef iPim het volgende:
Is Ierland dan een geschikt land om er twee weken lang backpackend zonder auto rond te reizen?

Zonder meer!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-01-2011 17:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2011 17:34 schreef MR. N het volgende:



Dan moet meneer de chagerijn even goed lezen dat het woordje ''dan'' in de zin aangaf of het echt zo was en verder hoopte ik reacties met tips voor goede plekken te ontvangen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-01-2011 17:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

En hoe zit het btw met OV in Ierland? Mijn vriend is dan namelijk 18 en ik ben 17 en liften vermijden we liever.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen